Videresendt, Inno Ny medalje

Gyldan

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Jeg har et forslag til ny medalje som ikke
er så dumt ^^

Å ha en medalje for hvor mye ressurser du har
sendt totalt til andre spillere..

:)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
vi har allerede en handelsmann-medalje-greie.

støtter ikke
 

donkiller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Han mener sendt, og ikke byttet.

Støttes.

Den kan jo hete noe sånt som Hjelpende Hånd.
 

DeletedUser

Guest
På en side er det positivt fordi man ofte avtaler bytte av ressurser med stammemedlemmer eller allierte over forumet eller skype uten at det registreres av medaljesystemet som en handel. Man kan også handle smått mange ganger og se ut som man er en skikkelig shopaholic, uten at man egentlig har sendt stort (hvor høyt man oppgraderer markedet vil også påvirke den eksisterende medaljen til en viss grad). En medalje som viser mengde sendte ressurser i stedet for hvor mange ganger man bytter på markedet vil (i denne begrensede settingen) gi inntrykk av å være et mer korrekt bilde av hvor mye man faktisk handler.

Men på den andre siden vil bruken av ressursbalanseringsscripts også regnes med som sendte ressurser. Og i en balanseringsrunde kan det fort bli sendt mye ressurser.

På den tredje siden igjen så kommer det jo an på hva man vil at medaljen skal fortelle. Og det er enkelt og greit "hvor mange ressurser har jeg sendt". Og det inkluderer selvfølgelig ressursbalanse også ;)

Jeg tror også at den eksisterende medaljen (antall ganger man handler i markedet) er der litt for å minne folk på å bruke den funksjonen.

Edit: Et navn som "hjelpende hånd" gir inntrykk av ressurser sendt til andre uten noen form for kompensering, og blir i mine øyne litt for begrenset. Men fint med forslag :)
 
Sist redigert av en moderator:

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Er jo det Wynja seier. Men med Ressbalanse scripta vil jo gjere at ein får sent svært mykje ress, slik som han seier.

Og trur det ville blitt mykje styr med og berre ta med ress ein sender til andre.

Står splitta. Greit med ein ny medalje, men trur ikkje denne vil slå ann so mykje. Ken vil vel sende vekk all ressen? :p
 

Gyldan

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Det å sende ress til f. eks en som trenger det, ja da er det litt kjipt at det ikke telles ;)

Ja, tenker på å sende andre ressurser, f. eks send en annen 1 mill ressurser for bronse eller sølv eller noe sånt.. ;)

Og vil du ikke sende en annen ressurser, ja da får
du ikke medaljen heller ^^
 

DeletedUser

Guest
det kan oppmuntre til å hjelpe mindre spillere til å hjelpe andre slik at det blir mer samarbeid. Etterhvert som verdenene blir større, så vil nok dette foregå i mindre skala da de fleste blir mer eller mindre selvforsynt.

En ting som muligens kanskje kan være mer nytting er "dagens støttekontakt" Den som sender flest tropper i støtte.
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
det kan oppmuntre til å hjelpe mindre spillere til å hjelpe andre slik at det blir mer samarbeid. Etterhvert som verdenene blir større, så vil nok dette foregå i mindre skala da de fleste blir mer eller mindre selvforsynt.

En ting som muligens kanskje kan være mer nytting er "dagens støttekontakt" Den som sender flest tropper i støtte.

Litt for lett at folk kan utnytte denne vel? :p Ta for eksempel Verden 1, der du får "Dagens støttekontakt", og har ikke du skjult medaljene dine da, kan vi se det i Hall of Fame, og siden du har litt front er det mulig vi angriper den fordi du har all støtten din ute :p
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Jeg støtter denne medaljen, syntes det er en god ide med en "hjelpende hånd" medalje. Men følgende krav må være innfridd for at jeg støtter den;
  • Medaljen er ikke noen dagens medalje, men en vanlig medalje
  • Medaljen teller kun ressurser du sender til andre spillere
 

donkiller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Jeg støtter denne medaljen, syntes det er en god ide med en "hjelpende hånd" medalje. Men følgende krav må være innfridd for at jeg støtter den;
  • Medaljen er ikke noen dagens medalje, men en vanlig medalje
  • Medaljen teller kun ressurser du sender til andre spillere

Støtter dette jeg også.
 

DeletedUser

Guest
Litt for lett at folk kan utnytte denne vel? :p Ta for eksempel Verden 1, der du får "Dagens støttekontakt", og har ikke du skjult medaljene dine da, kan vi se det i Hall of Fame, og siden du har litt front er det mulig vi angriper den fordi du har all støtten din ute :p

Da må du vel også ha full kontroll over hva alle andre har av medaljer kanskje? Neida, jeg ser den. Det kommer opp dato når du fikk medaljen, så blir nok vanskelig å gjennomføre på en god måte.
 

DeletedUser

Guest
MEN....
om dette ville bli gjort om til en vanlig medalje der du får medalje når du har sendt såpass mange tropper, så begynner det å ligne noe.
 

Gyldan

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Windsey, det var ideen ja, ikke at det er en
"dagens medalje", nei nei nei :)

Heller en sånn som du får selv, og ikke kan få "flere ganger", altså i lik funksjon som. f. eks våpenbror, kjære venn osv. altså at det ikke er en "dagens" medalje ;)
 

DeletedUser

Guest
Mye som er unødvendig på TW. Er der nå likevel :)

Syns ikke en slik medalje ville vært nødvendig, men det er jo absolutt ikke noe hinder for å ha den for det om ;)
 
Topp