Er .no snobbete?

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Heisann snobbete .no spillere!

Var for en liten stund siden i en dialog men Rustern om forskjellen fra .no til .net. En forskjell jeg la merke til som gjør .no verdner kjedelige, da jeg spilte .net forleden, er fordi vi skal være så forbaska snobbete! Alle som har spilt noe tidligere prøver å gå så all in for å ikke spille som en noob at vi blir dårligere enn hva vi kunne vært. Men hva er egentlig forskjellene på noobs på .no og .net? Det vil jeg si er massrec og akademistammer. På .net er ikke dette negativt i lik grad som på .no, og på .net lykkes noobs!

Grunnen til dette kan være mange. At ikke elite-spillerne på .no har et høyt snitt av kvalitet kan gjøre at de fleste føler seg gode nok og tror det er feil å spille som en noob. For ja, akademi stammer og masserekrutering er bra for opplæring av nye spillere som kan føre til .no vekst.

Kan godt hende jeg er alene om denne tankegangen, men om man spiller litt .net ser man hvor mye en stor gjeng kan utrette mot gode spillere. Så jeg ber dere; nå som v11 kommer med en høy stammelimit, la de som ligger taktisk til få en sjangs. Ikke tenk så altfor snobbete, og tro du er noe mere enn hva du faktisk er. Dette er noe som faktisk har vært med på å ødelegge .no!

Lenge leve nybegynner strategier, som funker! Bruk det lette for det det er, og ikke gjør alt solo, selv om man ser at enkelte stammer lykkes med det. En av flere grunner til at det blir enkeldominans på .no verdner.

Kom gjerne med andre irritasjonsmomenter rundt .no sin «tro vi er noe» tankegang, og kommenter gjerne min mening (nod)

Mvh
Ruben
 

DeletedUser

Guest
Janteloven lenge leve og der er vel egentlig nordmenn svært gode på et generelt grunnlag. Jeg ser at enkelte store spillere setter seg selv foran alt, så jeg kan si meg helt enig i dine uttalelser.
Jeg har selv gjort alt jeg kan for å utdanne nye rekrutter i min stamme for å få de aktive og vise dem at bare litt trening og forståelse, så skal de klare å banke de fleste her på .no.
Nå skal det også sies at nordmenn kan være svært reservert av natur (så lenge de ikke heter fizzmann eller er en av hans naboer), så er terskelen for å ta kontakt med stammer muligens høyere. Da må rekruttererne absolutt gjøre sin jobb for at vi skal få et større mangfold her på .no.

Så rekruttører: GET TO WORK!!!
 

DeletedUser

Guest
Folk som ser ned på noobs har ikke min respekt, tror de glemmer at vi alle har vært der, selv om noen lærer saktere enn andre.
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Janteloven lenge leve og der er vel egentlig nordmenn svært gode på et generelt grunnlag. Jeg ser at enkelte store spillere setter seg selv foran alt, så jeg kan si meg helt enig i dine uttalelser.
Jeg har selv gjort alt jeg kan for å utdanne nye rekrutter i min stamme for å få de aktive og vise dem at bare litt trening og forståelse, så skal de klare å banke de fleste her på .no.
Nå skal det også sies at nordmenn kan være svært reservert av natur (så lenge de ikke heter fizzmann eller er en av hans naboer), så er terskelen for å ta kontakt med stammer muligens høyere. Da må rekruttererne absolutt gjøre sin jobb for at vi skal få et større mangfold her på .no.

Så rekruttører: GET TO WORK!!!

You got it :awesome:
Man ser ofte eksempler på folk som går etter masserekruteringstammer for å få dem ut på funnymails etc. En generelt dårlig trend dette også, i mine øyne :)
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Kunne ikke sagt meg mer enig med dette Ruben :)
Håper virkelig at det blir mange og store stammer på denne verden, og at det ikke bare er J.F.F som danner en "stamme-familie".

Selv så er jeg født og oppvokst i en masserekruttende familiestamme ^^
 

DeletedUser

Guest
Problemet er vel ikke at folk har noe imot noobs.
De som har spilt tw lenge har ofte ikke motivasjonen til å lære opp nye spillere, og det fører til at de samler seg i stammer med bedre spillere.
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
At enkelte eldre spillere ikke orker å lære opp nykomlinger er nok ikke til å unngå, og er ikke det jeg mener. Men er enkelte som tror de kan overleve med en slik egoistisk tankegang som enkelte av de proe som samler seg i premade velger. Dette kan være grunn av at det er blitt en "skam" å være med i masserekruteringstammer på .no. Dette syns jeg er svært synd!

Mener ikke at allemann skal droppe premade, men jeg mener at man kan spille uten å ha premade, om masserekrutring blir "lov". Ble nok litt tullete forklart, menmen
 

DeletedUser

Guest
derfor J.F.F stammen er til å se opp til ;) et sted der noen gode spillere er for å lære opp nye spillere, og de ikke tenker så mye på poeng.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Personlig er jeg glad i slike stammer, og har vært i noen selv, Rome (v2, NB (v5) og J.f.f (v9). Så lenge man har en erfaren ledelse med offensiv innstilling og lyst til å lære opp de nye spillerne, samt er nokså selektiv i rekrutteringa, så funker dette knall. Er en fin måte å få frem nye motiverte og ikke minst lojale spillere på i alle fall. I J.F.F ble det dog litt for drøyt for min del. Defensiv innstilling og alt for mange spillere på et lite område, samt litt for få spillere som faktisk kunne spille og ville lære bort.
 

DeletedUser

Guest
tror hoved problemet deres som du sier var for dårlig organisert i framtiden til enkelte spillere ;) jeg liker ledere som setter seg inn i hver enkelt spillere i stammer og gir dem et fint område som de kan kjempe på :) og vist noen søker og ligger godt inni område til en av stammemedlemene, så går lederen først til den det gjelder, snakker med han og så vist det blir et problem, så spør hun søkeren som han/hun har lyst å bli flyttet til en front eller til bakom der det er ledig sånn at det blir ikke totalt kjedlig for den medlemmet som ligger der.
vist det ikke er akseptabelt spør hun om den personen kanskje vil gå inn som dual på noen ledige kontoer som kommer :) så kan hele stammen opplære den spilleren :)

er på en sånn måte vi har prøvd å jobbe oss i IP. som oftest har spillerne som har kommet inn blitt mye mer erfaren som f.eks. mine dualer på paausan kontoen :) er stolte av dem :D (litt offtopic, menmen, sånn er TW (giggle) ) når jeg kom inn der var de helt normale spillere som kan generelt om TW, kan mye rart. så kom jeg opp med snarveier og triks som har gjordt de bedre :)

men ja, sålenge de har lyst å lære og er sammarbeidsvillige og kan har lyst å lese seg opp til å bli flinke :) så er det bare å kontakte meg
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil ikke si du er så mye off-topic der snowy, Jeg vil faktisk bringe frem min egen stamme (H.F.O)også som ikke har hatt direkte skills eller erfaring i hovedlyset. vi har kun sett etter aktivitet og vilje til å lære. Å lære opp spillere går rimelig kjapt om de går inn for det og det arbeidet man leggen inn i dette kommer 10-doblet tilbake.... MINST. MEN som sagt.... hvis janteloven regjerer, så skal ingen ha sjansen til å bli flinkere enn meg selv...
 

DeletedUser

Guest
Enig meg Ruben her, hadde trolig ikkje fortsatte om i ikkje hadde blitt tatt inn i en verden på v4. At "noobs" kan få bli med i stammen vil nok føre til at fleire fortsette å spille TW.no :)
 

DeletedUser

Guest
ja mulig

tja hva skal jeg si. først må jeg si takk for god uttalelse av JFF.

som medleder blir jeg litt stolt av slikt
 
Topp