Gullmynter/Adelsmenn

DeletedUser

Guest
syntes ikke prisene er noe gale.. man skaffer uansett 1 by gjennomsnittelig vær dag viss han har byer som er fulle med trpper... (alle)

og eg skaffer 5,5 gjennomsnittelig i ukern.
 

DeletedUser

Guest
Er litt annerledes med når man har under en mill og når man har 6+ ;)

Hvis det er sånn at folk ikke orker å spille på verden 1 fordi det tar så lang tid å få adlet skikkelig/det føles ut som om man aldri blir ferdig så bør myntprisene definitivt bli lavere og verdenen stengt for nye spillere.
 

DeletedUser

Guest
Det tar drøyt lang tid og adle ut spillerere ettersom de fleste begynner å få et par hundre byer. Om adelsmennene blir billigere tror jeg bare vil virke inn positivt på aktiviteten på verden 1 ettersom man vil ha større mulighet til å ta ting i egne hender enn før.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159



Fordi jeg sef har akademi i alle byene mine, og den andre taktiske pisset du snakker om er å bli innaktiv når det gjelder kriging og angrep, noe som ville fyllt opp alle byene mine med tropper og gullmyntproduksjonen hadde økt, jeg spiller ikke TW for å sitte å prege gullmynter og adle gråbyer.
 

DeletedUser

Guest
Tja.. Er det ikke bare å vurdere å ha et akademi i alle byer da? Da går det jo kjapt uansett.
Hvis ikke troppene og strategien ikke er godt nok bygget til å tåle det lille man mister av ekstra tropper da, så bør man heller revurdere oppsettet sitt vel? ;)

Litt av spenningen er jo hvilken strategi man velger i så måte. Det utgjør noen forskjeller, og det er jo det som er gøy

Du veit like godt som alle andre her at det der ikkje gjer meining, Nofjon ;)
 

DeletedUser

Guest
Fordi jeg sef har akademi i alle byene mine, og den andre taktiske pisset du snakker om er å bli innaktiv når det gjelder kriging og angrep, noe som ville fyllt opp alle byene mine med tropper og gullmyntproduksjonen hadde økt, jeg spiller ikke TW for å sitte å prege gullmynter og adle gråbyer.

Ok, men alle har ikke det. Noen fyller opp med akademi, andre ikke. Det koster lite.. Kostanden er evt smie, som ellers kunne vært mindre.
Har ikke snakket om noe annet taktisk piss enn dette jeg. Det jeg sier er jo at man bør ha akademi i alle byer og heller ofre noen få tropper. :) Ikke så mye strategisk i det. Forskjellen jeg viser til er mellom det nevnte eller å ha akademiet i bare noen byer, som svært mange har. Da vil det utgjøre en forskjell, avhengig av sammensetning av troppene

Det gir en passe dose mening Clouster. Legg fra deg dummies boka nå
 
Sist redigert av en moderator:

eivped

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Det tar drøyt lang tid og adle ut spillerere ettersom de fleste begynner å få et par hundre byer. Om adelsmennene blir billigere tror jeg bare vil virke inn positivt på aktiviteten på verden 1 ettersom man vil ha større mulighet til å ta ting i egne hender enn før.

Quote :)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det tar drøyt lang tid og adle ut spillerere ettersom de fleste begynner å få et par hundre byer. Om adelsmennene blir billigere tror jeg bare vil virke inn positivt på aktiviteten på verden 1 ettersom man vil ha større mulighet til å ta ting i egne hender enn før.



Takk, enig
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Ok, men alle har ikke det. Noen fyller opp med akademi, andre ikke. Det koster lite.. Kostanden er evt smie, som ellers kunne vært mindre.
Har ikke snakket om noe annet taktisk piss enn dette jeg. Det jeg sier er jo at man bør ha akademi i alle byer og heller ofre noen få tropper. :) Ikke så mye strategisk i det. Forskjellen jeg viser til er mellom det nevnte eller å ha akademiet i bare noen byer, som svært mange har. Da vil det utgjøre en forskjell, avhengig av sammensetning av troppene

Det gir en passe dose mening Clouster. Legg fra deg dummies boka nå



he he... hvilken TW verden lever du i?? er nok ett fåtall spillere på V1 som ikke har akademi i alle sine byer...
 

DeletedUser

Guest
he he... hvilken TW verden lever du i?? er nok ett fåtall spillere på V1 som ikke har akademi i alle sine byer...

Det er jeg slett ikke sikker på. Jo eldre verden jo flere akademi seff, men noen tror jo man blir fryktelig mye sterkere av de få hundrede soldatene man tjener på å ikke ha det.
 

DeletedUser

Guest
Hvis vi senker prisene på mynter, så vil adlingen på V1 ta av helt! :p
Folk vil sitte med drøssevis med adels og ikke vite hva de skal gjøre med dem..
Hva kaller man det? hmmmmm.... HERLIG!!! :D
 

DeletedUser

Guest
Hmm, hva med en julegave som tidobler myntene til samtlige spillere på V1, så får vi en gang for alle bekreftet om jula (adelsmennene) varer helt til påske?

Jeg ser helt klart fordelen i å gi spillerne tilgang til flere adelsmenn så langt ut i spillet som V1 er nå. POKE ME sa det egentlig veldig greit, når man sitter på 5-600 byer er det ikke like gøy å måtte begrense seg til maks 20 nye i uka samme hvor lite tropper man lager for å øke myntproduksjonen... Skal man adle opp en spiller på sin egen størrelse på egenhånd tar det jo brått 6-7 måneder (3 AM om dagen i 200 dager) bare på grunn av begrensningen på adelsmenn. Og det forutsetter jo at spilleren man adler ikke tar nye byer når han sitter på hundrevis av adelsmenn og et hav av gråbyer rundt seg, som er tilfellet flere steder på V1 og sikkert de fleste andre verdener som har vart like lenge.

Jeg syns ikke man skal ta hensyn til spillere som taper på dette fordi de er for små, de har hatt 2 år på seg til å gjøre det bra på V1. De kan heller prøve lykken på en av de nye verdenene i stedet for å stå i veien for spillegleden til de som faktisk har lagt ned 2 år med mer eller mindre hard innsats for å komme dit de er på V1 i dag. Jeg spiller ikke V1 selv, men regner med den setter normene for de andre .no-serverne i slike spørsmål. V2 har de samme tendensene, men fordi den spilles på dobbel hastighet går det likevel fort nok enda der for de fleste store. Men når V2 kommer til samme stadiet som V1, hva da? Skal det bli som her at man ikke får tatt ut fiendene sine fordi de har en endeløs mengde gråbyer å spise opp dersom de bare gidder å få i vei adelsmennene sine? Det er ikke akkurat motiverende fremtidsutsikter, selv for en gråbyhore som meg selv :(
 

DeletedUser

Guest
Det er jeg slett ikke sikker på. Jo eldre verden jo flere akademi seff, men noen tror jo man blir fryktelig mye sterkere av de få hundrede soldatene man tjener på å ikke ha det.

Dei som trur det har nok blitt adla ut av spelet for lenge siden.
 

Lino

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
For å få tilbake spillegleden synes jeg det er på tide å gjøre følgende endringer:

- Gjøre om adelsmenn til spydmenn
- Gjøre om spydmenn til adelsmenn
- Endre ressursene fra tre, leire og jern til henholdsvis gullmynt, gullmynt og gullmynt. Dette vil øke tilgangen til gullmynter betraktelig (hver by ville produsert 7.200 gullmynter i timen)
- Utnevne paalodin til ny CM
- Endre reisetid på adelsmenn til lik scout
- Endre lojalitets tap til mellom 80 og 120 på adelsmenn (tidligere spydmenn)
 
Topp