Natteravner

DeletedUser

Guest
Straks jeg opprettet en konto på V18 (kortvarig opphold), har døgnrytmen min sneket seg tilbake til å være "sent" oppe igjen.
DAMN YOU TRIBALWARS!

Ah well. I'll just roll with it.
 

DeletedUser

Guest
Blir litt tidligere i natt. Blir fest i "kveld" og i morgen kveld. Slitsomt, men gøy :) Mindre TW = deilig :D
 

DeletedUser

Guest
Ja, må nesten det.

Brukte et par minutter på å regne litt på hvor mye folk bruker av penger på PP.
60 kr på bare bonuser (gitt at man kjøper 8500 PP om gangen).

Blir fort penger av sånt for Innogames.

Men det som irriterer meg en del er muligheten til å tilby og kjøpe ressurser med PP. Gjør oppstarten til et pill råttent høl. Er også særdeles skuffet over de individene som prøver å selge ressurser for mye PP. Utnytter unge og uerfarne spillere. Ta dere sammen folkens!
 

JustDance

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Så det du mener er at vi skal selge ress for lite PP og dermed gi folk som er villige til å svi av titusenvis av pp på tribal en enda større fordel?
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Ja, må nesten det.

Brukte et par minutter på å regne litt på hvor mye folk bruker av penger på PP.
60 kr på bare bonuser (gitt at man kjøper 8500 PP om gangen).

Blir fort penger av sånt for Innogames.

Men det som irriterer meg en del er muligheten til å tilby og kjøpe ressurser med PP. Gjør oppstarten til et pill råttent høl. Er også særdeles skuffet over de individene som prøver å selge ressurser for mye PP. Utnytter unge og uerfarne spillere. Ta dere sammen folkens!

Dobbeltmoral? OM vi setter prisene lave, vil det føre til enda mer kjøping av ress, noe du ikke liker. Men om vi setter opp prisene, slik det kanskje ikke er like mange som kjøper, mener du at vi utnytter unge og uerfarne spiller. Er alternativet ditt ingenting vs lave pris eller?
 

DeletedUser

Guest
Så det du mener er at vi skal selge ress for lite PP og dermed gi folk som er villige til å svi av titusenvis av pp på tribal en enda større fordel?

Burde ikke være en mulighet i utgangspunktet. Da ville det vært fair for alle.

Dobbeltmoral? OM vi setter prisene lave, vil det føre til enda mer kjøping av ress, noe du ikke liker. Men om vi setter opp prisene, slik det kanskje ikke er like mange som kjøper, mener du at vi utnytter unge og uerfarne spiller. Er alternativet ditt ingenting vs lave pris eller?

I og med at det faktisk finnes i spillet, må vi bare finne oss i det. Men nei, prisene skal ikke være rekordlave. Problemet ligger er at enkelte setter prisene kriminelt høyt.

Jeg tror ikke det er de unge uerfarne folka som har PP.

Bankkort blir gitt ut til yngre og yngre folk hvert år og du skal ikke se bort ifra at flere har faktisk PP. Fristelsen er stor og det kan være vanskelig å vite hvor mye penger som står på spill. Selv brukte jeg SMS i laaang tid og det var ganske dyrt i forhold. Hadde jeg hatt bankkort i den alderen, hadde jeg garantert brukt det og sikkert brukt enda mer penger.
 

DeletedUser

Guest
Alt må ikke være så vanvittig moralsk riktig. Hvis noen prøver å lure folk, så får det bare være. Folk prøver å lure hverandre over internettet, Ps3en, telefonen og e-posten. At det skjer på ett spill er uungåelig. Jeg synes det er verre med de som gir kredittkortnummeret sitt til "troverdige" nigerianere.

Uansett så er det en brøkdel av de uerfarne som kanskje kjøper ressurser for dyrt. At de i det hele tatt kjøper ressurser er feil, og dermed er det en fin straff og lærepenge for dem. Jeg vil også tro at de fleste skjønner, om de ikke er yngre enn 10 år, at det er snakk om ekte penger. Og da tror jeg ikke at de gidder å bruke penger på ett spill de nettopp har begynt med. De fleste har en logisk hjerne. Foreldre får også regninger som gjør at de blir oppmerksomme på barnets pengebruk på ett virtuelt spill.

Det kan det også være uerfarne folk som setter prisene såpass høyt fordi de tror at noen vil kjøpe de.
 

DeletedUser

Guest
Syntes det er litt skremmende at det virker som du tar det for gitt.

"Så lenge andre gjør det, så er det greit". Right.
 

DeletedUser

Guest
Syntes det er litt skremmende at det virker som du tar det for gitt.

"Så lenge andre gjør det, så er det greit". Right.

Hvis det er det du får ut av innlegget mitt så ser jeg denne diskusjonen som avsluttet.



Som en liten tilleggsopplysning så kan jeg informere deg om at jeg ikke har gjort det. Jeg synes det bare blir feil av deg å klage og irritere deg over de få folkene som gjør dette.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Bankkort blir gitt ut til yngre og yngre folk hvert år og du skal ikke se bort ifra at flere har faktisk PP. Fristelsen er stor og det kan være vanskelig å vite hvor mye penger som står på spill. Selv brukte jeg SMS i laaang tid og det var ganske dyrt i forhold. Hadde jeg hatt bankkort i den alderen, hadde jeg garantert brukt det og sikkert brukt enda mer penger.

VISA electron, som man ikke kan bruke til å kjøpe ting på nettet, om man skal få VISA og er under 18 år må foreldre gi sitt samtykke.
 

DeletedUser

Guest
Hvis det er det du får ut av innlegget mitt så ser jeg denne diskusjonen som avsluttet.

Diskusjon? Du la inn ett inlegg og kaller det en diskusjon når du ikke kommer til motmæle engang? Ikke mye til diskusjon det akkurat :/

Som en liten tilleggsopplysning så kan jeg informere deg om at jeg ikke har gjort det. Jeg synes det bare blir feil av deg å klage og irritere deg over de få folkene som gjør dette.

Anklaget ikke deg heller. Feil å klage? Virkelig? Prøver bare å gjøre spillet mer rettferdig for alle. Synd du ikke ser det.

Verden er ikke rettferdig, men hvis ingen gjør noe med det, vil ikke ting bli bedre av seg selv.

Vi har kjøpt 2k ressurser opp gjennom hele v18, og solgt i overkant av 20k , så den blir litt feil...

Hva har det med saken å gjøre?

VISA electron, som man ikke kan bruke til å kjøpe ting på nettet, om man skal få VISA og er under 18 år må foreldre gi sitt samtykke.

Det er mulig å kjøpe 760 PP for 100 kr gjennom SMS. Jeg er veldig klar over electron kortets begrensninger. Men dagens unge får ting tidligere enn før. Mobiler, bankkort og annet smårusk.


Mitt formål er å gjøre folk oppmerksomme på ting. Virker ikke som det er noen andre som tar seg bryet.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Verden er ikke rettferdig, men hvis ingen gjør noe med det, vil ikke ting bli bedre av seg selv.



Hva har det med saken å gjøre?




Det er mulig å kjøpe 760 PP for 100 kr gjennom SMS. Jeg er veldig klar over electron kortets begrensninger. Men dagens unge får ting tidligere enn før. Mobiler, bankkort og annet smårusk.


Mitt formål er å gjøre folk oppmerksomme på ting. Virker ikke som det er noen andre som tar seg bryet.


Ikke ta det opp med oss da. Ikke vi som setter opp de pokkers funksjonene. Ikke vi som setter opp blodpriser ved kjøp med mobil. Ikke vi som kan gjøre noe med dette. Er du misfornøyd bør du kanskje kontakte Dakapo, ikke klage på en tråd der natteravner skal skrive.
 
Topp