Frykten for admin

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Hvorfor er det flere som har følelsen av at de blir sensurert plutselig? Bare nevner det..

Og for guds skyll om dere skal banne noen for min kampanje "dobbeltmoral" kan dere like gjerne stenge oss alle!!!
 
Sist redigert av en moderator:

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Herved foreslår jeg å legge ned hele v1. Det vil være mye enklere å gjøre det med en gang, enn å la det drøye ut med at flere og flere velger å slutte..og det pga admins ikke tar til seg kritikk, men fortsetter sitt maktmisbruk.
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor er det flere som har følelsen av at de blir sensurert plutselig? Bare nevner det..

My bad, det er forumet.. Har også fått vite fra en god venn at det er for å hindre at vi ikke sier ting som "dritten er teit" og ikke navngi de enklete vi snakker om.. (de fleste skjønner uansett hvem det er snakk om, men jeg kan forstå regelen.) JEg fikk intrykk av at admins ville stoppe mitt opprør ved å sensurere. Og det er helt feil måte å gjøre det på. Godta at opprøret er i gang istedet og kom med tiltak

Ellers så tøtter Windsy sitt utsagn:
Jeg vil avslutte innlegget med å foreslå et mistillitsforslag til mod på V1.

Og ber om flere melder seg inn på kampanjen "Dobbeltmoral"!
 

DeletedUser

Guest
ser at en del av innleggene blir redigert av både CM Pabben og de andre modsa.

Synes det er litt kjipt at folk skal bli endret på uten å få si sine meninger.
 

DeletedUser

Guest
Må si meg enig med trådstarter her..

Få inn en admin som er moden for oppgaven og som ikke har en unge som viser fingeren. Ser jo ut som han vil at vi andre skal følge han, og plutselig så har alle et bilde av en ung guttunge som viser fingeren. Da blir TW et fint sted! :eek:
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Dersom det viser seg at man bryter reglene, vil man komme bedre ut av det ved å informere selv. Vi forsøker alltid å finne en løsning dersom det er tydelig at spilleren ønsker å følge reglene og derfor henvender seg til oss via support.

Det er gjort svært få endringer i straffene siste året. Alle blir straffet likt uavhengig av hvilken stamme man er fra. Det å antyde at vi støtter en konkret stamme er noe vi blir konfrontert med på alle verdener og alle stammer. "Vi støtter alltid motstanderen"... Andre land/markeder har andre regler og straffer som er tilpasset i forhold til det enkelte market så å sammenligne med f.eks .se blir feil i denne sammenheng.

Dersom det er gjort så mange graverende feil fra V1 mod, vil jeg gjerne vite om dem. Jeg sjekker tickets jevnlig og kan ikke se at V1 skiller seg noe ut i forhold til feil som blir gjort. I de tilfellene hvor det har skjedd en feil, tar vi det til etterretning og omgjør feilen så godt det lar seg gjøre

Enkeltsaker dere ønsker å ta opp, må dere gjerne sende meg en ticket eller PM på forumet på. Jeg har sjekket noen, men kan ikke finne rot i virkeligheten for at påstandene som kommer her er sanne og ser derfor ikke noen grunn til å gjøre noe med dette per dags dato.
 

DeletedUser

Guest
I tillegg, som en liten prikken på i’en vil jeg kommentere dobbelt moralen som kommer frem i sitatet fra dommola:


Burde ikke en admin gå frem som et bedre eksempel?

Mvh Selvutnevnt Opprørsleder


min kampanje "dobbeltmoral"

kampanjen "Dobbeltmoral"!

Pio har hatt den samme avataren så lenge jeg kan huske, og det har da aldri blitt særlig pes om den før nå. Vil du virkelig la det være flaggskipet ditt i en "kampanje" som egentlig handler om noe helt annet enn dobbeltmoral?
 

DeletedUser

Guest
Det å antyde at vi støtter en konkret stamme er noe vi blir konfrontert med på alle verdener og alle stammer. "Vi støtter alltid motstanderen"...

Som jeg nevner i første innlegget så kommer faktisk de fiendlige stammene med disse antydningene selv... Hvor ofte får du den servert?
 

DeletedUser

Guest
Pio har hatt den samme avataren så lenge jeg kan huske, og det har da aldri blitt særlig pes om den før nå. Vil du virkelig la det være flaggskipet ditt i en "kampanje" som egentlig handler om noe helt annet enn dobbeltmoral?

I en sak jeg er maktesløs, og som jeg har sett samme urettferdighetene lenge så bruker jeg det jeg kan. Dette er en protest som alle kan være med på, imens vi andre kan tale høyt. Og hvem vi andre er? Jo det er vi som er så lei av å være redd for å ta ting opp med support, at frykten har gått over til sinne.


Og forresten, men jeg er inne her og kommenterer: Er det noen som husker fra i høst at en spiller ble bannet for å sende inn en ticket? Hvor er rettferdigheten i det?
 

DeletedUser

Guest
Pio har hatt den samme avataren så lenge jeg kan huske, og det har da aldri blitt særlig pes om den før nå. Vil du virkelig la det være flaggskipet ditt i en "kampanje" som egentlig handler om noe helt annet enn dobbeltmoral?

Problemet er vel hvordan man ser sammenhengen om hvordan andre blir straffet? Å ha et bilde med en unge som ytrer et visst utsagn er bedre enn f.eks å sensurere deler av et ord, eller harmløse ord som dæven?

Hvis det er dobbeltmoralen man skal til livs, så trengs det retningslinjer, og ikke som jeg erfarer at det kun er synsing.

"Jeg syns dette er banning", "jeg syns dette er på grensen til mobbing".

Hvis dette er retningslinjene, så har teamet noe å jobbe med.
 

granny

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Marena, stuset altid før med at jeg ble utestengt for rare ting.

Helt til dagen jeg leste reglene, da ble alt så mye mere klarer og jeg skjønte hva som ikke var lov og lov.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Herved foreslår jeg å legge ned hele v1. Det vil være mye enklere å gjøre det med en gang, enn å la det drøye ut med at flere og flere velger å slutte..og det pga admins ikke tar til seg kritikk, men fortsetter sitt maktmisbruk.

aahaaaha - ahaha -ahaha hihi hohooh håhåhå (trololol)

Først så er det en tråd angående frykten for administratorene her på forumet, så POP mener du at V1 skal legges ned? Beklager C22, men dem moderatorene som er på V1, er på flere verdner. Er dette et desperat forsøk på og snoke deg rundt en straff du har fått tidligere? Beklager, men det virker faktisk sånn !
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Syns Marena peker på ting som skurrer på V1 og den nåverende moderatoren, har opplevd denne som en meget dårlig moderator som straffer en spiller bare det kommer inn en forespørsel til support uten i det hele tatt og sette seg inn i saken, flere saker er endt med at bannen har blitt opphevet pga at spilleren ikke har begått noe regelbrudd, visse spillere/stammer har utnyttet dette og fått seg en pause i inc. ved å sende inn forespørsler til support og fått en eller flere spillere bannet (noen timer seinere blir bannen opphevet pga ingen regelbrudd begått), om dette er bevisst eller ikke vet jeg ikke men veldig påfallende.

Dette med å straffe umiddelbart er en helt utrolig urettferdig rettsgang uannset hvordan man ser det. At ikke teamet har fått gjort noe med dette er for meg en stor gåte. Dere i teamet virker som veldig oppegående mennesker men her failer dere stort mener jeg og pga dette er det vel få av spillerne som har noe særlig respekt for noen av dere.
 

DeletedUser

Guest
aahaaaha - ahaha -ahaha hihi hohooh håhåhå (trololol)

Først så er det en tråd angående frykten for administratorene her på forumet, så POP mener du at V1 skal legges ned? Beklager C22, men dem moderatorene som er på V1, er på flere verdner. Er dette et desperat forsøk på og snoke deg rundt en straff du har fått tidligere? Beklager, men det virker faktisk sånn !

Det der var å sette ting litt bra på spissen....
 

DeletedUser

Guest
Det jeg sier nå har ingen ting med tilstandene på v1 å gjøre, men jeg har opplevd å få plusset på en måned på en bann på min andre forumkonto av en forummod, sånn helt plutselig.

Kanskje fordi det er ulovlig å ha to forumkontoer, og bytte mellom de når du blir banna..? Pussig, eh?
 

DeletedUser

Guest
Herved foreslår jeg å legge ned hele v1. Det vil være mye enklere å gjøre det med en gang, enn å la det drøye ut med at flere og flere velger å slutte..og det pga admins ikke tar til seg kritikk, men fortsetter sitt maktmisbruk.

Er nok bare RNG som vil legge ned V1 fordi det går så dårlig :) mens vi andre TopStammene syns V1 har blitt ganske så morsomt og spennende de siste 3mnd :)


----------


Jeg føler det bare er folk fra RNG fra V1 som klager på forsjellsbehandling fra MODen.. jeg syns MODen gjør en storartet jobb, og vist det er noe jeg lurer på så spør jeg :)

Og vist det er noe jeg tror er ulovelig, så spør jeg dem.. og vist det tyder til at det er ulovelig, så fjerner jeg det med en gang, så pleier sikkert MODen å gå innpå å sjekke om jeg har fjernet det som er ulovelig eller ikke.. så blir det flyt om i verden :)

Noe folk kan prøve på før de sier Moderatene er helt på jorde
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Igjen så er det fint hvis dere kan sende meg pm med eksempler hvor dere mener det er gjort feil. Jeg har enda til gode å få noen av disse meldingene, så på hvilket grunnlag føler dere det er gjort feil?
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Synes også at det er litt rart at de få andre gangene jeg har fått infraction så har modsa svart meg når jeg har klaget. Denne moden som også blir diskutert for andre ting i denne tråden, har etter tre dager ikke orket og svart.
Synes det er rart at tre andre mods har tid til å svare, men ikke denne moden. Tør jo heller ikke å sende en klage til, da han helt sikkert hadde kommet til å gitt meg enda en infraction.

PAB, kan du ikke lære modene dine litt mer om hvordan dem skal være mod? Det er faktisk enkelte som bruker den makten de har helt feil. Kanskje på tide å gi vedkommende litt refs, sånn at han kanskje lærer?
 

DeletedUser

Guest
I denne debatten, har jeg observert mye og sagt lite. Det er litt fordi jeg kjenner begge parter og føler det kan bli vanskelig å holde seg objektiv pga det. Det jeg derimot ikke har noe problem med å diskutere er straffeutmålingen og regelverket som gjelder hele .no: Fordi den er helt på jordet. Jeg forstår nemlig at dere må straffe, men jeg forstår ikke at dere må straffe så strengt!

Jeg tok dette opp med flere av dere i teamet tidligere, og viste bl.a. til den markante differansen i straffeutmålingen når man sammenlikner Norge med Sverige og Danmark. .No er nemlig strengere enn begge - og vi er MYE strengere også.

Uten å nevne navn, skal jeg ta for meg den "hypotetiske saken" jeg presneterte for Community manageren i Sverige og Danmark, samt de tidligere CM'ene på samme verdener. Her satt spiller A kontovakt for spiller B, og sendte troppene i angrep på en gråby langt unna.

Straffen for dette på .se er:
Advarsel hvis det er første gang Spiller A bryter reglen. Maks 10% byer fratatt hvis Spiller A har brutt reglen før.

Straffen for dette på .dk er:
Advarsel hvis det er første gang spiller A bryter reglen. Maks 20% byer fratatt hvis spiller A har brutt reglen før.

Straffen for dette på .no er:
Fratatt 30% av byene uansett om reglen aldri har brutt før eller ikke.

Både Cm's og Admins fra .dk og .se presiserte også at de aldri fratar spillere byer hvis det ikke er et meget alvorlig regelbrudd som har blitt begått. Ingen av dem anså eksemplet over som alvorlig. Jeg synes de som spiller her fortjener en viss forklaring på hvorfor det skal være så mye strengere her?

Jeg har forstått det slik at for å sikre lik behandling av alle må dere være regelryttere. Men når straffeutmålingen i utgangspunktet er så urimelig som den er - så bør det gå ann å justere dette. Regelrytteri er lett for dere, men trenger ikke være rett i praksis. Det lar dere drive personlig ansvarsfraskriving mens dere ignorerer kompleksiteten i sakene og individene dere møter på. Det å jobbe med mennesker, som dere gjør, er aldri så simpelt at et regelverk kan fange opp alt. Derfor er regelrytteri i utgangspunktet feil.

Det da være mulig for dere også innrømme feil, eller si dere villige til å justere på straffeutmålingen? Ja, i stedet for å krype sammen på diverse chatrom og diskutere "hvor teit det er at folk klager når de blir tatt for regelbrudd"? I Sir Pio sitt tilfellet, forstår at det kan være vanskelig å handle objektivt når man får mye av skylden plassert på egne skuldre, men da bør det også være mulig å ha selvinnsikt nok til å delegere saken videre før man begynner å hisse seg opp "å skjelle" ut de man snakker med på ticket (dette er hvordan det blir gjengitt i andres beskrive av opplevelsen). Det er ikke teamet man skal krige mot på TW - så hvorfor lar dere det bli slik?

Selv om alle burde kunne reglene, så er enda slik at alle kan dem desverre ikke til punkt og prikke. Og hvis de skal innrømme at de har handlet feil, så må også dere se at behandlingen teamet har gitt enkelte av spillerne her er alt annet enn god. Kant sa at det ALDRI er tilstrekkelig å skylde på ytre regler. Jeg tror alle kan forstå hvorfor; Et regelverk trenger ikke være godt fordi om det er regelverket. I dette tilfellet har også teamet all mulighet til å rette opp i det som for majoriteten på v1 virker urimelig. Så gjør noe?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp