Faktabørsen

mcclane654

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Ny dual på accen ?

Beklager at jeg ikke har oversikt over siste dagers PMer IG,da jeg der er offline selv...

når du ikke har vert pålogga, hvordan kan du da kommentere avstemmningen vi har hatt. vis du ikke har lest pm med resultatet. så hadde du uansett ikke fått med deg avstemmningen om du hadde hatt tilgang.
Er ikke noe ny dual dette er nei. bodyguard er min konto så har vært på den siden v18 starta.
 

DeletedUser

Guest
når du ikke har vert pålogga, hvordan kan du da kommentere avstemmningen vi har hatt. vis du ikke har lest pm med resultatet. så hadde du uansett ikke fått med deg avstemmningen om du hadde hatt tilgang.
Er ikke noe ny dual dette er nei. bodyguard er min konto så har vært på den siden v18 starta.

Men det har jo dere beskrevet,samt at jeg ar fått gayzoer at pmer som er åpner og besvart.

Jeg og flere ble blokka fra avstemninga,er det demokrati ?
Men glem det,nå er det helg ,kos dåkker
 

mcclane654

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Men det har jo dere beskrevet,samt at jeg ar fått gayzoer at pmer som er åpner og besvart.

Jeg og flere ble blokka fra avstemninga,er det demokrati ?
Men glem det,nå er det helg ,kos dåkker

bare du som var blokka. og uansett hva du ville ha stemt så hadde det ikke påvirket utfallet. og vi gikk ut i fra at du stemte nei :) vis det er feil bare å si i fra. da tar jeg også helg :)
 

DeletedUser

Guest
Du er ikke med i stammen en gang, så skjønner ikke hvorfor du skal kritisere en avgjørelse hele stammen var med på. Helt greit at du er uenig (det var det flere i stammen som var også), men det store flertallet stemte for å la ham gå. Derfor ble det også resultatet.

Les rundskrivet og bli opplyst!
 

DeletedUser

Guest
Du og Dora ble blocka, som de eneste, og din stemme ble regnet som et "nei". Så flertallet er ikke løgn.

Det var ikke 2/3 dels flertall. Ugyldig om det ikke er overbærende flertall.

15 av 27, og kvoteringa ble avsluttet 2 dager før tia.

dere har det virkelig travelt må jeg si, og det får meg til og bli enda mer overbevist om at det ligger personlige grunner i bunn.

Samtidig så dikterer dere helt sikkert en del av stamme medlemmene, slik at de stemmer til fordel for det dere mener. Og det er ikke rett.
jeg kan ikke bevise det, men dere kan heller ikke motbevise det!
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
Samtidig så dikterer dere helt sikkert en del av stamme medlemmene, slik at de stemmer til fordel for det dere mener. Og det er ikke rett.
jeg kan ikke bevise det, men dere kan heller ikke motbevise det!


Antagelser, antagelser, det er alt du har. og så lager du ekstra konspirasjonsteorier ut av det. glimrende gjort, tenk at det går an å være så på villspor (giggle). Hadde ledelsen prøvd å diktere oss, hadde det blitt opprør for lengst. Dette er stammens valg, ledelsen har prøvd å unngå dette lenge. Men det passer vel ikke inn i dine forskrudde teorier, så dermed regner jeg med at dette ikke trenger gjennom, så derfor gidder jeg ikke diskutere mer om denne saken, den er avgjort, og ikke noe vil forandre det.

mvh Starboy/Badass
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Det var ikke 2/3 dels flertall. Ugyldig om det ikke er overbærende flertall.

15 av 27, og kvoteringa ble avsluttet 2 dager før tia.

dere har det virkelig travelt må jeg si, og det får meg til og bli enda mer overbevist om at det ligger personlige grunner i bunn.

Samtidig så dikterer dere helt sikkert en del av stamme medlemmene, slik at de stemmer til fordel for det dere mener. Og det er ikke rett.
jeg kan ikke bevise det, men dere kan heller ikke motbevise det!

Spar meg. Det var 23 aktive medlemmer, og 17 av dem hadde stemt Dora ut (inkludert de som stemte via tekst pga flere personer per konto). De som ikke hadde stemt hadde enten gul eller rød prikk. Avstemningen ble avsluttet tidligere fordi flertallet var så overveldene at det ikke ville ha spilt noen rolle hva de siste hadde stemt.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Antagelser, antagelser, det er alt du har. og så lager du ekstra konspirasjonsteorier ut av det. glimrende gjort, tenk at det går an å være så på villspor (giggle). Hadde ledelsen prøvd å diktere oss, hadde det blitt opprør for lengst. Dette er stammens valg, ledelsen har prøvd å unngå dette lenge. Men det passer vel ikke inn i dine forskrudde teorier, så dermed regner jeg med at dette ikke trenger gjennom, så derfor gidder jeg ikke diskutere mer om denne saken, den er avgjort, og ikke noe vil forandre det.

mvh Starboy/Badass

Alt er reversibelt!
 

DeletedUser

Guest
Spar meg. Det var 23 aktive medlemmer, og 17 av dem hadde stemt Dora ut (inkludert de som stemte via tekst pga flere personer per konto). De som ikke hadde stemt hadde enten gul eller rød prikk. Avstemningen ble avsluttet tidligere fordi flertallet var så overveldene at det ikke ville ha spilt noen rolle hva de siste hadde stemt.

Kan ikke spare deg, for dårlig renter. Tror jeg satser på Aksjefond heller.

Ikkeno er overveldende før det er 2/3 dels flertall, noe man bruker i den virkelige verden også. Særlig i styresammenhenger.

Halvparten er ikke nok!

1 konto 1 stemme. Ikke 2 stemmer, slik du foregriper her.
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
denne saken er avgjort av stammens medlemmer. en stemme til fra md spiller ingen rolle, den vil likevel bli kontret av min, siden jeg ikke stemte ved avstemmingen. dermed er man like langt og beslutningen består.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Fakta er at en viss person har laget avstemning på om Xandor skal ut av ledelsen på ODA sitt forum :tunge:
 

legenden

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
130
Fakta er at en viss person har laget avstemning på om Xandor skal ut av ledelsen på ODA sitt forum :tunge:

lavmål av deg å kaste ut noe slikt på offentlig forum, av deg som høyst respektert delvis leder. Du trenger ikke dele den informasjonen. At Xandor har personlige hensikter, slik som mange andre har, er et faktum - men xandor skal selvfølgelig ikke kastes ut av ledelsen. Ytringsfrihet lar han (Rottenikken/aurora) få lov til å fremme sitt poeng slik han vil, at han overdriver og lurer rundt er et faktum, men mye av de han sier har spor av fornuft. Dora er av mange i ODA ikke hatet, og den demokratiske avgjørelsen er preget av lite informasjon, hastverk og personlige motiv, samtidig som det er ODA's lederkjerne som har fremmet og presentert det. Da er det lett for at "geitene" følger "gjeteren" og med det kaster seg inn i den retningen dem vil ha det.

Dora er en god kar om man kjenner han rett, og har utgjort en virkelig stor del av ODA's vestlige suksess i v14. At han derimot kan være en fullstendig idiot er et faktum, og det han sa til Roger er idiotisk. Jeg hadde kicket han umiddelbart hadde det vært et annet stadie i gamet - men å kaste han ut etter 1 år med blodslit, kontovakter, lange netter, aksjoner, gode timinger og en solid beskyttelse av den vestlige front lar seg ikke overveie. Dora skal heller få lov til å leve med den samvittigheten at han av mange blir sett på som en komplett idiot, men å frata han denne seieren sitter dypt - når WHOOPI faktisk er en av våre beste og mest sentrale spillere gjennom vår utvikling, tro det eller ei. Lær deg å kjenne han så er han hyggelig.

Jeg vet om flere i stammen som ved et gjenvalg ville endret sin stemme. Blant annet MAB1, og meg som er hans naboer. Uten Dora's innsats i vest hadde vi tapt V18 - det er noe jeg vil tørre å påstå, og det tror jeg en rekke spillere i vest kan bekrefte. Ikke minst blir det sagt at MD ikke har fått sett på denne saken på ordentlig vis, og da syns jeg han skal få komme med det han har 100% foran resten av stammen.

Dora fortjener ikke dette - til tross for det kaoset han har gitt oss.

-
Elias
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Tror ikke særlig mange tok den avstemningen seriøst, Elias. Når argumentet for å kaste ham ut er "Jo flere kokker jo mere søl" virker det ikke som han mener det serriøst selv heller. I tillegg begrunner han ikke engang hvorfor han ønsker Morten ut.

Har ikke kommet med noen angrep mot Whoop, og det tenker jeg heller ikke å gjøre. At du (og flere) er uenig i avgjørelsen om å la ham gå er forståelig, men også du må bøye deg for flertallet. Uansett hvor mange ganger det nevnes, virker det som om noen ikke forstår at hverken jeg, Ann, Morten, Trygve eller andre enkeltpersoner kan stilles til ansvar for hva en hel stamme stemmer. Det er ganske innlysende at han kun opprettet den avstemningen for å "ta igjen" mot Morten, til tross for at Morten ikke kan noe for at stammen stemte Dora ut. Det ser man også ut ifra tidligere forumposter her, at Rottenikken skulle til ODA kun for å plage Morten. Om det ikke var intensjonen er det iallefall dumt av ham å poste slike innlegg på offentlig forum rett i forkant av avstemningen.

Demokratiske avgjørelser er preget av personlige motiv. Det er derfor det kalles demokrati og går ut på at alle får sagt sin personlige mening. En leder kan ikke bli stilt til ansvar for at et overveldende flertall ønsker en person ut.
 
Sist redigert:

legenden

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
130
Tror ikke særlig mange tok den avstemningen serriøst Elias. Når argumentet for å kaste ham ut er "Jo flere kokker jo mere søl" virker det ikke som han mener det serriøst selv heller. I tillegg begrunner han ikke engang hvorfor han ønsker Morten ut.

Har ikke kommet med noen angrep mot Whoop, og det tenker jeg heller ikke å gjøre. At du (og flere) er uenig i avgjørelsen om å la ham gå er forståelig, men også du må bøye deg for flertallet. Uansett hvor mange ganger det nevnes virker det som det ikke går inn at hverken jeg, Ann, Morten, Trygve eller noen andre enkeltpersoner kan stilles til ansvar for hva en hel stamme stemmer. Det er ganske innlysende at Han kun opprettet den avstemningen for å "ta igjen" mot Morten, til tross for at Morten ikke kan noe for at stammen stemte Dora ut. Det ser man også ut ifra tidligere forumposter her, at Rottenikken skulle til ODA kun for å plage Morten. Om det ikke var intensjonen er det iallefall dumt av ham å poste slike innlegg på offentlig forum rett i forkant av avstemningen.

Demokratiske avgjørelser er preget av personlige motiv. Det er derfor det kalles demokrati og går ut på at alle får sagt sin personlige mening. En leder kan ikke bli stilt til ansvar for at et overveldende flertall ønsker en person ut.

Det du sier her om rottenikken sitt forhold til morten er ikke aktuelt her for meg uansett. Morten har med det du sier selvfølgelig ingen skyld i noe som helst - men at denne avstemningen derimot ble et hastverk med litt uklare omstendigheter tror jeg flere vil si seg enig på. Når jeg får svar fra flere som svarer slik; "Vet ikke, har ikke satt meg godt nok inn i saken" har dermed bekreftet at dette faktisk er rushet og preget av urette omstendigheter. Jeg vet at flere er uvitende rundt avstemningen. Det er flere som med stormen har stemt ja - men som egentlig "Ikke har satt seg godt nok inn i saken". Det er ikke et godt nok motiv når det er snakk om å virkelig ødelegge et år med blodslit fra en av våre beste kjempere i ODA. Å frata han noe slikt, må vi ha en skikkelig gjennomgang.

Dora's vestlige venner/naboer vet hvilke arbeid han har lagt ned, og hvordan person han er når man har gjort seg til kjenne.
Dette vil vi finne raskt ut av - og selvfølgelig bøyer jeg meg under flertallet, og jeg er klar til å adle han når punktumet er satt.

La de skeptiske fullføre sine dialoger, og vente på den praten Dora og aurora skulle ha med MD.
 
Sist redigert:

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Som Trygve sa: Om du får 10+ personer til å sende ham brev om at de ønsker Dora inn igjen er saken en annen, men det virker ikke særlig aktuelt p.d.d.

Det var en grunn til av avstemningen var åpen til 09.08.2015. Om opp mot 20 medlemmer velger å stemme allerede i løpet av den første dagen, og dermed avgjøre undersøkelsen tyder det på at de har gjort seg en mening om saken allerede.

Den avstemningen jeg latterliggjorde var Rottenikkens forsøk på å kicke Morten fra ledelsen, kun for å plage ham (ut ifra Rottenikkens egne forumposter). Litt rart at det forholdet ikke er aktuelt for deg når du i din forrige post mener at det er lavmål å latterliggjøre den, til tross for at han kun gjorde det for å være barnslig.
 
Sist redigert:

legenden

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
130
Som Trygve sa: Om du får 10+ personer til å sende ham brev om at de ønsker Dora inn igjen er saken en annen, men det virker ikke særlig aktuelt p.d.d.

Det var en grunn til av avstemningen var åpen til 09.08.2015. Om opp mot 20 medlemmer velger å stemme allerede i løpet av den første dagen, og dermed avgjøre undersøkelsen tyder det på at de har gjort seg en mening om saken allerede.

Den avstemningen jeg latterliggjorde var Rottenikkens forsøk på å kicke Morten fra ledelsen, kun for å plage ham (ut ifra Rottenikkens egne forumposter). Litt rart at det forholdet ikke er aktuelt for deg når du i din forrige post mener at det er lavmål å latterliggjøre den, til tross for at han kun gjorde det for å være barnslig.

At Rottenikken foreslår å kaste Xandor ut av ledelsen er latterlig ja. Ikke nødvendigvis barnslig, men urealistisk og ufornuftig. Det jeg sier er at du ikke trenger å henge han ut på offentlig forum for at han har tatt initiativ til å kaste ham ut av ledelsen. Det kan forbli i stammen, og ikke deles med verden. Hadde jeg foreslått det ville du ikke hengt meg ut på offentlig forum. :)

Det er allerede 10 personer som ville sagt ja for å ta han inn igjen i stammen, men ikke 10 brukere. ifølge Aurora og Dora har dem hatt kontakt med MD som skal få ta en offentlig beslutning på det. I mellomtiden, nå som omstendighetene er belyst for de fleste kan dem få ta sin endelig bestemmelse på det.

For som sagt er denne avstemningen preget av lite informasjon, hastverk og personlige motiv, samtidig som det er ODA's lederkjerne som har fremmet og presentert det. Da er det lett for at "geitene" følger "gjeteren" og med det kaster seg inn i den retningen dem vil ha det.

Det er lite sannsynlig at Dora på noen måte skal inn igjen i stammen, og isåfall skjer det via et realistisk og rettferdig holdepunkt.
Det er heller ikke så rimelig at vår nåværende hovedleder RaM77 truer med å forlate ODA dersom Dora via rettferdighet skal få komme inn i stammen igjen.

Vi finner ut av det, jeg har medlidenhet til Dora som på lik linje med våre andre beste, lojale tilstedeværende spillere har ofret sin fulle tid og kraft for å holde ODA oppe. Dette er til tross for den motbydelige kommentaren han sa til Roger.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
At Ram truet med å forlate hadde ingenting med Dora å gjøre. Det hun mente var at man måtte respektere en avgjørelse tatt av stammen, uansett hva den handlet om.

Undersøkelsen hadde som sagt fortsatt vært åpen om ikke alle hadde tatt de såkalte "uopplyste avgjørelsene" sine i går. Da burde de ventet med å stemme til i dag/morgen istedenfor. Du snakker stadig om 10+ personer, men allikevel er du den eneste som kverulerer over avstemningen. Som sagt er det helt greit at du mener det du vil, men det forandrer ikke at du var i mindretall. At du har et godt forhold til Dora er selvfølgelig bra, men det hjelper lite dersom 17 andre ikke har det. Kommer ikke til å diskutere denne saken med deg lenger nå fordi absolutt alle utenom deg er ferdig med den.
 
Sist redigert:
Topp