Mine ubesvarte spørsmål rundt fred 17. Mai.

Bambam

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Spørsmål 1.

Hvorfor la dere opp freden slik at den kun ble en straff til de som ville farme og bruke lite tid på tw denne dagen?

Freden varer frem til 23:59, så du har et minutt på deg ;)

For å kunne utnytte 1 min må jeg jaggu bruke masse tid..

Spørsmål 2.

Hvorfor bruker dere helt irrelevante og feile sammenligninger som svar?

Det der blir som å nekte å betale veiavgift for de to ukene du er i syden og stekes på lav varme.
I grunnskolen har man sjelden mulighet til å sitte på en datamaskin og spille spill. Skal da grunnskoleelever få igjen premium for de timene de ikke får spille?
I begge disse tilfellene var det ikke var det ikke dere i innogames som hadde pålagt meg noe som helst. Jeg valgte selv å reise.
Jeg vet jo at det er 10 års skolegang her i norge før jeg kjøper PK.

Spørsmål 3:

Hvorfor bruker dere argumentet det var jo bare 1 dag som svar? Hvor går grensa? 2? 5? 10? 100?


Så at dette skulle bli en stor diskusjon om premium for 1 dag skjønner jeg rett og slett ikke. Det er snakk om 1 hel dag.

Spørsmål 4:

Hvorfor fikk ikke jeg velge om jeg ville betale for denne dagen?

Spørsmål 5:

Hvorfor gir kjipe ellementer ved spillet rett til kompensasjon?
f.eks ikke kunne prege gullmynter, bruke markedet, rekruttere tropper etc. hadde det vært reelt å få kompensasjon for bruk av premium.

Mens grunnen jeg spiller for gir ikke det. Angripe andre spillere.

Spørsmål 6:

Var jeg kjip nå?
 
Sist redigert:

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Spørsmål 1.

Hvorfor la dere opp freden slik at den kun ble en straff til de som ville farme og bruke lite tid på tw denne dagen?



For å kunne utnytte 1 min må jeg jaggu bruke masse tid..

Spørsmål 2.

Hvorfor bruker dere helt irrelevante og feile sammenligninger som svar?



I begge disse tilfellene var det ikke

Spørsmål 3:

Hvorfor bruker dere argumentet det var jo bare 1 dag som svar? Hvor går grensa? 2? 5? 10? 100?



Spørsmål 4:

Hvorfor fikk ikke jeg velge om jeg ville betale for denne dagen?

Spørsmål 5:

Hvorfor gir kjipe ellementer ved spillet rett til kompensasjon?


Mens grunnen jeg spiller for gir ikke det. Angripe andre spillere.

Spørsmål 6:

Var jeg kjip nå?

Dette er min oppfatning, og jeg skal ikke påstå noe som helst "stemmer" med fasitsvarene, men jeg skal prøve å svare:

Spm 1
Freden slutta 23:59:59, men du har rett. Den burde overlappa nattbonusen og slutta tidligst 00:00:00

Spm 2
Hæ? Jeg er da alltid seriøs i svarene mine :cool: (seriøst, da; hva mener du egentlig? :confused:)

Spm 3
Her kommer jeg med enda en teit sammenligning:
Du spiller på et fotballag, og betar medlemskontingent. Et år er en av fotballtreningene på julaften, og treninga blir avlyst. "Ånei! Det var ikke det jeg betalte for når jeg betalte medlemskontingent! Kan jeg få igjen pengene mine?"

Spm 4
Du kan jo spille uten premium? Ingen som tvinger deg...

Spm 5
At du ikke kunne angripe andre var likt for alle. Premium eller ei. Du mista ingen premiumfunksjoner under freden.

Spm 6
Ja.
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Slike svar som kommer her på spørsmål som omhandler det økonomiske.

Er det moderatorene sine svar eller er det Innogames sine svar?
Bare lurer ettersom svarene sier rett ut at vi driter i våres kunder og er du så sum at du betaler for noe hos oss så får du ta følgende av det.

For de som driver en bedrift/butikk så blir dette et kroneksempel på hvordan man ikke svarer sine kunder. Personlig så ville jeg ikke hatt ansatte som svarte mine kunder slik for det er å betegne som så kundefiendtlig som det kan få blitt.

Men for all del oppretthold denne opptreden det gir nokk god avkastning på sikt :rolleyes:
 

Bambam

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Dette er min oppfatning, og jeg skal ikke påstå noe som helst "stemmer" med fasitsvarene, men jeg skal prøve å svare:

Spm 1
Freden slutta 23:59:59, men du har rett. Den burde overlappa nattbonusen og slutta tidligst 00:00:00

Takk, selv om dette ikke var ett svar på spørsmålet.

Spm 2
Hæ? Jeg er da alltid seriøs i svarene mine :cool: (seriøst, da; hva mener du egentlig? :confused:)

Nei, jeg krever ikke penga mine tilbake for den uka jeg var i syden i sommer. Å dra dit var mitt eget valg.

Nei, jeg krever heller ikke pengene tilbake for den tiden jeg jobber. Dere har ikke valgt å sende meg på jobb, det er det jeg som velger.

Bedre? Eller skal jeg hente fram en eske bokstavkjeks?


Spm 3
Her kommer jeg med enda en teit sammenligning:
Du spiller på et fotballag, og betar medlemskontingent. Et år er en av fotballtreningene på julaften, og treninga blir avlyst. "Ånei! Det var ikke det jeg betalte for når jeg betalte medlemskontingent! Kan jeg få igjen pengene mine?"

Ja, dette var bare en teit sammeligning, ikke et svar på spørsmlet mitt.

Spm 4
Du kan jo spille uten premium? Ingen som tvinger deg...

Jeg hadde allerede kjøpt premium for den gitte dagen når dette ble annonsert. Jeg kunne ikke velge å vente til etter. Så nei, du tar feil. Dere tvang meg faktisk..

Spm 5
At du ikke kunne angripe andre var likt for alle. Premium eller ei. Du mista ingen premiumfunksjoner under freden.

Nok en gang, svada fra din munn.

Spm 6
Ja.

Takk for kjipe svar i retur.

Tenk deg om neste gang du skal svare.
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Tenk deg om neste gang du skal svare.

Sett deg ned med en kopp kaffe i den ene hånden og en dæsj god tid i den andre og skriv en skikkelig, formell, fornuftig klage der du presenterer ditt syn på saken og får med alle aspekter. Skriv ned dine argumenter, din oppfatning. Skriv hva vi kunne gjort annerledes. Skriv hvorfor du er sint og send det til megDa skal du få svar. Men for guds skyld ikke hiv inn alt du kan komme på som er dårlig med TW i denne klagen. Hold den relevant til nettopp dette teamet. Tenk gjennom hva som er nødvendig å klage på. Bruk logisk sans og ikke bare ta med alt for å få et lenger innlegg.

Da, min venn, da skal du få svar.
 

DeletedUser

Guest
Jeg syns egentlig Bambam har noen gode spørsmål, som kanskje gjerne kunne fått litt bedre svar.

Mye av problemet er vel kanskje at 17. mai freden kom på så kort varsel. Forøvrig syns jeg det er synd det ikke var fred for et par år siden... :eek:
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Et interessant poeng.. Som sagt, vi er kunder, og skal behandles deretter. Det kreves velformulerte svar, selv om "kunden" ikke gir like velformulerte henvendelser. Det er god kundebehandling. Dog er dere ansatt via innogame, og det krever en viss sans for både høflighet og respekt i deres svar. Det krever at dere svarer på en profesjonell måte, og ikke slik det kan oppleves bl.a i denne sak.
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Mener å huske vi svarte seriøst de 10 første gangene. Mulig jeg tar feil?

Etter min mening har vi i teamet gjort 2 feil som vi må ta på vår kappe:
1) Vi annonserte freden for sent
2) Vi burde hatt fred til klokka 00:00:00

Resten opplever jeg som ren kverulering, men kanskje vil noen gode argumenter endre mitt syn på dette?
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Mener å huske vi svarte seriøst de 10 første gangene. Mulig jeg tar feil?

Etter min mening har vi i teamet gjort 2 feil som vi må ta på vår kappe:
1) Vi annonserte freden for sent
2) Vi burde hatt fred til klokka 00:00:00

Resten opplever jeg som ren kverulering, men kanskje vil noen gode argumenter endre mitt syn på dette?

Gode argumenter rette på det?

Det er jo total manko på noe som lukter kundebehandling..
Hva mener du vi skal si for at dere skal kunne se realiteten, når viljen til å se ikke er der.
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
så mye styr for noen få kr preimum tap?

ja det kan du si...

Skal vi se..
Hvor mange er det på .NO som har PK? Du kan gange det antallet på det det koster for 1 dag PK så finner du summen det dreier seg om for Innogames.
Når det kommer til for min del så dreier det seg ikke om mange kronene, men... Skal jeg betale 3 kr. her og 3 kr der og aldri få noe igjen for det. Ja da blir det dyrt...
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Mener å huske vi svarte seriøst de 10 første gangene. Mulig jeg tar feil?

Etter min mening har vi i teamet gjort 2 feil som vi må ta på vår kappe:
1) Vi annonserte freden for sent
2) Vi burde hatt fred til klokka 00:00:00

Resten opplever jeg som ren kverulering, men kanskje vil noen gode argumenter endre mitt syn på dette?



Teamet beviser til gangs i denne saken her hva de står for, svarene dere gir er på ett lavmål og lite gjennomtenkt. Et bevis på at spillerne/kundene er noe dere gir fullstendig blaffen i.
 

Bambam

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Spørsmålene er både fornuftige og formelle. Kun dine svar som ikke er det.

Jeg har fortsatt ikke fått svar på mine spørsmål. Kun litt rant fra deg..

Hvorfor krever du at jeg skal ha med begrunnelsen for å mase om dette? Har du noe med det? Nei.

Men her kommer det.

Dette blir dyrt for dere på .no. 2.50,- ganger alle PK det er her blir mer enn nok til at dere neppe vil kunne forsvare dette ovenfor eierne.

Og klarer jeg å få det inn i den nøtta di at dere ikke leverer det jeg betaler for når det er fred, så er jeg ett steg nærmere mitt mål. Ingen fred.

Dere kan ikke ta betalt for en tjeneste jeg betaler for, men ikke får. Sånn er det bare.

Når dere da skjønner dette, så vil det automatisk bli mindre fred. Iallefall bestemt lokalt her på .no. Enda ett steg nærmere.

Og du, din fjott, er ikke min venn. Slutt å kall deg det.
 
Sist redigert:

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Svar til trådstarter

Spørsmål 1.

Hvorfor la dere opp freden slik at den kun ble en straff til de som ville farme og bruke lite tid på tw denne dagen?

Jeg forstår ikke helt spørsmålet, men hvis du mener det siste minuttet på 17.mai der det ikke var fred, så går det på en glipp fra min side.

For å kunne utnytte 1 min må jeg jaggu bruke masse tid..

Spørsmål 2.

Hvorfor bruker dere helt irrelevante og feile sammenligninger som svar?

Disse svarene ble vel sett på som relevante i forhold til diskusjonen på daværende tidspunkt.


I begge disse tilfellene var det ikke

Spørsmål 3:

Hvorfor bruker dere argumentet det var jo bare 1 dag som svar? Hvor går grensa? 2? 5? 10? 100?

Fordi en dag har veldig lite å si i den store sammenhengen.

Spørsmål 4:

Hvorfor fikk ikke jeg velge om jeg ville betale for denne dagen?

Fordi vårt system ikke er lagt opp til at man kan gjøre dette.

Spørsmål 5:

Hvorfor gir kjipe ellementer ved spillet rett til kompensasjon?

Fordi disse "kjipe elementene" er en del av spillet som skal fungere under fred.

Mens grunnen jeg spiller for gir ikke det. Angripe andre spillere.


Spørsmål 6:

Var jeg kjip nå?
 

Bambam

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
1.

Feil kan tilgis, null pes så lenge dere endelig synes å ha tatt til dere poenget etter flere sider med rant.

2.

Mulig dere ser de som rellevante, men det gjør de ikke riktig av den grunn. Ei heller på daværende tidspunkt. De hjelper faktisk meg med å vise mitt poeng til en viss grad. Da begge de 2 der er det et valg jeg tar, og ikke dere for meg.

3.

Det der var å omgå spørsmålet, jeg skjønner jo nå at dere driter i 1 dag. Jeg lurer på hvor dere har satt grensa, hvor mange dager forventer dere at jeg skal betale for å ha fred? Leser dere dommenenavnet så skjønner dere at det ikke er det som er grunnen til at jeg bruker penger på det her.

4.

Da burde dere absolutt lage en slik funksjon om dere skal fortsette med fred.

5.

Nok en gang, jeg betaler for å kunne angripe andre spillere. Er det virkelig ikke det spillet går ut på? Premiumfunksjonene er jo der for å hjelpe meg med dette. Jeg har ikke glede av noen av de uten å kunne krige.

Sett deg ned med en kopp kaffe i den ene hånden og en dæsj god tid i den andre og skriv en skikkelig, formell, fornuftig klage der du presenterer ditt syn på saken og får med alle aspekter. Skriv ned dine argumenter, din oppfatning. Skriv hva vi kunne gjort annerledes. Skriv hvorfor du er sint og send det til megDa skal du få svar. Men for guds skyld ikke hiv inn alt du kan komme på som er dårlig med TW i denne klagen. Hold den relevant til nettopp dette teamet. Tenk gjennom hva som er nødvendig å klage på. Bruk logisk sans og ikke bare ta med alt for å få et lenger innlegg.

Da, min venn, da skal du få svar.

Må visst forklare hva som er kjipt med dette.

Hvorfor svarer dere bare de som er flinke til å få ut meningene sine? Og ikke de som sliter noe helt for ille med Norsk, noe jeg gjør. Er ikke dette å forsøke å drite meg ut? Og det med moderatorhatten på. Er det ikke heller veldig gode tips til deg dette, og ikke meg?

Til mitt forsvar så er det faktisk nettopp det jeg har et forsøk på her. Jeg hiver absolutt ikke inn alt jeg synes er kjipt med tw, jeg angriper utelukkende de kjipe elementene med freden, de som gjør at jeg synes den skal kompenseres. Jeg begrunner det faktisk også, det blir vanskelig for dere å ha fred om folk krever å få tilbake pengene sine. I alle fall de som ikke kompenseres av Innogams i form av gaver.

Så kjære Mr. Game And Watch, jeg har tenkt over hva som er nødvendig å klage på for å oppnå mitt mål, med litt logisk sans, god tid og en kopp kaffe skjønner muligens du også dette.

Sint er jeg bare fordi du kommer med slike svar, ikke noe annet.
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Du kommer med en rekke gode poeng her som jeg rett og slett har oversett. Jeg har nok vært en smule irritabel og, i mangel på et bedre ord, teit i mine uttalelser. Det beklager jeg. Jeg beklager også at jeg har uttalt meg respektløst mot deg. Du har rett til å stille spørsmål, og du har rett på svar. Beklager, Bambam.
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Du kommer med en rekke gode poeng her som jeg rett og slett har oversett. Jeg har nok vært en smule irritabel og, i mangel på et bedre ord, teit i mine uttalelser. Det beklager jeg. Jeg beklager også at jeg har uttalt meg respektløst mot deg. Du har rett til å stille spørsmål, og du har rett på svar. Beklager, Bambam.

Såvidt jeg har fått med meg, så er det ikke første gang du kommer med barnslige eller lite gjennomtenkte svar til folk som prøver å komme med relevante spørsmål til hva som skjer innen TW her på .no.
Kan ikke du, som alle som andre, tenke igjennom hva du skriver, før du poster slikt da?
Jeg irriterer meg grenseløst over svar som kommer på denne måten.

(Eller når teamet skal vri og vende på spørsmålene, når dem ikke kan gi et fullverdig svar på det det blir spurt om direkte.)

Jeg støtter Bambam 100% på hans argumenter her...
 

DeletedUser

Guest
Må si at Bambam har et godt poeng, selvom det nok ikke holder med 10 års skolegang for å kjøpe PK. :)
Aldersgrensen er 18 år for handel, uten foresattes velsignelse. (Med mindre man begynte sent på skole da seff. :)) Det er jo en grunn til at man kan kjøpe via SMS her.

Jeg vil også tro at juridisk så har man her betalt for et produkt man til tider ikke får. Man blir altså frarøvet penger i form av premium, og det er soleklart det dette er lovstridig så lenge det ikke er varslet ved kjøpsinngåelse. "Kun en dag" er slett ikke noe argument. Det er mange slike dager i året, selvom en dag er mer enn nok i seg selv.

Dersom noen tar dette videre, (Gidder man det?) så går IG repr. ved tw.no på en smell. Garantert.
Jeg syntes teamet skulle ta dette til seg og kompensere denne dagen, og alle tilsv. dager, og følge forbrukerkjøpslovgivningen vi har her i landet, slik de er pålagt. ;)
 

Bambam

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Takk for uventet støtte=) @ Nofjon1, ikke Amstaff.:p

Takk for beklagelsen, jeg tar til meg den og lar dette ligge helt og holdent. Alle kan ha sine dager, eller noe i den duren..

Så må jeg si at jeg ikke er ute etter å ta teamet her, jeg er faktisk veldig fornøyd med de. All kudos til PABben og hans flokk. Nåde til den som tar dette videre, det er snakk om 2 kroner.. (Herlig ironisk?)

Jeg vil bare bli kvitt fred. Ved å mase om penger, så kan jeg jaffall bli kvitt de som bestemmes lokalt. (Når teamet blir enig med meg da). Så kan vi heller ta diskusjonen om PABben skal ta opp dette med fred i jula litt senere. De kan iallefall gi oss julegaver vøtt, så der blir det værre å mase om pengene.
 
Topp