Faktabørsen

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Så forklar Groverud sine handlinger mot jeppex, en spiller han visste Syrogen holdt på å nuke og adle ^^ hvor feigt er ikke det å bare gå inn å snappe byene å late som man ikke har gjort noe galt. Nei nå kaster du stein inni glasshus. Ingen av sidene har gjort ting som man bør være stolte av.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Jeg vet veldig lite om Jeppex-saken, men etter det jeg så var det bare to stammer som gikk for samme adlingsmål ca samtidig. Det gir uansett ikke grunnlag til å avbryte alliansen på den måten dere gjorde. Det var feigt, smålig og det viser en egoistisk og selvsentrert mentalitet innad i HBT-stammen som for alle oss som står utenfor virker helt på jordet.

Det virker for meg som om dere forventer latterlig mye mer av alle rundt dere, sett i forhold til det dere tillater av dere selv. Og med det avslutter jeg mitt bidrag til denne diskusjonen. Konklusjonen jeg sitter igjen med er at HBT-spillerne ikke er til å stole på.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Samme konklusjon har jeg på motsatt side av dammen. Greia med Jeppex saken var ikke at to stammer gikk for samme adlingsmål samtidig. for allerede 1-2 dager i forveien hadde Syrogen sagt til Groverud at han går for Jeppe, og at han kan gå for et annet mål. dette ble ikke respektert, og det var en av hovedgrunnene til at alliansen ble brutt. Så var rett og slett den grådige mentaliteten til Groverud som kosta dere alliansen. Det hadde vært fort gjort å ordna opp i dette også, men nei da. For noen stabukker, og jeg trodde jeg var sta.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Okei, la meg først av alt tydeliggjøre en ting: Ingen klandrer dere for å avslutte alliansen. Vi klandrer dere for måten det ble gjort på. De to dagene IAP ved opphør av alliansen var avtalt på forhånd, det foreligger ingen grunn til å ikke respektere dette vilkåret.
Minner om dette.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Ja, jeg er fullt klar over hva du skrev roxor, MEN hvorfor ha den 48 timers IAPen, når Groverud har gjort som han har gjort, bare for å gi den grådige fyren en sjanse til å beholde byene, som egentlig var Syrogen sine. Han varslet, det var geografisk riktig å ta de byene for Syrogen. Groverud har ingenting der oppe å gjøre. Det er et mysterium hva han skulle gjøre der oppe. Det er nok en av mange ting jeg aldri får svar på :p

I teorien så hadde 48 timers IAP vært en god løsning, men mtp det Groverud gjør, og hvor lite løsningsorienterte ledelsen deres var, og Groverud selv. Så fant vi ut at det ikke var akutelt, og at vi ville ta tilbake byene raskest mulig. Avtalebrudd skjer hele tiden. Begge sider har skyld, hovedskylden går igjen til Groverud, men kunne det ha blitt håndtert bedre av HBT? Absolutt, men dette var det valget vi tok denne gang, og vi får stå inne for det. Så slenger jeg inn et Groverud sitat på slutten

"Jeg tok 2 byer som var dine helt gratis, her har du 1 nuke i retur som du kan benytte" - Greedyrud 2016
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Liker den smoothe overgangen din Olve, men tror ikke diskusjonen slutter enda.

Beklager å måtte si det ROXOR selv om jeg er enig med deg, så må jeg si at du er i gang med mission impossible.
I dette tillfelle er mission impossible å prøve å forklare Dg44 at de var HBT som spilte skittent.

Dog tror jeg nok de fleste andre skjønner poenget ditt.
Blir jo ganske likt mye av det som har skjedd før på v27.

Lærdommen er å ikke stole på HBT.

Fakta: Har du allianse, IAP eller avtale om fred med HBT,
så er det 90% sjanse for at de vil adle deg på natta :D
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Begge stammene spilte skittent. At vi tar valget som vi tar, mener jeg forsvarlig.

Du må da gjerne kaste deg inn i diskusjonen om du vil, men tror neppe du kommer deg noen vei.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Fakta er at når folk tar kv og begynner å si at man skal ta en "Groverud" så må man ha gjort noe galt :eek:
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Like morsomt når jeg skriver på forum, og folk sier jeg ikke må ta en dg44 :)
Skjønner tross alt ikke drittslenginga, vi har ikke brutt noen avtaler. Vi har kanskje tatt noen kontroversielle byer som kanskje HBT mente dem fortjente mer enn oss. Men saken er ganske enkel at de byene skulle bli brukt til å adle resten av AD øst for de byene. Planene var lagt for å adle Jeppex hele tiden, og vi var heldige som fikk dem gratis av han. Som jeg skrev til Syrogen i mail så er ikke de byene midt i deres cluster. De byene er i front med deres cluster, ja. Saken er at en dag måtte vi møte hverandre uansett, og spranget fra oss til de byene er faktisk ikke SÅ langt som dere absolutt skulle ha det til.

Vi har som sagt ikke brutt noen avtaler. Det er det dere som har gjort, så de sarkastiske småstikkene her på forumet kan vi gi oss med på flekken.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
482|488

Ka i svarte, dette e jo tragisk... Gratulere Mr.Bobil, du har nettop boostet en 500p by til 3300p på under 28 timer, og peis rett inni clusteret til Keiser, ser ut som å vinne med å "være bedre" var vanskelig og nattadling med "pm" sjekk som du klaga på ikke fikk god nok info om folk våken må til med 30min tog :/
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Aktivitetssjekk fra Don Bosco i dag :O

-A
 
Sist redigert:

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Vi visste at han hadde adlet en by ja, men at han hadde nuket alt av tropper er usant, slik han påstår. Vi hadde speidet byene og var klare til å ta Jeppex like mye som dere var. Vi speidet byene igjen etter at Syrogen hadde tatt sin by, og det var fortsatt mye tropper i byene. Han sendte dermed melding om at vi kunne få byene, og adelstog ble sendt. Når byene ble tatt var det fremdeles masse tropper "utenfor byen".
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Problemet var ikke at dere tok byene, problemet var at dere visste at Syrogen aleredde holdt på og adle de, som han sa i pm til groverud og noe som dere helt gidde faen i. Så er deres egen skyld at ting ble som det ble.
Skrev du nettopp "gidde"?
 

King Arrow

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
17
Vi visste at han hadde adlet en by ja, men at han hadde nuket alt av tropper er usant, slik han påstår. Vi hadde speidet byene og var klare til å ta Jeppex like mye som dere var. Vi speidet byene igjen etter at Syrogen hadde tatt sin by, og det var fortsatt mye tropper i byene. Han sendte dermed melding om at vi kunne få byene, og adelstog ble sendt. Når byene ble tatt var det fremdeles masse tropper "utenfor byen".

Godt mulig det var troppe igjen, men Are holdte på og nuke de byene og hadde mistet tog mot de tidligere og han sa til dere at han holdt på. Så nytter ikke klage på oss, er kun deres skyld at det ble som det ble, spesielt når dere er mindre løsningsorientert en småbarn.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Å bøye det sterke verbet "å gi" svakt er ikke dialekt. Det er bare feil.
 

King Arrow

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
17
Har alltid sagt det gidd og skrevet det slik,men chill man var ikke sånn at jeg adlet deg eller noe.
 
Topp