NATOs fall?

Oxcyder

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
NATOs ledere har klart å bygge opp en kjempegod stamme, som har kriget og adlet seg til toppen av verden 6.
Vi har beholdt førsteplassen over en lang tid, og har vært veldig attraktive for stammesøkere.
Det har i den siste tiden vist seg at NATO har vært sammensatt av veldig forskjellige mennesker.
En stor del av medlemmene NATO hadde da det gikk oppover har vist seg å være freeloadere og/eller feige spillere!
Den dagen Epicki rekrutterte seg til førsteplassen, merket jeg noe med NATO.
Medlemmer begynte å syte og klage over småting, noen mer enn andre.
Aktiviteten i stammen gikk ned, noen dårlige koordinerte fellesaksjoner førte til enorme troppetap.
Moralen i stammen dalte, enda flere medlemmer forlot NATO.
Jeg vil si at disse spillerne ikke eier lojalitet (de jeg sikter til vet hvem dere er)
De har glemt at det er NATO som har gitt dem grogrunnlag for å bygge seg opp.
Med en gang det ikke gikk så bra med NATO, var visst ikke lederne i NATO gode nok, NATO var ikke bra nok.
Det er dårlig gjort overfor spillere som har fått avslag på søknad i NATO, spillere som kanskje hadde vær mer lojale.
Jeg spår at disse desserterte spillerene blir grunn til NATOs undergang.

Det jeg vil med denne tråden, er å dele mine oppfatninger av hva som skjer med NATO med resten av V6.
Samt at jeg ønsker tilbakemelding om hva NATOs fiender tenker om situasjonen.
Det er synn at en så fungerende stamme som NATO har vært, går under på denne måten.

Vi er 13 medlemmer, for all del, særiøse søknader vil bli mottatt og besvart skikkelig nå :p

En stamme er ikke bedre enn hva medlemmene gjør den til.


Mvh. Oxcyder
 
Sist redigert:

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Totalt uenig da vi er en stamme som ikke har gått ned og ikke har gått ned, ser jo at du sliter litt her så får vel komme litt til jeg her og prøve å ordne jeg og. Skjønner ikke hvorfor du poster på off.forum da dette kunne blitt tatt internt jeg da....

Veldig uenig med deg her. Dette kan ta's ig ;)
 

DeletedUser

Guest
Haha! Meget vitterlig at baron og hertug i Nato krangle på offentlig forum! Vente litt da folkens.. Må bare hent popkorn og 3D-brilla.
...Akkurat det her som nok kjæm te å bli mordern te Nato - Dårlig kommunikasjon lederan imellom. Ingen gode ledere te å styr medlemman, ingen stamme, enkelt og greit.
 

DeletedUser

Guest
Hehe krangel og krangel, fint du ikke har sett våres pm der vi koser oss da :)

*sigh* Burda skjønt at en neandertaler ikke skjønne det lille viktige poenget æ ska frem te. Nemlig det faktum at slike uoverenstemmelsa aldri føre nokka godt med sæ innad i en stamme! Ikke at æ hadd forventa at du, Zippy, villa erkjenn at Nato slit. Du e litt for stolt te akkurat det ;)
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
selvsagt er jeg for stolt over stammen min til det?

Men nå vet vi vel hvem som har mest fakta på dette området så... :rolleyes:
 

Oxcyder

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Dette er da ett spill! Og det skal være morsomt å spille.
Det er ikke morsomt når stammen du er medlem i, og ikke minst er hertug i taper medlemmer.
Ville bare dele litt fakta med alle dere andre der ute i V6.
 

DeletedUser

Guest
selvsagt er jeg for stolt over stammen min til det?

Men nå vet vi vel hvem som har mest fakta på dette området så... :rolleyes:

Hovmod står for fall, e det ikke det dæm si? :)
No ment ikke æ denj stoltheta du har te Nato, æ mene denj personlige stoltheta du eie.

Tja, æ håpe for Nato sin skyld at du har mer fakta enn mæ kjære Zippy.. Men! Fakta per dags dato e at det finnes ugress i Nato som tydeligvis ikke trives i det hele tatt i stammen. Det har blitt påpekt oppte flere gang her inne på forumet, å det vet du meget godt. Det har du benekta på det kraftigste, av dæm grunnan æ nevnt helt øverst i denj her posten, angående din personlige stolthet som e så stor at du ikke velge å vedgå at Nato faktisk har store problem i V6!

Det e så absolutt nokka som bli gjort feil i Nato, å som ledera e det dokkers jobb å rydd opp. Når det ikke bli gjort, velge som regel medlemma med potensial og fremtidsutsikta å prøv lykken andre plassa korr ting fungere bedre. (-> Delvis svar te Oxcy i tillegg.)
 

DeletedUser

Guest
Litt interessant at Zippy er uenig, og svarer med at:

1, stammen ikke har gått ned.
2, det finnes pm's hvor folk koser seg

Først og fremst har stammen gått ned:
image.php


For det andre snakker ikke trådstarter om poeng, men om holdning og lojalitet.

Krangling innad i stammen blir "motbevist" ved å nevne pm's der "vi" koser "oss". Oxcyder sier jo helt eksplisitt at han snakker om en (stor) del av medlemmene, ikke hele stammen. Ikke én gang formulerer han seg som om det gjelder hele stammen. Derfor er det heller ikke påstått at det ikke finnes medlemmer i NATO som koser seg og har det hyggelig.

Derimot virker det bekymringsverdig for meg som utenforstående at fenomenet "vi koser oss" foregår over pm, og ikke åpent for hele stammen. Kan godt hende dere har et offtopic-forum med en og annen vits (ok jeg vet at dere har dét:p), oppskrift på vafler og kanskje "tell til tusen" eller lignende. Men at det er pm's som trekkes frem som kilden til alt positivt i NATO (for du nevner vanligvis ikke kos #6 når du vil bevise hygge og god tone, gjør du vel?) så vil jeg tro denne kosen er noe begrenset til Zippy og hans personlige korrespondenter..
 

Oxcyder

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Vel, samtlige spillere som har forlatt NATO i det siste, har aldri skrevet PM til meg om sine missnøyer.
Hvordan skal jeg som hertug klare å gjøre ting bedre for medlemmene, når jeg ikke får feedback.
Ser plutselig i internt forum at spillere takker for seg.
Å være hertug i en stamme skulle visst være en heltidsstilling med overtid, noe som ikke er mulig for meg.
Det må gå ann å ha en kveld fri fra TW, uten at stammen skal rase sammen altså!
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Vel, samtlige spillere som har forlatt NATO i det siste, har aldri skrevet PM til meg om sine missnøyer.
Hvordan skal jeg som hertug klare å gjøre ting bedre for medlemmene, når jeg ikke får feedback.
Ser plutselig i internt forum at spillere takker for seg.
Å være hertug i en stamme skulle visst være en heltidsstilling med overtid, noe som ikke er mulig for meg.
Det må gå ann å ha en kveld fri fra TW, uten at stammen skal rase sammen altså!

Gode gud! Så mye humor har jeg aldri klart å få ut av en post før! :D
Nei det er trist at NATO faller så fort! Og ekstremt trist at sadomaster bare forsvant... Med originalen der så kunne jo vi i Epicki fått en vanvittig høy ODD!

Og Zippy kan jo være koselig til tider dere! Ikke spør meg når, men mener å ha delt varme følelser for ham med noen...
 

Johan j1234

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Syns det e fint at Oxcyder dele sine meininga :)

ka skal man gjøre liksom når medlemma plutselig stikk, enig der :(
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Vel, samtlige spillere som har forlatt NATO i det siste, har aldri skrevet PM til meg om sine missnøyer.
Hvordan skal jeg som hertug klare å gjøre ting bedre for medlemmene, når jeg ikke får feedback.
Ser plutselig i internt forum at spillere takker for seg.
Å være hertug i en stamme skulle visst være en heltidsstilling med overtid, noe som ikke er mulig for meg.
Det må gå ann å ha en kveld fri fra TW, uten at stammen skal rase sammen altså!
Sa vi ikke ifra hva vi ville forandre på? Jeg kan godt poste samme innlegg her som jeg gjorde på forumet deres om hva som måtte endres for at jeg skulle fortsette i stammen.
 

DeletedUser

Guest
Ja, jeg føler meg truffet Oxyder, da jeg var den første som stakk og sikkert har litt skyld for Nato`s fall.

Synes det er helt topp at Nato selv greier å poste dette, og at Zippy greier å svare slik han gjør.

Dere greier selv å utlevere en stamme som ikke fungerte og mye internt kaos. Lojaliteten greide stammen selv å ødelegge for sine medlemmer.

Takk for posten og for at dere selv utleverer årsaken til hvorfor vi "svek" Nato !!
 

DeletedUser

Guest
Generelt tips

Det å gå rundt og være bitter i ettertid på at folk ikke fant trivsel, og at lojaliteten ikke var som ledelsen ønsket, det fører ingenting godt eller konstruktivt med seg.

Tror også NATO ledelsen forveksler begrepene lojalitet og lydighet.

I spilletikken er det viktig å opprettholde et skille. Lydigheten er blind. Lojaliteten er alltid seende, kritisk og verdiforankret.
Lydigheten utspiller seg som regel bare i én relasjon: til den som har kommandoen.
Lojaliteten fyller alltid flere relasjoner samtidig.

Det finnes situasjoner som krever innøvd lydighet. Når det er action i en offansiv, eller innkommende angrep, har ikke medlemmene
muligheter for å føre langvarige diskusjoner om hva som er rett og galt. De må handle.
Men det blir riv ruskende galt å si at tw alltid er slik at medlemmenes lojalitet er det samme som lydighet i linjen oppover i organisasjonen.
En trygg og god leder vet at hun/han alltid er bedre tjent med å ha kritiske og etiske bevisste spillere rundt seg enn lydige medlemmer.





Som en takk for tiden jeg hadde i NATO, så ønsker jeg stammen lykke til vidre, og poster en link til en side som Oxcyder & co kan lese. Tror egentlig at alle stammeledere kan ha godt av å lese gjennom dette og reflektere litt.

http://www.ledernett.no/id/27795.0

1. Synliggjør virksomhetens strategi
- Vær tydelig på virksomhetens strategi. Benytt gjerne et godt it-verktøy for å synliggjøre strategien og måloppnåelsen. For eksempel er balanced scorecard løsninger ypperlige til dette.

2. Følg opp hver medarbeider
- De fleste virksomheter har halvårlige eller årlige medarbeidersamtaler. Det er lett å glemme at det er den kontinuerlige og daglige oppfølgingen og hva som skjer mellom disse strukturerte samtalene som er avgjørende. Mistrivsel og lignende forhold bør ikke få lov til å utvikle seg, men ryddes opp i med en gang.

3. Ha en uformell lederstil
- Vår skandinaviske lederstil, som preges av uformellhet, gjør at ansatte trives bedre. Sjefer som tar seg tid til å slå av en uformell prat og involvere seg i hvordan det går med de forskjellige prosjektene, belønnes med at trivselen på arbeidsplassen øker.

4. Snakk sammen internt - før informasjonen sendes ut offentlig
- Det er uheldig når de ansatte må lese avisen for å følge med på hva som skjer internt i virksomheten. Opprett prosesser hvor selskapet sikrer at kommunikasjonen går den riktige veien. Det er uheldig for virksomheten og virksomhetskulturen når jungeltelegrafen er den mest effektive informasjonskilden. Vær så åpen som mulig.

5. Skap takhøyde - involver de ansatte
- Mange hjerner tenker bedre enn få. Oppfordre til innspill, diskusjoner og fri utveksling av synspunkter. Stimulér de ansatte til å involvere seg, det frigjør kreativitet og øker motivasjonen. Utfordringen er å sette strek for diskusjonen når beslutningen til slutt er tatt.

6. Sats på mangfold og inkludering
- Menn, kvinner, unge, gamle, norske og utenlandske - mangfold skaper videre vyer og økt kunnskap både for virksomheten og for den enkelte ansatte. Tilrettelegg for et inkluderende miljø som stimulerer hverandres styrker.

7. Ha klare etiske retningslinjer
- Et godt rennomè styrker fellesskapet og stolthetsfølelsen. Klar CSR- strategi (CSR- corporate social responsibility) virker motiverende. Angi klare etiske og moralske retningslinjer. Ta ansvar for, og ha et bevisst forhold til klimautfordringer, i tillegg til å vise et sosialt engasjement.

8. Skap gode sikkerhetsnett
- Helhetstenking - i gode og onde dager - er av stor betydning i arbeidet med å ta vare på de ansatte. Helsefremmende tiltak og forebyggende arbeid er en veldig god investering. Dersom noe først skjer, er det også avgjørende med gode støtteordninger. God oppfølging fra virksomhetens side kutter ikke bare ned antall potensielle sykemeldninger, det kan faktisk redusere lengden på en sykemelding.

9. Gi ansatte frihet under ansvar
- Stadig flere etterspør fleksibilitet, en slags frihet under ansvar. Små barn, gamle foreldre eller nye familiekonstellasjoner - den moderne kunnskapsmedarbeider kan være i livssituasjoner som kan kreve noen timer av "prime time" arbeidstid. Tilrettelegging for resultatet og ikke antall timer i kjernetid, blir satt veldig stor pris på av dem som trenger det. Økt forståelse og fleksibilitet fra virksomheten belønnes ofte av de ansatte med at både kvaliteten på arbeidet stiger, samt at lojaliteten til arbeidsplassen øker.

10 Innfør goder
- Diverse goder gjør sitt for å skape trivsel på arbeidsplassen. Men det går ikke an å erstatte godt lederskap med en fruktkurv. Ekstra god kaffe på jobben, massasje og meditasjon i arbeidstiden og firmahytter er imidlertid noen av de mest populære godene.




Dr.Killerman / TUS (Tidligere NATO medlem.)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vel, samtlige spillere som har forlatt NATO i det siste, har aldri skrevet PM til meg om sine missnøyer.
Hvordan skal jeg som hertug klare å gjøre ting bedre for medlemmene, når jeg ikke får feedback.
Ser plutselig i internt forum at spillere takker for seg.
Å være hertug i en stamme skulle visst være en heltidsstilling med overtid, noe som ikke er mulig for meg.
Det må gå ann å ha en kveld fri fra TW, uten at stammen skal rase sammen altså!

Du svarte aldri.
 

DeletedUser

Guest
Får komme med min versjon også da tar hele versjonen min siden jeg var en utløsende faktor til krigen mot (m-s) F-F-D og karnskje starten på NATO sin nedgang?

Var medlemm i M-s fra starten av og takker for min tid der.

Gidder ikke å spille dette spillet uten litt action gjerne fear action. Vi hadde IAP med Nato og var allierte med F-F-D så var jo en veldig dårlig situvasjon da jeg var langt unna fronten mot SMACK osv

Sa derfor fra til ledelsen at vi ikke kunne fortsette sånn vis de ville at vi skulle ha motivasjonen oppe. Og at beste løsning var å gå mot F-F-D siden de var så spredt inne i oss. Samarbeidet med NATO og fjerna F-F-D over natta. Men de ville heller gå imot NATO som bare et par medlemmer hadde front mot.

Da gad jeg ikke mere og ingikk en avtale med NATO for å få litt spenning igjen. Gikk over i høstferien men var på ferie samtidig så var KV der en uke els.

Da jeg kom tilbake var det like stille som før? bare noen små speidere fra M-s og F-F-D. Da fikk jeg lyst til å slutte men valgte å se om det skjedde noe mer snart.

Skjedde ikke noe før jeg angrep Rulie litt som var inaktiv og fikk nukene hans tilbake før han ble/blir internadla.

samtidig gikk vel EPICK til krig mot hele v6 og all støtte jeg hadde inne ble trukket tilbake for de måtte "stacke" egne byer. + at mange medlemmer stakk pga ledelsen? Etter det har vel flere og flere stukket? kastet inn håndkle og stikker.

Skjønner at de syns det er kjedelig å være støttesendere, men er på en måte dårlig gjort ovenfor resten av stammen.

Er det egentlig noe liv på v6 nå? syns TW.no har blitt et veldig kjedelig sted som synker med spillere hver dag. hvor lenge kommer Tw.no til å være oppe? snart nede i 9000 brukere fordelt på 6 verdener?
 
Topp