Besvart Hva er teamets oppgaver?

DeletedUser

Guest
Hei teamet!

Jeg lurte på hvilke oppgaver teamet har, og hvilke av disse oppgavene som kun kan gjøres av Dakapo, og hvilke som resten av teamet kan delta på. Jeg spurte opprinnelig om dette i denne tråden. Etter et halveis svar brukte heller Dakapo to innlegg på å fortelle at hun ikke ville svare i den tråden, enn å bruke ett innlegg på å svare på det. Makes sense.

Retningslinjer, møter, verdensoversikt, oversettinger, ris/ros, opplæring, forum, testing, oppfølging, vedlikehold, wiki, diskusjoner, forbedringer, todo-lister osv..

Når vi først er i gang lurer jeg også på hva Dakapo legger i ordene verdensoversikt, retningslinjer, oppfølging, vedlikehold og diskusjoner, da dette er ord som kan dekke ganske mange forskjellige ting. Jeg antar opplæring gjelder opplæring av nye moderatorer, testing går mye på Beta utgaver av oppdateringer ( wee, spille! ), oversettinger er av nye oppdateringer ( som Dakky eller en ekstern oversetter tar seg av ), forbedringer går på å videresende IG endringer til Inno og implementere de dere kan gjennomføre. Hmm, ris/ros var innad i teamet/Inno, Wiki er vel å oppdatere og forbedre den. Forum blir vel forummoderering/svare på spørsmål o.l., mens to-do lister faller kanskje inn under de andre kategoriene. Sist men ikke minst, møter - de ukentlige/biukentlige møtene innad i teamet, vil jeg tro.

Grunnen til at jeg lurer på dette ( siden Dakky spurte ) er som tidligere nevnt at jeg er nysgjerrig, og liker å vite ting. Rent praktisk skader det jo ikke å vite hva dere faktisk driver med. Dere har jo tidligere kommentert på at det skjer mye bak scenene som vanlige brukere ikke vet.

Ja, når jeg ikke får tilfredsstillende svar blir jeg bare enda mer nysgjerrig. Er ikke verden fantastisk?

[spoil]
882012003148dfdsf.jpeg
[/spoil]
 
Sist redigert av en moderator:

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
Jo, men ser ikke helt poenget med denne tråden.
Dakapo og alle andre forum mods osv... jobber sitt beste.

Kan ikke du bare bli venn med dakapo og legge alt bak dere.
 

DeletedUser

Guest
Jo, men ser ikke helt poenget med denne tråden.
Dakapo og alle andre forum mods osv... jobber sitt beste.

Kan ikke du bare bli venn med dakapo og legge alt bak dere.

Poenget er at jeg stilte et spørsmål, fordi jeg ble nysgjerrig. Da Dakapo ikke ønsket å svare i den tråden startet jeg en ny tråd i spørsmålsforumet. Du vet, det forumet som brukes til å stille spørsmål man ønsker svar på. Hva i all verden er feil med det?

Jeg antar du kan velge å tolke dette som kritikk på et eller annet vis. Selv liker jeg å tro at jo mer man kjenner til om hva folk driver med, jo lettere er det å ha forståelse for det og ha empati med det de driver med. Så slikt sett, blir ikke denne tråden et strålende utgangspunkt for at teamet skal få vist seg selv i en positiv vinkling? :)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Det virker jo som om at du klarte å skjønne ganske greit hva jeg mente med kun de ordene, så hvorfor du oppretter en egen tråd om dette skjønner jeg ikke. Nåvel.

Mine oppgaver, som jeg allerede har nevnt, er følgende (jeg la det inn punktvis for deg):

  • Holde oversikt over alle verdener (verdensoversikt) - det vil si størrelse på stammer, allianser, antall spillerbyer som er igjen før en stamme f.eks får 100% dominanse, antall spillere på verden osv.
  • Retningslinjer er noe alle i teamet skal holde seg til enten det er forumet, IG eller teamchat.
  • Oppfølging kan være flere ting; sørge for at nye medlemmer i teamet kan det skal kunne etter opplæring, følge opp saker som har blitt gjort IG eller kontakte Innogames.
  • Opplæring av nye teammedlemmer (dette kan også bli gjort av andre medlemmer i teamet). Vise dem hvordan vi gjør ting, og hvordan alt fungerer.
  • Vedlikehold, ingenting kan gå på skinner for evig og alltid. Derfor må vedlikehold av enkelte ting som forumet og wiki gjøres. (Oppdateringer, endringer)
  • Diskusjoner sier egentlig seg selv. Vi diskuterer mye - om det nå er innad i teamet, CM'er i mellom eller med Innogames. Da er det innstillinger, nye mulige funksjoner, problemer, forslag til forbedringer som tas opp.
  • Oversettinger blir gjort av enten meg eller egne oversettingsfolk Innogames ansetter.
  • Møter sier også seg selv. Holde teamet oppdatert på hva som skjer og hva som eventuelt vil skje framover.
  • Ris/ros kan også kalles tilbakemelding, denne er for både teamet og Innogames.
  • Forumet, i hovedsak å svare på spørsmål og ellers holde et øye med forumet. Det går også ut på å gjøre endringer på forumet sånn at det er tilpassa bruken av det. Her er det også oversettinger som skal gjøres sånn at alt (i alle fall det meste) er på norsk.
  • Testing blir gjort på Betaverden, men også egne verdener for teammedlemmer. Her blir nye funksjoner og innstillinger sjekket før dem blir implementert på "ordentlige" verdener.
  • Wiki betyr at den skal oppdateres og oversettes, nye ting må legges til etter hvert som det kommer forespørsel på det og andre ting må kanskje tas bort da det ikke lenger er nødvendig å ha det der. Dette kan bli gjort av meg og resten av teamet.
  • Forbedringer betyr å sende videre forslag som spillere kommer med på forumet, men også de vi selv måtte komme på. Forslag til forbedringer blir diskutert både av oss (CM'er), innad i teamet og Innogames sine utviklere. Forbedringer/endringer kan også innebære småting til forumet og måten vi i teamet gjør ting f.eks
  • To-do lister er noe som faller innunder det meste her som vi selv lager for å få en bedre oversikt over hva som må gjøres, men også oppgaver jeg kan få av Innogames som må gjøres innen en viss tid.

Summa summarum; jeg gjør det meste overalt. Resten av medlemmene i teamet hjelper stort sett kun til på wiki, opplæring av andre medlemmer, forslag til forbedringer og testing. Dem kan også oversette innlegg som skal under "annonseringer".
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Fantastisk, takk for svaret :)

Det virker jo som om at du klarte å skjønne ganske greit hva jeg mente med kun de ordene, så hvorfor du oppretter en egen tråd om dette skjønner jeg ikke. Nåvel.

Åja, jeg skjønte visst ganske godt hva du mente - selv om jeg jo skrev at jeg var usikker på flere punkter. Men da jeg stort sett veit forskjellen på hva jeg tror og hva jeg veit ( i.e. forskjellen på personlige meninger og fakta ) er det ganske så naturlig å finne ut av det.

Jeg la det også ut på forumet da du tidligere ikke besvarte spørsmålet jeg stilte deg. Bare rundt halvparten av spørsmålet. Du vet, den delen om hva som var spesifikt dine oppgaver og hva resten av teamet drev med. Som jeg først nå fikk svar på på tredje gangen jeg spør. Alle gode ting, osv.

Mine oppgaver, som jeg allerede har nevnt, er følgende (jeg la det inn punktvis for deg):

Veldig hensynsfullt av deg. Nå blir nok Jeeeeright glad, han er jo veldig glad i punktvise framstillinger!

Og så står det vel en stillingsbeskrivelse her.

Jeg veit. Hvilket alene ikke besvarer spørsmålet mitt, men fint at du hjelper til!

Siden du tar det opp, når kommer neste eventen/konkurransen på forumet/IG? Det er en stund siden "sist" :razz:

Tranxz sin link skrev:
Plan and execute events and contests (in-game and on the forum)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Veldig hensynsfullt av deg. Nå blir nok Jeeeeright glad, han er jo veldig glad i punktvise framstillinger!
Er ingen på forumet som heter Jeeeeright. Eller tenkte du på jeeeeeeright?

Jeg veit. Hvilket alene ikke besvarer spørsmålet mitt, men fint at du hjelper til!
Bare hyggelig.

Siden du tar det opp, når kommer neste eventen/konkurransen på forumet/IG? Det er en stund siden "sist" :razz:
Det er vel ikke helt korrekt at linken du viser til var sist konkurranse. Og det av to (åpenbare) grunner:
  1. Det der var ikke en konkurranse
  2. Det har vært events/konkurranser både på forumet og in-game relatert i etterkant av dateringen til den posten/tråden
Kan vel nevne slik som Scandinavian Wars/Nordic Masters (TWM), World Championship (TWM) og julekalender (quiz) sist jul/nyttår.
 

DeletedUser

Guest
Det kommer når vi bestemmer oss for å ha en konkurranse.

Det er åpenbart, jeg tenkte nå mer på et noe mer spesifikt svar.

Er ingen på forumet som heter Jeeeeright. Eller tenkte du på jeeeeeeright?

Og noen våger å kalle meg kverulant? :LOL:

Bare hyggelig.

Et vennskapelig tips er at neste gang så leser du hele spørsmålet først (giggle)

Det er vel ikke helt korrekt at linken du viser til var sist konkurranse. Og det av to (åpenbare) grunner:
  1. Det der var ikke en konkurranse
  2. Det har vært events/konkurranser både på forumet og in-game relatert i etterkant av dateringen til den posten/tråden
Kan vel nevne slik som Scandinavian Wars/Nordic Masters (TWM), World Championship (TWM) og julekalender (quiz) sist jul/nyttår.

  1. Jeg lurer virkelig på hvorfor jeg skrev "eventen/konkurransen". Morroklumpen, du trodde jeg skulle glemme det første ordet der du!
  2. Hmm, jupp. Scandinavian War er det jo knappe året siden ble arrangert ( informasjonstråden kom før den tråden jeg linket til ). TWM er eksternt og utenfor .no spesifikt. Jeg skal gå med på at jeg glemte quiz'en, og det er jo bare ni-ti måneder siden! Det er jo praktisk talt i går :razz:
  3. Litt av poenget, som jeg antar gikk deg hus forbi, var vel at det ser ikke ut som om det ble noe av den bildekonkurransen.

Finn Willy konkurransen i august i fjor var jo artig, og den krever ikke akkurat skrekkelig mye arbeid fra teamet sin side.

Så jeg lurer fortsatt på når neste kommer ( du ville bare pirke du, ikke bidra noe konstruktivt! :eek: ), men får vel bare vente.
 

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
Dere har fremdeles ikke greid å finne fred...
Trodde denne saken mellom deg og dakapo var ferdig, lakt ned...
Så kommer du opp med ny tråd, prøver å få dakapo nedrykket osv....

Drama kan være morsomt, men vanligvis ikke.
Detter er ikke gøy lengre..
Bare sier rett ut hva jeg mener!!!

-Takk
 

DeletedUser

Guest
Dere har fremdeles ikke greid å finne fred...
Trodde denne saken mellom deg og dakapo var ferdig, lakt ned...
Så kommer du opp med ny tråd, prøver å få dakapo nedrykket osv....

Drama kan være morsomt, men vanligvis ikke.
Detter er ikke gøy lengre..
Bare sier rett ut hva jeg mener!!!

-Takk

"Sak"? La meg prøve å sette deg i mine sko.

  1. Du stiller et todelt spørsmål på noe du genuint lurer på.
  2. Du får bare svar på den ene halvdelen av spørsmålet, og tror kanskje at den som svarte misforsto den andre delen.
  3. Du stiller spørsmålet på nytt, og gjør det klart hva du fortsatt savner svar på.
  4. Det svaret du får er bare et spørsmål om hvorfor du lurer på dette. Du svarer på dette, og forteller at du fortsatt savner svar.
  5. Så får du beskjed om at du ikke vil få svar der. Fordi det er off-topic. Til tross for dette så har den som skulle svare deg brukt dobbelt så mye plass på å fortelle deg at du ikke får svar som ville vært brukt til å svare deg!
  6. Hva gjør du så? Gir du opp, eller gjør du et nytt forsøk på å få svar på spørsmålet ditt?

Hvis du er den typen person som gir opp, for all del. Men ikke forvent at alle andre skal gjøre det samme.

Si meg... Syns du det er av interesse å vite hva det faktisk er teamet driver med som du ikke ser? Hvis ja, du trenger ikke takke meg - jeg er vandt med en viss mangel på takknemlighet. Hvis nei, hva er skaden påført deg eller andre som ikke er interessert i å vite hva teamet driver med? Personlig kan jeg også nevne at jeg syns det er koselig når folk er interessert i ting jeg driver med :mehe:
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Vi ser alle frem til ny konkurranse i neste uke :awesome:

Da misforsto du. :) Hadde jeg ment at vi skulle ha en konkurranse som var bestemt allerede, så hadde jeg skrevet det og ikke at det kommer når vi finner ut at vi skal ha en konkurranse.
 

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
"Sak"? La meg prøve å sette deg i mine sko.

  1. Du stiller et todelt spørsmål på noe du genuint lurer på.
  2. Du får bare svar på den ene halvdelen av spørsmålet, og tror kanskje at den som svarte misforsto den andre delen.
  3. Du stiller spørsmålet på nytt, og gjør det klart hva du fortsatt savner svar på.
  4. Det svaret du får er bare et spørsmål om hvorfor du lurer på dette. Du svarer på dette, og forteller at du fortsatt savner svar.
  5. Så får du beskjed om at du ikke vil få svar der. Fordi det er off-topic. Til tross for dette så har den som skulle svare deg brukt dobbelt så mye plass på å fortelle deg at du ikke får svar som ville vært brukt til å svare deg!
  6. Hva gjør du så? Gir du opp, eller gjør du et nytt forsøk på å få svar på spørsmålet ditt?

Hvis du er den typen person som gir opp, for all del. Men ikke forvent at alle andre skal gjøre det samme.

Si meg... Syns du det er av interesse å vite hva det faktisk er teamet driver med som du ikke ser? Hvis ja, du trenger ikke takke meg - jeg er vandt med en viss mangel på takknemlighet. Hvis nei, hva er skaden påført deg eller andre som ikke er interessert i å vite hva teamet driver med? Personlig kan jeg også nevne at jeg syns det er koselig når folk er interessert i ting jeg driver med :mehe:

Greia var jo, jeg fikk et svar, dette var jo lignende dog.

Det første var et hint på at nå var det nok.
Du fortsatte, og jeg bare minner deg på at der var nok.
Skal nok fortsette med det til du gir deg... ;)
 

DeletedUser

Guest
@Dakapo: Det er riktigere for meg å si at jeg hadde håpet på et mer spesifikt svar - da det som du sier ville implisert at det var noen konkrete planer for dette.

Greia var jo, jeg fikk et svar, dette var jo lignende dog.

Det første var et hint på at nå var det nok.
Du fortsatte, og jeg bare minner deg på at der var nok.
Skal nok fortsette med det til du gir deg... ;)

Hvis du sikter til at du, i mine sko, fikk svar, så tror jeg du surrer. Jeg fikk ikke svar på hele spørsmålet før i denne tråden.

Det første du skrev var at du antok at dette var en slags hevnagenda. Det var, som jeg har skrevet flere steder, et ønske om å få svar på et spørsmål. Du antar at det er noe å legge bak seg.

I det andre innlegget ditt antar du igjen at det er en "sak" mellom meg og Dakapo, og viser at du er ute av stand til å lese hva tråden her handler om. Du antar, igjen feilaktig, at tråden ble skrevet med et ønske om å rakke ned på Dakapo. Hvor vanskelig er det å forstå at jeg opprettet en tråd i spørsmålsforumet for å få svar på et spørsmål?

Nå i ditt nyeste svar virket det heller ikke som om du tok inn over deg det jeg skrev. Så punktvis, svar på følgende;
  1. Hvis du ikke fikk svar på noe du lurte på, ville du bare gitt opp når du har en lett måte å faktisk få svaret?
  2. Hadde du noen interesse av å vite hva teamet jobber med? Hvis nei, hva skader det deg at denne tråden eksisterer?

Vennligst slutt å gjør antakelser angående mine motivasjoner basert på fri fantasi. Det er irriterende.
 

DeletedUser

Guest
Leser du ikke hva han skriver? Han skriver det at han ønsket seg mer utfyllende svar. Det er forskjell på utfyllende svar og å få ting inn med teskje. Selvom du kanskje ikke bryr deg om du får et utfyllende svar eller ikke, kan du ikke bestemme at andre ikke skal bry seg.
 

DeletedUser

Guest
@Rustern94: Jeg har dessverre gitt for mange ryktepoeng det siste døgnet, ellers skulle du fått. Du får få dette bildet istedenfor;

[spoil]
3332287_orig.jpg


Håper ikke du er vegetarianer...[/spoil]

Hun hadde jo svart 2 ganger før.
Må det puttes inn med teskje?

Jeg tror jeg får gi deg dette med teskje.

Salat.png


En sånn en.

Spørsmålet mitt hadde to ( 2 ) punkter:

  1. Hva er oppgavene til teamet som ikke er synlige for vanlige brukere?
  2. Hvilke av disse oppgavene er det kun Dakapo, som CM ansatt av InnoGames, som har ansvaret for, og hvilke er det resten av teamet bidrar til?

Det første punktet ble besvart før jeg skrev denne tråden. Den andre delen ble ikke besvart.

Som Rustern sier ønsket jeg også et mer utfyllende svar ( som jeg fikk (yes) ).

Så jeg bare siterer igjen en relevant del fra mitt forrige innlegg;

Nå i ditt nyeste svar virket det heller ikke som om du tok inn over deg det jeg skrev. Så punktvis, svar på følgende;
  1. Hvis du ikke fikk svar på noe du lurte på, ville du bare gitt opp når du har en lett måte å faktisk få svaret?
  2. Hadde du noen interesse av å vite hva teamet jobber med? Hvis nei, hva skader det deg at denne tråden eksisterer?

Vennligst slutt å gjør antakelser angående mine motivasjoner basert på fri fantasi. Det er irriterende.
 
Topp