Videresendt, Inno Gruppemeldinger

donkiller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Rart at dette ikke har blitt foreslått tidligere. Vet at det er mulig å sende melding som går til flere, men hadde det ikke vært bedre om når de svarte, så kom den hos alle de som meldingen ble sendt til? En slags gruppechat, som mange blant annet driver på Skype, bare at man kan ha det mer oversiktlig og on-topic her.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Dette hørtes meget spennende ut. da vil man få en noe mer gruppesamtale med folk utenfor sin egen stamme der man ikke vil trenge å åpne forumet og kan selv bestemme hvem som skal ha tilgang. Jeg er bare nysgjerring. Når man sender rundskriv så kan man se hvem som har åpnet posten. Skal det være mulig her også og hvordan skal det gjøres+
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Har hatt dette på et lignende spill - Og ble altfor vanskelig for dem som sendte ut meldinger til flere personer. Selvsagt, om det er mulig å velge om andre kan se det eller ikke, så støtter jeg forslaget.
 

DeletedUser

Guest
I så fall: som et alternativ til denne muligheten vil jeg da foreslå å kunne dele opp forumet i flere grupper.

I skrivende stund har vi:
  1. Pålitelige medlemmer
  2. Skjult forum


Da foreslår jeg en følgende endring:

  1. Pålitelige medlemmer 1
  2. Pålitelige medlemmer 2
  3. Pålitelige medlemmer 3
  4. Skjulte forum




Muligens også ha muligheten til å endre navn til de forskjellige forumrettighetene.

De gangene jeg ser dette kunne blitt nyttig er i en stamme som har en stor eller flere fronter med forskjellige krigsgrupper. Da kan de som trenger tilgang til de forskjellige gruppene få dette uten å bli spammet ned av info fra den andre siden av verden som man ikke trenger.
 

DeletedUser

Guest
Da ville jeg heller hatt muligheten for å "ignorere" enkelte forum, så kan stammeledelsen velge hvilke som skal kunne ignoreres.

Altså at den blå greia ikke lyser opp når de kommer nye meldinger i det ignorerte forumet, men at man ellers har tilgang til det som vanlig, og at det fremdeles synes som vanlig i forumet. Det blir ikke "borte" slik som ignorerte incs. Men kanskje ignorerte forum kan havne bakerst elns..?
 

donkiller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Synes windsys forslag også ser spennende ut!


Men det å skrive på forumet følger et problem med at man da går åpent frem. La oss bare si en koordinering av angrep mellom 3 spillere. Det hadde vært og gått mye bedre og enklere om alle spillerne kunne snakket sammen. Slik det er nå, må alt gå fra spiller 1 til 2 og fra 2 til 3 og omvendt. Man sparer masse tid på denne måten. Kanskje inne på selve meldingen, hvor det kommer samtalepartner, emne, osv. kan man vise hvem som deltar i meldingen og hvem som har lest/ikkelest/svart.
 

DeletedUser

Guest
Det har også vært svært mye frem og tilbake angående en chat implementert inne i spillet. Noen mener dette allerede er prøvd ut, men er kun blitt prøvd ut på beta-servere og var ustabilt. Dette ville nok dekket noe av denne etterspørselen?
 
Topp