Mobbing/hetsing/personforfølgelse av spillere her inne

DeletedUser

Guest
Ja, nå har jeg for første gang opplevd å være vitne til stygg mobbing her på TW, rett og slett hetsing som går på enkelt personer - det er fryktelig trist at slikt forekommer her på TW, alle mister spillgleden av dette, slikt hører ikke hjemme på TW :(

Dette burde vi sette en stopper for, men hvordan?
Det er ikke enkelt å være vedkommende som sitter midt opp i en slik sak.

Det er flaut å se voksne mennesker holder på slik!!!


Håper vi kan dra i gang en debatt rundt dette, for dette er sikkert ikke den eneste hendelsen av mobbing her inne...
 

DeletedUser

Guest
små mobbing altså erting er ikke farlig men alle som mobber kan jo bli banna i 10 dager :p
 

DeletedUser

Guest
Ja, hadde enda dette handla om småmobbing erting, noe dette IKKE gjør


HUSK: En sak har tre sider - DIN, MIN og SANNHETEN
 

DeletedUser

Guest
neida, den har fem sider

din side, han andre fyrens side, den raringen i hjørnets side, tw-teamets side og min side. og det er selfølgelig en selfølge at min side er sannheten, ettersom jeg er et levende geni uten like :0
 

DeletedUser

Guest
neida, den har fem sider

din side, han andre fyrens side, den raringen i hjørnets side, tw-teamets side og min side. og det er selfølgelig en selfølge at min side er sannheten, ettersom jeg er et levende geni uten like :0

never min side er sanheten han andre sin side er nokså rett din side er tåplig:D
 

DeletedUser

Guest
Syns ikke vi skal tøyse bort dette, dette er et viktig tema her inne!
 

DeletedUser

Guest
Nei, det er nå kanskje sant, men det er her folk leser, og dette er et viktig tema
 

DeletedUser

Guest
Jeg regner med at du har rapportert inn dette? Hjelper ikke bare å sitte å synes det er ille å se på liksom.....
 

DeletedUser

Guest
Etter ei tid på dette forumet innser man at rapportering absolutt ikkje hjelp. Her om dagen fikk eg infraction for å påpeke regelbrudd. Å prøve å forklare ting i trådar som dette fungerar heller ikkje, for da kjem alle fanboyane og gjør akkurat det man prøvar å motvirke.
 

DeletedUser

Guest
Jeg regner med at du har rapportert inn dette? Hjelper ikke bare å sitte å synes det er ille å se på liksom.....

Jeg har oppfordret vedkommende til å rapportere dette. Og jeg sitter ikke bare å syns det er ille å se på liksom, jeg tar opp saken her der TW spillerne er, nettopp fordi jeg engasjerer meg i dette, og syns vi alle burde stoppe slik dritt
 

DeletedUser

Guest
Jeg har oppfordret vedkommende til å rapportere dette. Og jeg sitter ikke bare å syns det er ille å se på liksom, jeg tar opp saken her der TW spillerne er, nettopp fordi jeg engasjerer meg i dette, og syns vi alle burde stoppe slik dritt

pass språkbruket :eek: :dri**: er ikke en pasende ord for et tribalwars forum :D
 

ghost68

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Synes dette er både riktig og viktig og tenke gjennom, at det til tider er "mobbing" er mer regelen enn unntaket her.

Bare denne mergingen son Norfjon1 stå bak ble regelrett mobbet, at Norfjon1 blir som den eneste som blir holdt ansvarlig tyder vel også på at motpartene ikke tenker særlig over at det er flere stammer innvolvert.

At språkbruken mot hverandre fordi om man er i forskjellige stammer er til tider langt inne i "mobbeområdet"

Man burde tenke over at dette er ett offentlig forum og rett og slett tenke at man skriver innlegg i en avis - hvilket språk og høflighetsskala ville DU ha hatt da.

Mvh Ghost68
 

DeletedUser

Guest
Spiller ikke v4, men mener at dette temaet er det viktig å ta seriøst. Har selv vært vitne til, og offer for, dette. Jeg og andre har blitt kaldt hore, merr, blitt uthengt med fult navn og bilde, blitt oppringt av fremmede og fått nedsettende kommentarer på utseende som på ingen måte hører hjemme i et spill.

Selv om jeg har lært og overse det meste av dette, er det mange som tar seg fryktelig nær av å daglig få skjeldsord og stygge kommentarer slengt etter seg. Min erfaring tilsier at man på en måte som ikke bryter reglene, må svare med samme mynt.

Det letteste er å rett og slett offentliggjøre hvem (hvis de er i flertall) som driver med dette og hva de gjør, og vente til de svarer for seg. Det er heldigvis mange på TW som ikke er 6 åringer i hodet. Disse menneskene har gang på gang vist seg å være en viktig støttespiller i prosessen det er å stoppe slikt. Det stopper nemlig kjeften på de fleste om en stor gruppe fordømmer det du gjør på en saklig og begrunnet måte.

Lykke til med å stoppe ugangen som skjer! Flott at du tar tak i det. :)
 

DeletedUser

Guest
Fint at noen tar opp dette temaet. Mobbing er noe som ikke skal skje. Jeg kan vel si at jeg har ikke vert super aktiv her, og det er ikke bare bare å moderere 3 forum + skole og eksamener.
Jeg må bare beklage hvis jeg ikke har vert her nok, men dere hjelper meg veldig mye med å rappotere poster som ikke egner seg her på forumet. Dere kan også skrive til meg på PM her.
Tror jeg kanskje har gått glipp av det labbelangøre snakker om her. Men som sagt rapporter eller skriv til meg. Så skal jeg hjelpe dere så godt jeg kan. Men mye ligger på spillerene som skriver her på forumet. Dette skal være et moro spill med god og moro propaganda. Noen ganger kan noen bli veldig sint og irritert, men tenk før dere skriver, vi er alle mennesker som sitter bak en data og prøver å ha det gøy med et spill :)

Antonine
 

DeletedUser

Guest
Problemet er at mange folk ikke ser forskjellen på å drive propaganda og trakassere. Alt som har med RL å gjøre burde holdes tilbake hvis hensikten er å mobbe. Uansettt er det ingen grunn til å bli hysterisk hvis det dreier seg om en frekk kommentar. Rapporter heller hvis det utvikler seg. Har selv blitt mobbet på skolen tidligere, men det har også herdet meg. Selvfølgelig må det kunnne gå an å rapportere poster som støter deg , men hvis det er mindre saker som kun har forekommet en gang (fra den personen) bør det kunne gå an å vente litt til med å trykke på "rapporter" knappen.
 

DeletedUser

Guest
Fint at noen tar opp dette temaet. Mobbing er noe som ikke skal skje. Jeg kan vel si at jeg har ikke vert super aktiv her, og det er ikke bare bare å moderere 3 forum + skole og eksamener.
Jeg må bare beklage hvis jeg ikke har vert her nok, men dere hjelper meg veldig mye med å rappotere poster som ikke egner seg her på forumet. Dere kan også skrive til meg på PM her.
Tror jeg kanskje har gått glipp av det labbelangøre snakker om her. Men som sagt rapporter eller skriv til meg. Så skal jeg hjelpe dere så godt jeg kan. Men mye ligger på spillerene som skriver her på forumet. Dette skal være et moro spill med god og moro propaganda. Noen ganger kan noen bli veldig sint og irritert, men tenk før dere skriver, vi er alle mennesker som sitter bak en data og prøver å ha det gøy med et spill :)

Antonine

Denne saken her har ikke skjedd på forum, men innad i spillet i TW - jeg skal tipse vedkommende om å ta kontakt med deg, det ser ut som du kan ha forståelse for dette. Dette er heller ikke erting eller mobbing av den ''pene'' sort, men rett og slett ryktespredning av simpleste sort, det blir satt ut usanne rykter om en spiller, vedkommende sprer disse ryktene via verden4 spillet - og dette er mennesker over 30 år - folk som burde ha litt vett og fornuft i toppen.

Som sagt, jeg skal få vedkommende som er utsatt for dette ta kontakt med deg, håper dere vil slå hardt ned på dette.

Takk for svar
 

DeletedUser

Guest
Det vil være lettere om han eller hun som er utsatt sender inn ticket. For jeg har ikke noe med IG å gjøre. Men snakk med han eller hun om å sende inn ticket om denne saken. Så blir det gjort noe med det, om vedkommende ikke synes dette er så greit, synes jeg at det bør bli sendt inn ticket, og få ordnet dette.

Antonine
 
Topp