Forslag til reklameplasser for .no?

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Dette er veldig bra, takk for hjelpen så langt. :) Det er bare å fortsette med gode forslag, vi tar imot alt.

Ville også bare legge til at vi vet flere av dere venter på en verden med like innstillinger som det V2 hadde, og det kan jeg si vil komme etter hvert. Tanken vår er at vi ønsker å få i gang reklamene først, og deretter få satt opp en verden med innstillinger v2-style.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Er det mulig å lage en slik reklmaefilm som FoE (Forge of Empires) hadde som ble sendt på TV? Da kan det blant annet bli sendt på TV og muligens som annonse på tv2 sine nettsider. Andre muligheter er å legge ut reklame på sider man vet barn og ungdommer besøker gjennom skolearbeid. Spotify er en mulighet også.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Er det mulig å lage en slik reklmaefilm som FoE (Forge of Empires) hadde som ble sendt på TV? Da kan det blant annet bli sendt på TV og muligens som annonse på tv2 sine nettsider. Andre muligheter er å legge ut reklame på sider man vet barn og ungdommer besøker gjennom skolearbeid. Spotify er en mulighet også.

Problemet er vel bare at reklame på tv nok er sinnsykt dyrt, og så store skills i å lage reklamer har jeg ikke :p
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Dette er veldig bra, takk for hjelpen så langt. :) Det er bare å fortsette med gode forslag, vi tar imot alt.

Ville også bare legge til at vi vet flere av dere venter på en verden med like innstillinger som det V2 hadde, og det kan jeg si vil komme etter hvert. Tanken vår er at vi ønsker å få i gang reklamene først, og deretter få satt opp en verden med innstillinger v2-style.

Gleder meg allerede! :)


Når det kommer til forslag:

Det meste av sosiale medier har vel blitt nevnt allerede, men hva med nyhetskanaler? VG, dagbladet, tv2.no osvosv. Mange som titter innom der daglig. Radio er jo en annen mulighet? Mange som sitter på hytta i påskeferien og irriterer seg over mangelen på Internett og innlagt strøm og innlagt vann og tvangsspising av appelseiner og solbrenthet

Ellers fungerer jo streaming-medier også bra for reklamasjon, feks Twitch.tv. De største spillene (World of warcraft, League of legends, Dota osv) bruker streaming ganske aktivt. Reklame på en slik side hvor 99% av målgruppen er gamere må jo være midt i blinken. Mange velger også å skru av ad-block på disse sidene iom at reklamene støtter personen som streamer.


- Henrik


odlpau22c15.png
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
"Reklameinnslagene på TV 2 skal ha samme kvalitet som de øvrige programmene, og det kreves derfor tilsvarende teknisk kvalitetsstandard. Reklameinnslag som etter TV 2s oppfatning ikke imøtekommer disse krav, kan bli nektet utsendt."

TV2 kan vi glemme.

46400,- per dag, ca. i worst case scenario.
 
Sist redigert:

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Tror selv at Twitch.tv kan være et god plass å ha noe reklamasjon, av de grunnene MasterSplinter skrev over.

Regner ikke med at det vil være altfor dyrt heller.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Hmm, jeg tenker for twitch.tv er det og ha reklame som støtter div streamere :)
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
"Reklameinnslagene på TV 2 skal ha samme kvalitet som de øvrige programmene, og det kreves derfor tilsvarende teknisk kvalitetsstandard. Reklameinnslag som etter TV 2s oppfatning ikke imøtekommer disse krav, kan bli nektet utsendt."

TV2 kan vi glemme.

46400,- per dag, ca. i worst case scenario.


Er litt sent, men hva med å få til reklame for TW.no i sommer, under fotball-VM i Brasil? Sikkert mange som ser på. Hadde denne ideen kommet litt før kunne vi fått peiset inn en TW-reklame mellom lekene, der Telenor ikke ville ha reklame. Siden ikke mange ville ha den ville den sikkert bli noe billigere.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Reklamen blir nok ikke noe billigere av den grunn, nei.
De kjører fastsatte takster på det. Får de ikke inn mange nok som vil reklamere, så reklamerer de bare for sine egne programmer.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Har tenkt litt på flere plasser hvor det bør gå an å reklamere relativt billig:

Buss

Det første alternativet er på selve bussen. Har sjekket litt med bussen i Trondheim (se her for info ang reklame). Der har man muligheter for å sette opp plakater med A3-størrelse inne på bussene.
Her er prislistene:

3wi5.png

Det andre alternativet er bussholdeplassene. En plakat i siden av en bussholdeplass er effektivt og sannsynligvis ikke alt for dyrt. Togstasjoner funker jo forsåvidt også godt til denne typen reklame.


Stand

En litt mer utradisjonell form for reklame, men mye mer personlig. Skaff tillatelse + et lite telt, stå på Karl Johan (oslo), Nordre (trondheim) eller en annen plass med mye folk. Lag en liten brosjyre som dere deler ut. For å gjøre det mer attraktivt kan man jo også tilby 100 premiumpoeng (eller noe slikt) om man registrerer seg med en viss kode.

Plakater

Kanskje det billigste alternativet. Lag noen plakater på størrelse A4/A3, heng dem opp overalt (hvor det er lov)

Indirekte reklame

Bør også være forholdsvis billig. Sørg for at noen sitter og spiller Tribalwars i bakgrunnen på en film eller noe slikt.


Internettsider

- Sosiale Medier (Facebook, twitter osv)
- Aviser (vg.no, db.no, tv2.no, adressa.no osv)
- Streaming-sider (Feks twitch.tv)
- Finn.no



Omtrent hva er budsjettet dere har til rådighet? Det vil gjøre det litt lettere å hjelpe om man vet hva slags prisklasse man skal lete i.


- Henrik


odlpau22c15.png
 

DeletedUser

Guest
Funnyjunk, Reddit, 4chan, Tumblr, Imgur -> Her trengs det forsåvidt ikke å reklameres ved kjøp av reklameplass, men det kan gjøres ved å lage poster/poste bilder. Muligens Funnyjunk vil være den smarteste siden å gå for, siden Skandinavia står for ca. 10-15% av brukerne der.

Jeg så på TW gjennom en reklame på 1001spill.no - det er en grei side å reklamere på. Samme går for 123spill, og evt. andre relaterte sider.

En annen mulighet er å få til et samarbeid med Travian og reklamere på deres sider.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
@MasterSplinter

Ang budsjett vet jeg ikke enda. Da det er jeg selv som må betale dette kan en ikke akkurat forvente at jeg kan bruke 40.000 på reklame, heh. Først skal vi finne ut hvor vi kan reklamere, og deretter finne ut pris osv.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
@MasterSplinter

Ang budsjett vet jeg ikke enda. Da det er jeg selv som må betale dette kan en ikke akkurat forvente at jeg kan bruke 40.000 på reklame, heh. Først skal vi finne ut hvor vi kan reklamere, og deretter finne ut pris osv.

Vel, første steg bør vel isåfall være å ta seg av den delen som er gratis (?)

Da jeg startet med tw for en 5-6 år siden var det ganske lett å finne frem til en side med diverse tribalwars-linker (i form av bilder) som man kunne poste på ulike sider som reklame og direktelink til Tribalwars. Jeg klarer ikke å finne noen slike i dag. De må da være ganske enkle å få til?

En annen (gratis) idé er å lage en pdf-plakat, og dermed gi feks 500 premiumpoeng til den som kan dokumentere (med bilder) å ha hengt opp flest plakater hver måned (på lovlige plasser).

Dette bør være mulig å få til i løpet av en ukes tid, uten å bruke fem flate øre :)


odlpau22c15.png
 
Sist redigert:

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Vel, første steg bør vel isåfall være å ta seg av den delen som er gratis (?)

Da jeg startet med tw for en 5-6 år siden var det ganske lett å finne frem til en side med diverse tribalwars-linker (i form av bilder) som man kunne poste på ulike sider som reklame og direktelink til Tribalwars. Jeg klarer ikke å finne noen slike i dag. De må da være ganske enkle å få til?

En annen (gratis) idé er å lage en pdf-plakat, og dermed gi feks 500 premiumpoeng til den som kan dokumentere (med bilder) å ha hengt opp flest plakater hver måned (på lovlige plasser).

Dette bør være mulig å få til i løpet av en ukes tid, uten å bruke fem flate øre :)


odlpau22c15.png

1 år og 9mnd senere ...
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Hvem legger inn signaturen sin som et bilde i slutten av innlegget i stedet for som en signatur egentlig?
 
Topp