Frihet!

DeletedUser

Guest
anti_mind_virus.png

Så... Da var jeg ferdig med å spille på den norske Tribal Wars serveren. Etter over fem år har jeg (omsider) fått nok. Nå er det også bare fem uker igjen av W2.net, som jeg regner med at blir min første og siste verden på TW. En viss symmetri der.

Tusen takk til alle gode venner, gode fiender og trivelige diskusjonspartnere. Dere har gjort dette til så mye mer enn et spill. Dere er også litt for mange til å nevne; ingen nevnt, ingen glemt.

Jeg kommer nok fortsatt til å surre rundt på forumet fra tid til annen, og vil være å finne på skype. Så dere blir nok ikke kvitt meg sånn 100 % (Bwaha!), men forhåpentligvis vil også det bli faset ut.

Det er flere grunner til at jeg slutter. Jeg går for eksempel snart ut i fulltidsjobb etter endt studietid (jeg er nå velutdannet, men ennå ikke veldannet), og TW har en tendens til å dra utover kvelden. Men hovedsakelig så er det fordi jeg ikke lenger syns at selve spillet er morsomt, så da er det på tide å slutte, og finne noe annet å bruke tiden på. Kanskje ta opp igjen Age of Empires 2 nå som det er i HD kvalitet.

Mest for min egen del, og kanskje for den nysgjerrige, så lager jeg et, uh, "kort" sammendrag av min tid på Tribal Wars. Siden det sikkert blir litt langt slenger jeg det under en spoiler så det er lettere å overse det :razz:

[spoil]Det hele startet i en klan i Age of Empires 2, på den tiden det ble spillt på Msn Gaming Zone. Jeg var i en stamme der hvor flere holdt på med andre spill, blant annet Tribal Wars. Etter masing fra stammelderen, som nå faktisk jobber som CM på en av TW serverne, startet jeg på W2.net i desember 2006.

W2 er en gammel verden, og ser nå ut til å endelig bli ferdig i nærmeste framtid. Det var sakene sine det, gråbyhoring og 500k før jeg prøvde disse fancy smancy premiumdingsebomsene.

Det dukket etter hvert opp en svensk server hvor jeg prøvde meg. Det kan diskuteres hvor vellykket det ble, men det gjorde det altså mer sannsynlig med andre nasjonale servere. Som for eksempel en norsk en. Etter at jeg uttrykte et ønske om en norske server på forumet på .net ble jeg kontaktet av en moderator der som hadde samme ønske. Det var DosX, som etter hvert ble første CM på TW.no. Sammen med DosX, Waylander, Fizzmann og et par andre jeg er redd jeg har glemt navnet på var vi det første teamet på .no. Skrekk og gru. Vi oversatte også hele sullamitten til norsk. Og når jeg sier "vi", så mener jeg "Waylander". Good times, good times... Vi hadde også en beta verden, som jeg vant. Eller, jeg hadde nå i hvertfall klart flest byer og mest poeng når DosX avsluttet den. Bra nok for meg.

Så startet V1. Der stiftet jeg stammen Core, som gjorde det ganske bra, og ledet rankingen første halvåret. Siden jeg allerede har skrevet en halv roman om Core kommer jeg ikke til å si stort mer her.

Min beste verden her på .no var helt klart V2. Der startet jeg opp i stammen Marvel sammen med et par andre fra V1, men det gikk ikke så veldig bra med den tullestammen. Antakeligvis fordi jeg tror jeg var den eneste som passerte 1k poeng. Men heldigvis gikk det bra til slutt. V2 var mye vimsing fram og tilbake. Det gikk greit når jeg etter hvert begynte å leke seriøs, men så gjorde Zanmato meg til gruppeleder i Yamato og ga meg ansvar. Under to uker seinere prøvde jeg å slutta. Ga bort kontoen til ei som ble inaktiv og mistet 75 % av byene ved internadling. Uten å adle en eneste by, eller prege en eneste gullmynt. Sukk. Jeg tok tilbake kontoen, noe redusert, og tullet rundt.

Så kom AriCa, og resten av den historien er veldig lik denne. For en alternativ og veldig underholdene historie om min tid på V2, spør Gunnar Gås. Etter V2 gjorde jeg et (veldig midlertidig) forsøk på å slutte, før Gunnar Gås dro meg tilbake på TW, med å friste med min gamle konto på V8. Så dro han meg like godt med på V4, hvor jeg etter hvert tok over kontoen GeirS78. Sparket den opp fra rundt 20. plass til andreplass. Det var gøy. Litt klabb og babb på slutten der, men fikk da kommet i land på den verdenen óg.

Detaljer er oppskrytt.

Som noen kanskje har merket så har jeg også vært relativt aktiv her på det offentlige forumet. Sitter vel i skrivende stund med flest innlegg, mer enn dobbelt så mye ryktepoeng som noen andre og eldste aktive forumkonto. Jeg våger å påstå at jeg har gjort en hederlig innsats på forumet, både ved å hjelpe folk med det meste, komme med forslag og kommet med diverse mindre seriøse sprell. Det er mulig at noen har følt at de har blitt trampet på tærne. Vel, det er tilfellet at noen har følt det. Noe jeg prøvde å ta opp. Pytt sann, kan leve med det.

Huff, dette ble ganske rotete. Men siden dette er avslutningstråden min, tillat meg å liste opp noen av de tingene jeg har prestert her som jeg er mest fornøyd med av min tid på TW.no.

  • Periodevis ledet og stiftet stammen som ledet V1 første halvåret (Core). Var også første stammen stiftet på en verden på TW.no. Wee.
  • Ledet ODD og ODT rankingen på V1.
  • Vunnet V2 i antall byer, poeng, medaljer, ODA, ODT, ODD (det siste bare blant de med mer enn 0 poeng) og som hertug av vinnerstammen.
  • Første på TW.no til å passere 300, 400, 500, 600 mill ODA (V2) og 700-1600 mill ODA (V4).
  • Vunnet ODA og ODT ranken på to verdener (V2 og V4).
  • Vært leder av vinnerstammen på to verdener (V2 og V4).
  • Totalt sett #1, #2 og #6 på avsluttede verdener.
  • Første (og foreløpig eneste?) over både 2k og 3k byer i et kontinent (K56 på V4).
  • Første (og foreløpig eneste?) over både 2k og 3k poeng på medaljerankingen.
  • Adlet godt over 10 000 byer på TW.no.
  • Skrevet den mest komplette norske TW guiden, spesielt hvis man inkluderer det klusset her.
  • Over 1500 ryktepoeng på forumet før noen andre har fått over 700.
  • Aldri følt jeg har dolket noen i ryggen (uenig? For all del, ta det opp), til tross for at jeg har et par arr der selv.
  • Gjort mitt beste for å hjelpe både TW samfunnet som en helhet og enkeltmennesker.

Jeg har også fått et dikt dedikert til meg, selv om det ikke var her på .no.
[/spoil]

For funsies, siden jeg har noen liggende og fordi det er lov å være litt selvsentrert i sin avskjedstråd, her er noen sitater om meg fra min tidlige TW karriere på W2.net;

[spoil]
you look like youd make an awesome smoking buddy
- Jonny Wormy

Your humor kills, Grim
- Hooch

I pity Norway, having you in it, crazy bastard.
- Angel of Chaos

u ok so far all i know u for is attacking me and geting me kicked from my tribe but u still ok
- Sonicboom00

you have a satanic way of making everything funny
- Viper of Hades

you...are strange.:p
- McMommy (Lederen av en fiendestamme som var ~5 ganger vår størrelse. Koselig dame.)

i always thought your mind was M.I.A
- El_Adrian

actually u guys have sexy asses
- avictorious (Noe homoerotisk, men et kompliment er et kompliment.)

You're to blame for not being gay!
- Seraph Angelus (Jeg savner henne...)

how the F!@#$ is that you rude piece of sheet ive been getting pounded you punk mother you expect me to lay here freak you asshole bully
- Layintraps (Vi adlet av han.)

"Grimlock defenitly isn't [a saucy minx], everytime a new girl moves here, he's a love sick puppy :p" - Johnny789

"yeah i have had the grim experience bless him" - Aly1001

sorry, but WTF is that? 10 seconds between nobles? Grim could drop defense in between those nobles while hanging upside down from the ceiling nailing a 13-year-old thai hooker and 1/2 drunk to boot!
- Dougalo7

Never heard such absolute bollocks in all my days. Typical to come from an inferior male.
- Joolz13

you are pathetic
- Carwe (En svensk flyktning.)

Grim, you have the strangest fetishes...
- Dark_Griever

- Lippa (Eneste spillere som fortsatt skremmer vettet av meg.)[/spoil]

Det var en lang lekse. Lurer på om noen leste alt... Hmm. Jaja. Takk for morroa :)

[video=youtube;8nxTj81w4j4]http://www.youtube.com/watch?v=8nxTj81w4j4[/video]​
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Mehe! Du har kanskje tatt det meste etter, men første på .no til 100 mio ODa tar du ikke fra meg! :D

Du er en flott spiller, Mikkel, og jeg må jo si at du har stått på for å få TW.no til å skinne mest mulig.
Jeg tror nok du kommer til å bli savnet her med dine påfunn og sprell, men det er jo ingenting som varer evig.

Kan vel trygt si at du har dratt din "førstegangstjeneste" lengst mulig, og derfor ikke behøver å gjøre noe mer etter dette.
Er vel få andre som fortjener å legge spillet på hylla som du gjør.

Får håpe du trives i den nye jobben din, og popper innom av og til for å si hei til oss.
Vi snakkes. :)

~Tom
 

DeletedUser

Guest
[video=youtube;lLCEUpIg8rE]http://www.youtube.com/watch?v=lLCEUpIg8rE[/video]
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Trist at du slutter. Du er på en måte hele tw, og iallefall hele forumet. Du vil alltid etterlate deg ett tomrom, men forhåpentligvis kommer det snart en som deg igjen.

Rip Grim
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
kos deg videre mikke og nyt friheten du no har mellom hendene :) den er herligt :) herligt og slippe og tenke på at du når som helst kan bli angrepet dolket i ryggen osv det er en fin frihet :)
 

DeletedUser

Guest
Slapp av og nyt virkeligheten nå Grim. Det fortjener du! Kan virke litt skremmende i starten, men du tilpasser deg nok til slutt :)
 
Topp