Besvart Hjelp med formel for bygningstid

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Kan ikke du si litt om hvem du er mens vi venter, Henrik? Du virker som en interessant fyr!
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Jeg fant jeg fant! Googlet litt på "tribalwars New building formula" og kom frem til denne linken.

Her er bygningsformelen noe oppdatert:

duration of creation, for lvl 1 and 2 = [build_time]*1.18*[build_time_factor]^(-13)
duration of creation, for lvl 3+ = [build_time]*1.18*[build_time_factor]^(level - 1 - 14/(level-1))


Dette passer perfekt med både brakker lv 6 og stall lv 4.

Hovedbygningen forblir et mysterium... Den går ikke med noen av formlene. Mulig det er fordi minimumsnivået er 1 (ikke 0 som med resten av bygningene), men det er allikevel oppgitt en basis bygningstid på twstats. Den er 15 min, dvs 900 sek.

- Henrik
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Kan ikke du si litt om hvem du er mens vi venter, Henrik? Du virker som en interessant fyr!

Det må vel gå an ;)


Vel, startet å spille tribalwars for mange år siden, var mest aktiv i v2 som medlem i styret på Elite. Iom at jeg hadde skole samtidig, ble det etter hvert vanskelig å fortsette. Det var ganske mye kriging, og det endte med at jeg satt online på datamaskinen et tosifret antall timer hver dag, i tillegg til en del timer om natten. Etter at jeg sluttet har jeg vært innom .net serveren i tillegg til en del andre strategispill som grepolis og travian (osv).

5-6 (?) år senere har jeg ganske mye mer tid, så bestemte meg for å starte opp på nytt. Pga appen har jeg nå mulighet til å kunne sjekke tw uten å være spikret foran datamaskinen absolutt hele tiden. Pga at jeg ikke er fullt så aktiv som før forventer jeg ikke å være blant de beste i poeng, men har lært en del opp gjennom åra, så lager en del guider ol for stammene jeg er i. Det kan være alt fra avanserte (i alle fall fra en nybegynners ståsted) krigsteknikker til hvordan man publiserer en rapport. Har kanskje kommet litt mer til en lærerrolle som hjelper resten fremover. (Når det er sagt, prøver jeg selvfølgelig å bygge opp meg selv også ;D).

Har blitt mer og mer interessert i tanken bak de ulike funksjonene, samt enkle tips og triks man kan bruke for å gjøre ting lettere (og det kommer fra en spiller uten Premium? :S).

Neste punkt på lista blir å finne en formel for hvor mange prosent fremgang man får mot å finne et nytt paladinvåpen. (Vet det er basert på OD:poeng. Dvs at en spiller med 500 poeng som skaffer seg 1000 od vil få større fremgang enn om en spiller med 1500 poeng gjør det samme). Men la oss finne en løsning på mysteriet med hovedbygningen først ;-)

Hyggelig at det fortsatt er liv her! :)

- Henrik
 
Sist redigert:

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Fant ut det med hovedbygningen! Jeg var nødt til å putte den gjennom den andre formelen også (ville tro jeg slapp det med hovedbygningen).


TLDR:

duration of creation, for lvl 1 and 2 = [build_time]*1.18*[build_time_factor]^(-13)
duration of creation, for lvl 3+ = [build_time]*1.18*[build_time_factor]^(level - 1 - 14/(level-1))

For å finne faktisk byggetid:

actual build time = [duration of creation]*1.05^(-[level of the village headquarters])

Også hovedkvarteret må gjennom denne formelen.


Takk til alle som bidro! :)
 
Topp