Innstillinger - runde 18

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Jeg skrev «milits: ja» i min originale post, så at milits er aktivert er riktig. Paladinen skulle riktignok hatt de nye våpnene, men egentlig er jeg litt glad for at paladin står uten våpen. I Early Game representerer våpen et element av flaks jeg ikke egentlig liker.

Det er litt urovekkende at det sniker seg inn såpass mange slurvefeil i innstillingene, men denne gang har det heldigvis kun vært små og relativt uviktige feil som har blitt gjort.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Hvorfor er det ikke mulighet for å være mentor på hp 18? Det er noe jeg mener burde være mulig og være spesielt på en verden som hp 18 der man faktisk må spille mer taktisk ^^
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
HP er en verden som generellt sett er ment for de litt mere erfarene spillerene, med nye og interresante vrier som gjør ting mere komplisert og interessant enn bare å ha like verdner gang på gang. De er overhodet ikke nybegynnervenlige(noe som er grunnen til at de ikke anbefales heller, i motsetning til v23) og krever også mye aktivitet, ergo går man ut ifra at de fleste er erfarene og ikke trenger mentorer.(



Nb: bare tipper dette er grunnen.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
HP er en verden som generellt sett er ment for de litt mere erfarene spillerene, med nye og interresante vrier som gjør ting mere komplisert og interessant enn bare å ha like verdner gang på gang. De er overhodet ikke nybegynnervenlige(noe som er grunnen til at de ikke anbefales heller, i motsetning til v23) og krever også mye aktivitet, ergo går man ut ifra at de fleste er erfarene og ikke trenger mentorer.(



Nb: bare tipper dette er grunnen.

Jeg spiller jo her?
 

Bob1

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Et litt mer komplisert spørsmål relatert 15 tech:

For forsvar, gjelder da utforsket nivå i byen troppene er plassert eller for byen som sender, husker det var noe krøll med dette på .net
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Logikk vil tilsi at det er der de kommer fra som gjelder. Ellers vil det medføre at støtte sendt til offbyer vil være nivå 0 og dermed ikke-eksisterende.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Byen troppene er stasjonert i.

Logikk vil tilsi at det er der de kommer fra som gjelder. Ellers vil det medføre at støtte sendt til offbyer vil være nivå 0 og dermed ikke-eksisterende.

Jeg tror IG ikke tillater tropper med nivå < 0, så de er nok bare på nivå 1, og ikke ikke-eksisterende. Som ett motsvar mot deg, hva hadde da vært tricky med 15-tech? Bare forske off-tropper i offbyer og def-tropper i defbyer da.
 
Sist redigert:

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Logikk vil tilsi at det er der de kommer fra som gjelder. Ellers vil det medføre at støtte sendt til offbyer vil være nivå 0 og dermed ikke-eksisterende.

Enig at logikk tilsier dette, men det er feil. Det er tech-lvl i den byen du sender støtte til som avgjør.
Om du f.eks sender TK i lvl 3 til en by som ikke har forsket TK, vil de regnes inn som lvl1.
Det er dette som gjør Tech-15 uhyre interessant i forhold til strategien rundt builds, og åpner opp for veldig spennende taktikker.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Når det er slik er det iallefall ikke logisk at 2 av nivåene er låst til spyd og sverd. Men nå begynner jeg å forstå hvorfor det har vert så mye snakk om at tech-15 gjør oppsettene så vanskelig.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Når det er slik er det iallefall ikke logisk at 2 av nivåene er låst til spyd og sverd. Men nå begynner jeg å forstå hvorfor det har vert så mye snakk om at tech-15 gjør oppsettene så vanskelig.

Vel bekomme.

44db7b692817bbb8b15336ba741fc196.gif
 

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221
Hvordan fungerer det om man for eksempel ikke har forsket bue i en offby, men støtter opp med bue. Fungerer det som nivå 1 da?
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Ja :)

Forskningssystem:
1) I angrep fungerer troppene med det forskningsnivået de har i opprinnelsesbyen, ikke byen de angriper.
2) I forsvar fungerer troppene med det forskningsnivået de har i byen de er stasjonert i.
2.1) Dersom byen forsvarstroppene er stasjonert i ikke har en troppetype utforsket, vil tropper av den typen (som enten er sendt som støtte eller tidligere har blitt rekruttert i den aktuelle byen) ha samme forsvarsstyrke som de har når de er utforsket til nivå 1.
 
Sist redigert:

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Så man kan potensielt bygge en haug med tropper i nivå 1, for så å nedgradere etterpå? Å gjelder det også at uutforskede tropper blir nivå 1 i angrep (altså nedgradert etter rekrutering)
 
Topp