Videresendt, Inno Mobil versjon av forumet?

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Halla!

Er blitt ganske glad i å lese på forumet her. Og no har det seg slik at eg leser det ofte, ganske ofte faktisk.

Men er ein tanke som har streifet meg. Kvifor ikkje mobil versjon av forumet? Er ganske kjekt å kunne bruke iPoden/iPhone/mobil til forumet her, men er so svært rotete. Blir riv ruskande galen med tømmerstokk fingrane mine.

No veit eg ikkje kor vidt dette er muligt, men hadde nok vore kjekt for både moderator og medlemma generelt med eit meir mobil vennligt forum.

Fordeler:
- Lettare tilgang for travle mennesker som prøver å halde seg opptatert
- Meir brukarvennligt for dei som leser/skriver ofte på forumet
- Kan hjelpe til med å forbetre aktiviteten på forumet
- Kjekt å ha ^^

Ulemper:
- Muligens meir arbeid for Inno/teamet? (Tvilsomt)
- Kan virke undøvendigt med tanke på det lave antallet med aktive spelera


Var berre ein tanke som streifa meg hinn dagen, utrulegt kva ein kan komme på når ein står å flekker sild/henger opp flekka sild! :D (Right?)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det er ikke så veldig stort problem, men jeg skjønner hva du mener. Når du skal lese innleggene, må du gjerne scrolle litt frem og tilbake for hver linje som er blitt skrevet. En slags autoformatering slik at sidene formaterer seg til bredden på skjermen hadde gjort lesingen mye enklere, spesielt på lengre innlegg. På en annen side har enkelte forumtroll til gode å gjøre innleggene sine noe mer leservennlige slik at de faktisk ikke blir ekstremt lange.
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Noko i den duren ja. At eg er klomsete med fingrane mine er jo den tingen, men når ein skal trykke på dei bittelisje knappane på skjermen, er det fælt knotete :)
 

DeletedUser

Guest
få deg større telefon da :p Sleit med det samme på min forrige telefon. En bitteliten samsung med svært dårlig touchskjerm.
 

DeletedUser

Guest
Min eldgamle nokia fra 2009 klarte det helt fint, med Opera mini.. :)
 

DeletedUser

Guest
Opera mobile funker greit den og, men hverken min (og tviler på opera mini) fikser bredden til innlegget til mobilskjermen som enkelte andre sider (spesielt nyhetsider) gjør.
 

DeletedUser

Guest
Det er jo nettopp det Opera mini gjorde på min gamle mobil.. Rart om det skal være så annerledes og mindre praktisk på nyere versjoner for nyere mobiler
 

usayso

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Det går an og bare bruke vanlig Internet da...
Det er bare og dobbel klikke så blir skjermen større :)
 

DeletedUser

Guest
Det er jo nettopp det Opera mini gjorde på min gamle mobil.. Rart om det skal være så annerledes og mindre praktisk på nyere versjoner for nyere mobiler

Hørtes rart ut... jeg skal ta en skjekk til...
 

DeletedUser

Guest
Jo, det gjør det wynja. Doddelklikke, så justerer bredden seg automatisk, så nå ser jeg egentlig ikke helt vitsen med en mobilversjon... Kan noen overtale meg?
 

DeletedUser

Guest
Den eneste grunnen til at jeg forestiller meg at dette kunne vært praktisk er en direkte forbindelse mellom TW-appen og forumet... Jeg har savnet det iblant. Dessuten ville dette gjort forumet tilpasset en liten skjerm og ikke en stor, noe som kunne bety at det ville bli lettere å navigere med noen justeringer.

Men så klart, er ikke nødvendig ;)
 

DeletedUser

Guest
Jo, men det er ingen vei tilbake ;) Dersom jeg trykker på linken kommer jeg inn på den vanlige nettleseren og må dermed gå inn på appen igjen dersom jeg skal gjøre noe i spillet. I og for seg ikke noe stort problem, men det kunne vært fint å få det hele i samme pakken ^^
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Vel og merke at eg bruker iPoden, og då er ikkje TW forumet særligt praktisk! Går jo seffølgeleg å bruke det, men er litt rotete.

Kan ikkje bruke andre nettlesere på iPoden... Er surt -.-

Grunnen for at eg ønsker ein mobil versjon, er rett og lett fordi det er litt for "stort", om du skjønner. Eg må zome inn so saltens mykje for å få lest noko... :jkul:
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Jeg bruker en genial liten app som heter "Tapatalk" til flere andre forum. Burde neppe være så vanskelig å tilpasse dette...
 

DeletedUser

Guest
Du kan faktisk bruke andre nettlesere det finnes iPod-apper til ;) Jeg har en Rockmelt-app på iPoden, men det er kanskje ikke akkurat den du sikter til ^^

Tapatalk har jeg ikke hørt om, hva går den ut på egentlig?
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Tapatalk er ganske enkelt en forum-browser...
Den omformaterer tekst og layout sånn at det blir veldig enkelt å bruke på en mobilskjerm.
Ligger ganske høyt på lista over populære android-apps, men vet ikke om det finnes til iphone
 
Topp