Moderatorene og spillerflukt!!??

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Send gjerne PM til meg om saker der du meiner moderator(ane) har vist maktmisbruk, eller ikkje er rettferdige.



Noe av mitt problem er nettopp dette, at dere ikke kan forsvare enkeltsaker offentlig, det virker som dere ikke tør å ta en debatt rundt enkeltsaker rett og slett, noe som svekker integriteten til moderatorene, når dere stenger og sletter sånne uten å ta debatten og stå for deres handlinger.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Noe av mitt problem er nettopp dette, at dere ikke kan forsvare enkeltsaker offentlig, det virker som dere ikke tør å ta en debatt rundt enkeltsaker rett og slett, noe som svekker integriteten til moderatorene, når dere stenger og sletter sånne uten å ta debatten og stå for deres handlinger.

Det er samme systemet på .net, Saker diskuteres ikke offentlig. Det har ikke noe med modighet eller det å våge noe, men mer rasjonelt og ikke fremdra individuelles saker.

Om det svekker integriteten av moderatorene at dem tenker rasjonelt og følger reglene slik dem har vært både på .no og .net, så lurer jeg på hva "god" integritet er da.

Moderatorene er frivillige og om det er et problem med en av moderatorene så skal det tas opp med CM for undersøkelse og handling. Det hjelper ikke at det gang på gang blir klaget på moderatorenes valg og oppførsel når dere selv ikke tar initiativ til å sende melding til CM.

Habla har selv vært borte en stund fra forumet pga mangel på internett, å forvente 100% service er vanskelig med frivillig styre. Jeg er delvis enig om at man bør ha moderatore som ikke er tilknyttet, men dette er umulig da fleste norske TW spillere har spilt eller spiller på .no og dermed blir utvalget av utenforstående moderatorer meget laber.

Jeg synes Hablas valg av moderatorer er bra, og at dem ikke har lov til å moderere ved verden dem spiller på er en grei regel. Om du mener at dem bør skiftes ut, så kanskje du bør søke jobben selv og gjøre jobben?
 

DeletedUser

Guest
syns alle moderatorene er flike untatt en men jeg får vel ikke nevne navn?

men den personen er "maktsyk" virker det som og skal ha seg selv hevet over alle andre og har et språk som jeg ikke syns hører hjemme til en av de som skal få andre til og oppføre seg så andre skal lære og følge etter:d

eks: *Fjernet* da vi syns at sånn oppførsel var uakseptabel av en vanlig spiller syns vi at vi burde si ifra selv om han var moderator og vi sa ifra mange i den tråden. men det ente med at alt det vi skrev ble slettet og vi fikk advarsel. en sånn hendelse burde bli behandlet så alle får se hva som skjer og burde bli diskutert ikke bare slettet og glemt:D



sikkert noen som ser hvem jeg hinter til?:cool:
 
Sist redigert av en moderator:

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
syns alle moderatorene er flike untatt en men jeg får vel ikke nevne navn?

men den personen er "maktsyk" virker det som og skal ha seg selv hevet over alle andre og har et språk som jeg ikke syns hører hjemme til en av de som skal få andre til og oppføre seg så andre skal lære og følge etter:d

eks: *fjernet* da vi syns at sånn oppførsel var uakseptabel av en vanlig spiller syns vi at vi burde si ifra selv om han var moderator og vi sa ifra mange i den tråden. men det ente med at alt det vi skrev ble slettet og vi fikk advarsel. en sånn hendelse burde bli behandlet så alle får se hva som skjer og burde bli diskutert ikke bare slettet og glemt:D



sikkert noen som ser hvem jeg hinter til?:cool:

om du har slikt et direkte eksempel og mener personen bør bli fjernet fra TW-teamet. Så send en melding med anklagelsen og begrunnelse for moderator fjerning til Habla.

Alt utenom dette vil antakelig bli slettet eller låst.
 
Sist redigert av en moderator:

marium0505

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
om du har slikt et direkte eksempel og mener personen bør bli fjernet fra TW-teamet. Så send en melding med anklagelsen og begrunnelse for moderator fjerning til Habla.

Alt utenom dette vil antakelig bli slettet eller låst.


Du snakker som om du er en moderator Jazcan, men egentlig er du en helt vanlig forumbruker, som meg og mange andre. ;)

Jeg liker ikke helt hvordan du oppfører deg, du hever deg over alle oss andre vanlige brukere! :mad:
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Du snakker som om du er en moderator Jazcan, men egentlig er du en helt vanlig forumbruker, som meg og mange andre. ;)

Jeg liker ikke helt hvordan du oppfører deg, du hever deg over alle oss andre vanlige brukere! :mad:

Det er hyggelig at du forbinder det å oppføre seg, og å prøve å tenke litt gjennom hva man skriver med det å være moderator. Smigrende.

Hvis du skal gå å jakte ned alle brukere her som ikke er negativ til TW-teamet og har konstruktive innlegg vil du, heldigvis, få en del å gjøre.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Er ikke ute etter å henge ut noen med denne tråden, mere enn diskusjon rundt reglene, hvorfor moderatorene ikke kan svare for seg offentlig i enkeltsaker er en ting jeg ikke kan forstå, om .net har de reglene so what!! vi skaper ett norsk TW her, vi nordmenn er anderledes sånn er det.


Men dette er jo min mening om dette, at andre ikke er enige er helt greit det.
 

DeletedUser

Guest
Tenk på hvordan det var før. Det kunne gå 2 måneder før du fikk svar på en suport ticket(hvis du i det hele tatt noensinne fikk svar), og det var ingen som brydde seg om regelbrudd som ikke var serdeles ekstreme.
Reglene var veldig uklare, og de fleste gjorde egentlig akkurat hva de ville.
Nå tar det ikke mer enn 1-2 dager å få svar på sup.t, reglene har blitt veldig klare, og bryter du dem blir du straffet. Jeg mener det har vært en ENORM forbedring, og takker teamet for det.
Jeg kan heller ikke si at jeg har hørt ett eneste konkret tillfelle hvor Moderatorene har bevist missbrukt makten sin. Jeg har selv ved noen tillfeller følt at noen forummoderatorer ikke har oppført seg etter de normene jeg mener at en forummoderator skulle følge, men det var aldri noe stort problem, og hadde det vært det, kunne jeg lett ha betrod meg til habla, som jeg er overbevist om at ville ta det serriøst.
 
Reaksjonspoeng
3
For det første så vil det føre til en hel mengde tråder som er laget av folk som har blitt bannet og som søker sympati på forumet. Det vil igjen føre til at moderatorene må svare på hver eneste en for ellers så vil vi få et vridd inntrykk av alle sakene og modene vil slite med imaget sitt.

For det andre vil diskutering av enkeltsaker på off.forum føre til at både moderatorer(jeg er litt usikker på om de har følelser, men jeg tror de har det. Kanskje bortsett fra Grimlock;)) og spillerne det diskuteres blir såret på ett eller annet plan.

For det tredje kan det føre til at f.eks. Habla blir satt opp mot veggen og blir tvunget til å komme med bevis for å beholde sin troverdighet. Da må han legge frem sitat fra stammeforum eller lignende, noe som kan være uheldig for den aktuelle stammen.

For det fjerde... Nei vent. Det var bare tre grunner. Vel. Håper det var nok til å bringe lys over mitt standpunkt.
 

DeletedUser

Guest
om du har slikt et direkte eksempel og mener personen bør bli fjernet fra TW-teamet. Så send en melding med anklagelsen og begrunnelse for moderator fjerning til Habla.

Alt utenom dette vil antakelig bli slettet eller låst.

jeg vil ikke at han ska miste jobben men han kan oppføre seg som likemen med resten her inne:d
 

DeletedUser

Guest
om du har slikt et direkte eksempel og mener personen bør bli fjernet fra TW-teamet. Så send en melding med anklagelsen og begrunnelse for moderator fjerning til Habla.

Alt utenom dette vil antakelig bli slettet eller låst.

jeg vil ikke at han skal miste jobben men han kan oppføre seg som alle andre her inne og ikke se på seg selv som noe "BEDRE" en resten:D
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Så, om en moderator spiller aktivt på en verden han ikke er moderator på så betyr det ikke at han kan besvare seg selv. Er opp til h*n. Alle er mennesker og bør få lov til og si sin mening ang saker. Jeg stoler, og jeg vet, at Habla har satt gode og stabile folk til jobbene som moderatorer her på TW. Kanskje noen mener det er feil, men det er ikke deres avgjørelse. Om det skulle være veldig missnøye så send heller Habla en PM om det da, og ikke kom draksendes ut på forumet med det. Er nok ganske sikker på at han tar dette alvorlig og sjekker det opp med en eneste gang han får det på ark ;-). Så stol litt på moderatorene og vis dem litt respekt i stedefor og tråkke på dem. Det gjør saken alt annet enn bedre (om det er en sak da...?).

Som sagt; Habla er kjelden om det skulle oppstå noe. Om det er videre problemer, så har TW.no også et regelverk som man kan pløye. Nesten som om det skulle vært ulovlig og poste om man ikke visste reglene og konsekvensene av handlingene. Så uten moderatorer, kanskje man skulle kjørt rutinetester på forumbruk? Nei, det blir for teit. Go Mods :).

Mvh
Kenn93x
 

DeletedUser

Guest
Ikke noe galt med menneskene, men ting praktiseres forskjellig på samme server, og noen må ta tak i dette og kvalitetssikre det, slik at man slipper alle disse diskusjonene. Dette kan enkelt løses med noen få regelendringer. ;)
 

DeletedUser

Guest
nå er det kun 15.200 spillere igjen. kanskje noe burde gjøres?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
de fleste slutter på V1 pga adelsmangel.... kanskje dere kunne vurdert noe de gjorde på .net, senke kostnadene på gullmyntene... kunne satt fart på V1 det
 
Topp