Faktabørsen

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Det er to stk, men de befinner seg på V12. Den ene er personen som legger ut denne posten. Den andre er vedkommende som posta før meg.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
må skuffe deg der kenn. Er nok mange gode spillere på TW.no også

kan ta 5 stykker i farten

Are
spekter
roger
sindre
mikkel

og kan nevne mange flere :)
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Hva er egentlig taktikk? Og hvordan brukes det i tribalwars?

jo, det skal jeg skrive til deg, kjære venn.
kortversjonen er at du utnytter dine troppers overlegenhet til å vinne et slag. for derigjennom å vinne en krig.
nå er det vanskelig på TW å utnytte moral, trening, utstyr, gjennombrudsstyrke osv. så da må man gjøre andre ting for å oppnå en taktisk fordel. men en taktisk fordel oppnås bare ved en overordnet strategi. uten en overordnet strategi gjør du ingenting med taktikk.
ble dette forståelig?
uansett, la oss si at strategien er klar. la oss gi deg et hårete mål. du skal intet mindre en overta verden 13 og bli supreme kong Are av V-13.
vanskelig vil nok noen tenke nå, spesielt med deg din klabb, men ikke umulig med den rette strategien. og nå er jo du så extremt heldig at du har meg her at det nærmest går av seg selv.

ok. vi gir deg en liten by. la oss ta en tilfeldig by. (387|531) i K53 kan passe bra. en by som ligger litt i utkanten av verden og som nå er klar for eventyr.

vi hopper elegant over de første byene, det klarer vel selv du uten videre hjelp? uansett så ligger det utallige tråder om det rundt omkring på Forumet. så da er det bare å ta på deg lesebrillene og skumme igjennom dem. noen av dem er faktisk gode, så les dem.

så over til taktikken. jeg har allerede skrevet at du må skaffe deg en taktisk fordel. det husker du vel? ok, i dette spillet er det en enkel måte å skaffe seg det. og det er gjennom allianser. en allianse er når du knytter kontakt med andre spillere. kan være litt vanskelig i begynnelsen. men spør Zippy om råd der. han kan det til fingerspissene.
man blir selvfølgelig ikke alliert om man bare slenger ut noen bokstaver i løst sammensatt orden. selv om det later til at en del av spillerne her faktisk tror det.
nei, her må du overbevise den andre parten om at du har noe å tilby som h*n trenger. og det er IKKE løse tilbud om, skal vi si, "tilfeldige" møter i mørket der du snur ryggen til, bøyer deg frem og hoster lett.
nei, det må være seriøse tilbud der dere begge kan oppnå en fordel. en slik fordel er typisk en avtale om gjensidig beskyttelse når/om noen angriper dere. det kan også være en felles front mot en fiende. det vil da si at dere angriper, mer eller mindre, samtidig på en annen spiller.
dette fordrer jo at du blir litt aggressiv. og der sliter jo du litt. du må bli TØFFERE. tørre å angripe litt. kjøre på med det du har av soldater. og da mener jeg ikke soldater som kun er egnet for forsvar av byene dine. men bruke de store gutta litt.
angripe litt her og der. fake litt med en og annen katapult for å illustrere et angrep som egentlig ikke er at angrep.
så, når du har holdt på med dette i lange dager og netter. så har du, med uvurdelig hjelp fra din venn Knallis, brukt taktikk for å bli konge av V13. se det. det var da ikke så vanskelig?
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Dette er faktabørsen, fakta at Martyrio poenghorer byene sine (derp)
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
å ha det i 30, samt maxe allt utenom marked er litt overdrevent.
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
å ha det i 30, samt maxe allt utenom marked er litt overdrevent.

Du får opp muren 0-20 dobbelt så raskt som ved HQ 20, om du bruker HQ 30. Jeg vil ikke kalle det overdrevent, med mindre man vil kjøre olve-style.
 
Topp