Forslag til reklameplasser for .no?

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Vi trenger DIN hjelp!


For å se om vi klarer å skaffe flere spillere til .no, er vi nødt til å tenke på reklamering. Vi er veldig interessert i gode sider/plasser hvor vi kan få tak i en reklameplass. Helst en side hvor dere vet at det er flere potensielle nye spillere som er innom.

Dersom du har noen forslag vil vi gjerne at du skriver dine forslag som et svar til denne tråden.




Takk for hjelpen!=)
 
Sist redigert:

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
vel, jeg fant hvertfall tribalwars på 123spill engang i tiden,. Facebook er en typisk plass å finne spillere, der kan du velge aldersgruppe du vil reklameringen skal forholde seg til.. feks 10-35 år.

123spill, facebook, 1001spill. Har sett grepolis på 2/3 av disse, og tror unge folk blir lokket av det :)
 

DeletedUser

Guest
Facebook. Gi større premier på og invitere spiller. Eks poeng og ressurser for 10,20,30,40 osv pm dette er mulig . Tror også om en administrativet sender en pm til nye spillere om en start strategi ville gjort at nye spiller ikke gir seg. Tips de om mobil appen også :) Lykke til
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Nå er jo reklame noe som også har blitt utbredt på Youtube, og det er en nettside sammen med Facebook som jeg vil tro flest personer er innom. Både unge og gamle.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Det som er dumt nå er at de fleste kjører AdBlock i nettleseren sin og går dermed glipp av reklamen.
 

Ocn99

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Har noen forslag ja.
Prøv reklamer på Youtube, lagg en reklame som er bra, ikke som clash of clans reklamen fordi den er irriterende.
Prøv Facebook ads, kan hjelpe.
Prøv ads i apps, spill som Flappy Bird (RIP) hadde clash of clans reklamer i toppen. Bloons TD Multiplayer har reklame for andre spill, bruk forskjellige apper for å reklamere!
 

Shizzle

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Mindre pp funksjoner? Er jo i grunnene dette som gjør at de fleste nye på tw blir adlet vekk enkelt av folk med pp-funksjoner og øker vel ikke noe særlig lysten til å prøve seg igjen. Var hvertfall slik jeg opplevde det i begynnelsen, frustrasjon. Blir jo en ond sirkel med at jo færre som er på tw, jo mer pp funskjoner må komme for at dem skal tjene penger? Mens når mange spillere er på så kan funksjonene være relativt få og fremdeles høste inn med penger?

Bare et forslag.
 

Oxcyder

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Hei TW-teamet! Jeg har spillt TW siden NO04, den siste rettferdige verdenen. Det var når alle premium funksjonene tok helt av at spillere begynte å falle fra. Det er helt hinsides hvor mye PP enkeltspillere har brukt for å fremskynde sin egen suverenitet. Funksjoner som halvering av byggetid og kjøp av adelsmann plasser har ødelagt spillet. Igjen sitter det en "elite" av PP spillere, som gjør hva som helst for å vinne. Eksempel: Sendt titalls med ram-nukes og adelstog på slep som senket lojaliteten til +1, få timer senere når adelsnuken er på "rebound" er muren på 20. Dette ødelegger spilleopplevelsen.

For å få tilbake gamle spillere og kapre nye spillere må ordet spre seg om at TW blir som i gamle dager. Det må være "fair-play". Alle må ha like forutsetninger! Først da har ferdigheter i spillet større betydning! Personlig kommer jeg aldri til å starte på en ny verden som har kjøp av adelsmann plasser!

Konklusjon: Innogames har ikke tenkt langsiktig med innføring av overdrevent mange PP funksjoner. Det har nok gitt en kortvarig inntektsøkning, men som resultat har inntektsgrunnlaget (normale spillere) forsvunnet.

Mvh. Thomas Andresen aka [PLAYER]Oxcyder[/PLAYER]
 

DeletedUser

Guest
Grunnen til at ferre og ferre spiller er ikke bare på grunn av mangel på reklame, men også mye fordi spillet har en tendens til å bli kjedelig og vanedannende etterhvert som du kommer litt inn i det. Du har jo selvfølgelig også sentergjengen, hvor en haug med dual-spillere som vet nøyaktig hva dem skal gjøre, tar senter hver gang og adler seg ut derrifra, mens alle andre spiller i deres skygge uti kantene. Det hadde blitt mye mer innteresangt om det kom litt mer kaos inn i spillet! ;)

Personlig ville jeg syntes det hadde vært mye mer innteresangt om det hadde komt forskjellige civillisasjoner inn i spillet, hvorrav du kunne putte inn gamle kjente civillisasjoner, som selvfølgelig alle skulle ha sine bakdeler og fordeler. Eksempler kan være Romere, Maya, Kinesere, Persere, Vikinger, Mongoler, Indere, Skytere...OSV...
Hvorrav noen av disse gjerne er mer like enn andre, eller at de kan overklassifiseres som bare Civilisasjon, Nomader, Barbarer, Røvere, osv...

Om dette blir for store forandringer kan det også være en ide å forandre/lage flere tropper. Å ha tropper som bare er deffangsive eller bare offansive, og ingenting imellom er en veldig forenklet og i mange tillfeller irriterende fanktor å ha med å gjøre...
Bare det å ha flere typer tropper, eller forskjellige retninger å oppgradere dem på kan bidra til å gjøre spillet mer innteresangt. Har Fks alltid ønsket å bruke øksemenn i forsvar, fordi jeg digger øksemenn, men de fleste hvet at det er en meget dårig ide. x)

Og så til det dere opprinnelig spurte om...
Gode reklamenettsider er Fks Facebook, Twitter, 1001spill, 123spill, kongregate... Youtube kunne funket på de riktige videoene, og skype ville nok ikke hvert så domt det heller.

Håper dere kan ta alt det jeg har skrevet i betraktning, og lukke til! ;)

MvH Maoni
 

erik the great

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Alt av sosiale nettsider, dette innebærer hovedsaklig facebook og twitter, men det er også noen gutter/menn i 12+ alderen som er registrert på andre sider som; instragram, tumbler, google+.

Jeg ville også prøvd å reklamere på spill- nettsted som: armor- games, 1001spill, 123spill, kongregate, miniclip.
Annet enn det hadde jeg prøvd å lure inn en reklame eller to på youtube.

En annen ting er å vise reklamen på forskjellige apper på smarttelefonen. Flappybird er ett godt eksempel på dette. Mannen som står bak flappybird har blitt multimillionær på grunn av alle reklamene.
Noen andre eksempler for hvor du jevnlig får øye på slike reklamer er; Clash of Clans, Hayday etc.

Jeg er usikker på hvor mye penger dere har til rådighet for investeringen, men tror app- reklamen er billigst.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Alt av sosiale nettsider, dette innebærer hovedsaklig facebook og twitter, men det er også noen gutter/menn i 12+ alderen som er registrert på andre sider som; instragram, tumbler, google+.

Jeg ville også prøvd å reklamere på spill- nettsted som: armor- games, 1001spill, 123spill, kongregate, miniclip.
Annet enn det hadde jeg prøvd å lure inn en reklame eller to på youtube.

En annen ting er å vise reklamen på forskjellige apper på smarttelefonen. Flappybird er ett godt eksempel på dette. Mannen som står bak flappybird har blitt multimillionær på grunn av alle reklamene.
Noen andre eksempler for hvor du jevnlig får øye på slike reklamer er; Clash of Clans, Hayday etc.

Jeg er usikker på hvor mye penger dere har til rådighet for investeringen, men tror app- reklamen er billigst.

At Flappy Bird-skaperen er multimillionær, viser mer at reklame på app er dyr, enn at reklamen funker. Reklame på facebook er ganske dyr og, itillegg til at undom ikke er der like mye nå som for to år siden mtp eldrebølgen på facebook. En bra plass å reklamere for derimot, er skype.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Skype er noe veldig mange bruker ja, men jeg er en av de få på skolen min som bruker det AKTIVT. Alle på min ungdomskole har nesten Facebook. Snapchat er et forslag og.
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Jeg ville reklamert på sider som legger ut bilder!
artige.no
9gag.com
damnlol.com

det er uendelig mange slike sider også!

Et annet forslag er også Instagram, der kan man fort klare og spre bilder vis det er en premie og bevis for at reklamen er ekte!
Det kanskje litt vanskelig å få igang, men det kan funke :)
 

Zabellepuz

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
forslagene mine er i grunn sagt
youtube, facebook, spillsider osv

muligens en tv kanal, sett tv reklame for grepolis, men det koster jo mere
 

DeletedUser

Guest
Det smarteste vil, i mine øyne, å reklamere på spill-sider. På spill-sider som f. eks 123spill, 1001spill er man sikre på at mottakeren av reklamen er ute etter å spille. Men da risikerer man at det bare er små unger som kommer.

Å reklamere på Facebook, Twitter og slike populære tjeneste blir ubrukelig i mine øyne, da folk der bare overser reklamen. Jeg og mange venner av meg gjør iallefall det. Kommer ikke på noe reklame jeg har verdt å merke meg på Facebook, Twitter, Instagram i skrivende stund.

App er heller ikke så smart å reklamere. Helt ærlig, hvor mange pleier faktisk å se på reklamen de får opp på apper? Er jeg den eneste som synes at slik reklame er bare irriterende? Pleier å trykke kryss med en gang, og er jeg så uheldig å trykke innpå reklamen og bli omdirigert til reklameopphavet, så blir jeg irritert - det er ikke positivt for reklamen.

Det viktigste er at reklamen ikke blir ett irritasjonsmoment. Da vil folk heller fokusere på hvor irriterende reklamen er, kontra nysgjerrighet på spillet.


Slik en over også nevnte, så kan det være lurt å reklamere på bildesider. Reklamere hos andre strategispill kan også funge.
Sideannonser på andre forumer som f. eks vgd.no, diskusjon.no vil også være lurt IMO. Som sideannonser vil reklamen ikke være et like stort irritasjonsmoment.



Mine meninger ut i fra mine egne erfaringer som "reklame-offer".
 
Sist redigert av en moderator:

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
En viktig del av reklame er at den sitter der, selv om du ikke husker det sitter det i underbevistheten din og når du ser det. Oy det vil jeg prøve siden jeg har sett det før.
 
Topp