Faktabørs - V10

DeletedUser

Guest
Jeg vil nå ikke si det. Om AREA har begynt å rekruttere, så foreslår jeg at dere gjør det samme. Et lite aspekt ved dette spillet er å kunne tilpasse seg spillets gang, og skulle dere ikke tilpasse dere AREAs nye metode, så kommer dere til å tape på det i lengden. Jeg sier ikke at det vil være utslagsgivende, men det vil fortsatt ha en viss relevans for hvordan ting kommer til å utarte seg videre.

Jeg kan heller ikke se at det skulle være ulovlig å rekruttere andre spillere. Nå vet jeg ikke hvilke spillere dette gjelder, men jeg personlig misliker rekruttering av tidligere fiender som ligger svært taktisk til som redelig. Jeg er en "fair play" - spiller, og jeg misliker tanken på å vinne en verden ved å rekruttere fiender som ligger i fiendens safeområder. Likevel - rekruttering av allierte eller andre spillere ser jeg bare på som spillets gang, og en del av selve gamet.

Med andre ord kan jeg ikke finne noen holdepunkter til å skulle kritisere AREA fra å rekruttere, såfremt de ikke har drevet spillerjakt langt inne i safeområdene til fienden. Som jeg sa innledningsvis så handler tribalwars også om å kunne tilpasse seg andre stammer og spillets gang generelt sett, og da må visse valg tas.

Om vi ser på rekruttering isolert sett, så vil det være visse momenter ved å rekruttere som er tilstedeværende. For det første som må vedkommende du rekrutterer være såpass lojal at vedkommende ikke har andre intensjoner ved å komme inn i (i dette tilfelle) AREA. Det er også en viss fare for at skulle det bli for mange rekrutteringer av spillere av ymse slag, så vil det få store utslag på statistikker. For mye rekruttering kan totalt ødelegge en stamme, og det ser vi flere eksempler på. Skulle rekrutteringene vise seg å ha et formål - slik som å rekruttere én spiller som er rimelig god, fører det til flere fordeler enn til ulemper.

Spørsmålet er om alle rekrutteringene som AREA gjør, vil ødelegge stammen på lang sikt. Mitt syn på saken er at det ikke vil skje, og det har mye med profilene som leder stammen samt medlemmene som befinner seg i stammen å gjøre. En stabil stamme med en sterk ledelse som besitter erfaring og kometanse, og som vet hva de vil ha, tviler jeg på at lar seg blende av for mye rekruttering.

mvh
Scar

EDIT: Dette var et innlegg om det stadige rekrutteringsspørsmålet som har dukket opp i det siste :) Beklager forvirringen!

Du av alle Scar vet at man rekrutterer ikke bare for å rekruttere... Når man rekrutterer bør det være fordi man ser en stor fordel med det, eller at man trenger å styrke seg selv. Er det andre del som gjør at man rekrutterer virker det fort som en handling gjort i desperasjon mer enn et logisk trekk.

Ingen påstår at det er ulovlig å rekruttere, men når man rekrutterer så mange at det blir en merge med en stamme man har overkjørt, så virker det som om at nødvengigheten for kanonføde er viktigere enn kvaliteten på stammen.

Og ja, man tilpasser seg spillet og prøver å tilpasse metodene for å overleve. Man trenger ikke nødvendigvis å tape i lengden selv om de andre rekrutterer seg større. Som du sier så er ledelsen i stammen en viktig del. . Har man en ledelse som ikke vet hvordan spillets mekanismer virker vil ikke stammen følge ledelsen og splittelser vil oppstå. Nå sier jeg ikke at AREA ikke har en god ledelse, men i det siste har vi sett på forumet ymse kommentarer som kan tilsi at ikke alle i stammen står bak ledelsen. Sånne ting vil i lengden føre til ytterligere splittelse i spillergruppen og til slutt vil ofte noen enten bryte ut av stammen eller slutte. Derfor mener jeg også at samhandlingen mellom spillere er viktigere enn ledelsen fordi relasjonene mellom spillerene i stammen avgjør hvor godt samarbeidet innad i stammen fungerer. Om ikke samarbeidet fungerer vil heller ikke offensive operasjoner og defensive samhandlinger fungere. Det gjenstår å se hvordan AREA blir påvirket av i disse forholdene mtp den nye stammestrukturen de har per i dag.

-Spir
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Du av alle Scar vet at man rekrutterer ikke bare for å rekruttere... Når man rekrutterer bør det være fordi man ser en stor fordel med det, eller at man trenger å styrke seg selv. Er det andre del som gjør at man rekrutterer virker det fort som en handling gjort i desperasjon mer enn et logisk trekk.

Ingen påstår at det er ulovlig å rekruttere, men når man rekrutterer så mange at det blir en merge med en stamme man har overkjørt, så virker det som om at nødvengigheten for kanonføde er viktigere enn kvaliteten på stammen.

Og ja, man tilpasser seg spillet og prøver å tilpasse metodene for å overleve. Man trenger ikke nødvendigvis å tape i lengden selv om de andre rekrutterer seg større. Som du sier så er ledelsen i stammen en viktig del. . Har man en ledelse som ikke vet hvordan spillets mekanismer virker vil ikke stammen følge ledelsen og splittelser vil oppstå. Nå sier jeg ikke at AREA ikke har en god ledelse, men i det siste har vi sett på forumet ymse kommentarer som kan tilsi at ikke alle i stammen står bak ledelsen. Sånne ting vil i lengden føre til ytterligere splittelse i spillergruppen og til slutt vil ofte noen enten bryte ut av stammen eller slutte. Derfor mener jeg også at samhandlingen mellom spillere er viktigere enn ledelsen fordi relasjonene mellom spillerene i stammen avgjør hvor godt samarbeidet innad i stammen fungerer. Om ikke samarbeidet fungerer vil heller ikke offensive operasjoner og defensive samhandlinger fungere. Det gjenstår å se hvordan AREA blir påvirket av i disse forholdene mtp den nye stammestrukturen de har per i dag.

-Spir

Det kommer an på hvem du spør, Spir. Enkelte rekrutterer kun for å rekruttere, sist jeg så dette var på v11, så det er helt klart til stede. Som jeg sa så vet jeg ikke hvem dette gjelder, men da du omtaler rekrutteringsfrekvensen dems med
men når man rekrutterer så mange at det blir en merge med en stamme man har overkjørt
, så kan det se ut at dette ikke dreier seg om 3-4 spillere? Om så er tilfelle, så forstår jeg kritikken rettet mot AREA bedre enn forrige innlegg jeg skrev.

Resten av din drøftelse er jeg enig i.

mvh
Scar
 

DeletedUser

Guest
Nå har jeg jammen lest det også...

Skriv kortere fordi du ikke gidder å lese så langt.... Var vel du som gav meg den glimrende tilbakemeldingen også... "BAAAH" Veldig kreativt:rolleyes:
 

croatoan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
25
Fakta er at AREA igjen har rekruttert et nytt medlem.

Da jeg har lest gjennom her enda en gang å sett at folk fortsetter å diskutere så kan jeg vel svare at i følge donkiller her så har AREA igjen rekruttert ET nytt medlem.. Å siden den kom rett etter jeg joinet AREA regner jeg med det var meg det var snakk om??

Isåfal så kom jeg fra en stamme som har vert Alliert/IAP med AREA over lengre tid:) siden jeg hadde 2-4 byer et sted:p Jeg har også sammarbeidet med OG deffet opp flere AREA byer under angrep over lengre tid flr jeg ble med i AREA.. Noe som fungerte helt fint siden dere overså meg nesten totalt før jeg ble med i AREA;) Jeg lå rett å slett lavt å vokste meg større mens pok3 lot meg være i fred å joinet AREA da jeg følte jeg var klar får det:)

Pluss at fakta er at jeg er søt:D hvem vil ikke ha meg med?:p
 

DeletedUser

Guest
Det Croatoan sier, bekreftes ;)
Reddet minst en by da jeg var aktiv iallefall, regner med det antallet er steget siden den gang.
 

DeletedUser

Guest
Fakta er at jeg har fått mus i stallen. Noen som har ei katte å låne bort? Returneres god og fet. (rofl)
 

DeletedUser

Guest
Gaudium gikk på hue og ræva ut ! Nå er det Jerle som er der . Vi får se hvor lenge han holder ut da :cool:
 

DeletedUser

Guest
Fakta er at AREA har en del inaktive spillere i stammen.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp