Faktabørsen

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
-Coller sin PP bruk er like kvalm som den var på V25, heldigvis ble vedkommende bannet der. Jeg håper at Strat med team-medlemmer ser hvor stor forskjell det er på Pp-horer/ordinære spillere(rank1 2.7k p, rank 5 800p). Nå skal jeg ikke vinkle enda en tråd i PP fokus, men vi kommer dessverre ikke i fra at pay2win er det som ødelegger Trivalwars, og da spesielt små verdner som de på .no
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Slik at har det vært på flere verdener desverre, ikke bare med -Coller, men husker første gangen jeg opplevde dette, da var vell det Ekans på v11 som tok avsted pga enorm PP bruk. Så dette har vært lenge egentlig.

Spillet er vinket i den retningen at PP skal være en del av spillet for dem som ønsker/kan å bruke større mengder enn andre og det er alltids noen som kan bruke mer enn andre.

Nå er det jo også kommet funksjon som faktisk DU som spiller, da mener jeg alle selvfølgelig, kan tjene opp PP med å selge ressurser på en verden. Jeg personlig har ikke prøvd ut dette, men de som har og gjør det tjener enorme summer PP på dette, og gjør det også mulig for ALLE å faktisk PP hore litt om du ønsker å kalle det for det, hvis dere forstår hva jeg mener.

Så ja "urettferdigheten" er der, men likevell har de fleste mulighet til å faktisk gjøre det samme om de bare er villige til å sette ned tid å prøve å tjene PP istedenfor å spille på en verden og bruke PP.

Bare ett eksempel.
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Fakta er at de samme folkene klager på pp-horing hver gang en ny verden er i gang. Kan ikke bare folk bite det i seg og komme over det. Ja det er kjipt at penger kan kjøpe folk så mange fordeler i dette spillet. Men det er INGENTING du kan få gjort med det!
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Et godt tiltak kan jo være at markedene starter som tomme varehus fremfor 30.000 (10.000 tre/leire/jern) i hvert kontinent?

Vil forhindre boost i stor grad og inntekten for Inno på den kapasiteten er svææært lav i det store bildet.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Det som er fakta, er at når Strat ikke klarer å knytte to kontoer som han påstår er multi vha. IP-adresse, så bruker han passord i stedet. You go bro! Det vil jeg påstå er mye viktigere å ordne opp i, enn pp-styret som alle kan delta på.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Slik at har det vært på flere verdener desverre, ikke bare med -Coller, men husker første gangen jeg opplevde dette, da var vell det Ekans på v11 som tok avsted pga enorm PP bruk. Så dette har vært lenge egentlig.

Jeg er fullstendig klar over at dette har vært et varig problem på .no, noe som var årsaken til at jeg også reagerte på V25 der -Coller dreiv på med PP-bruket sitt. Heldigvis for V25 den gang så ble vedkommende bannet for rusk. Vi har nå en ny CM, med et tilnærmet nytt team, så da er det kanskje noen små forhåpninger om at de(dere) kan få i gjennom noen forslag som kan snu den negative trenden med antall spillere på .no..

Spillet er vinket i den retningen at PP skal være en del av spillet for dem som ønsker/kan å bruke større mengder enn andre og det er alltids noen som kan bruke mer enn andre.

Nå er det jo også kommet funksjon som faktisk DU som spiller, da mener jeg alle selvfølgelig, kan tjene opp PP med å selge ressurser på en verden. Jeg personlig har ikke prøvd ut dette, men de som har og gjør det tjener enorme summer PP på dette, og gjør det også mulig for ALLE å faktisk PP hore litt om du ønsker å kalle det for det, hvis dere forstår hva jeg mener.

PP er litt som en rullestol, det assisterer folk som ellers sliter med å gå av diverse årsaker. Det er direkte flaut å se skille mellom rank 1 og nedover listene. Jada, man kan selge ressurser, men hvor er rettferdigheten i det for spillere som er nye til spillet? Tror du de blir ekstra frista til å holde det gående når de, etter 3 dager, har 250-500p mens rank 1 sitter på 2k+? .no hadde noen fantastiske år, men takket være Innogames, og en til dels passiv CM, så gikk dessverre ting rett ned.

Så ja "urettferdigheten" er der, men likevell har de fleste mulighet til å faktisk gjøre det samme om de bare er villige til å sette ned tid å prøve å tjene PP istedenfor å spille på en verden og bruke PP.

Bare ett eksempel.

Jeg synes ikke at ditt nevnte eksempel er godt nok som besvarelse til hvorfor Innogames ødelegger spillet for både seg selv og brukerene sine.

Reisverket skrev:
Fakta er at de samme folkene klager på pp-horing hver gang en ny verden er i gang. Kan ikke bare folk bite det i seg og komme over det. Ja det er kjipt at penger kan kjøpe folk så mange fordeler i dette spillet. Men det er INGENTING du kan få gjort med det!

Fakta at om man bare står å ser på, så skjer det ingenting. Vil man ha forandring så må man åpne salatkverna si og gi beskjed. Det er tydelig at det er noen som setter pris på PP-mulighetene (nerd)
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Jeg er helt enig med deg Kenneth, og jeg liker heller ikke alle PP funksjonene.

Var bare forslag for hvordan andre kan ha muligheten til å skaffe PP uten å faktisk måtte kjøpe store mengder :)
 

tullingpåmoped

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Fakta er at -Coller faktisk er en av .no's beste start up spillere både med og uten PP. Jeg har store mengde PP selv (som jeg fikk tak i på den måten chaosisalex beskrev, solgte ressurser på V25) og greier allikevell ikke å henge med i start up.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Jeg er helt enig med deg Kenneth, og jeg liker heller ikke alle PP funksjonene.

Var bare forslag for hvordan andre kan ha muligheten til å skaffe PP uten å faktisk måtte kjøpe store mengder :)

Er det noen mulighet for at Strat kan kommentere PP funksjonene? Jeg vet at Innogames har satt en policy på at de skal ha det på hver verden, men W85.net var jo uten, så det bør absolutt være en mulighet for at vi kan få noen uten alle de ekstra verktøyene her på .no også, selv med vår lille størrelse. Se hvordan folk tar det i mot, om vi får tilbake spillere, og med litt reklame, kanskje hente nye fjes.

Fakta er at -Coller faktisk er en av .no's beste start up spillere både med og uten PP. Jeg har store mengde PP selv (som jeg fikk tak i på den måten chaosisalex beskrev, solgte ressurser på V25) og greier allikevell ikke å henge med i start up.

Synd at vedkommende ikke får muligheten til å teste det, om vi skal tolke Inno rett (HP's kan ikke sammenlignes med vanlige verdner, i likhet med settingsa som var på V1). I mine øyner vil han, i likhet med Ekans (og andre PP-boosters), bli sett på som en spiller avhengig av PP for å gjøre det bra.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Fakta er at -Coller faktisk er en av .no's beste start up spillere både med og uten PP. Jeg har store mengde PP selv (som jeg fikk tak i på den måten chaosisalex beskrev, solgte ressurser på V25) og greier allikevell ikke å henge med i start up.

Fordi du ikke klarer å få tak i ressursene som blir lagt ut, eller?
 

-Coller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Synd at vedkommende ikke får muligheten til å teste det, om vi skal tolke Inno rett (HP's kan ikke sammenlignes med vanlige verdner, i likhet med settingsa som var på V1). I mine øyner vil han, i likhet med Ekans (og andre PP-boosters), bli sett på som en spiller avhengig av PP for å gjøre det bra.

Hmm, så det at jeg på hver eneste HP jeg har spilt har ligget på rank 1 i startup har altså ingenting å si det da? :)
(om jeg ikke husker helt feil her)

Kanskje vi kan få til en HP en gang med samme settings som en vanlig verden, så får vi se hvem som ender opp på rank 1 der også? ;)

Selv om jeg har brukt mye pp på flere av verdenene jeg har spilt(meste opptjent fra salg av ress), så må jeg da gjøre noe riktig for å ende opp med en såpass stor ledelse :p
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Fakta er at -Coller faktisk er en av .no's beste start up spillere både med og uten PP. Jeg har store mengde PP selv (som jeg fikk tak i på den måten chaosisalex beskrev, solgte ressurser på V25) og greier allikevell ikke å henge med i start up.

Synes du greier deg rimelig bra jeg!
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Hmm, så det at jeg på hver eneste HP jeg har spilt har ligget på rank 1 i startup har altså ingenting å si det da? :)
(om jeg ikke husker helt feil her)

Kanskje vi kan få til en HP en gang med samme settings som en vanlig verden, så får vi se hvem som ender opp på rank 1 der også? ;)

Selv om jeg har brukt mye pp på flere av verdenene jeg har spilt(meste opptjent fra salg av ress), så må jeg da gjøre noe riktig for å ende opp med en såpass stor ledelse :p

Liten tvil om at du vet hva som skal gjøres for å hevde deg i startupen, det har du vist gjentatte ganger. Når det er sagt så er det stort sett dem som er mest aktiv som ligger i toppen, sikter da særlig til HP-runder. Man skal selvsagt vite hva som lønner seg å oppgradere til hvilken tid, men det er relativt mange som vet sånn ca. hva som er best. Så da er det igjen aktivitet samt plassering av startbyen i forhold til gråbyer som utgjør hvem som ligger helt i toppen.
 

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221
Hovedproblemet til -Coller er ikke ferdighetene, det er den utrolige evnen til å aldri gidde noe. Jeg har spilt dual med han både på vanlige verdener og HP-verdener og startupen hans er god både med og uten PP.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Er det noen mulighet for at Strat kan kommentere PP funksjonene? Jeg vet at Innogames har satt en policy på at de skal ha det på hver verden, men W85.net var jo uten, så det bør absolutt være en mulighet for at vi kan få noen uten alle de ekstra verktøyene her på .no også, selv med vår lille størrelse. Se hvordan folk tar det i mot, om vi får tilbake spillere, og med litt reklame, kanskje hente nye fjes.
Så vidt jeg har skjønt fra tidligere tråder er det ikke lenger aktuelt å åpne verdener uten micropay PP-funksjoner aktivert. Nylig åpnet den siste verdenen noen sinne som ville være uten PP-funksjoner på .net (det var sikkert w85 som du nevner). Så det har ikke noe å si at vi har fått ny CM; Innogames vil ha PP-funksjoner, og da er det lite verken vi eller Strat kan gjøre.
 
Topp