nå kommer krigen til norge - russerne angriper. Hva mener du

Trur du det vil bli krig i norge? Og hvem trur du vil gå til krig?

  • Ja, jeg trur det vil bli krig i norge og jeg trur russland vil angripe

    Stemmer: 22 18,5%
  • Ja, jeg trur det vil bli krig i norge men jeg trur ikke det blir russland som går til krig

    Stemmer: 16 13,4%
  • Ja, jeg trur det blir krig i norge men ikke så lenge jeg lever

    Stemmer: 11 9,2%
  • Ja, jeg trur det blir krig i norge når jeg lever men ikke før om mer enn 20 år

    Stemmer: 11 9,2%
  • Nei, jeg trur ikke det kommer til og bli krig i norge

    Stemmer: 59 49,6%

  • Totalt antall stemmer
    119

DeletedUser

Guest
Det Knut1993 Skriver er langt fra så dumt som dere skal ha det til.

Ikke sikkert det blir krig med det første, men kan godt hende Norge havner i en konflikt igjen..

Selv om jeg har skrevet et innlegg med ok lengde på før i denne tråden, føler jeg at det er mye som er usakt.

Er helt enig med Knut når han sier at man ikke skal langt tilbake i tid før man finner eksempler på rekke og rad, der Norge er med i konflikter av ulikt slag.

En ting som er veldig viktig å merke seg i denne sammenheng er at samfunnet har utviklet siden sist gang Norge var i krig. Når jeg sier at Norge var i krig, mener jeg sist gang det ble kriget på norsk gjord.

Den måten Hitler førte Tyskland inn i krig og på den måte startet andre verdenskrig, ville mest sannsynlig ikke funket i dag.

Verden har blitt mindre og informasjon spres fortere. Hvis det skulle skje noe i Russland eller for den saks skyld i Tyskland, så ville folk fått vite det med en gang. Nesten på sekundet.
Da mener jeg ikke bare folk i Tyskland, men også resten av verden.

En av hovedårsakene til at Russland mest sannsynlig ikke kommer til å gå til krig mot Norge i nær fremtid er konsekvensene det vil få for Russland.

For 100 år siden hadde det kanskje gått. Da ville det tatt en stund før resten av verden fikk vite om det, og mest sannsynlig ville land langt unna bare gitt blaffen.

Men hvis det skulle skje i dag, ville til og med land som er på andre siden av jorden sakt frar om hva de mener. Dette kommer av at en krig ville fått konsekvenser for de også. Verden henger mye mer sammen enn den gjorde før. For 200 år siden hadde det ikke så mye å si for Norge om et land i Asia gikk til krig mot et annet land i Asia. Men i dag vil det bety mye.
Det kan for eksempel hende at det lande som havner i krig er hoved eksportør av et eller annet produkt. Under en krig vil de mest sannsynlig stoppe eksporten ut av landet og dermed vil det påvirke resten av verden.

Verden henger er mer global enn den var før. Dermed er en krig mot Russland i dag mindre sannsynlig enn den var for 100 år siden. Men det er fremdeles muligheter for at Norge havner i krig mot Russland.
 

DeletedUser

Guest
Om da Russland skulle ha angrepet oss, så hadde vi ikke stått aleine.

USA, England, Sverige, Danmark osv ville ha nok ha støttet oss i den saken.

Skal ikke se bortifra om at det blir krig iløpet av 2000-2100, men om norge kommer til å være en del av den, tviler jeg på.

Kina/japan hadde ikke gjort meg noe om å fått rensen opp i de 2milliardene mennenskene som bor der.:)
 

DeletedUser

Guest
Om da Russland skulle ha angrepet oss, så hadde vi ikke stått aleine.

USA, England, Sverige, Danmark osv ville ha nok ha støttet oss i den saken.

Skal ikke se bortifra om at det blir krig iløpet av 2000-2100, men om norge kommer til å være en del av den, tviler jeg på.

Kina/japan hadde ikke gjort meg noe om å fått rensen opp i de 2milliardene mennenskene som bor der.:)

Etter å ha sett hvilke lidelser krig påfører sivile og uskyldige så ønsker jeg ikke noen noe så vondt som krig...
 

DeletedUser

Guest
Nermenste vi kommer krig er når vi eier alle andre land i TW :)
 

jannas666

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Om da Russland skulle ha angrepet oss, så hadde vi ikke stått aleine.

USA, England, Sverige, Danmark osv ville ha nok ha støttet oss i den saken.

Skal ikke se bortifra om at det blir krig iløpet av 2000-2100, men om norge kommer til å være en del av den, tviler jeg på.

Kina/japan hadde ikke gjort meg noe om å fått rensen opp i de 2milliardene mennenskene som bor der.:)


Sverige og danmark faktisk?? ja de hadde nok stoppa russerne...:D

sist gang svenskene hadde sjangsen å støtte oss ver i 1940..så jo hva de gjorde da..
 

jannas666

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
hehe,men da er vel svaret enkelt..de hater oss nordmenn mer en nazistene..håper de digger oss bedre en Ivan om det smeller med russerne da..

anyways..12 timers skift i dag...sooove nå..natta..
 
Reaksjonspoeng
3
Oppsumering:

Det er mulig at det blir slag på norsk jord de neste 100 årene.
Vi kommer til å bli støtten i en eventuell krig.
Det er ikke Norge som er en del av krigen. Det kommer til å være noen som okkuperer oss pga strategisk plassering.

Er vi alle enige da?
 

DeletedUser

Guest
Hvis det blir krig, starter den i alle fall ikke i Norge. At det blir en ny verdenskrig hvor Norge til slutt må spille en rolle er ganske sannsynelig.
 

DeletedUser

Guest
Vel, dette er jo fullstendig off-topic.

Men, blablablablablablablabalblabalbalblalblablalbalblablalablablalblablalbalblablalbalbalblablablbabalabllablbalablablbalablbalbalablablblablalalablablblalballbalabllbablalablablbalbalablbalbablalbalbablalbalblablaablblabla!
 

DeletedUser

Guest
Tja, Norge hadde en viktig rolle i både andre og første verdenskrig, spesielt første verdenskrig, eller "den store krigen" som vi kaller den her til lands, så vi skal nok ikke se bort ifra at Norge atter en gang vil dominere slagmarken også mot Russerne.










:)rolleyes:)
 

DeletedUser

Guest
russland hadde forsåvidt planer om å ta norge i sine kommunistiske dager, men nå som de har blitt en brøkdel mer normal så er det liten sjangse for at de angriper oss.
 
Topp