Ny verden - forslag til innstillinger

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Hastighet:1
Enhetshastighet:1
Paladin:Ja, med nye våpen
Bueskytter:Ja
Kirke:Nei
Akademi:Gullmynter til halv pris
Moral:Nei
Bonus landsbyer:Ja, nye
Barbarlandsbyer:Ja, vokser fort til 2500 poeng
Forskningssystem:Standard
Nybegynnerbeskyttelse:5 dager
Stammemedlemmer:20
Medaljer:Ja
Milits:Ja, kun for 2 byer (man starter med 2)
Stammekrig:Ja
Lojalitet20-35
Rekkevidde for adelsmenn400 felt
PremiumfunksjonerFull pakke, men ikke kjøp av adelsmenn
StammeskiftJa
FlaggJa
Valg av startposisjonJa
Angrep/support gap0ms
FakegrenseJa, 0.5% av landsbypoeng
NattbonusJa, 23:00 - 07:00
HaulVanlig
VinnerkravSkatter
Annet

Medaljene DR, DP, DA og DF kommer etter 7 dager. Rangeringsliste-medaljene etter 28 dager.

Farm limit på 2500 enheter per gårdsnivå.

Man starter med 2 landsbyer hver, begge med 26 poeng.

4 barbarlandsbyer og 4 bonuslandsbyer per spiller. Redusert distanse mellom landsbyer.

33% økt ressursproduksjon (base production/grunnproduksjon på 40, ikke 30)


Kan vel kommentere de litt: Instillingene er litt balanserte mellom de som er gode i angrep, og de som er gode i forsvar og mellom de som er flinke til å farme og de som går etter ressfelt. Jeg syntes også at det er gode innstillinger om man elsker offansive operasjoner, men også hvis man liker å sove litt trygt om natten.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Du kan bygge akademiet opp i 3 nivåer, hver nivå gir 1 am. akademi blir ikke revet når du adler en spiller. (med unntak du knuser med kata) tar 30kata for å ta alle nivåene.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Har aldri spilt med pakker, hva går det ut på?

Pakker er enkelt og greit et alternativ til gullmynter i akademiet. Som Olvedn skriver så kan man bygge ut akademiet til nivå tre. Enklet og greit så er det totalt antall akademier globalt som avgjør hvor mange pakker du kan kjøpe, og dermed hvor mange adelsmenn du kan utdanne. I oppstartsfasen er pakker ofte spennende, da man ikke kan få mer enn 3 adelsmenn i sin første by som igjen byr på utfordringer og gjerne koordinering med stamme og naboer. Du kan lese mer om systemet på engelsk her.
 

Mangoo-Imo

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
192
Så man kan maks produsere tre adels for hver by? Så hvis v17 blir med pakker i akademi så bør det være slik at lojaliteten går ned 30-45 eller noe for hver adelsmann slik at man har muligheter til å sende tog fra starten av verden.
 

Mangoo-Imo

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
192
Pakker er enkelt og greit et alternativ til gullmynter i akademiet. Som Olvedn skriver så kan man bygge ut akademiet til nivå tre. Enklet og greit så er det totalt antall akademier globalt som avgjør hvor mange pakker du kan kjøpe, og dermed hvor mange adelsmenn du kan utdanne. I oppstartsfasen er pakker ofte spennende, da man ikke kan få mer enn 3 adelsmenn i sin første by som igjen byr på utfordringer og gjerne koordinering med stamme og naboer. Du kan lese mer om systemet på engelsk her.

Takk, skal lese litt der!
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Så man kan maks produsere tre adels for hver by? Så hvis v17 blir med pakker i akademi så bør det være slik at lojaliteten går ned 30-45 eller noe for hver adelsmann slik at man har muligheter til å sende tog fra starten av verden.

Nei, definitvt ikke. Støtter heller 5am tog med pakker. da blir det større utfordringer i starten, samt jeg er møkk lei 3am gamble verdener. ren dritt spørr du meg.
 

DeletedUser

Guest
Da vinner gråbyene over spillerne. Blir aldri sukse siden veldig få liker å sitte med 100% stammedominans når verdenen er 70% gråbyer (som v14)

Samt, pakker som på hp5 støtter jeg, det oppfordrer til spilleradling og gir ekstrem vekst hvis du er en god offansiv spiller.

Å ha absolutt alle byene på en verden (da inkludert gråbyene) vil jeg si er unødvendig tidssløseri, rett og slett. What is the point? Så her er jeg enig med deg Olvedn. Pakker liker jeg ikke, selv om jeg aldri har spilt med de. Så lenge det ikke er kjøp av adels høres gullmynter fortreffelig ut. :)
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
TrAnxZ, jeg syns din build fokuserer litt for mye på oppstart med den ressurs greia. blir samme dillemma senere i gamet da med økningen i ress gir mere am. Vet ikke, kan bli mer spilleradling eller en masse gråbyadling pga halv pris.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Så man kan maks produsere tre adels for hver by? Så hvis v17 blir med pakker i akademi så bør det være slik at lojaliteten går ned 30-45 eller noe for hver adelsmann slik at man har muligheter til å sende tog fra starten av verden.
Pakkesystemet kan
a) ha en begrensning slik at antall adelsmenn du kan produsere er begrenset av det globale antallet akademi-nivåer
b) ha en begrensing slik at antalla delsmenn du kan produsere i en by er begrenset av antall akademi-nivåer i landsbyen

Når det er sagt så er a) det mest vanlige å se når en verden har pakke-systemet (og mange referer til dette systemet når de sier "pakker). Å se en verden med b) er med andre ord relativt skjeldent.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
TrAnxZ, jeg syns din build fokuserer litt for mye på oppstart med den ressurs greia. blir samme dillemma senere i gamet da med økningen i ress gir mere am. Vet ikke, kan bli mer spilleradling eller en masse gråbyadling pga halv pris.
Nja, vil si meg uenig i at de fokuserer på oppstart, og oppstart bare. Kan ikke vise til noe tidligere mtp gullmynter, men hvis du ser på verdener som v13 så var det faktisk 33% høyere ressurs produksjon der - men dette var aldri annonsert så vidt meg bekjent.

Jeg tviler ogs¨å sterkt på at det resulterer i noe særlig mer gråbyadling, enkelt og greit da pay-off fortsatt blir for liten. Selv om gullmyntene koster halvparten så mye er det fortsatt kostbart, samt at gråbyene har som alltid en mye høyere alternativkostand enn store spillerbyer.
 

DeletedUser

Guest
Hastighet:2
Enhetshastighet:2
Paladin:Ja, uten våpen
Bueskytter:Nei
Kirke:Nei
Akademi:Mynter
Moral:Nei.
Bonus landsbyer:Ja, nye
Barbarlandsbyer:Ja, vokser fort til 6000 poeng
Forskningssystem:Vanlig
Nybegynnerbeskyttelse:5 dager
Stammemedlemmer:15
Medaljer:Ja
Milits:Nei.
Stammekrig:Ja
Lojalitet25-40
Rekkevidde for adelsmenn50 felt. Utvides etter 90 dager
PremiumfunksjonerPK og FA
StammeskiftJa
FlaggJa
Valg av startposisjonJa
Angrep/support gap20ms
FakegrenseJa, 0,5% av landsbypoeng
Nattbonus Fra 00:00-07:00
HaulVanlig
Vinnerkrav90% dominanse
[tr]
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Hastighet:2
Enhetshastighet:1
Paladin:Ja, uten våpen
Bueskytter:Nei
Kirke:Nei
Akademi:Mynter
Moral:Tidbegrenset (90 dager)
Bonus landsbyer:Ja, nye
Barbarlandsbyer:Ja, vokser fort til 5000 poeng
Forskningssystem:Vanlig
Nybegynnerbeskyttelse:2 dager
Stammemedlemmer:20
Medaljer:Ja
Milits:Nei.
Stammekrig:Ja
Lojalitet25-40
Rekkevidde for adelsmenn50 felt. Utvides etter 90 dager
PremiumfunksjonerPK og FA
StammeskiftJa
FlaggJa
Valg av startposisjonJa
Angrep/support gap20ms
FakegrenseJa, 0,5% av landsbypoeng
Nattbonus Fra 00:00-07:00
HaulVanlig
VinnerkravSkatter
[tr]
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Hastighet:1
Enhetshastighet:0.5
Paladin:Ja, med nye våpen
Bueskytter:Ja
Kirke:Nei
Akademi:Gullmynter til halv pris
Moral:Nei
Bonus landsbyer:Ja, nye
Barbarlandsbyer:Ja, vokser fort til 2500 poeng
Forskningssystem:Standard
Nybegynnerbeskyttelse:5 dager
Stammemedlemmer:20
Medaljer:Ja
Milits:Ja, kun for 2 byer (man starter med 2)
Stammekrig:Ja
Lojalitet20-35
Rekkevidde for adelsmenn400 felt
PremiumfunksjonerFull pakke, men ikke kjøp av adelsmenn
StammeskiftJa
FlaggJa
Valg av startposisjonJa
Angrep/support gap0ms
FakegrenseJa, 0.5% av landsbypoeng
NattbonusJa, 23:00 - 07:00
HaulVanlig
VinnerkravSkatter
Annet

Medaljene DR, DP, DA og DF kommer etter 7 dager. Rangeringsliste-medaljene etter 28 dager.

Farm limit på 2500 enheter per gårdsnivå.

Man starter med 2 landsbyer hver, begge med 26 poeng.

4 barbarlandsbyer og 4 bonuslandsbyer per spiller. Redusert distanse mellom landsbyer.

33% økt ressursproduksjon (base production/grunnproduksjon på 40, ikke 30)


Med andre ord akk det samme som Ole sin, bare med redusert enhetshastighet.
Likte spessielt godt det med Lange Nybeggynnerbeskyttelse, da får selv de mindre aktive bygd seg litt opp!
Skjønner hvorfor du vil ha en gårdlimit, og er enig i den!
 
Sist redigert:
Topp