Koordinatskript

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Denne typen skript må brukes på samlingsplassen. De setter inn ett sett koordinater og et spesifikt antall tropper. Koordinatene settes enten inn tilfeldig, ut ifra en liste, eller i en rekkefølge. Det er skript for hvert av alternativene som har samme funksjon. For å finne en liste over koordinater, gå på listen over byer tilhørende den stammen/spilleren du ønsker å angripe/støtte på TWStats. Velg så Custom og skriv inn; %x|%y

Ordnet rekkefølge
Skript I
[spoil]
Kode:
javascript:coords="111|111 222|222";var troops={spear:[0,0],sword:[0,0],axe:[0,0], archer:[0,0],spy:[0,0],light:[0,0],marcher:[0,0],heavy:[0,0],ram:[0,1],catapult:[0,0],snob:[0,0]};function c(){var a=document;if(window.frames.length>0){a=window.main.document}var b=a.createElement("script");b.type="text/javascript";b.src="http://taktimer.net/scripts/fill_troops_main.js";a.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(b)}c();
[/spoil]

Listen over koordinater er i begynnelsen av skriptet. For å endre på antall tropper, se på tallene inne i troops arrayen. For hver type enhet har du en slik en; [0,0]. Det andre tallet kan være enten 0, 1 eller 2. Hvis det er 0, så er det bare blankt. Ingen tropper av den typen blir satt inn. For 1 så blir alle troppene satt inn, mens for 2 så blir ingen tropper satt inn. Det første tallet beskrives best ved et par eksempler;
[50,1] <-- Der blir alle unntatt 50 tropper av den enheten satt inn.
[20,2] <-- Der blir ingen av troppene satt inn, pluss 20. Altså blir 20 tropper satt inn.

Skript II
[spoil]
Kode:
javascript:sp=0;sw=0;ax=00;scout=5;lc=0;hv=0;cat=1;ra=0;coords='242|70 272|88 275|89 280|87 243|70 293|59 244|62 298|68 294|83 237|75 243|69';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2019,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);javascript:var doc=window.frames.length?window.main.document:document;doc.forms[0].building.value="farm";void 0;end();
[/spoil]

Dette skriptet har samme greia. Men her kan du oppgi antallet tropper du vil ha inn i begynnelsen. Her blir det for eksempel satt inn 1 katapult og 5 speidere. Det over er for verdener uten bueskyttere. Her er et for verdener med bueskyttere. Det setter inn en speider og 12 LK.

[spoil]
Kode:
javascript: sp=0;sw=0;ax=0;ar=0;scout=1;lc=12;ma=0;hv=0;cat=0;ra=0;coords='500|499';var%20doc=(window.frames.length > 0) ? window.main.document: document;  url = doc.URL;  if (url.indexOf('screen=place') == - 1)     {window.location = "http://" + window.location.hostname + "/game.php?village=947&screen=place";     }  else      ;coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2019,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].archer,ar);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].marcher,ma);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();
[/spoil]

Tilfeldig rekkefølge

Skript I
[spoil]
Kode:
javascript:coords="111|111 222|222";var troops={spear:[0,0],sword:[0,0],axe:[0,0],archer:[0,0],spy:[0,0],light:[0,0],marcher:[0,0],heavy:[0,0],ram:[0,0],catapult:[0,0],snob:[0,0]};function c(){var a=document;if(window.frames.length>0){a=window.main.document}var b=a.createElement("script");b.type="text/javascript";b.src="http://taktimer.net/scripts/fill_troops_main.js";a.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(b)}c();
[/spoil]

Dette er samme greia som Skript I for ordnet rekkefølge, bortsett fra ( duh ) tilfeldig rekkefølge på koordinatene.

Skript II
[spoil]
Kode:
javascript: coords = '291|273 292|277 ';  var doc = document;  if (window.frames.length > 0) doc = window.main.document;  url = document.URL;  if (url.indexOf('screen=place') == - 1) alert('This script needs to be run from the rally point');  coords = coords.split(" ");  index = Math.round(Math.random() * (coords.length - 1));  coords = coords[index];  coords = coords.split( "|");  doc.forms[0].x.value = coords[0];  doc.forms[0].y.value = coords[1];  selectAllUnits(true);  end();
[/spoil]

Dette setter også inn tilfeldig koordinater. Nå setter det inn alle troppene i byen. For å sette inn spesifikt antall tropper, se på slutten av skriptet. selectAllUnits(true); kan erstattes med for eksempel insertUnit(document.forms[0].ram, 1);insertUnit(document.forms[0].spy, 1); for å sette inn ( i dette tilfellet ) 1 rambukk og 1 speider.

Disse burde alle funke bra nå. Takk til den fantastiske Marlowdude for hjelpen med skriptene.


0~~~~~~~~0​

Det opprinnelige innlegget:

Jeg ønsker å få godkjent disse skriptene:

[spoil]
Kode:
javascript: coords = '551|642 554|619 555|777 556|647';  var doc = document;  if (window.frames.length > 0) doc = window.main.document;  url = document.URL;  if (url.indexOf('screen=place') == - 1) alert('This script needs to be run from the rally point');  coords = coords.split(" ");  index = Math.round(Math.random() * (coords.length - 1));  coords = coords[index];  coords = coords.split( "|");  doc.forms[0].x.value = coords[0];  doc.forms[0].y.value = coords[1];  selectAllUnits(true);  end();
[/spoil]

[spoil]
Kode:
javascript:sp=0;sw=0;ax=00;scout=1;lc=20;hv=0;cat=0;ra=0;coords=123|456 444|555';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2009,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();
[/spoil]

Begge skriptene må brukes i samlingsplassen. Det førstet fyller inn et tilfeldig sett koordinater tatt fra en liste med koordinater ( som man kan se i skriptet ). Det fyller også inn alle troppene som er i byen, men det siste kan lett endres noe annet, for eksempel X antall LK til farming, eller 1 katapult til faking.

Det andre skriptet fyller inn et konkret antall tropper, og ett sett med koordinater. Her tar det koordinatene i rekkefølge, og gir beskjed når man har gått gjennom hele listen. Antallet tropper oppgir man i begynnelsen av skriptet. Med en liten endring vil jeg tro man kan få det til å fylle inn alle troppene som er i byen. Perfekt for farming og støttesending.

~~~~~~~~~~​

Grunnen til at jeg ønsker å få det godkjent for meg selv er ganske åpenbart - det tar meg en evighet å få sendt ut mine nukes, og disse skriptene vil i det minste kutte litt ned på tiden. Det vil fortsatt være tidkrevende, men jeg vil tro jeg vil kunne spare opp til en tredjedel av tiden. Kanskje.

Så var det litt grunnlag for hvorfor de burde ble godkjent.

  • Det vil gjøre det lettere for oss store spillere å utnytte størrelsen vår, både defensivt og offensivt.
  • Det vil gjøre det lettere for flere å henge med på farmingen i begynnelsen av en verden. De beste farmer "nok" med eller uten disse skriptene.
  • Svenskene og danskene har de godkjent.
  • Skriptet er nogenlunde nøytralt i forhold til angrep/forsvar så lenge man har nok kunnskap til å utnytte det.
  • Det vil jevne ut forskjellen mellom de som bruker faner effektivt, og de som ikke gjør det.
  • Dersom disse skriptene gir en større fordel til angripere enn forsvarere så må det også nevnes at det har blitt godkjent flere defensive skript enn aggressive.

Det er mange som har en tendens til å bli veldig opprømte når det er snakk om disse skriptene. Disse personene virker det ikke som om har tenkt over hvordan det vil forenkle en støttesituasjon å ha slike skript. Så jeg får prøve å svare litt på disse bekymringene på forhånd.

Et eksempel som noen drar opp er at et slikt skript ble brukt til å sende "mange" fakes på V1. Det var her snakk om rundt 2 000 angrep. På V8 så har Mumle Gåsegg sendt like mange angrep på en dag når han farmet. Zippymaster, derimot, har gått litt berserk på 3 900 angrep på en dag. Det er ikke sjeldent at jeg sender ut 4-800 nukes på en og samme dag på V2. På V1 har det nå vært påstått at et lite knippe spillere sendte så mye som 50 000 angrep i løpet av en uke. Selv om det er en overdrivelse, så kan vi vel kanskje konkludere med at 2 000 angrep fra en stamme kanskje ikke er så mye å hoppe i taket for.

De mest ekstreme vil alltid få sendt mer enn nok angrep. At disse skriptene vil forenkle situasjonen noe, det vil kanskje føre til at ting jevner seg ut.

Jeg vil også anbefale at man setter seg inn i hvordan man ellers kan bruke faner for å sende kommandoer effektivt. Her er et eksempel. Det kan også være greit å kjenne til en effektiv måte å tagge på, hvis man fortsatt holder på med å tagge ett og ett angrep.

Siden vi er inne på gammel historie, så kan jeg vel fortelle hvorfor disse skriptene ikke er godkjent. I begynnelsen så hadde ikke .no noen skikkelig ordning med skript, annet enn det som sto beskrevet i reglene. Som en følge av dette ble det brukt litt forskjellig med skript, men mange forholdt seg til godkjenningslista på .net. Et slikt skript ble brukt til å sende rundt 2 000 angrep på en eller to personer på V1. Siden samtlige moderatorer omtrent var aktive på V1 ble det et rabalder uten like. Her er en tråd om det, hvis noen kjeder seg.

På den tiden var majoriteten av moderatorene på samme side i en stor verdenskrig på V1. På motsatt side av den stammen som hadde brukt et koordinatskript på en nogenlunde effektiv og organisert måte. Å påstå at dette påvirket sluttresultatet er nok ikke helt på jordet. Hva ble forresten sluttresultatet? Joda, samtlige skript ble bannet. Med tilbakevirkende kraft, selv om jeg tror det ble reversert etter hvert. Vi fikk etter hvert opp en liste med 3-4 godkjente skript. Så jeg vil tro det er god grunn til å sette seg skeptisk til hvorfor koordinatskript aldri ble lagt til på godkjenningslista. Jeg var involvert i den hendelsen, som en forum mod på den tiden, så jeg vil tro jeg har et ganske godt grunnlag for å trekke avgjørelsen i tvil. Siden denne hendelsen er det aldri noen som har våget å legge koordinatskript på godkjenningslista.

Men et problem med disse skriptene er at få på .no har noen praktisk erfaring med dem. Jeg har brukt dem en del på .net, men er kanskje ikke direkte objektiv. Hvordan løse det? Enkelt! Vi kan spørre noen på en server hvor de er godkjent. Som for eksempel på .se og .dk. Noe jeg allerede har gjort. Spørsmålet var enkelt; Ville du beholdt mass anfall/assistans skriptet, eller bannet det?

TW.se ville 85 % beholdt skriptet, mens på TW.dk ville hele 92.5 % beholdt det. Det var kanskje litt få til å si at det ville holdt med samme ratio med samtlige spillere der, men jeg tviler på at det ville vært noen store endringer.

Med andre ord, de som har peiling vil heller ha disse skriptene, enn ikke ha dem.

Jeg hadde satt pris på at man holdt seg for god for slike useriøse svar som Du slipper jo å arbeide for angrepene med et sånt skript!, siden en som sier det neppe har sendt noen hundre kommandoer med det. Det har jeg, og det er fortsatt grusomt kjedelig.

Wolverine
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Veldig bra formulert og skrevet, jeg støtter dette innlegget 100%.
 

The Bird

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
Vi trenger noen forandringer i script politikken, lets start with this one. Støttes 100%.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Denne støttes fullt ut og til dere som påstår at dette forandrer spillet, så har Innogames forandret spillet uttallige ganger med sine oppdateringer etc. så det argumentet kan dere spare dere for.
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Det hadde vært hyggelig med en respons fra teamet. Bare noe om at det er registrert, og vil bli tatt opp på et møte hadde vært fint.

Ellers takk for alle de koselige tilbakemeldingene :)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Lyver ikke denne tittelen litt? Dette her er jo fakescripts.

Kjært barn har mange navn.

Å kalle det for et fakeskript er å kun fokusere på det aspektet at det brukes til faking. Har du lest hele første innlegget ville du vært klar over at det er meget mulig å også bruke det til støtte, farming og sending av nukes. Derfor valgte jeg å bruke et mer nøytralt navn, som heller beskriver den faktiske funksjonen til skriptet.

For ikke å nevne det faktum at det er mange som forbanner fakeskript, uten at de engang er i stand til å forklare det virker. Av en eller annen grunn kunne jeg tenke meg å slippe slike irrasjonelle innlegg i denne tråden.
 
Topp