Nedstemt/ikke mulig Intergalaktisk krig

nerd 1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
hadde det ikke vært bedre hvis på en verden to stammer vant så får begge være med? sånn med v1 og eller tar jeg helt feil? ;)
 

DeletedUser

Guest
Enig i at ingen av stammene vil bli det samme uten deg Grim. Når det gjelder alt det andre du skrev, så må jeg også si meg enig. Umulig å gjøre det helt likt igjen, ja, men mulig å gjenskape? Evt. invitere andre profilerte spillere til stammen?

Det var eksempler, og da eksempler på spillere som virkelig gjorde stammen det den var. Andre eksempler kan jeg også trekke opp. Poenget er at det blir ikke de samme stammene, så hvorfor ikke sette opp stammene på et annet vis?

Å invitere andre spillere blir jo også bare... teit. "Mesternes (og venner, bekjente og tilfeldige forbipasserende) Mester"?

Leste du dette? Her kommer jo jeg med en eventuell løsning på problemet. Kom gjerne med innspill om du vil.

Jeg leste det. Poenget jeg ville fram til (og som jeg bare gikk rundt grøten med, ser jeg nå) var at stammene har vidt forskjellige egenskaper. De presterte under forskjellige omstendigheter. Å forvente at de da stiller på likt grunnlag under et gitt sett med begrensninger blir da en smule naivt. For eksempel har de eldste verdenen krevd mer utholdenhet enn de nyere, mens de nyeste gjerne har krevd høyere aktivitet over kortere tidsperioder.

Mye av sjarmen (syns nå jeg) med mesternes mester er samholdet tidligere (eller nåværende) idrettsutøvere har. Ikke selve konkurransen, som vil bli fokuset her.

Jeg er en av de spillerne som aldri har spilt i en vinnerstamme, så jo, det ville evt. blitt spesielt. Men en intergalaktisk krig har vel aldri forekommet før i TWs historie det heller, så selve konseptet er jo unikt og spesielt i seg selv.

Hele konseptet er spennende, som sagt, men veldig upraktisk og jeg kan virkelig ikke se for meg hvordan det kan bli gjennomført i praksis. Dessverre.

Enten, som du sier, så får vi bare droppe "Mesternes Mester" og bare få igang en slik verden med alle som vil, der man hopper over oppbygningsfasen. Eller så er det jo mulig å starte opp to forskjellige verdener, "Mesternes Mester" og en verden for alle som vil. Da blir jo spørsmålet å finne ut hvor mye poeng/byer alle skal starte med osv.

Jeg vil tro at det er mest sannsynlig å forsøke å få til en verden hvor man hopper over oppbyggingsfasen. Personlig hadde jeg likt en slik verden veldig godt.
 

DeletedUser

Guest
Haha, som pensjonert TW spiller så vil jeg si at jeg hadde begynte igjen hvis dette hadde blitt satt igang, spille mot de go'e gamle folka :) Hadde vært drit rått å fått til noe slikt, støttes for fullt av meg ! <3
 

DeletedUser

Guest
e du klar ovr kor mange spillere som har vært med å vinne andre verdener`? men et annet problem e som eg ser det at det på mange verdener har vært forskjellige spillere på kontoene. ska man velge den som startet kontoen, den som gjorde den stor eller den som avsluttet?
personlig gir eg meg etter v11 og kommer ikkje tilbake pga dette
støttes ikkje sorry
 

DeletedUser

Guest
Jeg vant jo v7, men siden det var med HG vil jeg i dette tilfellet få et enkelt valg med å bli med BNP sin side :)

savner gamle folka fra v7 tho :(
 

DeletedUser

Guest
Støtter dette for fullt. Men om det er vinnene stammer fra forskjellige verdner må jo alle starte med en lik poengsum f.eks wic, v1 har jo mer poeng enn alle stammer på.no. Blir feigt om bnp på 70mill skal kjempe mot de(nod)
 

DeletedUser

Guest
Jeg likte forslaget til Grim, hoppe over startsfasen og gå rett til end game. Om vi skal se realistisk på dette, kommer det ikke til å skje, ja det hadde selvfølgelig vært morsomt, men desverre ikke realistisk. (Da snakker jeg om forslaget på starten her)

Det å starte med, feks 10 byer på 10k hver, hadde jo vært veldig morsomt, da tror jeg vi ville sett internasjonal oppmerksomhet og stor verden (kommer selvfølgelig ann på barbarlandsbyforhold, men la oss si at den er stor). Om det ble relativt lav member limit ville vi sett flere stammer, enn det som har vært standar på så og si hver verden i end-game, 1vs1 stammer. Om man tar en titt på .net o.s.v har alle topp 20 stammene innvirkning på verden, her er det topp 5..Toppen.

Bare for å komme med litt tanker til ett alternativt opplegg, som kanskje kan være litt mer realistisk.
 

DeletedUser

Guest
Jeg likte forslaget til Grim, hoppe over startsfasen og gå rett til end game. Om vi skal se realistisk på dette, kommer det ikke til å skje, ja det hadde selvfølgelig vært morsomt, men desverre ikke realistisk. (Da snakker jeg om forslaget på starten her)

Det å starte med, feks 10 byer på 10k hver, hadde jo vært veldig morsomt, da tror jeg vi ville sett internasjonal oppmerksomhet og stor verden (kommer selvfølgelig ann på barbarlandsbyforhold, men la oss si at den er stor). Om det ble relativt lav member limit ville vi sett flere stammer, enn det som har vært standar på så og si hver verden i end-game, 1vs1 stammer. Om man tar en titt på .net o.s.v har alle topp 20 stammene innvirkning på verden, her er det topp 5..Toppen.

Bare for å komme med litt tanker til ett alternativt opplegg, som kanskje kan være litt mer realistisk.

Javel da, jeg skal gi meg. Tenkt over det, og forslaget mitt blir jo bare mer og mer urealistisk.. Hmm, ja, 10 byer med 10k er jo greit fordelt :)
 

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
Javel da, jeg skal gi meg. Tenkt over det, og forslaget mitt blir jo bare mer og mer urealistisk.. Hmm, ja, 10 byer med 10k er jo greit fordelt :)

Jeg vil heller foreslå 10 byer à 6k hver (eller 5). En mulighet kunne jo være at alle spillere fikk 5 byer å starte med, samt 30k poeng å fordele i byene. Dette er på sett og vis et helt nytt forslag, men likevel fortsettelse på "mesterne". Det jeg ser for meg er at man har to dager før verdenen starter hvor alle kan logge på, og i løpet av 48 timer har man 30k poeng å fordele på de 5 byene. Man kan velge om man vil ha 3 10K byer og 2 tilnærmet 0 byer eller 5 byer på 6k hver. Det kunne selvfølgelig blitt gjennomført en variasjon av dette (så fremt det er mulig).
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Støtter dwt til munch, men kunne det ikke heller være at når du starter, så kommer det opp en meny hvor du kan skrive inn lvl på de forskjellige bygnigene i hver by, før du kan gå videre, og hvis det overskrider 30k til sammen så får man besked om å fjerne noe?
No-haul blir et must på en slik verden dog, og helst pakker+lav stammelimit(5-10?)

Kunne jo spredd spillerne rundt på ALLe kontinentene, med masse gråbyer(6-7k, vokser til 9) per spiller(100:1?)
 

DeletedUser

Guest
Det ville blitt ganske håpløst, med 1000 spillere, derav 250 aktive, også skal de ta over titalls tusen byer. no haul skjønner jeg ikke hvorfor skal være, men kan være enig i pakker og lav stammelimit, kan gjerne strekke seg litt høyere.

Tja, Munch, det er jo også en måte å gjøre det på, ville blitt spennenede å se hva folk hadde gjort, maxet ut 3 byer eller tatt 6 som er halveis bygd ut. Om folk ville satset på akademi? ressussfelter? kjapp troppetid?

Vel, jeg vil ikke håpe så alt for mye på en slik verden, etter hva jeg ser er ikke innogames glad i noe store forandringer.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Tror innogame gjøre noen store forandringer hvis de vil at dette spillet skal vare.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
delt server med svenskene og dankene, et svenskt kontinent et dans og et norsk. Alle spillere fra hvert land starter med 50k :) en onkelig kriger server!:)
 

DeletedUser

Guest
Da ville jeg i såfall hatt dansk og norsk på samme kontinent, og samme lag, Svenskene er tallmessig i større overtall.
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
@sunny: vil ha no-hauk fordi det skal være så mange gråbyer og lett å farme, blir for umt med folk som bare spammer angrep på byer
 

DeletedUser

Guest
Uenig, det er jo mange gråbyer på hver verden, og folk spammer angrep..du mener farming tenker jeg? Veldig vanlig det.
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Ja, og dette gjør slik at alle har ørte dualer på accen forå nå langt, isteden for med no-haul hvor man må tenke mere strategisk og de som ikke har tid til farming 24/7 har sjans :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Jeg støtter ikke selve forslaget, da jeg ikke ser på det som gjennomførbart.

Men tittelen derimot, den digger jeg. Og jeg vil støtte et forslag hvor vanlige spillere kunne blitt med på noe slik. Man kunne f.eks. dannet en kvalifisering hvor de 100 beste spillerne kvalifiserer seg til "finalen". Deretter blir man automatisk satt inn i stamme (man danner stammer etter rangering, det vil si gjevnt fra alle de forskjellige rangeringene). Så kan vi ta det forslaget som kom opp her om å ha 1 kontinent for hver stamme.

Jeg vil heller foreslå 10 byer à 6k hver (eller 5). En mulighet kunne jo være at alle spillere fikk 5 byer å starte med, samt 30k poeng å fordele i byene. Dette er på sett og vis et helt nytt forslag, men likevel fortsettelse på "mesterne". Det jeg ser for meg er at man har to dager før verdenen starter hvor alle kan logge på, og i løpet av 48 timer har man 30k poeng å fordele på de 5 byene. Man kan velge om man vil ha 3 10K byer og 2 tilnærmet 0 byer eller 5 byer på 6k hver. Det kunne selvfølgelig blitt gjennomført en variasjon av dette (så fremt det er mulig).
Det finnes en funksjon som gjør at man kan starte med flere byer (hadde jo en classic hvor man startet med 2 både på .no og .co.uk). Det finnes ikke en funksjon slik du sier. Det ser jeg på som lite sannsynlig, for å være ærlig.
 
Topp