Faktabørsen

Kleppe

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
101
Så spørs det med dette «før eller senere». Hvor lenge er det til, og når er det «for sent»?

Videre kan det jo legges til at det som har eksistert av diplomati sålangt i sør-øst har vært splittelse og ellers stort sett fiendtlig. Blir spennende og se om Svele/Cup kan finne tonen.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Selvfølgelig er det lov å bryte en allianse som ikke er til din egen stammes beste. Alle allianser opp gjennom historien er brutt pga. dette. Forstår virkelig ikke hva du prøver å få fram her. Man er ute etter stammens beste, i dannelsen av stammer, og det er greit å vende mot en tidligere alliert

Da kommer jeg aldri til å lage noen diplomatiske forbindelser der du er del av ledelsen. Så er vi enige i det. Jeg holder diplomatiske avtaler. Ferdig snakket. Om vi så taper pga av diplomat, så kan jeg fint leve med det. Om de i stammen er uenig i det ledelsen i -ST- gjør er de velkommen til å forlate oss.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Selvfølgelig er det ingen som trenger -ST- for å ta BERM, hadde jeg vært hjemme på pcen min og ikke på mobilen min på ferie i singapore hadde jeg tatt dere solo. Poenget var bare at du hjelper BERM med å vinne, for så å klage på utfallet

Skal du skylde på dette når du er rimmet? Brukte "tlf, så hadde ikke sjans" skaff deg kontovakt å slutt å syt. Kommer til å holde deg til det du sa her, LENGE. LYKKE TIL.

Isåfall. Jeg har vært grise syk i over en mnd. Brukt tlf for det meste. Så det funker ikke. Har gjort gigantiske feil uten proposjoner i denne tiden. Å DERE I "INX' har skuffet både krigsmessig og diplomatisk. Kan du benekte det? Kan godt dra frem statestikken, så legge ut fren. Dere har null kontroll i CUP på alle områder. Bortsett fra å gjøre ting som er tvilsomt, der er dere nr 1.
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Da kommer jeg aldri til å lage noen diplomatiske forbindelser der du er del av ledelsen. Så er vi enige i det. Jeg holder diplomatiske avtaler. Ferdig snakket. Om vi så taper pga av diplomat, så kan jeg fint leve med det. Om de i stammen er uenig i det ledelsen i -ST- gjør er de velkommen til å forlate oss.

Det handler om at dersom du bryter alliansen er du nødt til å ha god grunn til å gjøre det. I tillegg er du nødt til å gjøre det på riktig måte. Dvs. at du må varsle om mulig brudd med en gang du begynner å vurdere det. Deretter må du tilby en ikkeangrepspakt på minst en dag, hvor eks-allierte parten får tid til å forberede seg og organisere.

Det handler om å være åpen rundt situasjonen og håndtere det på riktig måte. Alle gode ledere bør ha stammens beste som fokus, selv om man helst ikke skal ta lett på å bryte en avtale.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Det handler om at dersom du bryter alliansen er du nødt til å ha god grunn til å gjøre det. I tillegg er du nødt til å gjøre det på riktig måte. Dvs. at du må varsle om mulig brudd med en gang du begynner å vurdere det. Deretter må du tilby en ikkeangrepspakt på minst en dag, hvor eks-allierte parten får tid til å forberede seg og organisere.

Det handler om å være åpen rundt situasjonen og håndtere det på riktig måte. Alle gode ledere bør ha stammens beste som fokus, selv om man helst ikke skal ta lett på å bryte en avtale.


Takk for opplæring angående diplomati.

Vi lager som regel avtale om brudd i allianser. Vanligvis 3 dager IAP. Det kan CUP bekrefte. Det har vi ikke med BERM. Derfor jeg ikke vil bryte den, med mindre det er gjensidig.

Så som det har blitt påpekt flere ganger. Vi vil heller ha en trygg allianse enn tomme løfter. Som f.eks MBMA og CUP driver med. Det blir bare rot. Captein kråke, smygende pappeske og Sondrekul skiller seg ekstra godt ut i å gi faen i alt som heter avtaler. Så kanskje vi heller skal få skryt for å holde avtaler?

Så har jeg prøvd å komme meg ut av allianse med berm 2 ganger, å blitt stemt ned. Jeg var for brudd, mest fordi jeg syns overkjøring er kjedelig.

Helloween, Chaosisalex, A new world og freshaj var imot. Så jeg skjønner veldig godt frustrasjonen deres. Da dere kunne trengt Furer Simen som enerådig hersker i planen mot å ta BERM.

-ST- blir i allianse med BERM. Dere kan fortsette å syte over det. Men hadde heller brukt tiden på å ta oss i berm og -st-.

I dare you
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Du ble i ditt forsøk på å fri stammen stemt ned av berm eller -ST-? Virket som berm(muligens kun ledelsen) var med å bestemme på vegne av -ST-, og jeg er meget sikker på at berm heller stemmer til berm sin fordel enn til -ST-s fordel.

Har jeg forstått det riktig?
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Du ble i ditt forsøk på å fri stammen stemt ned av berm eller -ST-? Virket som berm(muligens kun ledelsen) var med å bestemme på vegne av -ST-, og jeg er meget sikker på at berm heller stemmer til berm sin fordel enn til -ST-s fordel.

Har jeg forstått det riktig?

Feil. Ble stemt ned 2 mot 1 i -ST-

4 mot 1 totalt. Men jeg er fornøyd sånn det er nå. Mye kan skje. Eller ikke i det tempoet på resten av stamme ledere på v34. Skam dere
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Skjønte ikke helt det med de andre stammelederne, kan du utdype den delen?

Klager å syter over at -ST- har ally med berm. Gå til krig mot oss da. Er ikke værre. Begynner å bli dumt å høre på syting. Gjør noe med det istendenfor.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
oja, så ledelsen i -ST- stemte og lederne i alliansen stemte?

Korrekt. Det blir ally til verden er over. Fra -ST- sin side. Om Berm ønsker å gjøre endringer er vi åpne for å reforhandle avtalen. Så har dere egentlig ikke en dritt med det her å gjøre.

Mitt tips.

Tenk mer pånegne allianser, enn å syt over vår allianse. Fakta at jeg er ferdig med denne diskusjonen.
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Fakta er at du fortsetter å svare :p

Når det er sagt så tenker vi på eget diplomati også som du vet. Det er vel heller det at vi klarer å tenke på flere allianser på en gang :D både vårt eget og andres
 

konrax

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
240
Bare å gå til krig mot stormaktene da, eller trengs det noen som er litt smågæren for å få igang noe? :D
 

Ludvig Von Schneidel

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
Til Zippy og Don
Lagde avtale med Jostein før stammene var etablerte. Eller mens vi etablerte stammeme. Avtale var at vi skulle spille sammen til slutten, så kriger vi evt. til en stamme er får 80%. Jeg har prøvd å reforhandle avtalen 2 ganger å gå imot berm. Men jeg bryter ikke diplomatiske avtaler i motsettning til MBMA OG CUP.
Hvis det skal så lite til før du/dere går ut av et diplomati, så kan man jo alltids lure på om det det egentlig er andre årsaker som ligger til grunn. For eksempel et ønske om få BERM i ryggen. Det er jo tross alt mye artigere å spille TW når man samler de største til en forhåndsvarslet seier. Dere bidrar jo bare til å korte ned denne prosessen.

Hadde jeg var dere, hadde jeg samlet rekkene å gått til krig for 3 uker siden. Men det er meg da. Ikke den smarteste kniven i skuffen.

Om dere virkelig trenger ST for å ta Berm, har dere seriøst lave ambisjoner. Så bruke oss i ST som unnskyldning er bare piss.
Her er en liten realitetssjekk: For tre uker siden hadde ingen mer enn én by. Hva du hadde tenkt å gjøre i et slikt scenario er for meg en gåte. Slik det er nå er berm fire ganger større enn :(). Å påstå at man må gå sammen for å ha en sjanse er ikke å ha "seriøst lave ambisjoner". Det er å være realistisk.
 
Topp