Videresendt, Inno Gullmynter

DeletedUser

Guest
Mulig det allerede er en tråd om dette, ikke vet jeg. Vet heller ikke om det er et script ol. for dette, men jeg vet hvertfall ikke om noe sånt script.

Når man har en del byer (opp i mot 1000), trengs det veldig mange gullmynter for å lage adelsmenn. Det er både tidkrevende og demotiverende å sitte og trykke på "Preg en gullmynt"-knappen i flere evigheter. Hvis du f. eks har en full def by, kunne det vært en ide å kunne skrive inn hvor mange gullmynter du vil ha preget i den byen? Da trenger du bare å skrive inn, trykke og vips så har du preget x antall gullmynter. Dette hadde gjort det så utrolig mye lettere.

Håper flere støtter dette.

En bedre formulering av forslaget mitt:

Støttes helhjertet.

Slik jeg forstår forslaget så er det ikke et forsøk på å emulere premiumfunksjonen som gjør at man kan prege mynter i alle byene samtidig. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man tror det.

I skrivende stund, når man er inne i akademiet i en by og ønsker å prege mynter, så kan man bare prege én mynt om gangen i det akademiet. Det gjelder både med og uten premium. Man må for eksempel trykke på å prege mynter syv ganger, dersom man ønsker å prege syv mynter fra den byen. Slik jeg forstår forslaget så er det ønskelig å kunne prege disse syv myntene ved å trykke én gang.

Dette er det tross alt mulig å gjøre med pakker, men ikke med mynter. Noe som alltid har slått meg som litt spesielt. Hvis jeg ikke tar helt feil så kan man også gjøre dette for pakker uten premium.

Ved å tillate at man kan prege så mange mynter man har kapasitet til ved ett trykk vil man redusere arbeidet, selv om det fortsatt vil være betraktelig enklere å benytte seg av premiumfunksjonen. Forskjellen vil eksempelvis være at dersom man har 300 byer og preger mynter en gang i døgnet så vil man da, uten premium, kun trenge å prege mynter 300 ganger. Men ved den nåværende ordningen vil man vært nødt til å prege 600 ganger ved speed 1. 1200 ganger ved speed 2. En verden med reduserte adelspriser til en femtedel, speed 1.5, og hvis man bare preger mynter en gang hver tredje dag er forskjellen da 300 ganger mot... uh. 13 500 ganger.

Så som sagt. Det vil gjøre det noe mer overkommelig å håndtere større kontoer uten premium, men fortsatt en stor fordel med premium. Dersom jeg misforsto forslaget, så kan man anse det jeg skrev ovenfor som et nytt forslag.
 
Sist redigert av en moderator:

nerd 1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Men man må vel ikke måtte ha pk? Vet alt er mye bedre, men de som eks ikke får til å bruke pengene sine på et nett spill... Mange fra 16 og yngre får ikke lov til dette og skal de da måtte sitte og trykke på en knapp 1000 ganger per adelsmann når man kanskje tilsammen skal ha gullmynter til 10 adels? Hvis premium versjon gjør sånn at man kan ta flere byer av gangen, mens vanlig er kunn en by om gangen? Hadde vel vært en ide?
 

DeletedUser

Guest
På samme måte som hvis du er en rik enebarn med privat jet, da kommer du raskere frem til steder der andre må komme frem med bil. Det er samme destinasjon, bare ulik tidsbruk og luksus..
 

nerd 1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Jeg skjønner at dere vil tjene penger, men man kan vel være en vanlig borger hvis du ikke har pk?
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
En så liten funksjon mener jeg at innogames kan fikse. Eller hva?


Altså kommer jo så mange nye PP-funksjoner. Så dem kan være litt greie og gjøre slikt at dem som ikke har mulighet til alle disse dyre funksjonene. Også kan spille TW uten og bruke halve dagen på og prege GM. er ikke akkurat derfor folk kjøpe premiumkonto eller.


Så åpne opp for dette. Er noe jeg støtter :)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
PK er slik den alltid har vært, og jeg mener man skal måtte ha PK for å spille dette spillet seriøst.
PK er hverken dyrt, ikke verdt pengene, eller noe man absolutt er nødt til å ha.

På samme måte er man nødt til å investere mer tid og penger inn i noe dess mer seriøs man skal bli.

Støttes ikke.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
PK er slik den alltid har vært, og jeg mener man skal måtte ha PK for å spille dette spillet seriøst.
PK er hverken dyrt, ikke verdt pengene, eller noe man absolutt er nødt til å ha.

På samme måte er man nødt til å investere mer tid og penger inn i noe dess mer seriøs man skal bli.

Støttes ikke.



Enig med deg men samtidig uenig.

Altså folk kjøper jo PP jo mer serriøs dem blir.

Men F.eks en 12 år gammal gutt. Mener du at det er riktig at. Innogames som sitter med flere millioner skal ta. 1 ukers ukelønn av en liten gutt på 12 år?


Blir jo nesten som å stjele sukkertøy av en unge.

Så med og åpne opp en så liten fordel som dette. Kan dem vel gjøre?
 
Sist redigert:

nerd 1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Enig med deg men samtidig uenig.

Altså folk kjøper jo PP jo mer serriøs dem blir.

Men F.eks en 12 år gammal gutt. Mener du at det er riktig at. Innogames som sitter med flere millioner skal ta. 1 ukers ukelønn av en liten gutt på 12 år?


Blir jo nesten som å stjele sukkertøy av en unge.

Så med og åpne opp en så liten fordel som dette. Kan dem vel gjøre?

Er helt enig for jeg er faktisk en 12 år gammel gutt.. Jeg tror mye av grunnen til at det blir færre og færre tw spillere er pga pp fordelene... De som er på alderen min er jo sjangseløse mot de som er litt eldre, har jobb og får penger i måneden. Det er litt forskjell på hva noen anser som lite penger. 100 kr er mye penger for en litt yngre en 12 år da, men skjønner poenget?
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Nå var det kun snakk om PK, og PK er ikke dyrt uansett.
Dette spillet gir deg muligheten til å spille gratis, men man må kjøpe seg visse fordeler for å få det litt lettere å gjøre det godt.
Man kan gjøre det bra likevel, det krever bare mer tid.

Mange andre spill har en fast månedssum, som gjør at du ikke kan spille det overhodet uten å betale denne summen.

Dere må huske på det at Innogames er et helt selskap som behøver penger for å drives. Det er CM's som skal ha betalt, servere som skal kjøpes, oppgraderes og vedlikeholdes. Ansatte som er ansvarlig for å holde systemene stabile. Backupservere til serverne i tilfelle en server crasher. Folk som driver med utvikling, folk som driver med bugfiksing, folk som driver med reklame, penger til reklamering.

Nå nevner jeg bare toppen av isfjellet her, men det PK/FA/KA gjør, er å la Innogames drive selskapet sitt, og utvide/forbedre spillet ettersom tiden går, og mer penger kommer inn. Halveringer/flagg osv. gir en liten fordel i spillet, som også gir Innogames en god del mer penger inn, som gjerne mest sannsynlig fører til at Innogames går en del i pluss. Disse funksjonene kan være litt drøye til tider, ettersom det ikke er alle som har økonomien til å holde tritt med slikt.

Alle spillutviklere behøver penger for å få holde spillene sine gående, spesielt for Real Time spill som dette. Det krever konstant vedlikehold og kundestøtte, intet mer, intet mindre.

For å oppsummere... Jeg forstår problemstillingen, men det er kun én side av saken.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Ja jeg skjønner godt at dem skal tjene penger dem også :)

Men mener bare at slippe en sånn liten ting ut ikke kan skade noen ;)

Folk vil forsatt kjøpe PK. Om det er med heller uten den gullmynt preger (bonusen).

Men ja det er et selskap som skal tjene penger på produktet dem lager.

Men så forsvinner det også flere spillere hadde dem, fått tilbake noen spillere. Kunne dem ha lette på dette mer :)
 

nerd 1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Jeg skjønner jo også at de må ha penger og det med flagg og sånt er greit... Men skal man ha en spiller som ikke har intekt i det hele tatt som sitter i flere timer hver dag og trykker på preg gullmynt? Det er kunn en liten ting som sikkert ikke gjør at man kjøper pk i det hele tatt ( de fleste gjør det nok fordi byadministrator, du kan ha fler bygninger i bygningskøen, kan dele byen inn i grupper, bytte lett mellom byer osv. Det er ikke gullmynten som gjør at folk kjøper pk, det er heller grunnen til at folk slutter eller gir fra seg kontoen når man kommer ditt. Vet de er et firma som må tjene penger og lønne seg, men det et lite problem som ingen har som grunn til å kjøpe pk ( ingen som jeg vet om ihvertfall ).
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Okei. Dette er ikke for å være slem mot dere som ikke har inntekt.
Men Innogames er et kapitalistisk selskap, som kun er ute etter å tjene penger. (Som alle andre private selskaper.)
Så dersom du kun er en spiller som ikke betaler for produktet deres, bryr de seg lite om du fortsetter å spille eller ikke.
 

nerd 1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Verre hvis de mister flere.... Tror de synes det er nok med andre ting...
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Verre hvis de mister flere.... Tror de synes det er nok med andre ting...

Verre hvis de mister flere av hva? Spillere? Nye spillere er ikke nødt til å ha premium for å kunne klare seg fint.
Men når man har spilt i flere måneder, og har fått en del byer, blir det fort tidskrevende å spille uten.
Så alle spillere får muligheten til å teste hvordan spillet er før de bruker noe penger på det.

Og dersom noen av dere husker følelsen da dere aktiverte PK første gang... Vel, for meg var det en stor positiv overraskelse, og en lettelse. Hvor bra PK er ift. hvor lite det koster, gjør at jeg føler det er forsvarlig å ta betalt for det slik de gjør nå.
Med alle funksjoner de har hatt tidligere, og har lagt til med tiden.

For ikke å nevne at Innogames opp i gjennom årene faktisk har tillagt nye funksjoner for vanlige kontoer også, så det er ikke som at alt står stille der heller.
 

nerd 1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Og derfor er dette et forslag... Det er innogames som velger og sier bare at jeg tror ikke de går konk på det...
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Og derfor er dette et forslag... Det er innogames som velger og sier bare at jeg tror ikke de går konk på det...

Det handler ikke om Innogames går konkurs på det eller ikke. Dette har alltid vært en PK-funksjon, og vil neppe forandres med det første.
Og jeg ser ikke hvorfor det skal forandres heller.

Kort og godt, jeg støtter ikke forslaget, men jeg respekterer at dere mener noe annet. :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Er helt enig for jeg er faktisk en 12 år gammel gutt.. Jeg tror mye av grunnen til at det blir færre og færre tw spillere er pga pp fordelene... De som er på alderen min er jo sjangseløse mot de som er litt eldre, har jobb og får penger i måneden. Det er litt forskjell på hva noen anser som lite penger. 100 kr er mye penger for en litt yngre en 12 år da, men skjønner poenget?
Life's a bitch, get used to it.

Og her kjøper man seg Call of Duty eller Battlefield til 600,-for Play Station eller Xboz, men har ikke råd til en 20-er i måneden som helt vanlig premium konto faktisk koster.
 

DeletedUser

Guest
Støttes helhjertet.

Slik jeg forstår forslaget så er det ikke et forsøk på å emulere premiumfunksjonen som gjør at man kan prege mynter i alle byene samtidig. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man tror det.

I skrivende stund, når man er inne i akademiet i en by og ønsker å prege mynter, så kan man bare prege én mynt om gangen i det akademiet. Det gjelder både med og uten premium. Man må for eksempel trykke på å prege mynter syv ganger, dersom man ønsker å prege syv mynter fra den byen. Slik jeg forstår forslaget så er det ønskelig å kunne prege disse syv myntene ved å trykke én gang.

Dette er det tross alt mulig å gjøre med pakker, men ikke med mynter. Noe som alltid har slått meg som litt spesielt. Hvis jeg ikke tar helt feil så kan man også gjøre dette for pakker uten premium.

Ved å tillate at man kan prege så mange mynter man har kapasitet til ved ett trykk vil man redusere arbeidet, selv om det fortsatt vil være betraktelig enklere å benytte seg av premiumfunksjonen. Forskjellen vil eksempelvis være at dersom man har 300 byer og preger mynter en gang i døgnet så vil man da, uten premium, kun trenge å prege mynter 300 ganger. Men ved den nåværende ordningen vil man vært nødt til å prege 600 ganger ved speed 1. 1200 ganger ved speed 2. En verden med reduserte adelspriser til en femtedel, speed 1.5, og hvis man bare preger mynter en gang hver tredje dag er forskjellen da 300 ganger mot... uh. 13 500 ganger.

Så som sagt. Det vil gjøre det noe mer overkommelig å håndtere større kontoer uten premium, men fortsatt en stor fordel med premium. Dersom jeg misforsto forslaget, så kan man anse det jeg skrev ovenfor som et nytt forslag.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Grim. Nå har det seg jo slik at man med PK kan prege mynter for kun en by, med to tastetrykk.
Men du kan ikke gjøre det fra "Opprett", det må gjøres fra "Preg gullmynter".
Her kan du også være spesifik på nøyaktig hvor mange mynter du vil prege fra denne byen, og selve byen du er inne på, er uthevet med farget bakgrunn.

Når det er sagt, er det ikke meg i mot å legge til en funksjon som tillater deg å prege maks antall gullmynter fra "Opprett"-siden, dersom man har PK.
 
Topp