Faktabørs

Keegasus

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Da får jeg vel trekke frem det at du kontaktet spillere som ikke sitter i ledelsen når det gjalt diplomatiske formål. Jeg syntes det står tydelig nok på profilen vår hvem du skal kontakte om du ønsker å komme i kontakt med oss. "Ønsker du å komme i kontakt med oss, kontakt Keegasus.".

Jeg vil også påpeke at det kun er Peter Pan du fikk godkjent av, altså et ja fra en medlem som ikke sitter i ledelsen og da altså et svar som ikke kommer fra ledelsen. Når du kontaktet Fini, så ga han deg ingen beskjed om at denne avtalen var noe som han har akseptert. Så det ble gjort en feil av oss, hvor du ble godkjent av en medlem. Men det ble gjort en enda større feil av deg når du ikke forsto hvem du skulle kontakte for å nå frem til ledelsen.

Vi to har nå sittet å diskutert en god stund, uten å komme frem til noe særlig. Alt vi kom frem til var å etablere en impulsiv samtale hvor fremgang i forhandlingene fort ble utelukket. Vi vil også ta en prat med Peter Pan. For her har det blitt gjort en glipp i kommunikasjonen mellom medlemmene og ledelsen hvor en beskjed ikke nådde frem, og da ser vi såklart at her kan det gjøres forbedringer for å forhindre at noe lignende skjer igjen.

Ja, jeg kan innrømme at jeg hadde en litt hissig og nedsettende tone på pm. Det nekter jeg ikke for. Men jeg går ikke med på utpressing som PolarBear prøvde seg på.
PolarBear skrev:
Så du tenker ikke å kanskje rette opp i dette? Det koster deg ingenting. Men du kan alltids velge å være douce om du vil. Poster det på forumet 15:45 om jeg ikke har fått positivt svar på det første spørsmålet her. Det er ikke mye å "true" med, akkurat, men det vil sette dere i et dårlig lys i forhold til spillere som kanskje senere velger å inngå avtaler.
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Huff. Så mange impulser. Har egentlig ikke tid til dette, men liker ikke sitte helt passiv heller. Nå skal det sies at dette her kom til meg når du la ut innlegget, da jeg har vært borte frem til i dag.

Jeg føler nå jeg har en grei oversikt over situasjonen, og skulle gjerne skrevet side ut og side inn om det. Dessverre er ikke dette noe jeg har tid til, så får heller kopiere litt fra samtalen med bjørnen. Må egentlig løpe med det samme, så vi krysser fingrene for at dette ikke blir for rotete.

Ruben skrev:
Altså, jeg er ikke helt enig med meg selv her. Jeg føler jeg har fryktelig mange impulser fra sidelinja, mens den eneste kilden som faktisk sier noe om avtalen lett kan dobbelt oppfattes.

"By nummer fire som du holder på å adle. Du har vel et par ams om jeg ikke tar helt feil. Har snakket med Fini, og jeg verken sniper eller sender inn støtte om jeg får adle meg vekk før dere tar by nummer 3"

Her står det altså ingenting om oss, da du er i en direkte samtale med Golduck. Du liker garantert ikke at jeg sier det, men her er jeg faktisk enig med Magnus. Der snakker du med en av de som holdt på å adle deg uten å skrive noe om oss. Du skriver det, av min oppfatning, som til han.

Svaret hans derimot er jo i vi. Der er jeg enig med deg: Han kan ikke snakke som "vi" når han ikke informerer resten om dette. Hvordan var avtalen din med Fini? Etter sånn jeg forstår det er dette en tvetydlig setning, men det jeg tror er at han snakket om Fini og han.

Dette her er alt for utydelig skrevet til at du skal gå rett ut på forum å si at vi ikke kan stoles på. Skjønner at du ikke ser det i raseri, og er godt mulig at jeg bare ser det fordi det på en måte går utover meg, men samtalen deres kan fort oppfattes på to forskjellige måter, og det burde du også klare å se, selv nå :)

Etter videre søking etter info kommer jo selvfølgelig flere ting frem - denne ideen til Polarbear ble også lagt frem til Fini bla. Her ble det ikke besvart. For å forsvare Peter Pan, som sikkert også burde løst saken på en bedre måte, så er jeg enig i at setningen tvetydig. Han forsto dette som at dette var en avtale mellom Bjørnen, Fini og han selv. Nå var situasjonen slik at Fini ikke hadde noen ord innblandet i det store bildet.

Argumentene frem til nå syns jeg er nokså usaklige fra Polarbear sin side, men nå er nok jeg også litt subjektiv. Det jeg er enig med Polarbear er at måten situasjonen er blitt løst, etter at ting har gått som det gått, og de misoppfattelser som har skjedd er skjedd, til en viss grad er dårlig.

Jeg sikter da til LordAniAl sin oppførsel, der han begynner å snakke om Vegard som person. Dette syns jeg er kvalmt! Dette vil derfor bli tatt tak i. Det ble også sendt melding til Keegasus der det ble truet med å legge dette ut på forumet. Keegasus sitt poeng er at dette er for dårlig argumentasjon og en dårlig avtale. Grunnen til at dette skal bli lagt ut på forumet er med det også .. rar?

Missforstå meg rett. Jeg mener ikke at Keegasus ordla seg riktig, og det har han fått høre av meg også. Likevel er jeg enig i han sitt syn på saken. Avtalen mellom Peter og Polar omhandler rett og slett ikke hele stammen sånn som det er skrevet (Jeg går da utifra de konkrete meldingene jeg har fått vidresendt etter å ha prata med de fleste involverte). Utifra dette mener jeg at det blir litt usaklig å si at "vi ikke er til å stole på", da spilleren du har avtalt med har holdt seg til avtalen, selv om du oppfatta avtalen annerledes enn han selv.

Dette ble veldig i farta..
Ruben
 

DeletedUser

Guest
Den eneste som har opptrådt håpløst, er jo Peter Pan som gir seg ut for å være en som kan bestemme ting i sin stamme.
Om noen kontakter deg ang noe som skal håndteres av ledelsen, så bør vedkommende snakke med egen ledelse. Det er jo en no-brainer.
At noen kontakter noen som ikke er listet på rosteren, skjer konstant. Nothing new. Naivt, kanskje. Men ikke akkurat en straffbar feil.

Nå vet ikke jeg nøyaktig hva som er skrevet på pm'er her, så unnskyld meg om jeg tar feil. Men å svare frekt, som små unger, er iallefall ikke noe noen i ledelse bør være kjent med. (*Med enkelte unntak.)

Selvsagt kreves det offentlig lynsjing for slik oppførsel som Peter Pan har fremført. Kanskje t.o.m en gapestokk som dessert.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Da får jeg vel trekke frem det at du kontaktet spillere som ikke sitter i ledelsen når det gjalt diplomatiske formål. Jeg syntes det står tydelig nok på profilen vår hvem du skal kontakte om du ønsker å komme i kontakt med oss. "Ønsker du å komme i kontakt med oss, kontakt Keegasus.".
Det har allerede blitt diskutert. Les før du kommenterer



Ja, jeg kan innrømme at jeg hadde en litt hissig og nedsettende tone på pm. Det nekter jeg ikke for. Men jeg går ikke med på utpressing som PolarBear prøvde seg på.

Ærlig talt. Etter å ha blitt skrevet til slik dere skrev, så synes du det er rart at jeg poster på forum? Å poste på forum er ikke galt, det handler bare om å opplyse andre om det som skjer. At jeg valgte å gi deg en sjanse før jeg postet klarer jeg ikke se på som noe annet enn rettferdig fra min side. Svaret jeg fikk fra deg på det viste ikke akkurat at du synes det var så ille ettersom du du bare gjorde narr av meg.
 

Keegasus

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Der la jeg meg flat og sa at jeg oppførte med på en uakseptabel måte. Men jeg står fortsatt stødig ved det at jeg ikke liker utpressing på denne måten. Du sier helt tydelig til oss at om ikke du får det som du vil, så skal du gjøre det du kan for å ødlegge for oss.

Jeg ønsker ikke å krangle, så jeg sier det bare veldig kort. Jeg personlig syntes det er feil av deg å ikke kontakte ledelsen om dette. Og ja, vi skal ta en prat med Peter Pan, noe som vi ser like godt som alle andre her at må gjøres.
 

Nerder av Stål

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
94
Etter min mening, så forklarte egentlig Ruben alt som var nødvendig å vite? Og du unnskyldte deg for å være litt frekk i språket hvis jeg forstod det rett.

Denne diskusjonen fører ingen vei, og da blir den ikke intresang :'(
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Etter videre søking etter info kommer jo selvfølgelig flere ting frem - denne ideen til Polarbear ble også lagt frem til Fini bla. Her ble det ikke besvart. For å forsvare Peter Pan, som sikkert også burde løst saken på en bedre måte, så er jeg enig i at setningen tvetydig. Han forsto dette som at dette var en avtale mellom Bjørnen, Fini og han selv. Nå var situasjonen slik at Fini ikke hadde noen ord innblandet i det store bildet.

Det skal jo ikke mye til for å forstå at jeg ikke hadde inngått en avtale om det var slik at kun to spillere var med på angrepsstoppen. Spesielt når jeg har vært under angrep av minst fire av deres spillere. Det skal ikke mye til å forstå hva som mentes der.



Uansett så er det ikke det før som er viktig. Det skjedde en misforståelse, og det forstår jeg til en viss grad. Det jeg reagerer på er at en misforståelse fra TSM's side ikke kan løses på en ordentlig måte istedet for at de jeg hadde kontakt med fraskrev seg alt ansvar med en gang, og ble frekke. Det er også forsåvidt ferdigsnakket. Det var dumt, og bla bla bla.

Siste her som faktisk er verdt å diskutere er hva som skjer. Stian snakker om å gjøre opp, noe dere tydligvis snakker om når han kommer på igjen elns. Det er opp til dere om dette følges opp, og det er utfallet av dette som avgjør hvordan dette ender. Enten ender det fair, eller så rydder dere ikke opp etter eget søl
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Da har TSM og jeg kommet til en løsning. Vi har laget en ny avtale som er pottetett. Jeg velger å stole på at denne avtalen holdes fordi de overbesviste meg om det. Jeg har ingenting mot stammen som helhet nå, selv om et par spillere har gått meg på nervene.

Så får dere huske å kontakte Keegasus om dere skal snakke med TSM, ellers kan det gå galt ;)


Case closed
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Fakta er, at jeg ikke aner hva jeg ska bruke de medaljer til! Men og lite sannsynligt at jeg får noen.
 

DeletedUser

Guest
Fakta er at -T-H- har mistet 8 adelsmenn uten å lykkes ved å ta hovedbyen vår :eek:
 
Topp