Maktmisbruk av forummoder. . .

Status
Stengt for ytterligere svar.

alexandra80

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
:(:(
Jeg er den ulykkelige vinner av å ha vunnet en spesiel forummods vrede.
Hva jeg har gjort eller hvem han handler på vegne av er egentlig ikke intressant,det som skremmer meg er den store makta han sitter med. Jeg elsker virkelig å spille TW å har flere gode venner og masse bekjente her,men nå gir jeg meg.
Flere ganger har jeg blitt permanent utestegnt for så å få det opphevet etter å ha bevist min uskyld. I rettstaten er det aktor som må bevise skyld og ikke omvent. Gjelder tydeligvis ikke TW i Norge. Og så står det at det er ulovlig å lage klagetråder! Det er ren sensurering og knebling av yttringsfrihten.
Denne gangen er jeg utestegnt fordi mannen min og jeg har spilt The West på samme internett tilkobling. På TW spiller vi med hvert vårt bredbånd og har selfølgelig separate abonnenter. Ja, vi hjelper hverandre samt alle de andre i stammen vår selfølgelig.

Synd at det skal være slik, til slutt gidder ingen spille her utenom venner, og venners venner av de skummle forummodene.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Har du prøvd å kontakte PABben? Jeg har selv hatt... uenigheter... med et par forummoderatorer angående straffer, og han har vært veldig grei å forholde seg til i de situasjonene.
 

DeletedUser

Guest
Burde forresten kanskje flytte tråden hit? Siden det hovedsakelig er generelt grunnlag ( spesifikke detaljer kan jo eventuelt redigeres bort ) fortjener den en diskusjon... ja? :)

Edit: Kool. Tickets we heart.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Foreslår at du tar dette opp med PABben, slik som Grimlock her sier. Neste gang noe slikt skjer så håper jeg du respekterer forumreglene, og heller går direkte til PABben eller den gjeldende moderatoren.
 

DeletedUser

Guest
Dette med permanent utestengelse høres egentlig mye værre ut en hva det egentlig er.
Når en spiller blir mistengt for noe, så blir han midlertidig banet, og i systemet kommer dette fram som en permanent utestengelse.
Så starter selve jobben med å finne alle ting som har noe å si for saken, og etter dette får spilleren straff, eller får kontoen åpnet hvis det ikke er skjedd noe galt.
Grunnen til at kontoene blir sperret når vi skal sjekke om det er skjedd noe ulovlig, er at de som blir sjekket ikke skal ha muligheten til å endre på ting som kan ha avgjørende elementer i en sak.
En annen ting med denne "permanente" utestengelsen er at andre spillere ikke skal kunne få angripe den som blir utestengt før saken er ferdig avgjort.
Jeg hører stadig at noen mener at både den ene og den andre moderatoren er partisk, og det kan sikkert føles sånn i enkelte saker der du får en straff mot deg.
Vi har derimot administratorer på flere nivåer som sjekker igjennom saker som er blitt behandlet, så om en moderator skulle begynne å straffe noen, og la andre slippe unna så ville han ikke være moderator lenge.
Får du en straff som du mener er helt gal, og du er 100% sikker på at du ikke har gjordt det du blir straffet for, så går det selvfølgelig an å anke saken høyere opp i systemet.
I de tilfeller det ikke finnes tvil i en sak, så er øverste klage instans vår CM.
Du kan også be moderatoren om en ny vurdering av saken om du ikke er enig, så vil moderatoren dobbelt sjekke hele saken for å se om han har oversett noe.
Et lite tips er å opptre høfflig og ikke komme med en masse useriøse trusler som at du skal gå til politiet, forbruker rådet eller andre offentlige myndigheter, dette fører selvføleglig ingen steder hen, og du får bare en sur moderator som takk for dette...
 

DeletedUser

Guest
Jeg tviler egentlig på at noen mod, IG eller forum, er bevisst partiske. Ubevisst? Det kan godt være. Inkompetente er nok for øvrig en del av dem, men det er nå en helt annen sak. Ville anbefale noe slags kurs i logikk.
 

DeletedUser

Guest
Banna ig av en forummod?

Banna på tw pga noe som har skjedd på the west?

Føler det må være noe som ikke kommer helt frem her :p Ikke at vi skal dra alt frem i lyset, for all del. Men måten du fremstiller det på virker særdeles merkelig.
 

DeletedUser

Guest
Denne gangen er jeg utestegnt fordi mannen min og jeg har spilt The West på samme internett tilkobling. På TW spiller vi med hvert vårt bredbånd og har selfølgelig separate abonnenter. Ja, vi hjelper hverandre samt alle de andre i stammen vår selfølgelig.

Kan ikke dere bare ta opp Delt Internettkobling ?

Jeg syns det kan være veldig urettferdig at 2 personer som bor under samme hus spiller i samme verdner og sammarbeider tett sammen og alt det dere, men man skal helst ikke diskutere noe sånt på forum :)
men det er nå min mening.
 

DeletedUser

Guest
Har det noe å si om man bor sammen eller er naboer, bestevenner, jobber sammen eller whatever?

Delt internett er ikke for å hindre folk som tilfeldigvis bruker samme nett fra å hjelpe hverandre, men for å hindre folk som har flere kontoer (multi) fra å bruke flere kontoer til sin egen fordel. At samboere/søsken ikke kan hjelpe hverandre er bare en uheldig bivirkning.
 

DeletedUser

Guest
Det er derfor jeg sier at de kunne likegodt tatt opp Delt Internett, så er det nok ikke noe med å klage på sikkert :)
 

DeletedUser

Guest
Det er derfor jeg sier at de kunne likegodt tatt opp Delt Internett, så er det nok ikke noe med å klage på sikkert :)

Hvorfor? Hvis de setter hverandre opp under delt internettilkobling, vil de ikke lenger kunne samarbeide, noe som skjer hvert bidige minutt her inne (IG altså :p). Meningen med spillet er jo at man skal samarbeide innad for å vinne - da blir det feil å frarøve dem den muligheten, "bare for å være sikker på at modene ikke skal banne de", for noe som faktisk ikke er ulovlig. Les denne en gang til:
Delt internett er ikke for å hindre folk som tilfeldigvis bruker samme nett fra å hjelpe hverandre, men for å hindre folk som har flere kontoer (multi) fra å bruke flere kontoer til sin egen fordel. At samboere/søsken ikke kan hjelpe hverandre er bare en uheldig bivirkning.
 

DeletedUser

Guest
jeg syntes også at det er unødvendig å ha den delt internett, på spillet, siden man hjelper jo andre venner, på spillet, så hvorfor ikke kunne hjelpe en annen i familien din, eller en som deler internett, jeg kjønner det med det at man ikke skal lage flere kontoer, men ikke det meed dele internett.
 

DeletedUser

Guest
Har du et forslag til hvordan moderatorene skal kunne se forskjell på multiacc spillere, og to forskjellige spillere som bor i samme hus og spiller på samme nettverk? Om det hadde vært en annen måte å forebygge multiaccspilling på, så hadde nok teamet heller gjort det på den måten.
 

DeletedUser

Guest
Hvis man deler samme tilkoblingen så må man selvfølgelig sette på "delt internett". Det at man ikke kan støtte/samarbeide er ikke noe som kommer ved den lille funksjonen, det er der allerede når du først logger på med samme nettet som en annen du bor med. Men de i førsteposten her hadde tydeligvis hver sin tilkobling, så det blir noe annet.
 

DeletedUser

Guest
Mange av dem som blir tatt for multiacspilling har jo selvfølgelig også satt opp delt internett mellom kontoene de bruker, så det er ikke bestandig like lett å skille det ene fra det andre.
Skulle vi være bombe sikkre så måtte vi nesten ha et spiller arkiv med bilde av alle spillere, og forlange at de hadde webkameraet på når dem spiller. Tror de fleste ikke ville likt å ha en slik ordning.
Det eneste som hjelper er at spillere selv rapporterer multiacspilling når de oppdager dette slik at det blir vanskeligere å bedrive denne formen for juks, samt at de som virkelig er to spillere ikke spiller på hverandres kontoer.
 

blacki99

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Hade ikke vært verre en at dere hadde innført mobil verifisering hvor alle får en unik kode. Greit at dette også _kan_ utnyttes, men terskelen er SÅ mye høyere.


Ja, så hadde TW tjent noen øre eller noe pr. mld. for verifiseringen... :p
 

DeletedUser

Guest
Vi har derimot administratorer på flere nivåer som sjekker igjennom saker som er blitt behandlet, så om en moderator skulle begynne å straffe noen, og la andre slippe unna så ville han ikke være moderator lenge.
Får du en straff som du mener er helt gal, og du er 100% sikker på at du ikke har gjordt det du blir straffet for, så går det selvfølgelig an å anke saken høyere opp i systemet.
I de tilfeller det ikke finnes tvil i en sak, så er øverste klage instans vår CM.

Kan du vennligst forklare dette litt nøyere? Hvis jeg for eksempel klager på at jeg blir bannet på V1 og jeg ikke er fornøyd med svaret jeg får tilbake om hvorfor anken ikke holder.. Så sender jeg en ny klage.. Skal man da sende den til moderatoren eller til en annen moderator? Eller CM?:confused:
 

DeletedUser

Guest
Dersom en spiller klager på behandlingen han får, så tar vi som regel dette opp med andre i Teamet for å høre om dem har et annet syn på saken.
Om du mener at du har fått gal straff eller at vi ikke har tatt hensyn til din argumentasjon, så kan du anke denne saken, og vår CM ser på dette.
Om du anker så sender du denne til admin på samme måte som du gjør med ticketen, så sender vi den videre.
 

DeletedUser

Guest
Har det noe å si om man bor sammen eller er naboer, bestevenner, jobber sammen eller whatever?

Delt internett er ikke for å hindre folk som tilfeldigvis bruker samme nett fra å hjelpe hverandre, men for å hindre folk som har flere kontoer (multi) fra å bruke flere kontoer til sin egen fordel. At samboere/søsken ikke kan hjelpe hverandre er bare en uheldig bivirkning.

Hoff.. en gang ble jeg bannet fordi jeg brukte samme nettilkobling som en jeg aldri hadde møtt engang, men som visstnok gikk på samme skole. Den ble opphevet etter at jeg klaget, men nei..
Dette var på .net da, så det er kanskje ikke relevant. Men poenget er at den måten å gjøre det på har... svakheter!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp