Faktabørsen

Sir Crazy

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Man trenger bare og skrive: nobletrain på youtube så vet du hvordan man gjør det. Ikke så lenge jeg starta, og det første jeg lærte meg var hvordan jeg sendte ett adelstog. :Smil:
 

DeletedUser

Guest
Har selv fått prøvd meg på Cleo sine 50 ms-tog, var umulig å ta ned (og ja, jeg har snipet noen tog på 500ms-2sek), så det er nok en fordel å kunne det. Men det finnes selvfølgelig mange måter å ta byer på uten raske tog, og det er selvfølgelig ikke et kjennetrekk på gode spillere. Må nok stille meg bak Cleo her (nod)
 

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Har selv fått prøvd meg på Cleo sine 50 ms-tog, var umulig å ta ned (og ja, jeg har snipet noen tog på 500ms-2sek), så det er nok en fordel å kunne det. Men det finnes selvfølgelig mange måter å ta byer på uten raske tog, og det er selvfølgelig ikke et kjennetrekk på gode spillere. Må nok stille meg bak Cleo her (nod)

Har jeg adlet deg? o.o'
 

DeletedUser

Guest
Nei, Keiser fra RoS, jeg var KV. Og du fikk ikke byen (rofl)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Synest nok det var rart det kom et nuke en time før, mens det andre (om jeg husker riktig) var timet inn rett før adelen. Husker også at RoS var veldig dlinke til å støtte hverandre den gang :Surprised:
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Hehe, joa. Men ta i bektraktning at dette var kun et av tre tog som ble stoppet den natten. De to andre gikk inn. (happy)
 

DeletedUser

Guest
Hehe, joa. Men ta i bektraktning at dette var kun et av tre tog som ble stoppet den natten. De to andre gikk inn. (happy)

Det er fordi jeg ikke hadde noe med dem å gjøre (og noen ikke klarer å be skikkelig om støtte) (happy)
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Fakta er at moralen gjøre at jeg ikke får adlet en tom by engang med 100 øks og 1 adels -.-

Fml
 

DeletedUser

Guest
Tror ærlig talt ikke det hadde hjulpet så voldsomt akkurat der og da. Ikke med stacks i alle fall. :razz:

Vi fikk stacket opp en, vi kunne klart flere hvis de andre hadde bedt skikelig om støtte og tidlig nok. Men med all respekt, det du sendt var meget bra gjort, vart skikkelig stressa når jeg kom inn seint på kvelden (whew)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Fakta er at moralen gjøre at jeg ikke får adlet en tom by engang med 100 øks og 1 adels -.-

Fml

Den moralen har hatt sine fordeler også, for meg ihvertfall. Jeg har fått drept noen nukes de siste dagene uten å miste for mye av gangen, noe som kanskje gjorde oppgaven litt vanskeligere for angriperen. Det holdt selvfølgelig ikke til å beholde noen av byene til slutt, ettersom det har rennt inn ca. uendelig med nukes, men jeg har fått en finfin ODD-rank av det :Smil:
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Når både du og giovanni blåste bort alle nuksa deres i dag, så blir det jo endel bekjempa motstandere.
 

Kleppe

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
101
Døde nesten av latter når jeg så rapport på rapport der fule nukes ikke tok ut mer enn 2-300 defftropper xD
 

DeletedUser

Guest
Jeg undrer fremdeles hva som er poenget med å sende tog på kortest mulig tid når alt annet fungerer like greit?
Før jeg mottar masse dårlige innsigelser på det så er jeg et eksisterende eksempel på at raske tog er oppskrytt.
Kan spørre Villa som har spilt med meg siden tidenes morgen. Hvor mange tog har jeg sendt som er under 5 sekunder?? Hvor mange byer har jeg adla opp igjenom? Hvor mange byer har jeg angrepet som ikke er blitt adla?

Jeg vet om flere som ikke sender tog på under 5 sekunder som er blitt noen av .no mest anerkjente spillere. Kan da fort nevne grandpa som pleier å sende adler med flere timers mellomrom. Snakker da seff om hans beryktede adelsnukes.
Eller originale runinter aka rune. Han har vel aldri sendt et eneste tog, av den grunn at han sjelden har hatt så mange adler tilgjengelig på en gang. Om han da har 4 adler er de definitivt fordelt på 3 ulike deler av kontinentet. Som hans tidligere dual kan jeg bekrefte dette -.-'

Så hvorfor fortjener vi å bli kalt dårlige selv om vi ikke sender tog på 50ms?

Må nesten svare litt på dette. Alt følgende er IMNSHO.

Først og fremst så vil jeg påpeke at det er tilfeller hvor det er fint å sende tog på 150 ms, heller enn på sekundet eller mer. Jeg har selv erfart at det er spillere som sniper de semi-raske togene, men ikke de på 150 ms. Selv pleier jeg sjeldent å gidde å sende veldig raske, men gjør det når jeg merker at det er behov. Kort fortalt så er det bedre å ha muligheten til å sende raske tog, enn å ikke ha muligheten i det hele tatt.

Det går litt på det å fjerne mulighetene til forsvareren. De fleste kan, i teorien, greie å snipe 150 ms tog. Men jo raskere togene er, jo flere ganger vil man måtte prøve - virker logisk, ja? Det er et begrenset antall muligheter man har for å snipe tog, så jo raskere toget jo større er sjansen for at det går gjennom. Det er også tett knyttet til evnen til å snipe raske tog, noe som utvilsomt er praktisk i en forsvarssammenheng.

Men nå skal jeg ikke påstå at det er nødvendig å sende superraske tog for å være en god spiller da jeg har hatt gleden av å spille med flere herlige spillere som ikke sendte raske tog verdt fem flate øre. Så jeg vil mye heller ha en aktiv fighter enn en som er besatt av alle mulige tekniske finesser i stammen. Men samtidig vil jeg aller helst ha en aktiv fighter som mestrer de fleste tekniske tingene og samtidig er gira på å lære nye ting. Det jeg absolutt ikke har noe behov for er spillere som tror de automatisk blir gode bare fordi de kan sende raske tog.

Når det gjelder bruken av adelsnukes så er det jo veldig nyttig til tider. Men det forutsetter gjerne at man har en del mer tropper enn den/de man angriper. Hvis man kun sender en håndfull adelsnukes kan det blir veldig dyrt for deg - for eksempel ved at man adler seg selv tre-fire ganger, for så å miste byen til readling. Mot en forsvarer som kan tingene sine og har litt tropper tilgjengelig kan man risikere å miste fire, kanskje fem, fulle nukes mens forsvareren sine tap er marginale. Jeg har gjort det som forsvarer selv ved noen anledninger, og det er ekstremt tilfredsstillende.

Selvfølgelig, kombinert med en evne til hyppig vekst - slik som både runinter og granpa besitter, og jeg anser som en av de klart viktigste egenskapene i spillet - så er det en god strategi, da man gjerne besitter mer tropper enn de man angriper. Men det er samtidig en strategi som man fort kan forsvare seg mot. Dersom man ikke evner å tilpasse seg vil man fort gå på en kraftig smekk så fort man møter kompetente forsvarere.

Det å bestemme seg for at nå er jeg god nok, ingen grunn til å lære noe mer setter deg rett inn i samme kategori som disse folka. Raske tog er et verktøy. Jo flere verktøy man har i verktøykassa si, jo flere alternativer vil man ha både i forsvar og angrep.

Merk at jeg ikke sier at Cleo, Runinter eller Granpa ikke er gode spillere - det er ikke skrekkelig mange spillere her på .no som har utrettet mer enn dem, noe som vel må være det enkleste målet på ferdigheter. Cleo kan jo tydeligvis også sende raske tog dersom hun ønsker. Men det er alltid rom for forbedring.

[/rant]
 

Ekans

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
Fakta er at EKans skal gå av. Tronen (rank1) for og sjekke om eg får motisjonen tilbake.
 
Topp