Melding om 17. Mai fred

DeletedUser

Guest
Hei

For at flere skal få med seg avstemningen om 17. Mai freden bør det sendes in game mail til alle spillerne på tw.no.com. Det er mange som ikke henger rundt på forumene så derfor vil ikke stemmene representere hva alle TW folkene faktisk vil da det ikke er så veldig vanlig å bare tute rundt og se etter om det er undersøkelser. Sist gang dette ble gjort (nattbonus avstemningen på v3) ble antallet stemmer mer enn tidoblet.

edit: tråd kan også brukes til diskusjon om ja/nei for EF i tilfelle mods blir teite
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kan vi få noe argumenter for og imot her? Klarer ikke bestemme meg..
 

DeletedUser

Guest
Argumentene er vel egentlig det at det er mange som ikke gidder å bruke nasjonaldagen til å snipe eller tagge incs :) Hvorvidt du tror du kommer til å ha nytte av 17mai-fred, er noe du må finne ut på egen hånd ;)
 

DeletedUser

Guest
Tenkte å ta den litt på prinsipielt grunnlag da, siden jeg ikke vet om jeg skal ut eller ikke på 17 mai
 

DeletedUser

Guest
Hehe ;) Vel, egentlig syns jeg den er grei å ha :) Blir uansett ikke angrepet, men tenker på alle dem som sliter på TW etter én dag, fordi alle fiendene er så fulle av F at det sender en masse angrep som treffer akkurat den dagen :p Jeg mener, akkurat DENNE dagen burde det være lov å slippe å tenke på TW :)
 

DeletedUser

Guest
Hehe ;) Vel, egentlig syns jeg den er grei å ha :) Blir uansett ikke angrepet, men tenker på alle dem som sliter på TW etter én dag, fordi alle fiendene er så fulle av F at det sender en masse angrep som treffer akkurat den dagen :p Jeg mener, akkurat DENNE dagen burde det være lov å slippe å tenke på TW :)

enig her, 17 mai er norges narsjonal dag, og den burde være fredlig uansett grunn.
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Jeg har ikke tid til å sitte inne og forsvare meg mot angrep på 17. mai. Så hvis noen vil rimme meg og det ikke blir noe fred må rimmingen skje mellom 07:00 og 16:00 på 17. mai. Vielen glück.

Men godt forslag, CR! Vi bør absolutt sende ut en IGM for at alle skal bli oppmerksom på avstemningen.
 

DeletedUser

Guest
Vel, det og tvinge de som ikke har feiring av 17 mai, eller noe spesielt forhold til denne dagen til også og ha fri er jo ikke spesielt snilt egentlig spør du meg... Regner i utgangspunktet at det gjelder et lite fåtall spillere her inne, og om de da ønsker og sitte her inne så må de jo få lov til det:) (for ordens skyld før dere da kjefter tilbake på meg, feirer jeg altså 17 mai ;) ).

Er også helt sikkert noen andre som spiller dette spillet som desverre er nødt til og jobbe, og de også synes jeg burde få muligheten til og kose seg med det de da har muligheten til, om en av de er og titte innom TW - så burde de få lov til det synes nå jeg :cool:

Om det ovenfornevnte ikke skulle falle i smak, synes jeg ihvertfall at det burde være mulig og farme/angripe gråbyer ihvertfall uavhengig av freden - da burde selv egoistiske mennesker som synes det er greit og ha fri fordi det ikke passer for de (redd for og miste 1 by anyone :rolleyes: ?? )

Personlig synes jeg det er feil og trekke inn fri på helligdagene vi har, da det rett og slett ikke er alle som spiller her inne som enten automatisk har fri på helligdager (folk som jobber i servicebransjen, sykeshus, politi & brann etc) samt at ikke alle har evt "de perfekte" hjemmesituasjoner der feiringer er i høysetet, andre feirer kanskje ikke enkelte høytidsdager grunnet religion osv...


-S-
 

DeletedUser

Guest
Siden 17. mai representerer Norges frigjøringsdag, synes jeg symbolikken prater for segselv, og at det burde være fred. Personlig har jeg ikke likt tog og alt det der siden jeg var ca10år, bor i Spania og kommer sansynligvis ikke til å markere denne dagen mer enn å høre nasjonalsangen en gang. Men fred på frigjøringsdagen høres helt riktig ut i mine historiske øreganger.

edit; vanligvis når jeg gjør feil, editerer jeg bort. men denne fortjener litt tyn, så lar den være :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ikke for og rakke ned på deg Redswan, men frigjøringsdagen vår her i landet er faktisk 8.mai - så om det skulle vært en "fredelig" dag, burde det vært den isåfall....
 

DeletedUser

Guest
omg, når jeg gjør slike feil, skal du få lov til å rakke ned på meg :D

grunnlovsdagen blir jo ikke helt det samme, men jeg synes det skal være fredlig likevel, jeg :p
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
17. Mai feires for at vi fikk vår grunnlov, at vi har våre rettigheter og at vi skal få vise vår glede over dette og hedre vår nasjonaldag.

Det sier seg selv at det da ikke burde være mulig å sende angrep mot spillere da alle burde ha lov til å feire nasjonaldagen sin uten å måtte være redde pga. et avengighetspill. I og med at dette er en norsk server så må også Norges nasjonaldag være fredet. Er noe annet hvis dette hadde vært en arabisk server eller en svensk en.

Selv om ikke alle har det like fint på 17.Mai så må man også ta hensyn til flertallet, men man burde få farmet gråbyer ja, er enig i det, men en vanlig dag burde det ikke være.

-Zippy
 

DeletedUser

Guest
17. Mai feires for at vi fikk vår grunnlov, at vi har våre rettigheter og at vi skal få vise vår glede over dette og hedre vår nasjonaldag.

Det sier seg selv at det da ikke burde være mulig å sende angrep mot spillere da alle burde ha lov til å feire nasjonaldagen sin uten å måtte være redde pga. et avengighetspill. I og med at dette er en norsk server så må også Norges nasjonaldag være fredet. Er noe annet hvis dette hadde vært en arabisk server eller en svensk en.

Selv om ikke alle har det like fint på 17.Mai så må man også ta hensyn til flertallet, men man burde få farmet gråbyer ja, er enig i det, men en vanlig dag burde det ikke være.

-Zippy

enig her, dagen burde være fredet, men man burde kunne plyndre/farme grå byer :)
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
17. Mai blir jeg hjemme og pugger til eksamen, så samme for meg :p
 

DeletedUser

Guest
Om det ovenfornevnte ikke skulle falle i smak, synes jeg ihvertfall at det burde være mulig og farme/angripe gråbyer ihvertfall uavhengig av freden - da burde selv egoistiske mennesker som synes det er greit og ha fri fordi det ikke passer for de (redd for og miste 1 by anyone :rolleyes: ?? )
Mener å huske at jeg foreselo dette ved forrige fredsdiskusjon, og der fikk jeg som svar fra teamet at det ikke var mulig å aktivere fred kun for spillerbyer, slik at en slik fred der det fortsatt var mulig å farme er umulig. Finner ikke tråden nå desverre..
 

DeletedUser

Guest
hvis jeg husker rett så var det slik at noe rundt dette de sa:

"dette er ikke gjennomførbart, siden hvis det blir gjennomført så vil andre spillere kunne adle gråbyer og stakke dem opp, uten at dere kan gjøre noe..."
 

DeletedUser

Guest
hvis jeg husker rett så var det slik at noe rundt dette de sa:

"dette er ikke gjennomførbart, siden hvis det blir gjennomført så vil andre spillere kunne adle gråbyer og stakke dem opp, uten at dere kan gjøre noe..."

da kan man jo fjerne muligheten, til å adle den dagen da.
 

DeletedUser

Guest
nei, for hvis man kan angripe byer i seg selv så har ikke innogames en funksjon som gjør at man kan sperre individuelle tropper ute fra angrepene.... hvis ikke de har kommet med den nylig uten å fortelle det...;)
 
Topp