Faktabørs

You Lost The Game

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Fakta: Det var mye mer aktivitet på forumet da jeg spilte før (2008-2011). I tillegg var det "gamle" folk som var usannsynlig gode til å formulere seg bra samt å skrive argument/motargument som det lukta svidd av (i positiv forstand).

Synd de fleste av disse personene har forsvunnet.
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Fakta er at vi gamle er her. Men pt er det ikke mye som krever hverken gode argumenter, eller annet som får det til å lukte svidd av.
 

You Lost The Game

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Hvis vi sammenligner personene som er "propagandaministre" for stammer på v14 med de på v1 og v2 for eksempel, finner vi ut at det p.d.d. ikke er noen(?) som kan kalle seg propagandaminister for en stamme på v14, mens på nevnte verdener var det flere. Og disse kom som regel med lange og velformulerte artikler.
 
Sist redigert:

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Hvis vi sammenligner personene som er "propagandaministre" på v14 med de på v1 og v2 for eksempel, finner vi ut at p.d.d. det ikke er noen(?) som kan kalle seg propagandaminister for en stamme på v14, mens på nevnte verdener var det flere. Og disse kom som regel med lange og velformulerte artikler.

Det er et fakta, jeg er absolut enig i.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
fakta er at det har komt en ny befolkning inn idag. Er flere unge spillere en før og vi har sånn hipp språk som innebærere fære ord og mer forkortelser :p

men ja kunne godt vært mer lange propogander poster :)
 

DeletedUser

Guest
Fakta er at det er blitt mer populært med små, korte punchlines, enn store, lange, velformulerte pnp-innlegg.

Mye av årsaken er vel sannsynligvis at det er kortere verdener nå. Mer utbytting av stammemedlemmer er vel også en faktor.

Fakta er også at vi har mange her som er kompetente til å kjøre god, gammel propaganda, om dem bare vil.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Ingen tvil om at det var mer interessant på forum før, men det har nok også noe med at verdenene hadde satt seg over lengre periode og de fleste stammer ofte hadde en lang historie med hverandre, på et eller annet vis. Diplomatiet nå om dagen kan nesten ikke sammenliknes. Litt annerledes å bryte en allianse man har hatt en måned, enn en man har har hatt et år eller to.

Men alt var ikke bedre før. Veldig mange av de lange innleggene som bare var en vegg med tekst man ikke gadd å lese gjennom. Mye svada.
 

You Lost The Game

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Ingen tvil om at det var mer interessant på forum før, men det har nok også noe med at verdenene hadde satt seg over lengre periode og de fleste stammer ofte hadde en lang historie med hverandre, på et eller annet vis. Diplomatiet nå om dagen kan nesten ikke sammenliknes. Litt annerledes å bryte en allianse man har hatt en måned, enn en man har har hatt et år eller to.

Men alt var ikke bedre før. Veldig mange av de lange innleggene som bare var en vegg med tekst man ikke gadd å lese gjennom. Mye svada.

Kan diskuteres. Det spørs hvem som skrev det. Men er enig i at noen var litt vel... fyllt med svada, som du sier.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Villarreal skrev:
Men alt var ikke bedre før. Veldig mange av de lange innleggene som bare var en vegg med tekst man ikke gadd å lese gjennom. Mye svada.

Grimlock?
 

DeletedUser

Guest
Enig med Villa. Det er nok diplomatiet og lojaliteten som hadde noe å si. Nå brytes/lages diplomatier som om de skulle skiftet toalettrull. Jeg regner med at det tidligere var mye mer komplisert enn det. I tillegg til at man da hadde lojale folk som ikke bare hoppet over så snart man møtte litt motstand.

Selvom jeg ikke har vært med helt fra starten så må jeg si meg enig i at jeg savner de gamle tidene..
 

DeletedUser

Guest
@Villarreal: Enig. Det var mye mer spennende og ikke minst solide diplomatiske forhold før. Da ble det også gjerne mer følelser involvert, på godt og ondt.


Ouch.

0~~~~~~~~~~~~0​

Jeg føler dette hører mer hjemme på faktabørsen enn ryktebørsen.

Vil takke en anonym tipser og dusørjeger for tipset..

The Cleaner er Rottenikken.

Ha en fortsatt fin dag, alle sammen! (happy)

Ryktes at jeg ikke vet hvem TC er :hmm:

TC aka TheCleaner aka Rottenikken er muligens den eneste personen jeg virkelig mener at ikke har noe å gjøre på TW.

Greit nok at han er upålitelig IG, pompøs og spesiell. Han har også en lei tendens til å kjøre på med trussler mot folk i RL. Nå spiller jeg ikke lenger TW, men jeg føler fortsatt at han ikke har noe her å gjøre. De som spiller i stamme med han burde få vite hva han har gjort. Så her er litt bakgrunnsinformasjon.


Personlig kan jeg ikke skjønne at noen bevisst skulle velge å spille med denne fyren.

Edit: Jeg kan også nevne at for de som tvilte, så bekreftet TC litt senere i tråden at han sitter på Rottenikken.
 
Sist redigert av en moderator:

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Fakta er, at jeg har absolut respekt for Grim, ingen tvivl om det. Og egentlig burde jeg unnlate å kommentere ditt innlegg, men ka ikke.

Fakta er, at jeg har kjendt/og spillet med TC siden v1, på godt og vondt. Jeg ønsker ikke bli satt i samme klasse som TC, da han og jeg har vidt forskellig måte å spille på, og formulere oss på. Vi er ofte enige om åssen ting ska gjøres, men like ofte uenige...men det rare er, vi ender aldrig opp i disse situasjoner, som oftes beskrives, når ting går mot TC.

Jeg forsvarer ikke, eller ka ikke benekte ting som TC har sagt eller gjort. Men for oss som kjender TC, kanskje på en annen måte enn mange andre gjør, da er det litt leit å se, at hver gang TC blir nevnt, da er det ikke bare med krittik, men ofte uarter det seg til en hetz. Er leit med tanke på alle de spillere som ikke har opplevet TC fra en annen kant, f.eks unge og nye spillere. De får en oppfattelse av, at her har man en spiller som man ska vare seg for, både ig og ir. Og det blir etter min mening feil. Tc er ikke kun den spiller, som f.eks Grim viser til, han er og mer enn det.

TC har sin helt egen måte å reagere på, om ting går galt, eller går han imott. Men vi har alle vores måter å reagere på. Jeg har den dårlige egenskap at jeg ka bli ganske ironisk, det ka være like sårende, enn TC sin mer direkte måte.

Og når man snakker om måter å debattere på....vi husker jo alle de fine og saftige diskusjoner, som vores gamle venner Glitter og Rose med flere hadde. Sammenlign den stilen med TC sin stil....tja!

Jeg har nu sikkert gjort ganske mye skade på min stammes renome, men det får så være, jeg følte et stort behov for å få sagt litt om den TC jeg kjender.
 

DeletedUser

Guest
@Gertpe: La meg først si at respekten er gjensidig. Jeg mener (fortsatt) at det var du, sammen med LittleNewbie, som i stor grad holdt oss i AriCa på V2 på den rette strek, moralsk sett.

Når det er sagt, så er vi veldig uenige når det gjelder TC. La meg først si at jeg er glad for at du ikke prøver å forsvare eller nekte for hans handlinger eller personlighet. Det virker på meg som om du heller ønsker å framheve at han i tillegg til å være den utrolig lite sympatiske - og mildt sagt forstyrrende - personen beskrevet ovenfor, så er han en del andre ting.

So what? Ingen påstår at det er alt han er. Men det er slik han har oppført seg og vært mot andre. Det at noen har sympatiske sider fjerner ikke de mindre sympatiske sidene. Det at han er en pompøs, egoistisk bølle og stalker mot noen (som er fakta, og ikke personangrep) tror jeg ikke det er noen tvil om. Om han så er en engel mot andre så er det irrelevant.

I stor grad så tror jeg vi er avhengige av å kun vurdere hvordan folk oppfører seg mot oss. Selv de verste menneskene i historien har antakeligvis virket veldig sympatiske ovenfor andre, men det gjør dem ikke mindre ille.

Du nevner også at det kan bli en noe hetsende tendens når han blir tatt opp. Jeg tviler på at du mener innlegget ovenfor var hetsende, da det kun informerer om hans tidligere oppførsel her på TW.

Når det gjelder debatter så har det helt klart vært ganske heftige diskusjoner her på forumet. Men jeg kan virkelig ikke huske at noen av de hvor TC ikke var med i gikk over i trussler om mord, eller andre IG-relaterte trussler. Sammenligningen er, for å være ærlig, alt for dårlig.

Jeg håper TC setter pris på at noen som deg forsøker å forsvare han, Gertpe. Han fortjener det ikke.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
@Grimlock

Dette er å gå langt over streken, du forholder deg til rykter om en nevnt spiller som ingen er sikker på er TC. Jeg kjenner ikke saken/sakene fra langt tilbake i tid. Og ikke gidder jeg sette meg inn i dem heller, for det er ikke relevant for min del.

Den nevnte spiller kjenner jeg fra V13 som en hyggelig og grei kar, der vi begge kan krangle og diskutere så bustene fyker. Uansett å hevde en spiller er en annen uten å komme opp med konkrete fakta/bevis for dette,, mener jeg er å gå langt over streken når det henvises til det en etter det andre.
 
Topp