nå kommer krigen til norge - russerne angriper. Hva mener du

Trur du det vil bli krig i norge? Og hvem trur du vil gå til krig?

  • Ja, jeg trur det vil bli krig i norge og jeg trur russland vil angripe

    Stemmer: 22 18,5%
  • Ja, jeg trur det vil bli krig i norge men jeg trur ikke det blir russland som går til krig

    Stemmer: 16 13,4%
  • Ja, jeg trur det blir krig i norge men ikke så lenge jeg lever

    Stemmer: 11 9,2%
  • Ja, jeg trur det blir krig i norge når jeg lever men ikke før om mer enn 20 år

    Stemmer: 11 9,2%
  • Nei, jeg trur ikke det kommer til og bli krig i norge

    Stemmer: 59 49,6%

  • Totalt antall stemmer
    119

DeletedUser

Guest
Som vi alle vet så har det alltid gjennom tidene våre krig i verden og i norge.
Så tenker sikkert mangen av dere nå at det kommer ikke til og bli krig her i norge så lenge jeg lever.
Men er det egentlig et menneske som har levd uten og opplevd virkelig krig?
Det trur ikke jeg ivertfall må det ha vært flere hundre år siden da ordet krig ikke engang var oppfunnet.
Så har norge senket den militære aktiviteten også slik at norge tar inn mindre og mindre soldater og stridsvogner, bombefly ovs.
Så synes dere at norske myndigheter er helt idioter nå de gjør det?
Det synes ivertfall jeg for jeg er ganske sikker på at det kommer snart til og komme en ny krig i norge om 5-20 år og jeg trur at det blir Russland som kommer til og angripe norge.
Vi må jammen ha flaks visst vi ikke skal oppleve krig mener ivertfall jeg.
Men hva trur dere?
Russland har da alltid våre en trussel for norge og visst de hadde tatt over norge så hadde de fått all oljen og blitt sykt rike.
Så det er en veldig stor feil norske myndigheter gjør når de demper ned militær aktivitet.
Men jeg vil ha deres mening.
Trur dere det kommer til og bli krig i norge igjen?
Og visst dere trur det.
Hvem trur dere vil gå til krig?
 

Sarsi9

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Som vi alle vet så har det alltid gjennom tidene våre krig i verden og i norge.
Så tenker sikkert mangen av dere nå at det kommer ikke til og bli krig her i norge så lenge jeg lever.
Men er det egentlig et menneske som har levd uten og opplevd virkelig krig?
Det trur ikke jeg ivertfall må det ha vært flere hundre år siden da ordet krig ikke engang var oppfunnet.
Så har norge senket den militære aktiviteten også slik at norge tar inn mindre og mindre soldater og stridsvogner, bombefly ovs.
Så synes dere at norske myndigheter er helt idioter nå de gjør det?
Det synes ivertfall jeg for jeg er ganske sikker på at det kommer snart til og komme en ny krig i norge om 5-20 år og jeg trur at det blir Russland som kommer til og angripe norge.
Vi må jammen ha flaks visst vi ikke skal oppleve krig mener ivertfall jeg.
Men hva trur dere?
Russland har da alltid våre en trussel for norge og visst de hadde tatt over norge så hadde de fått all oljen og blitt sykt rike.
Så det er en veldig stor feil norske myndigheter gjør når de demper ned militær aktivitet.
Men jeg vil ha deres mening.
Trur dere det kommer til og bli krig i norge igjen?
Og visst dere trur det.
Hvem trur dere vil gå til krig?


Hvis Russland angriper Norge har det lite å si om vi har et knøttlite forsvar eller ikke. Gjør ikke store forskjellen. Blir som en maur skal prøve å forvsvare maurtua si mot en kjempe ...
 

DeletedUser

Guest
Krig mot norge? Isåfall blir det krig om norge...
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hahaha, er det lov å le? :p


Så hva mener du er motivet til en krig? At de hadde blitt styrtrike pga oljen? neeeh, skeptisk.. russerne har et oljefelt ut forbi Murmansk som er mange ganger større enn de greiene vi har/hadde i Norge :p Tviler sterkt på at de kommer til å gå i krig pga det.

Og slik som verdenssamfunnet er nå for tida, så tviler jeg på at de kommer til å gå i krig mot et land som Norge :)

Joda, de hadde sikkert kjørt over oss.. mene må ikke glemme at Norge er med i Nato :)
 
Reaksjonspoeng
3
Norge kommer ikke til å havne i krig mot Russland. Den dummeste uttalelsen in the history of the forum.

Men jeg kan godt se for meg en scenario som i WW2. Norge har en lang og fin kystlinje som kan brukes til så mangt.

Verdenssamfunnet i dag er så komplisert at hvis Russland hadde gått til krig mot et EU land kan de lett utløse tredje verdenskrig. Russland er et stort og aggresivt land, men det betyr ikke at det er de som er de "store skumle".
Jeg vil nå påstå at USA er akkurat like skummelt, men heldigvis har vi vår kjære utenriksminister som er så glad i USA.

Men 100 % sikker kan vi aldri være. Vi har jo "krigen" i Georgia for noen måneders siden...
 

DeletedUser

Guest
Knuta?

Hvor i ****ette får du disse, vet ikke hvordan jeg skal beskrive dem.. idé'ene dine?
 

jannas666

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Russerne er jo kompiser med oss..se oppi skippagurra feks..et herlig eksempel på at vi kan samarbeide på kryss av landegrensene..

Blir det krig mot Norge vil det nok dreie seg om Fiskefelt og alternativ energi som feks vannkraften vi selger billig til andre land og selger til nordmenn til 3dobbel pris igjen..

Eneste vi Nordmenn krangler med russene om er damer,fiskekvoter å prisen på smuglersprit..
 

DeletedUser

Guest
Kommer Norge til å havne i krig blir det en ny kamp om Norge, Japan eller Kina kommer til å angripe, sinnsykt mange og gode soldater der. Kina har jo omtrent like mange militære folk som hele Norge's befolkning, Tror de har rundt 3 millioner militære folk totalt, og Norge har 500k folk? Ikke mange, og så kjøper de amerikanske jagerfly som er en av tregeste jagerflyene i omløp? Russland blir det hverfall ikke, og blir det, så blir det om 100/200 år. Ja, det er vel oljen som tiltrekker eventuelle fiender mest.
 

DeletedUser

Guest
Norge kommer ikke til å havne i krig mot Russland. Den dummeste uttalelsen in the history of the forum.

Men jeg kan godt se for meg en scenario som i WW2. Norge har en lang og fin kystlinje som kan brukes til så mangt.

Verdenssamfunnet i dag er så komplisert at hvis Russland hadde gått til krig mot et EU land kan de lett utløse tredje verdenskrig. Russland er et stort og aggresivt land, men det betyr ikke at det er de som er de "store skumle".
Jeg vil nå påstå at USA er akkurat like skummelt, men heldigvis har vi vår kjære utenriksminister som er så glad i USA.

Men 100 % sikker kan vi aldri være. Vi har jo "krigen" i Georgia for noen måneders siden...

Når ble Norge et EU land? Har jeg aldri hørt om.
 

DeletedUser

Guest
Hvis Russland angriper Norge har det lite å si om vi har et knøttlite forsvar eller ikke. Gjør ikke store forskjellen. Blir som en maur skal prøve å forvsvare maurtua si mot en kjempe ...

Kan gjøre en stor forskjell om vi har det forsvaret vi hadde før eller om vi fortsetter å nedgradere forsvaret slik vi gjør nå.

Det har seg nemmelig slik at Norge er medlem i NATO. Det vil si at vi blandt annet er på "lag" med USA. USA hadde en gang i tiden et våpenlager i Norge. Et ganske stort et også. Dette lageret skulle brukes med take på at det en gang i fremtiden kunne oppstå en krig. Og da ville Norge være et svært strategiskt land med tanke på krig mot Russland.
Tanken var at andre NATO land skulle kunne sende soldatene sine til Norge med minimalt utstyr, slik at de skulle komme fram fortest mulig. Da skulle soldatene bli utstyrt med våpen frar USA sitt lager.

For noen få år siden fjernet USA dette våpenlageret fra Norge.

Hva tror du grunnen var?

Så enkel som at Norge har nedgradert forsvaret sitt så mye at, dersom Russland nå bestemmer seg for å gå til angrep. Så vil ikke Norge klare å holde unna i lenger enn 4 timer!

USA fant da ut at det var mye tryggere å fjerne våpene på forhånd enn å a de havne i fienden sine hender.
 

DeletedUser

Guest
I Sverige bryter dom ner försvaret också. Boden(där jag bor) har ju varit Sveriges militär stad, det är den väl fortfarande och jag tror faktiskt ryssarna skulle få lite problem ifall dom ville ta över boden, men till saken, Övriga Sverige skulle inte ha en chans. Ryssarna skulle bara behöva gå in med typ 10 man för Sverige har inte längre något försvar.
 

DeletedUser

Guest
Det er veldig stor risiko for at norge blir angrepet nå snart.
Det har ikke gått hundre år uten noen krig i norge, det må ivertfall være over 1000 år siden så hvorfor skulle det ikke komme en ny krig i norge nå som vi lever?
Norske politikere burde blitt skiftet ut med politikere som er smarte nok til og øke forsvaret.
For snart vil det komme en ny krig i norge og det mest sannsynlige landet som vil angripe er Russland.

Visst dere skulle tippet hvem som hadde gått til krig mot norge.
Hvem trur det hadde blitt som hadde gått til angrep?
Ganske sikker på at mangen vil tippe russland for russland har alltid våre en stor trussel for norge.
 

DeletedUser

Guest
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH

..du er paranoid.:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH

..du er paranoid.:rolleyes:

Xano,kopier det jeg skriver nå for jeg kommer mest sannsynlig til å aldri skrive det engang til:

Jeg er 100% enig med deg akkurat på det punktet. (HaHaene også)

Makan til vrøvl. Blir ikke krig i "siviliserte" deler av verden på overskuelig fremtid pga. av hva det kan medføre for impliserte parter.
 
Topp