Videresendt, Inno Kontoadmin - forbedring av landsbyadmin (nedrivning)

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
Det jeg ikke forstår at ikke er implementert før, er muligheten til å rive ned bygninger ved å bestemme rekkefølgen selv. Dette skal da kunne brukes sammen med den som allerede eksisterer.

Det jeg ønsker er at det også er mulig med negative verdier der man fører opp byggeordningen. Dette er praktisk særlig hvis man ønsker å bygge opp HQ til 25 (eller noe sånt) for så å rive det ned til 20 når byen er ferdig utbygd. Det kan også være praktisk hvis man tar over en by med HQ 30 og marked 25 at man kanskje vil nedgradere først 2 nivåer på HQ, deretter 4 nivåer på marked, og så 8 nivåer på HQ. Sånn det er nå har man bare mulighet til å velge (riv overflødige bygninger). Da rives en bygning ned etter tur, og dette er jo like praktisk som å velge en by og si: "Bygg byen min, men jeg bryr meg ikke hva du bygger først". Da vil man selvfølgelig vente med HQ til sist, og ta smia først? Nei.

Kort: Slik som før bare: Å kunne velge "-1,-2,-3...etc" på samme sted som man nå kan sette "1,2,3,4,5...etc" og trykke "legg til".
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Problemet her er vell at KA bestandig sjekker hele rekken. F.eks om muren blir truffet av rambukker etter at KA egentlig er ferdig med muren, så vil den alikavell bygge tilbake muren.

La oss si du vil bygge HQ fra nivå 25 til 30 (+5 nivåer) som din mal sitt 20. oppdrag, og 40. oppdraget til KA er å rive HQ fra 30 til 25... Så vil KA starte å rive HQ fra 30 til 29, og så sjekke om oppdrag 1-40 er gjort, den finner at 20. oppdraget ikke er gjort, fordi HQ er ikke nivå 30 enda...

Det er selvsagt ikke umulig å implementere dette, men det vil nok gå på bekostning av f.eks automatisert bygging av muren så lenge KA er aktiv. Hvis man vil ha begge delene må det implemnteres en mer avansert prioriteringsliste som f.eks sier hva som er midlertidig nivåer, og hva som er permanente, noe som vil bli veldig forvirrende for de aller fleste.
 

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
@Hophoolio: Det å innføre midlertidige nivåer er en grei løsning. For at det ikke skal være forvirrende for de som ikke ønsker dette, er det jo bare å sette en ny boks med "permanent bygning" eller "midlertidig bygning"/"engangsoppdrag", der den permantente/gamle løsningen er forhåndsvalgt. Det som egentlig hadde vært mer logisk hadde vært at midlertidig nivåer eller engangsoppdrag hadde vært forhåndsvalgt, men dette blir jo opp til den enkelte.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg sitter og leser forslaget igjen nå, og det eneste jeg tenker er "blir ikke dette i overkant avansert?"
Jeg sliter dermed med å forklare det på en god nok måte til å kunne videresende det.

Jeg skal se på det igjen i morgen. Kanskje det rett og slett bare er for sent nå.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Syns vel at dette her er overflødig, du kan bare ha 2 maler og sjonglere mellom grupper og ordne dette selv.
 
Topp