Melding om 17. Mai fred

DeletedUser

Guest
Nice at dere dret 100% i å informere de som ikke henger på forumet om avstemningen.
 

DeletedUser

Guest
vet. fikk det rette resultatet på denne måten :D men trodde de hadde sendt ut pm eg
 

DeletedUser

Guest
Det blei en ingame undersøkelse, altså ikke på forumet ;)
 

DeletedUser

Guest
Jeg husker ikke hva dere gjorde eller ikke, men greia er at dere angivelig ikke sendte nyhetsbrev eller ig mail om undersøkelsen, så med mindre man sjekker undersøkelsessiden jevnlig så legger man ikke merke til når det dukker opp nye undersøkelser dersom man ikke leser Forumet aktivt.
 

DeletedUser

Guest
Jeg husker ikke hva dere gjorde eller ikke, men greia er at dere angivelig ikke sendte nyhetsbrev eller ig mail om undersøkelsen, så med mindre man sjekker undersøkelsessiden jevnlig så legger man ikke merke til når det dukker opp nye undersøkelser dersom man ikke leser Forumet aktivt.

Melding om 17. Mai fred ble ikke sendt ut IG da det var forumbrukerne som klagde over freden. Ergo ville dem som faktisk ikke ville ha freden ha anledning til å vite om undersøkekelsen da det ble annonsert på forumet. :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Selvfølgelig var det forumbrukerne som klagde over freden på forumet!

Det betyr ikke at det bare var forumbrukerne som hadde en mening om freden - bare at de andre ikke bruker forumet...!

Edit: For the record så stemte jeg ikke selv, fordi jeg bryr meg lite om hvorvidt det er eller ikke er 17. mai fred i år.
 

DeletedUser

Guest
På generelt grunnlag når noe skal avgjøres og som er opp til den enkelte spiller, ville det ikke da være mest naturlig å informere om undersøkelser, relevant informasjon osv. gjennom personlig melding til den enkelte spiller?

Eller er det slik å forstå at den enkelte som spiller også plikter til å holde seg løpende informert om hva som skjer på forumet? Dersom det er tilfellet bør man vel kanskje se på hva som gjør at det ikke er flere som følger forumet..
 

DeletedUser

Guest
Jeg er ikke norsk, jeg er svensk og islandsk derimot.

Men 17. mai feirer jeg uansett. Man feirer ikke fordi man er norsk, og de fleste gir nok en blanke i når grunnloven var ferdig, men man feirer den fordi det er en flott sjanse til å være med venner og familie.

Dette er mitt argument ihvertfall.
Om dere vil sitte inne og snipe tog på en flott dag som dette er helt opp til dere selv, men jeg stemmer ihvertfall for fred på 17. mai.

Mongify1
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Dersom du bor i Norge er det naturlig å feire en dag som la grunnsteinen for at landet vårt ble som det ble :) Jeg tror at mens noen mennesker er mest opptatt av å konkurrere i antall is de får ned, er det andre som syns det er viktigst å feire at Norge fikk egen grunnlov, som var grunnlaget for nasjonen vi er blitt i dag ;) Generaliseringer er ofte feilaktige :)

Og jeg? Siden vi har skolefri, syns jeg dette er grunn nok til å feire :D
 

DeletedUser

Guest
Det blei en ingame undersøkelse, altså ikke på forumet ;)

Da tråden ble startet var det en in game undersøkelse allerede.
Denne undersøkelsen ble man ikke informert om at eksisterte in game.
Derfor ble det unøyaktige resultater på avstemningen da bare forumgjengerene fikk med seg at undersøkelsen eksisterte.

Og selvfølgelig er det forumbrukerene som klager, hvor ellers skal man uttrykke seg?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
17. Mai blir jeg hjemme og pugger til eksamen, så samme for meg :p

Så... når du skal sitte med trynet nede i skolebøker vil du at folk skal knøvle byene dine? :p

17. mai er en av de få dagene jeg støtter som fredlige dager i TW. Ellers: julaften og nyttårsaften. På de dagene skal man rett og slett ikke sitte og nerde mer enn akkurat nødvendig. Om man skal ha TW-fred ved alle religiøse (les: "kristne") høytider, kan vi ikke ignorere andre religioner.
 

DeletedUser

Guest
Så... når du skal sitte med trynet nede i skolebøker vil du at folk skal knøvle byene dine? :p

17. mai er en av de få dagene jeg støtter som fredlige dager i TW. Ellers: julaften og nyttårsaften. På de dagene skal man rett og slett ikke sitte og nerde mer enn akkurat nødvendig. Om man skal ha TW-fred ved alle religiøse (les: "kristne") høytider, kan vi ikke ignorere andre religioner.

Vi har ikke fred av religiøse årsaker, men derimot av årsakene at de aller fleste spillerne våres ønsker å kunne tenke på noe annet enn Tribal Wars disse dagene.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Dette er en norsk side, og Norge er et kristent land - derfor bør kristendommen også prioriteres, men andre religioner med størrre oppsluttning bør også være med og telle litt, men hovedsaklig kristne helligdager som Jul og Påske, etter min mening. Støtter også 17. mai fred, fordi at det er Norges Nasjonaldag, og dette er en norsk side og bør derfor tilrettelegge for at det skal være mulig å feire landet for brukerne av spillet.

Its just my opiniom,
TrAnxZ
 

DeletedUser

Guest
Vi har ikke fred av religiøse årsaker, men derimot av årsakene at de aller fleste spillerne våres ønsker å kunne tenke på noe annet enn Tribal Wars disse dagene.
So.. confirming my point then :D


edit:
Norge er et kristent land - derfor bør kristendommen også prioriteres
Ja, Norge har en kristelig formålsparagraf i grunnloven, men faktum er at kun et fåtall av normenn er praktiserende kristne. Så nei, jeg vil ikke si at kristendommen bør prioriteres, uansett hvor "norske" disse serverene er. Jula f.eks. er i Norge en tradisjon som startet flere århundrer før Norge ble kristnet, og sitter dypt hos de aller fleste, ikke bare kristne (som godt må få lov til å feire Krisi fødsel så mye de vil for min del), og bør derfor ha fredstid in-game.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Dette er en norsk side, og Norge er et kristent land - derfor bør kristendommen også prioriteres, men andre religioner med størrre oppsluttning bør også være med og telle litt, men hovedsaklig kristne helligdager som Jul og Påske, etter min mening. Støtter også 17. mai fred, fordi at det er Norges Nasjonaldag, og dette er en norsk side og bør derfor tilrettelegge for at det skal være mulig å feire landet for brukerne av spillet.

Its just my opiniom,
TrAnxZ

Jeg kan bruke nasjonaldagen som et eksempel i mitt poeng. Kanskje du ser på det som at det er fred da grunnet at det er nasjonaldagen våres. Du kan jo også se på det som at det er dag hvor veldig mange mennesker er ute og går tog eller tar med barn i tog.
 

13revolvoris

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Nå er det jo sånn at dei fleste som bur i Norge feirer jul da.
Hvor mange i Norge trur du det er som ikkje feirer jul. 17.mai trenger vel ikke å si grunnen til?
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Hvilken tro jeg har er ikke relevant, men jeg vet en ting.. Jeg er ikke kristen. Men feirer fortsatt jul! Det er familie tid. Gud hvor hærlig det er å åpne pakker uten å måtte springe til datan for å se om en eller annen prøver å adle meg :)

Men tilbake til 17 mai freden! La det bli fred:) Jeg vill meget gjærne bruke denne tiden med venner og bekjente, jeg har fortsatt en is spise konkurane å vinne for andre år på rad :)

Forresten, hva ble resultatet av avstemingen ?
 
Topp