Fælles skandinavisk server

Skal vi have felles nordisk server?

  • Ja, det er jette bra, men kun for Danmark og Norge

    Stemmer: 13 21,7%
  • Ja det er jette bra, lad os få alle med (Danmark, Norge og Sverige)

    Stemmer: 31 51,7%
  • Nei det er ikke en god ide

    Stemmer: 16 26,7%

  • Totalt antall stemmer
    60
  • Avstemningen er stengt .

Skolehaven

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Der er nu i et stykke tid blevet diskuteret for og imod en fælles server for de skandinaviske lande. Jeg har besluttet at nu er tiden inde til at tage en afstemning om emnet. Afstemningen er kun for om det er en god ide eller ej, for det er stadig i en begyndende fase, så der er stadig en del praktiske ting der evt skal på plads. Blandt andet skal vi have inno til at ligge en masse kræfter i projektet også. Det håber jeg at de vil hvis de ser at det er et stort ønske fra de skandinaviske lande, hvilket jeg ikke kan påpege med mindre i stemmer som jeg håber. Dette siger jeg ikke for at i skal stemme som jeg, men for at fortælle hvor det evt fører hen.

Jeg vil gerne at evt diskussion fortsætter her:

http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?t=10323

For at se hvad der er blevet sagt om emnet i Danmark og Sverige kig her:

http://forum.tribalwars.dk/showthread.php?t=1403

http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=21047

http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=9285

De andre afstemninger vil blive redigeret ind her, når jeg er færdig med at sætte dem op:

http://forum.tribalwars.dk/showthread.php?p=18213#post18213

http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=21101
 
Sist redigert:

cajsaa

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Herregud , håper så syyykt dette ikke skjer :eek: Er så undøvendig , syns de bør klare og passe på sine egne servere jeg :D
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Synes det er litt vanskelig å stemme uten at noen detaljer er på plass. Det kan fort ende opp som noe helt annet enn hva man ser for seg at man stemmer på. Men om innogames først skulle involveres og utarbeide detaljer i forkant så ville det være fordi de hadde bestemt seg, og ville ikke vært nødvendig med noen undersøkelse.. :p
 

Skolehaven

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Det er vel problemet med alle forslag. når de først går i gang er der sjældent nogen vej tilbage. Men hvis de går efter dette og det sker i samråd med spillerne så ser jeg det ikke som et stort problem. De kan jo højst ende med at spørge hvad det egentlig helt nøjagtigt er vi vil.

@cajsaa jeg er en anelse skuffet at dine bekymringer først kommer frem nu på trods af at diskutionen har været opslået i en uge og vi derfor ikke har haft god mulighed for at diskutere for og imod. Det gavner ingen at nogen står tilbage og har stemt anderledes end de ville om du havde fremlagt dette noget før. På den ene eller anden måde har du muligvis skadet dit eget synspunkt eller mit :( Udover det så ser jeg gerne at du argumenterer for dit valg i den dertil indrettede tråd. Udover at du ikke vil have noget med de shampooluktende danskere :p
 
Sist redigert av en moderator:

cajsaa

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Det er vel problemet med alle forslag. når de først går i gang er der sjældent nogen vej tilbage. Men hvis de går efter dette og det sker i samråd med spillerne så ser jeg det ikke som et stort problem. De kan jo højst ende med at spørge hvad det egentlig helt nøjagtigt er vi vil.

@cajsaa jeg er en anelse skuffet at dine bekymringer først kommer frem nu på trods af at diskutionen har været opslået i en uge og vi derfor ikke har haft god mulighed for at diskutere for og imod. Det gavner ingen at nogen står tilbage og har stemt anderledes end de ville om du havde fremlagt dette noget før. På den ene eller anden måde har du muligvis skadet dit eget synspunkt eller mit :( Udover det så ser jeg gerne at du argumenterer for dit valg i den dertil indrettede tråd. Udover at du ikke vil have noget med de strikkhoppende danskere :p

Sorry meg , men skjønner nesten ikke noe av hva du skriver :confused:
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Skulle gått ann å laget en undersøkelse når man logger på TW, så kan hele den norske serveren stemme :) ikke bare de som er aktiv på forum ^^,

så legger dem linken til denne siden der de kan gi en kommentar :)
 

Skolehaven

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Jo men der er ingen der forbyder deg at linke til afstemningen til hele din stamme eller til alle stammer i de verdener du spiller i :p Anyway det har jeg fået gjort på .dk og det er ikke fordi der er et ophidsende antal der stemmer af den grund. Så ved ikke hvor meget det ville hjælpe. Desuden havde jeg håbet at folk ikke stemte i blinde men rent faktisk deltog i en rask diskution og derefter stemte. Det virker som om at afstemningerne på de 3 forummer er styret af de følelser de ligger i det ene spørgsmål der står uden en ide om hvad der er af fordele og ulemper....
 

bakfull

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
godt forslag

Jeg vil svært gjerne ha en felles nordisk server.

Årsaken er svært enkel: Det er for få spillere på både norsk, svensk og dansk server til at det er spesielt spennende. De svenske serverne er størst, og mest morsom å spille på. Men der er det også forholdsvis få.

Støtter forslaget om en felles server, og håper en kan rekruttere 8-10 000 spillere på en verden ved oppstart...;)
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Synes det er litt vanskelig å stemme uten at noen detaljer er på plass. Det kan fort ende opp som noe helt annet enn hva man ser for seg at man stemmer på. Men om innogames først skulle involveres og utarbeide detaljer i forkant så ville det være fordi de hadde bestemt seg, og ville ikke vært nødvendig med noen undersøkelse.. :p
Det er vel care hvis vi kan beholde .no? Da kan vi jo bare takke nei til .ska :)
Hvis .no blir lagt ned til fordel for .ska, så deler jeg skepsisen som du har.. =/
 

DeletedUser

Guest
Det er vel care hvis vi kan beholde .no? Da kan vi jo bare takke nei til .ska :)
Hvis .no blir lagt ned til fordel for .ska, så deler jeg skepsisen som du har.. =/

Vel, de kommer ikke til å fortsette med nye verdener på både .no og en felles skandinavisk server, så selv om vi får beholde våre gamle eksisterende verdener så er det ikke helt likegyldig hvordan systemet med den eventuelt nye serveren blir, utifra et litt bredere perspektiv.
 

Skolehaven

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Alle afstemninger er nu afsluttede og resultaterne blev ikke så entydige som jeg gerne ville have set. Ej heller har ret mange indvilliget i at sige hvorfor de stemmer som de gør og argumentationen har derfor været tynd og unuanceret. Det er lidt skuffende når nu jeg ikke kan snakke videre og lufte hverken ideer, visioner eller hvad i nu kunne være kommet op med. Uanset om Inno syntes at der er stor nok tilslutning til at lave en evt betaserver for at se om det er noget brugerne vil benytte sig af, så skal det jo gerne være så gennemtænkt som muligt, så der er så mange som muligt der vil være med. Det gælder jo også hvis det er de beslutter sig for at lade alting køre videre som vanligt. Så kan selv små ændringer være med til at skabe den nuance der gør at netop du ønsker at tage et spil mere. Imens du hygger med at være lidt alternativ social.
 

Sindle

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Skolehaven, kan ikke du ordne det slik at det blir undersøkelse IGM hvor man kan stemme ?

Folk stemmer nok mer da :D
 

Skolehaven

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Ikke sikkert at jeg kan. At tale med Nino er tæt på at være umuligt :/ Men såfremt at han er helt umulig så må jeg indrømme at inno nok ikke ser flere penge fra min hånd. Om man opfatter det som en trussel, så vil jeg sige man er smålig. Jeg kan bare ikke se det sjove i at spille på en dansk server med maks 50 ordentligt aktive spillere som kan yde reel modstand. Jeg kan jo vende mig imod Norge, hvor jeg føler mig vel modtaget, men de svenske regler er håndhævet på en måde at jeg føler mig dømt ude der allerede inden jeg har gjort forsøget (min første post på det svenske forum kostede mig en advarsel for at skrive på dansk). For mig er det vigtigt også at kunne deltage på forummet og kunne argumentere for eller imod om noget er et godt forslag uden at skulle bruge google translate. Det er en ok løsning med google men den er ikke holdbar fordi jeg netop kommer til at virke usammenhængende når jeg virkelig skal argumentere. For ikke at sige at jeg optræder som en ordblind med alvorlige gramatiske mangler.

For at sige det pænt så mener jeg at Nordmænd og danskere for længe siden blev dømt ude af Inno. Desværre kan man sige. Dette er jo kun et eksembel, men i kan jo som sagt vidst stadig kigge langt efter deres andre spil (the-west og grepolis) selvom jeg hører at i får jeres egne servere, så vil jeg se det før jeg tror det... Jeg kan ikke udtale mig om grepolis, men jeg har spillet The-west.dk et stykke tid og holdningen er at V1 og V2 er helt døde og V3 er ikke langt fra. Dertil kommer at den sidste verden (V4) begynder at vise de samme tegn som V2 og V3 (har ikke deltaget i V1). Såfremt mine dommedagsprofetier holder stik så har vi snart ikke meget at råbe hurra for fra Inno's side.

Sprogbarrieren var den sidste undskyldning Nino brugte og at de fleste trives bedre med deres egen version og sprog. Efter min mening er det kartoffel at lukke ud, men det betyder ikke at jeg har helt givet op. Dog må jeg indrømme at det ser sort ud, når jeg på den måde bliver modarbejdet uden muligheden for reelt at gøre forsøget med at forfølge ideen til enden
 
Sist redigert av en moderator:
Topp