Gullmynter/Adelsmenn

ekko

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Det er vel takket deres egen uduglihet hvis dere ikke klarer å krige uten å samtidig kunne stable noen adelsmenn på beina.

Det er vel lettere å syte seg til endring av reglene enn å komme krypende til oss om en IAP fordi dere må samle gullmynter.

Men lurer på om svaret er det samme?

Ha ha. Iap er nok det siste IB vil ha med dere :) Krigen med JCs/TNR (eller skal jeg si RNG nå?) er det beste som har skjedd med V1 på lenge. :) At man har mangel på adelsmenn er normalt, men når man ikke vil sitte på ræva og vente på at man skal få nok adelsmenn til å adle igjen, så må det gå an og foreslå andre måter å få adelsmenn på uten at visse skal kommentere det og kalle det for syt :)
 
Sist redigert:

Acar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg må jo si at det å komme med et gjennomtenkt innlegg slik som PaalOdin gjorde fortjener ordentlige svar, ikke slikt rør som Lino/Lano klarer å legge igjen. Årsaken til hans frykt for en regel endring er at han er fullt klar over at dette ville ført til at IB-familien ville noblet gjengen hans på hue og ræva ut :) Tror heller ikke du skal snakke om å komme krypene om en IAP med dere, tipper du kan klare å regne ut sannsynligheten for at det skjer selv?

Jeg ser gjerne at prisen reduseres, V1 er en gammel server nå og dette ville forhåpentlig gjort at vi kunne ha fått en avslutning snart. Det er mange som slutter og det vil derfor være på tide å sørge for at spillet tar en liten positiv vinkling. Se på det som en vitamininnsprøytning.

Må bare legge til at jeg syntes at svaret til Ekko var meget bra.
 

Lino

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Hvis innlegget er gjennomtenkt av representanten fra IB så sier det det meste. Hvis IB legger opp taktikken slik at de må sitte på ræva og VENTE på flere adelsmenn - så by all means- dem om det!!

Så er det ønsket om å redusere kosten på gullmynter som visstnok ikke er syting. Dere kan ro så mye dere vil, men det er det det er. Det er ingen andre på denne serveren som har klaget på dette før, og det er heller ingen grunn til det. Jeg kunne godt fortalt IB hvordan man løser dette problemet, men det er så basic og innlysende at det er nok heller bedre for IB sin del at de må lære seg dette selv.

Og at IB skal noble oss på hue ut av denne serveren er jo årets. Enda mer vås signert, (st)Acar.. Selv med doble gårder ville ikke IB klart det. Men det blir vel neste regelendring ønske fra IB sin side.
 

Acar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Nå er da ikke problemet at IB ikke klarer å noble byer av dere, men at spillet kommer til å ta uendelig lang tid.

Er jo bare å ta en kjapp titt på statistikken det Lano, så ser du fort at IB nobler flere byer enn dere. Totalt 1646 og 289 av deres. Problemet her blir vel heller da at dere får 289 nobles tilbake, mens IB må bygge flere. Ser man på IB alene så har de en positiv forskjell iforhold til JCs/DRs med totalt 103 byer og 441 byer av dere. Som man da ser, så kostet det dem 441 mens dere da fikk dem tilbake.

Kall det vås, jeg kaller det fakta.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jeg er enig med palaen oppe med posten der:D gullmyntene burde halveres og mange får mere spillelyst og det blir lettere for admin som har som mål og gjøre TW til verdens beste spill, men samtidigt kommer alle spillerne til å vokse ekstremt kjapt så man må tenke gjennom hvor mye man senker med:D
 

Cashewnøtt

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg vil gjerne ta opp en ting som jeg vil tro jeg ikke er den eneste som har tenkt på.

Som mange av dere sikkert vet, så har vi en veldig stiv pris når det kommer til gullmynter. For de litt mindre spillerne er det ikke like ille, men vi litt større spillerne kjenner ekstra godt til dette. En adelsmann kan lett koste 500-750 gullmynter, og når vi er i en krig hvor vi virkelig trenger adelsmenn så er ikke dette helt ideelt.

Noen spillere har slutta pga dette og mange klager på forumet. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: prisen på gullmynter burde halveres. Kanskje en mindre pris på gullmynter vil gjøre sånn at flere ønsker å adle mer og ikke minst - flere får faktisk muligheten til å adle mer. Sånn som det er nå blir det nesten umulig å vokse noe spesielt om man er aktiv på adlingsfronten. Plutselig blir man sittende uten adelsmenn. Vet ikke helt med dere, men jeg synes det er utrolig irriterende. Dette ville økt spille gleden til mange og stoppe spilleflukten.

De fleste større spillerne klarer kanskje å utdanne 1-2 adelsmenn annenhver dag og det er lite.

Jeg vil gjerne høre deres synspunkter på dette - om vi er mange nok så blir kanskje dette en av de første sakene som den nye CM tar opp med InnoGames eller den siste Habla trumfer igjennom for oss. Jeg personlig hadde fått litt mer spillerglede om myntene kunne kosta litt mindre. Og det tror jeg lett kan gjelde for de andre aktive spillerne på TW også. Det er så mange byer jeg ønsker å ta, men adelsmennene strekker ikke til.

Dette ble også gjort på en .net server for å få opp interessen og det hadde visstnok funka veldig bra. Nå er det på tide at det skjer på V1 også. Serveren er gammel og prisen for gullmyntene burde bli skrudd ned.


Mvh Paalodin



Prøv v2 også !
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Er ikke enig i at dette er en god løsning, det vil kun gi et negativt utfall i lengden.
 

DeletedUser

Guest
Det som ville vært en god løsning, ville vært at det gikk raskere å produsere gullmynter. La oss heller få skrive inn hvor mange vi skal produsere, så slipper vi 1000 klikk per adelsmann.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
enig der... farmer man/ bytter i markedet, så får man nok til minimum 1 adelsmann pr dag.. normalt.. 2-3



Å farme er en nødvendighet i starten av spillet, men skal man farme inn 2800 gullmynter hver eneste dag så er ikke 24 timer i døgnet nok, man må jo sende farming gutta ut hele døgnet da, spillet er i ferd med å drepe seg selv for min del snart.... Mine tanker rundt dette er for min del at spillet blir kjedeligere og kjedeligere, slik det er nå sitter hele den aktive delen av V1 og sender ut meningsløse nukes og venter på adelsmenn produksjon, de som blir adlet kan adle som faen fordi de får en overflod med adelsmenn pga tapte byer, slik det går frem nå blir Balle klorin eller Terhals vinneren av V1 fordi de ikke bryr seg med kriger er kun interesert i gråbyer og alle aktive slutter pga adelsmangel og kjedsomhet.. det er min TW hverdag.


Og PS jeg farmer, hjelper absolutt ingenting fordi det blir en dråpe i det store gullmynthavet som må fylles hver eneste dag
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Slutt å være så grådig på nye byer da :p

Hadde samme problemet da jeg spilte på Lady Ibex en periode... Selv om jeg bare klikket gullmynter og hoppet over troppe-produksjonen så ble det ikke mer enn 3 adels maks på en dag...

Så det førte jo til at jeg ikke fikk adlet noenting men bare nuket alle... Hjalp jo på å miste en by, men da var det jo bare en adel tilbake....

Noe jeg gjør på andre verdener, med dog litt mindre kontoer, er å bare produsere gull til jeg har litt over 100 adels som kan utdannes. Også forsøker jeg til enhver tid å holde det slik...

Men i de gigantiske settingene som er på v1 så mener jeg folk flest bare kan gi faen i spilleglede... Det er å blir en møkkajobb i lengden og jeg finner det ikke morsomt i det hele tatt etter at man kommer forbi 5 mill poeng...
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Slutt å være så grådig på nye byer da :p

Hadde samme problemet da jeg spilte på Lady Ibex en periode... Selv om jeg bare klikket gullmynter og hoppet over troppe-produksjonen så ble det ikke mer enn 3 adels maks på en dag...

Så det førte jo til at jeg ikke fikk adlet noenting men bare nuket alle... Hjalp jo på å miste en by, men da var det jo bare en adel tilbake....

Noe jeg gjør på andre verdener, med dog litt mindre kontoer, er å bare produsere gull til jeg har litt over 100 adels som kan utdannes. Også forsøker jeg til enhver tid å holde det slik...

Men i de gigantiske settingene som er på v1 så mener jeg folk flest bare kan gi faen i spilleglede... Det er å blir en møkkajobb i lengden og jeg finner det ikke morsomt i det hele tatt etter at man kommer forbi 5 mill poeng...


innaktivitet det også... alle forslag går altså ut på at hvis du setter deg tilbake og gir faen en periode og driter i alt så blir du belønnet med noen ekstra adelsmenn, gjerne miste 100 byer... Trodde TW var ett krigsspill jeg, så feil kan man ta gitt.. her blir innaktivetet belønnet med moro...
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
innaktivitet det også... alle forslag går altså ut på at hvis du setter deg tilbake og gir faen en periode og driter i alt så blir du belønnet med noen ekstra adelsmenn, gjerne miste 100 byer... Trodde TW var ett krigsspill jeg, så feil kan man ta gitt.. her blir innaktivetet belønnet med moro...

Ye... Tw er ett møkkaspill som aldri blir ferdig -.-
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
de kan jo markere 2 årsdagen for V1 med å senke kostnaden for gullmynter... få litt spilleglede til spillerne igjen
 

DeletedUser

Guest
Tja.. Er det ikke bare å vurdere å ha et akademi i alle byer da? Da går det jo kjapt uansett.
Hvis ikke troppene og strategien ikke er godt nok bygget til å tåle det lille man mister av ekstra tropper da, så bør man heller revurdere oppsettet sitt vel? ;)

Litt av spenningen er jo hvilken strategi man velger i så måte. Det utgjør noen forskjeller, og det er jo det som er gøy
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Tja.. Er det ikke bare å vurdere å ha et akademi i alle byer da? Da går det jo kjapt uansett.
Hvis ikke troppene og strategien ikke er godt nok bygget til å tåle det lille man mister av ekstra tropper da, så bør man heller revurdere oppsettet sitt vel? ;)

Litt av spenningen er jo hvilken strategi man velger i så måte. Det utgjør noen forskjeller, og det er jo det som er gøy



Herregud Nofjon... for noe pisspreik
 
Topp