Fakescript

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Jeg tenkte mest på at det kanskje ville føre til at det ble noen endringer der, i frontlinjer og kanskje til og med stammer. Noe det omtrent ikke har vært de siste par åra. Er jo greit å ikke overvurdere effekten(e) dette skriptet vil ha heller da :p
 

DeletedUser

Guest
I de aller fleste tilfellene hvor store, etablerte spillere gir seg så er det fordi de får mer inc enn de har kapasitet til å styre med, i for lang tid. Og det er bare vanlig faking og nuking, gjerne av de som gidder å holde på med slikt, fra en hel stamme.

Gir du den samme angripende stammen lov til å bruke et fakescript så vil de som gidder fikse et ferdig script til de som egentlig ikke gidder, fiks ferdig med koords, og så vil garantert halvparten av de som egentlig ikke gidder, gidde likevel fordi det plutselig er utrolig mye mindre effort som skal til for å sende fakes.

Dette resulterer i et større antall fakes fra de som gidder, og et større antall folk som gidder. Eller er du uenig?
 

DeletedUser

Guest
Nei, er jo enig med deg der Wynja. Selv om det er vanskelig å si på forhånd nøyaktig hvor stor effekten vil være.

Men vet ikke om jeg vil si at det nødvendigvis er negativt at angriperen får en fordel. Kortstokken er jo allerede stokket litt til fordel for forsvareren.

Når det er sagt, så vil det neppe påvirker meg i noen stor grad om dette skriptet blir godkjent eller ikke, men jeg liker diskusjonen rundt det. Hadde vært enda bedre hvis noen i teamet kom seg over deres tilsynelatende allergi mot dette emnet :p
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Fakescriptet ble ulovliggjort for ganske siden etter at noen virkelig fikk føle på seg hvordan scriptet fungerer. Morsomt for oss som angrep, men ikke fullt så morsomt for den/de spillerne som fikk dette mot seg.

Når det er sagt så blir vi ikke å godkjenne fakescript :)
 

DeletedUser

Guest
Fakescriptet ble ulovliggjort for ganske siden etter at noen virkelig fikk føle på seg hvordan scriptet fungerer. Morsomt for oss som angrep, men ikke fullt så morsomt for den/de spillerne som fikk dette mot seg.

Når det er sagt så blir vi ikke å godkjenne fakescript :)

Først, jeg tror jeg bytter ut navnet fakeskript/farmeskript med "koordinatskript", da det er en bedre beskrivelse av hva det faktisk gjør.

Koordinatskriptet ble ulovliggjort fordi noen ikke var vandt med mange innkommende, og hele prosessen var i beste fall fullstendig suspekt da praktisk talt samtlige på teamet i den perioden, meg selv inkludert, hadde IG interesser som i høyeste grad var påvirket av avgjørelsen. For ikke å nevne at vår kjære CM, som Hanse nevnte, var en lat slask som foretrakk den løsningen som ga han minst arbeid og hodebry.

For ikke å nevne at 2 000 innkommende, som var tilfellet den gangen du nevner, ikke akkurat er mye når det er snakk om en stamme som kjører en sånn operasjon. Hvis jeg skulle gjette ville jeg si at en god del av dem nok også var åpenbare fakes.

Jeg har i skrivende stund 570 angrep på vei ut på V2, og 2-300 på vei hjem. Med tanke på at jeg kun er en person, så burde det sette ting litt i perspektiv. For å ta et annet konkret eksempel så kjørte vi en operasjon i AriCa for litt siden hvor vi totalt sendte godt over 10 000 angrep på en spiller. Hvis jeg skulle gjette så var vi nok nærmere 20 000.

Så jeg foreslår at vi ikke bruker det gamle eksempelet som et argument mot koordinatskriptet, eh?

Det virker heller ikke som om det blir tatt hensyn til følgende tre punkter;
- Det har blitt godkjent skript som er meget nyttige i defensive situasjoner, som sorteringsskriptet eller masse-tag skriptene, uten at noe tilsvarende har blitt godkjent for angrep. Dette til tross for at spillet allerede gir en fordel til en kompetent forsvarer.
- Koordinatskriptet forenkler kjedelige prosesser som, vel, farming. Litt sånn som MR skript forenkler rekruteringen.
- Koordinatskript kan også brukes til å støtte opp dine kjære stammefrender som blir angrepet. Jeg har selv brukt det til det på .net.
 

DeletedUser

Guest
Grimlock.

Vi er kommet til en avgjørelse og scriptet vil ikke bli godkjent. Hvorvidt du diskuterer grunnen til at den opprinnelig ble fjernet fra godkjente scripts så blir vi ikke å endre vår mening. Iallefall ikke med det første.
 

DeletedUser

Guest
Hvor lang tide er "med det første"? Til det blir bytte av CM/team? Og hva er begrunnelsen?
 

DeletedUser

Guest
Begrunnelsen er nevnt flere ganger tidligere i denne tråden. Jeg blir å stenge denne tråden da jeg føler at vi ikke har noe mer å diskutere. Dere kan godt ta dette opp igjen om en måneds tid, men foreløpig så er vårt svar nei.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp