Besvart Farmesperre?

xian chao

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
why har det kommet en max grense på antall resurser man kan plyndre? og hvordan øker man den?

Har akurat startet i V13 og er jo umulig og komme seg opp uten og farme...

Mvh Kjetil
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Dette er en av de annonserte innstillingene på v13, som er satt der bl.a for å begrense effekten av å være aktiv hele tiden.
 

xian chao

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Dette er en av de annonserte innstillingene på v13, som er satt der bl.a for å begrense effekten av å være aktiv hele tiden.

men jeg er jo nerd:p hva skal jeg gjøre da?:p og hvordan får man den opp? for jeg ser de som har spillt en stund farmer mye mer
 

DeletedUser

Guest
Det går opp etterhver som du spiller mer og mer.
Er ikke sikker, men tror det avgjøres av:
- Hvor mange dager du har spilt
- Hvor mye poeng du har
 

xian chao

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
takk=) litt dumt da det gjør det lettere for spillere som ahr spillt lenger..
 
Sist redigert:

xian chao

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
er faktisk som om Høyre har tatt over:p de store og sterke blir større og de mindre sliter med å komme oppxD
 

DeletedUser

Guest
Hvis du er interessert i å spille mye, så anbefaler jeg deg å starte på Classic/High Performance. Her er speeden høyere som gjør at ting vil gå fortere, troppene går også fortere, det er ingen begrensning på hvor mye man kan farme og den er helt nyoppstartet :)
 

DeletedUser

Guest
Dette er en av de annonserte innstillingene på v13, som er satt der bl.a for å begrense effekten av å være aktiv hele tiden.

Er tydelig at jeg har vært borte fra spillet lenge når det har begynt og komme innstillinger for og begrense aktivitet!!! - når det er sånn kunne man jo like godt laget en verden der det var åpent for spill mellom 16-22 så ville det passe for alle som gikk på skole, trengte nattesøvnen sin etc..... (puke)
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
verden blei mer laget for å hjelpe nye spillere opp men mener kansje dem burde ha en fast en fra dag 1 da ^^ la oss si 2 mill hele verden ut. sånn som det er no er det vansklig for nye spillere på v 13 og nå igjen toppen
 

DeletedUser

Guest
de prøver å variere verdenene litt for at flest mulig ska spille
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Sant det. Men alikavel blei kansje ikke denne verden hva dakapo og co hadde tenkt seg. Og det kan du tydlig se på v 13. Denne verden blei tross alt laget for nye ilag med cusal. Jeg mener at folk som faktisk kan spillet ut og inn ikke spiller cusal for da ødlegger dem bare for nye spillere spør du meg ^^
 

DeletedUser

Guest
Forskjellen på gode, aktive spillere og de nye spillerne ville nok vært større om det ikke hadde vært begrenset.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Joda men hjelper ikke med halvering og alle disse greiene ^^. For nye uerfarene spiller kjøper ikke mye PP det fleste kjøper ikke i det hele tate.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Dette her har blitt tatt opp så mange ganger på så mange forskjellige steder at det nesten burde vært sendt rundskriv på v13..

Formelen er:

(antall dager spilt på server + antall byer) * 5000

Og denne gjelder alltid for de siste 24 timene.

Antall dager hoper ikke, her regnes det med tall bak , og. F. eks har du spilt i 5 dager og 12 timer er antall dager spilt på server (5,5).

Har du spilt i 7 dager og 18 timer og har 1 landsby for du følgende formel:

(7,75 + 1) * 5000 = 43.750

Dette er hva du kan ha farmet det siste døgnet, så du kan ikke farme mer enn 43.750 ressurser i perioden (6 dager og 18 timer --> 7 dager og 18 timer). Når det har gått 7 dager og 19 timer vil du kunne farme litt mer enn 43.750 ressurser (43955 ress.) og dette vil være hva du kan farme i perioden (6 dager og 19 timer --> 7 dager og 19 timer). Du vil dermed kunne farme litt mer da den farmingen du gjorde mellom 6 dager og 18 timer --> 6 dager og 19 timer ha forsvunnet og du kan farme det du farmet her igjen samt det lille den økte.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Formelen der er feil, Pål.

Formelen er:
(antall dager spilt på verden + antall byer + 1) * 5000

Ditt eksempel på en person som har spilt i 7 dager og 18 timer og har 1 landsby gir følgende:
(7,75 + 1 + 1) * 5000 = 48.750 ressurser man kan ha plyndret siste 24 timer
 

DeletedUser

Guest
Sant det. Men alikavel blei kansje ikke denne verden hva dakapo og co hadde tenkt seg. Og det kan du tydlig se på v 13. Denne verden blei tross alt laget for nye ilag med cusal. Jeg mener at folk som faktisk kan spillet ut og inn ikke spiller cusal for da ødlegger dem bare for nye spillere spør du meg ^^

sant. men ting blir ikkje alltid som man har tenkt seg. (se bare på ekans stuntet på v11) det viktige e om de lærer av sine feil.
 
Topp