Fotball VM

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Sååå, hvem er deres favorittlag og hvem tror dere vinner?

Selv har jeg tro på at Brasil eller Spania ville trekke det lengste strået.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Jeg heier selvfølgelig på tyskland da jeg er tysk(liker forøvrig også tysklands spillestil osv) , og ellers tror jeg også brasil kan gjøre det bra.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Krysser fingrene for Belgia. Er noe med at de er en av de svakeste nasjonene historisk. Hva har de liksom klart før? Samtidig har de en av de sterkeste lagene i hele vm.

Hva kan man ikke like med dem?
 

DeletedUser

Guest
joda. Belgia er knallgode. ved tanke på dagens kamp. så vil jeg ikke si jeg er serlig stolt over Spania.

men tror egentlig litt på Brasil eller Tyskland
 

DeletedUser

Guest
Har ingen favoritter foreløpig. Bare håper på mange mål og selvfølgelig at spillerne mine på VM-manager presterer :D
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Mtp. at Spania åpnet VM i 2010 svakt (tap 1-0 mot Sveits), og endte opp med å vinne, viser at dem klarer å snu ting.
 

DeletedUser

Guest
Så er det ganske stor forskjell på Spania anno 2010 og årets Spania-lag.

I 2010 var det et sultent Spania-lag som hadde planer om å befeste deres posisjon som verdens beste landslag etter EM-triumfen i 2008. I år kan det være at vi møter et Spania-lag som er mette på suksess etter å ha vunnet det som er å vinne de siste årene, med unntak av Confederations Cup.

I tillegg må man ikke glemme at Tiki-taka-fotballen var mer revolusjonerende i 2010, kontra i 2014 hvor mange lag har funnet formelen for å bryte tiki-taka-fotballen. Blant annet Barcelona sin nedgående suksess de siste årene, Brasil sin slakt av Spania i finalen av Conf.Cup i fjor og at Spania ikke var på topp i EM 2012 kan tyde på at Spania er over toppen for nå.

Jeg tror at Spania kommer til å slite mot den energiske og intense spillestilen til Chile. Husker tilbake i 2010 så var Chile litt uheldige som tapte 2-1 mot Spania i gruppespillet, og nå møter Chile trolig et dårligere Spania-lag.



Forøvrig heier jeg på Brasil og Portugal - de spiller den beste fotballen IMO.
 

DeletedUser

Guest
Har troa på Nederland i år :) Personlig tror jeg de kan dra i land seieren denne gangen.
Revangelystne og med et sterkt mannskap!

Forøvrig blir det mest sannsynlig en 8-dels mellom Brasil og Spania hvilket kommer til å gi et mer åpent sluttspill. Bare morsomt det :)
 

DeletedUser

Guest
Er det noe jeg har erfart så er det at fotball-EM og VM er umulig å forutsi. I følge alle eksperter osv var Nederland svake i år i forhold til for fire år siden, men knuste Spania på fredag. Jeg blir jo selvfølgelig veldig glad da jeg har vært Nederland-fan i mange år nå :D
Jeg tror nok ikke Spania er veldig svake. De knakk rett og slett bare sammen. Så vidt jeg husker så hadde dem vel overtaket i første omgang..?

Tenk tilbake til 2010 da en nasjon som Frankrike gikk ut av en svak gruppe på sisteplass med 1 mål og 1 poeng. Det var noe ingen hadde forutsett. Jeg tror vi kommer til å få oss flere overraskelser i år og jeg er glad det bare så vidt har startet ;)

Btw finnes det noen TW-liga på TV2-VM-manager? :)
 

DeletedUser

Guest
Tenk tilbake til 2010 da en nasjon som Frankrike gikk ut av en svak gruppe på sisteplass med 1 mål og 1 poeng. Det var noe ingen hadde forutsett. Jeg tror vi kommer til å få oss flere overraskelser i år og jeg er glad det bare så vidt har startet ;)


Det lå det andre grunner bak, blant annet masse uro i troppen og streikende spillere.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Hvor var du da det bare var 1 mann i mur på Ronaldos frispark?
 
Sist redigert:
Topp