G~h~b, bnp & easy

henry001

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Vel Dagi, om man først skal sammenlikne SDDN og GHB... ?!

Så må det være på sin plass å si at GHB er atombomben mens SDDN er en vannpistol :) :) :)
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Har en følelse av at det er SDDN som er atombomben der - mer nolifere, snipere og off-jævler skal du se lenge etter :p
 

DeletedUser

Guest
SDDN har vel høyere ODA enn 7Bulls de siste dagene, noe som burde tyde på høyere aktivitet. Det hjelper derimot lite når de uansett taper byer:confused:

Høy aktivitet + mange byer tatt = skillz

Høy aktivitet + få byer = noe å bevise

Men for alt jeg vet kan 7bulls ha deffet oppe alle byene og snipet alle deres tog
 

DeletedUser

Guest
SDDN har vel høyere ODA enn 7Bulls de siste dagene, noe som burde tyde på høyere aktivitet. Det hjelper derimot lite når de uansett taper byer:confused:

Høy aktivitet + mange byer tatt = skillz

Høy aktivitet + få byer = noe å bevise

Men for alt jeg vet kan 7bulls ha deffet oppe alle byene og snipet alle deres tog

Største problemet er vel at etter gråby adlinga har vi lite med AM :jforvirret:
 

DeletedUser

Guest
SDDN har vel høyere ODA enn 7Bulls de siste dagene, noe som burde tyde på høyere aktivitet. Det hjelper derimot lite når de uansett taper byer:confused:

Høy aktivitet + mange byer tatt = skillz

Høy aktivitet + få byer = noe å bevise

Men for alt jeg vet kan 7bulls ha deffet oppe alle byene og snipet alle deres tog

Yeye, vi kjører off... Dere vil jeg ikke akkurat kalle en stamme med mye off, dere har over 12k byer. Men det hjelper dere lite når dere få gjort lite skade med den lille av offbyene dere har. Offbyer = 1 uke å bygge opp. Defbyer = 2-3 uker å bygge, når stacken deres ryker så får vi se hvor lenge dere holder ut. Klarer dere å forsvare byene deres med omtrent ingenting av def? hmmm...

Og de byene dere har tatt hitil er byer vi har hatt inni clustere deres, null sjangs å deffe opp når det kommer flere hundre incs på 20 byer i langtvekkistan. Men vi får se hvordan statsen ser ut om 1-2mnd. Umulig å avgjøre hvem som vinner nå :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
7BULLS har... 12207 byer. SDDN har... 5548 byer. Det er en forskjell på.. 6659 byer, hvis vi dropper understammen til 7BULLS.
7BULLS har over 70% def byer, det er jeg rimelig sikker på. HELE fronten vår er stacket opp med fra 20k til 50k tropper, og noen får vi ikke muren ned et nivå på en wallbreaker. Til å være under halvparten så store som 7BULLS er atm, så er disse statsene positive for oss. =)

Skulle ønsket vi hadde vært mot G~H~B.... Har suttet kontovakt for spillere i VARG og det mistes ikke byer til dem før jeg er borte igjen :) Null def :eek:
 

DeletedUser

Guest
Yeye, vi kjører off som faen... Dere vil jeg ikke akkurat kalle en stamme med mye off, dere har over 12k byer. Men det hjelper dere lite når dere få gjort lite skade med den lille av offbyene dere har. Offbyer = 1 uke å bygge opp. Defbyer = 2-3 uker å bygge, når stacken deres ryker så får vi se hvor lenge dere holder ut. Klarer dere å forsvare byene deres med omtrent ingenting av def? hmmm...

Og de byene dere har tatt hitil er byer vi har hatt inni clustere deres, null sjangs å deffe opp når det kommer flere hundre incs på 20 byer i langtvekkistan. Men vi får se hvordan statsen ser ut om 1-2mnd. Umulig å avgjøre hvem som vinner nå :)

Jeg er i BNP ;) Er ikke dumt å spille med mye deff om du er flink til å rulere og stacke. Føler at det er sagt og vedtatt at mye off er bra. Ingen er aktiv 24/7, og om du er borte en liten stund vil det svi om du bare har prioritert angrepsbyer.

Angående når stacken ryker:

Vanlig tap ved en godt stacka by: 3000-3500 tropper
Antall tapte off tropper: 20 000 tropper

Jepp det går fortere å bygge opp angrepstroppene, men det relative tapet er uansett 3*større (antar dobbel tid for bygging av deff og 6 gangern på troppetap)
 

DeletedUser

Guest
Det stemmer det du sier pippio.. Men da må man ta utgangspunkt i at man stacker godt nok. Dere i BNP var veldig flinke på dette, stort sett (hvertfall de spillerne jeg møtte), men det er ikke slik med hverken GHB eller EASY av de erfaringene jeg fikk med dem gjennom min konto, og forskjellige KV's. Men om 7BULLS er like gode til å disponere deffet sitt spår jeg en veldig treg fremgang for SDDN, desverre.. Menmen, ingenting er umulig, er bare å gjøre en ekstra innsats med koordineringen ;)
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor slenger dere så mye dritt om SDDN ? o_O :eek:

De er flinke :) og vist ikke 7BULLS sjerper seg med adelstogene sine.. så vil SDDN vinne :) Det vil nå jeg ihvertfall si
 

blacki99

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Antall deff byer har jo også MYE og gjøre med hvor byene ligger i forholdt til fienden.

Alså 7Bulls har massivt med byer som ligger FAR AWAY fra SDDN fronten. Skal vi da bygge off i disse likevell og bruke 2-5 dager på en tur bort med nuks(?)..

Fakstisk den gangen 7keys gikk til krig mot Capes så beordret jeg nærmest alle om og kvitte seg med off byer som lå for langt borte og heller få seg nye cluster i fronten hvor dem da bygget kun off nesten og flyttet deffet til dem fra byene som lå langt borte.


Så og si at en bør ha så eller så mye off vs deff blir bare dumt. Nukes funker btw best nært fienden ;)


Og dere skal tidsnok finne ut at vi også har et og annet nuke på lager fremover! ;) (både av langdistanse og kortdistanse typen)...
 

DeletedUser

Guest
morsomt at dere bruker så mye tid på å snakker om 7bulls, i en tråd for GHB, BNP og EASY.

SDDN, jula er ikke ovre enda. Nissen deler ut pakker denne helgen, også tenker jeg :jtunge:
 

blacki99

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Ingen er aktiv 24/7, og om du er borte en liten stund vil det svi om du bare har prioritert angrepsbyer.

Jupp, et viktig poeng der.

Høy aktivitet = en god del off

Moderat aktivitet = mer vekt på deff og stack.

Er ingen hemmlighet at vår stamme 7Bulls har en del bra spillere som er på jobb og slikt, da er det viktig og ha en bra stack. Og ikke sammenlign skole med jobb... Ser at skole ikke stopper ganske mange fra og sitte og trykke på TW... Noe som funker dårlig i arbeidslivet (også familie messigt så det er nevnt!).

Så det finnes ikke noe mal på dette, men må tilpasses den enkelte spiller og stamme... ;)

Og når vi i 7Bulls har såpass mye byer og spillere langt bak fronten så ville det jo være litt dumt og ikke bruke disse troppene til og blodstacke front byer med når først soldatene står der og henger i alle verdens hjørner! ;)

Men hadde kanskje vært mest retteferdigt at vi ble gitt et handicap på -5000 byer :p Men hey; krig er ikke rettferdigt. slikt som ære finnes heller ikke i noe særlig grad har jeg funnet ut! :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Grunn til at vi snakker om 7BULLS og SDDN er fordi tråden gikk den veien :) Det kalles å bygge på samtalen, jeg har ikke noe problem med å gå inpå andre ting i en tråd så lenge det er en flyt i det folk sier :)

Men ikke start å snakk om underboksene til Rooku eller noe sånt tullball :) ellers bær jeg en mod å stenge tråden :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
nei enig med deg der snow vi holder oss unna undertøyet til rooku ! :p
 

blacki99

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Grunn til at vi snakker om 7BULLS og SDDN er fordi tråden gikk den veien :) Det kalles å bygge på samtalen, jeg har ikke noe problem med å gå inpå andre ting i en tråd så lenge det er en flyt i det folk sier :)

Men ikke start å snakk om underboksene til Rooku eller noe sånt tullball :) ellers bær jeg en mod å stenge tråden :rolleyes:

Mod'ene for V4 er døde! :p
 

The Bird

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
OT, mitt inntrykk er at 7BULLS er veldig flinke til å fordele deff, og at SDDN er flinke til å angripe (og snipe:p)
 
Sist redigert av en moderator:
Topp