Mener du at om du kan bestemme hvor mange bygninger KA skal sette i kø, vil føre til en bedre optimalisering av ressursbruken?
Selvfølgelig er ulempen ved å bygge manuelt, tid. Det er derfor man bruker KA, for å spare tid. Derfor bør det også være enkelte fordeler ved å ikke bruke KA, for de som så skulle ønske. Jeg mener nå fortsatt det at det ikke bør være problematisk for en spiller som tar spillet såpass seriøst som du gjør (med tanke på at dette er noe du reagerte på, viser det at du er en som tar spillet meget seriøst), å la være å bruke kontoadmin for de byene du ikke ønsker skal ta opp ressurser du ønsker å bruke på gullmynter.
Dersom vi klarte å spille speed uten KA i 2009, klarer du nok også å spille uten KA på enkelte av dine byer på Classic. Eller? Jeg bare spør.
å la være å bruke kontoadmin for de byene du ikke ønsker skal ta opp ressurser du ønsker å bruke på gullmynter.
Det vil vel heller føre til at flere får fulle varehus om de feilvurderer sin egen aktivitet?
Det virker som du har hengt deg litt mye oppi meg, hva jeg klarer og ikke klarer. Men ikke helheten her altså. Jeg snakker ikke om hva folk greide & ikke greide i 2009. Jeg snakker om nå.
Jeg bruker alle 25 byene til å lage gullmynter, har per øyeblikk 0 adelsmenn. Har sikkert låst bort godt over 5 adelsmenn i byggningskø pga KA, som kunne vært 5 landsbyer ekstra. Er rangert nr 2. Begynte å bruke KA på lørdag eller søndag lagde nesten ikke gullmynter i 24 timer. Hadde jeg brukt det tidligere hadde jeg sikkert vært rangert 10.
Men at du sier at det burde være ulemper & fordeler mtp balanse syns jeg er veldig snodig. Å kunne velge antall konstruksjoner i byggnings køene vil gi alle spillere(som ønsker å betale for KA) en litt større sjanse for og holde følge med de som tar TW litt mer seriøst.
Syns du at det skal være ulemper ved å bruke en betalt tjeneste som FA? Eller Premium konto for den saks skyld. til og med KA-troppe delene har ingen ulemper.(som jeg har funnet) den har bare fordeler. Så hvorfor skal det være ulemper med KA???:hmm:
til og med KA-troppe delene har ingen ulemper.(som jeg har funnet) den har bare fordeler. Så hvorfor skal det være ulemper med KA???:hmm:
Det at man ikke kan prioritere enkelte tropper fremfor andre er en stor ulempe med Troppeadmin. Hvem vil vel ha katapulter ferdig før rams? De aller fleste ønsker å ha rams ferdig så fort som mulig fordi nuket blir så mye kraftigere, men det får man ikke ved å kun bruke troppeadmin.
Hva i alle dager er det du snakker om? Følte du at jeg rakket ned på deg?Det virker som du har hengt deg litt mye oppi meg, hva jeg klarer og ikke klarer. Men ikke helheten her altså. Jeg snakker ikke om hva folk greide & ikke greide i 2009. Jeg snakker om nå.
Jeg bruker alle 25 byene til å lage gullmynter, har per øyeblikk 0 adelsmenn. Har sikkert låst bort godt over 5 adelsmenn i byggningskø pga KA, som kunne vært 5 landsbyer ekstra. Er rangert nr 2. Begynte å bruke KA på lørdag eller søndag lagde nesten ikke gullmynter i 24 timer. Hadde jeg brukt det tidligere hadde jeg sikkert vært rangert 10.
Men at du sier at det burde være ulemper & fordeler mtp balanse syns jeg er veldig snodig. Å kunne velge antall konstruksjoner i byggnings køene vil gi alle spillere(som ønsker å betale for KA) en litt større sjanse for og holde følge med de som tar TW litt mer seriøst.
Syns du at det skal være ulemper ved å bruke en betalt tjeneste som FA? Eller Premium konto for den saks skyld. til og med KA-troppe delene har ingen ulemper.(som jeg har funnet) den har bare fordeler. Så hvorfor skal det være ulemper med KA???:hmm:
Hva i alle dager er det du snakker om? Følte du at jeg rakket ned på deg?
Nettopp, du forteller akkurat nå at det å la en datamaskin spille spillet for deg, ga deg enkelte ulemper ift. effektivitet, noe som jeg personlig mener er en positiv ting. KA bør være en løsning man bruker når man ikke har tid til å spille selv, og ikke har lyst til å stagnere helt. Dersom det skulle ha vært en perfekt optimalisert løsning mtp. alle slike småting du nevner, ville det medført at man ikke behøver å spille spillet i det hele tatt, når det kommer til bygging og troppeproduksjon. Det mener jeg ville ført til en langt større ubalanse mellom spillere som spiller 1 time dagen med KA aktivert ellers, og de som spiller 3 timer dagen uten KA, bare for å ta et eksempel. Det bør (etter min mening) være fordeler ved å faktisk spille spillet slik det er ment å spilles. KA/TA bør kun være en løsning man benytter for å kompensere for sin egen manglende aktivitet, ikke et verktøy som perfeksjonerer oppbyggingen av kontoen din. Det skal du måtte gjøre selv.
Det blir feil å si at du kjøper deg ulemper, for det er jo ikke det du gjør. Du kjøper deg friheten til å la være å spille hele dagen. Og dersom du velger å gjøre det, synes jeg at det med balanseringsøyemed, ikke bør være en alt for effektivisert funksjon. Kun et hjelpemiddel, ikke en total automatiseringsprosess uten behov for menneskelig innblanding.
Du skal få lov til å mene noe annet, dersom du så skulle ønske. Bare gir mine fem øre.
Det er klart oppdateringer kan endre måten spillet spilles på, men i dette tilfellet er det jo ikke snakk om det. Kontoadmin endrer jo ikke måten spilles på, det bare lar en datamaskin følge dine instruksjoner for å spille spillet for deg, i den rekkefølgen du selv skulle ønske. Å spille spillet slik det er ment å spilles, er fortsatt til dags dato å spille det manuelt, så langt det lar seg gjøre. Dersom alt var automatisert, hadde det jo ikke vært noe spill å spille, eller? Da kan man jo like så greit bare kalle det for en simulator. Du logger inn, ser at endringer har skjedd, men har ingen innflytelse for hva som skjer videre. Rett og slett fordi det ikke er noen hensikt for deg å bryte inn, da det kun ville gjort utviklingen mindre effektiv. En datamaskin ville gjort alt mye bedre enn deg, dersom hensikten var å perfeksjonere utviklingen av din konto.Jeg er enig i alt dette, bortsett fra denne delen "Det bør (etter min mening) være fordeler ved å faktisk spille spillet slik det er ment å spilles." Oppdateringer endrer måten spillet er ment til å spilles. Det du skrev der er tribalwars versjon 1.0. mener jeg.
Det er klart oppdateringer kan endre måten spillet spilles på, men i dette tilfellet er det jo ikke snakk om det. Kontoadmin endrer jo ikke måten spilles på, det bare lar en datamaskin følge dine instruksjoner for å spille spillet for deg, i den rekkefølgen du selv skulle ønske. Å spille spillet slik det er ment å spilles, er fortsatt til dags dato å spille det manuelt, så langt det lar seg gjøre. Dersom alt var automatisert, hadde det jo ikke vært noe spill å spille, eller? Da kan man jo like så greit bare kalle det for en simulator. Du logger inn, ser at endringer har skjedd, men har ingen innflytelse for hva som skjer videre. Rett og slett fordi det ikke er noen hensikt for deg å bryte inn, da det kun ville gjort utviklingen mindre effektiv. En datamaskin ville gjort alt mye bedre enn deg, dersom hensikten var å perfeksjonere utviklingen av din konto.
Og KA kom lenge etter TW 1.0, bare så det er klart.
mrzhalt skrev:Så eneste forskjellen med forslaget mitt er at man slipper og kansellere byggninger i konstant om Innogames gir oss muligheten til å velge hvor mange byggninger den skal putte i køen.