Besvart Ny oppdatering/versjon.

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Ser at endel av sciptene ikke fungerer lengre etter siste oppdatering/nyeste versjon. Regner med at dere jobber på spreng for å oppdatere script slik at de fungerer skikkelig ganske raskt??

PO
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nei, det gjør vi ikke. Ingen av oss i teamet har nok kunnskap om script til å fikse de som evt ikke fungerer.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Nei, det gjør vi ikke. Ingen av oss i teamet har nok kunnskap om script til å fikse de som evt ikke fungerer.

Dere sitter med utviklerne og de som har lagd oppdateringa, det er dere som sitter med hele Innogames i ryggen og burde ha alle muligheter til å kunne gi den servicen spillerne trenger. På hvilket grunnlag er dere ansatt i teamet? Hva er din og resten sin oppgave og ekspertise innad i teamet?

PO
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Må berømme din yrkesstolthet. Du står VIRKELIG på for spillerne og prøver å hjelpe.
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Dere sitter med utviklerne og de som har lagd oppdateringa, det er dere som sitter med hele Innogames i ryggen og burde ha alle muligheter til å kunne gi den servicen spillerne trenger. På hvilket grunnlag er dere ansatt i teamet? Hva er din og resten sin oppgave og ekspertise innad i teamet?

PO

du får gå på .net sitt forum da vettu så kan du får hjelp av en script mod der da vi ikke har noen her på .no å det er heller ikke teamet/innogames sin jobb å lage/fikse script ved mindre dem har ansatt ei script mod.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Script som er laget av spillere er det ikke Innogames sitt ansvar å sørge for fungerer - det er skaperen av scriptet. Dette er noe Innogames har gitt beskjed om for lenge siden når jeg spurte om det var mulig å få hjelp med scripts.

Du har kanskje fått med deg at vi etterlyser en scriptansvarlig, men så langt er det ingen som har meldt sin interesse. Innen det skjer er det ikke så fryktelig mye vi får gjort med saken dessverre.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Script som er laget av spillere er det ikke Innogames sitt ansvar å sørge for fungerer - det er skaperen av scriptet. Dette er noe Innogames har gitt beskjed om for lenge siden når jeg spurte om det var mulig å få hjelp med scripts.

Du har kanskje fått med deg at vi etterlyser en scriptansvarlig, men så langt er det ingen som har meldt sin interesse. Innen det skjer er det ikke så fryktelig mye vi får gjort med saken dessverre.

Er det mulig å kunne spille med den forrige softwaren da? fram til scriptene fungerer skikkelig igjen?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Produktet som Innogames leverer nå er ikke spillbart lengre. Det er ingen som har tid til å bruke tusentalls av timer for å få sendt ut noen få angrep, produktet dere leverer uten script som fungerer holder ikke mål. Noe jeg håper du kan få sagt ifra til Innogames om.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Produktet som Innogames leverer nå er ikke spillbart lengre. Det er ingen som har tid til å bruke tusentalls av timer for å få sendt ut noen få angrep, produktet dere leverer uten script som fungerer holder ikke mål. Noe jeg håper du kan få sagt ifra til Innogames om.

Når spillere lager script så er det alltid en risiko for at noen av de ikke vil fungere etter en oppdatering. Sånn har det vært så lenge jeg kan huske, og som regel er det alltids noen som får fikset de etter hvert. I hvert fall på .net!
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Når spillere lager script så er det alltid en risiko for at noen av de ikke vil fungere etter en oppdatering. Sånn har det vært så lenge jeg kan huske, og som regel er det alltids noen som får fikset de etter hvert. I hvert fall på .net!

Etterhvert ja? Men produktet dere leverer nå etter oppdateringa holder ikke mål? Hva blir gjort med det? Innogames tjener såpass mye på de gratis timene folk jobber med script for dem at de burde kunne samarbeidet med disse slik at de fungerer skikkelig hver gang en ny oppdatering av softwaren kommer? Er sykt mange som fortsatt spiller TW pga scriptene og at de gjør TW hverdagen levelig.

Innogames sitt produkt er totalt avhengig av at scriptene fungerer og det er Innogames som pusher ut nye oppdateringer, ergo de burde sørge for å levere ett produkt til kundene sine som fungerer skikkelig.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Etterhvert ja? Men produktet dere leverer nå etter oppdateringa holder ikke mål? Hva blir gjort med det? Innogames tjener såpass mye på de gratis timene folk jobber med script for dem at de burde kunne samarbeidet med disse slik at de fungerer skikkelig hver gang en ny oppdatering av softwaren kommer? Er sykt mange som fortsatt spiller TW pga scriptene og at de gjør TW hverdagen levelig.

Innogames sitt produkt er totalt avhengig av at scriptene fungerer og det er Innogames som pusher ut nye oppdateringer, ergo de burde sørge for å levere ett produkt til kundene sine som fungerer skikkelig.

Tenker du på brukerlagde script nå eller? Det er ikke et produkt vi leverer. Vi gir muligheten til å bruke brukerlagde script, og den muligheten er det ingenting galt med så vidt jeg vet - det er scripta som er problemet.

Det er uansett ingenting å diskutere PaalOdin. Innogames har ikke tid eller mulighet til å fikse brukerlagde script da det er skaperen av scriptet sitt ansvar å sørge for at de fungerer, og ikke har vi i teamet muligheten til det heller da vi ikke har god nok kjennskap til bruken av script.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg forstår, dere leverer ett produkt som er avhengig av at spillerne lager script så produktet deres kan fungere og dere bryr dere ikke om å lage ett fullferdig produkt som ikke er avhengig av script. Forstår. Blir som at VW leverer en bil som ikke fungerer med engang. Du må programmere den først. Utvilsomt en fiasko. Du trenger ikke lure på hvorfor færre og færre spiller TW.
 

DeletedUser

Guest
Hvis script hadde vært en del av spillet, ville dem ikke alt ligget automatisk inne ved kjøp av pp?
Script er en gode vi har fått for å gjøre værdagen enklere, selv foretrekker jeg minimalt med script å heller spille sånn som i "gamledager", det var da skills og utholdenhet ble vist.

Å JEG TROR at det er flere som har sluttet pga scriptene, enn motsatt.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Jeg forstår, dere leverer ett produkt som er avhengig av at spillerne lager script så produktet deres kan fungere og dere bryr dere ikke om å lage ett fullferdig produkt som ikke er avhengig av script.
Du er avhengig av script virker det som. Den gjennomsnittlige spiller er ikke avhengig. Jeg vil si at Tribal Wars er et fullverdig spill, og som i de fleste fullverdige spill brukes script og lignende til å gjøre spillhverdagen lettere for enkelte. Men dette står uavhengige enkeltpersoner for.

Blir som at VW leverer en bil som ikke fungerer med engang. Du må programmere den først.
Tribal Wars fungerer jo ypperlig etter denne oppdateringen. Det der var tidenes - og da mener jeg tidenes - værste sammenligning.

Utvilsomt en fiasko. Du trenger ikke lure på hvorfor færre og færre spiller TW.
Uenig i din konklusjon. Du bør legge deg på minne det faktum at du er den eneste som kommer med en slik konklusjon (av det jeg har sett).

I tillegg så er jeg interessert i hvor du får det fra at det er færre og færre som spiller Tribal Wars? Hvilket tidspunkt er det du sammenligner med nå? Ja det har vært flere spillere enn det er nå, men den siste tiden har det holdt seg stabilt på rundt 5000 spillere på tribalwars.no. Muligens du monitorerer aktiviteten gjennom inntrykket du får på forumet? I så fall så viser statistikk om vi sammenligner med naboene i øst at selv om no bare har 59% av spillmassen se har så har no 255% flere aktive forumbrukere (1221 mot 343). Hvor vil jeg? Jo, det er ingen rot i din påstand.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Du er avhengig av script virker det som. Den gjennomsnittlige spiller er ikke avhengig. Jeg vil si at Tribal Wars er et fullverdig spill, og som i de fleste fullverdige spill brukes script og lignende til å gjøre spillhverdagen lettere for enkelte. Men dette står uavhengige enkeltpersoner for.


Tribal Wars fungerer jo ypperlig etter denne oppdateringen. Det der var tidenes - og da mener jeg tidenes - værste sammenligning.


Uenig i din konklusjon. Du bør legge deg på minne det faktum at du er den eneste som kommer med en slik konklusjon (av det jeg har sett).

I tillegg så er jeg interessert i hvor du får det fra at det er færre og færre som spiller Tribal Wars? Hvilket tidspunkt er det du sammenligner med nå? Ja det har vært flere spillere enn det er nå, men den siste tiden har det holdt seg stabilt på rundt 5000 spillere på tribalwars.no. Muligens du monitorerer aktiviteten gjennom inntrykket du får på forumet? I så fall så viser statistikk om vi sammenligner med naboene i øst at selv om no bare har 59% av spillmassen se har så har no 255% flere aktive forumbrukere (1221 mot 343). Hvor vil jeg? Jo, det er ingen rot i din påstand.

Greit at du spiller på mindre verdener hvor en ikke har behov for script, jeg kritiserer ikke deg av den grunn. Men på V1 hvor kontoene grenser til abnorme er man faktisk avhengig av at scriptene fungerer, når i tillegg at de innebygde funksjonene ikke fungerer ordentlig så er ikke produktet fullverdig som du påstår.


5000 spillere på .no? Kunne du dokumentert dette? 1400-1500 max tipper jeg.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Det finnes statistikk over dette på TWstats, Paalodin. Se selv.

Edit:
Hehe, kan også legge til at din gjetting antyder at du tror at 87.2% av alle som spiller på tribalwars.no er aktive på det offentlige forumet. Bare det er avkrefting nok. (Nå driter det tallet i folk som bare er på forumet, som jeg tipper er ytterst få)
 
Sist redigert:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det finnes statistikk over dette på TWstats, Paalodin. Se selv.

Edit:
Hehe, kan også legge til at din gjetting antyder at du tror at 87.2% av alle som spiller på tribalwars.no er aktive på det offentlige forumet. Bare det er avkrefting nok. (Nå driter det tallet i folk som bare er på forumet, som jeg tipper er ytterst få)


hvor finner du de 1200 aktive på forumet her? Hvordan regner du ut fra TW-stat at det er 5000 aktive spillere på tw.no?
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
294,598 Spillere loggført (5,391 aktive).
81,626 stammer loggført (587 aktive).
728,426 landsbyer loggført
1,695,848 erobringer loggført.
873,334 Loggførte stammeforandringer.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
294,598 Spillere loggført (5,391 aktive).
81,626 stammer loggført (587 aktive).
728,426 landsbyer loggført
1,695,848 erobringer loggført.
873,334 Loggførte stammeforandringer.

Tja, triksing med statestikken er jo greit. Veldig mange spiller minst på 2 verdener og noen på 3 eller flere verdener. Så Den statestikken er meget missvisende. I tillegg regner den med avsluttede verdener hvor det er 0 aktive spillere nå. Så vil påstå at det er langt færre aktive spillere enn hva TW-stat sin statestikk sier.
 
Topp