Nytt debatthjørne!

DeletedUser

Guest
Ser jo etter en stamme der lederne tar initiativ. Ikke bare sitter på rompa og venter på at stammemedlemmene skal gjøre jobben.
Der det er kommunikasjon mellom medlemmene og man kommer godt overens. Er godt med folk som er uenige i stammen også! Så det blir litt liv og røre på forumet, bare det skjer på en god måte :)

Stammen må jo også ha gode utsikter til kriger og planer som gjør at du føler at du utretter noe når du angriper en spiller/stamme. Er kjedelig å angripe små spillere og ikke ane hva du egentlig driver med...
Mye henger jo også litt på kvaliteten på spillerne. Helt greit med flere som er uerfarne, bare at man tar det seriøst i å bli bedre. Kjedelig med folk som driver ap med de som vil gjøre det bedre for andre. Aktivitet er jo også en stor faktor... Kjedelig med en stamme der alle er røde :eek:

Men det som er mest viktigst av alt er:
Å HA DET MORO! TRIVES! FÅ LYST TIL Å SPILLE MER! ;)
Da er man i en god stamme!
 

DeletedUser

Guest
Komunikasjon er livsviktig for en stamme. Det beste samholdet dannes ved god komunikasjon, og de beste spillerene dannes ved komunikasjon. Uten komunikasjon overlever ikke en stamme. Komunikasjon gir spillelyst og spilleglede + nye venner.

Komunikasjonen er sentral for meg, og det motiverer meg hver dag til å fortsette med TW :)
 

DeletedUser

Guest
Synes dere det ligger mer prestisje over å være en ledende stamme (og spiller forsåvidt), på v1 i forhold til de andre verdene ? Og hvilke faktorer begrunner du svaret ditt med?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Synes dere det ligger mer prestisje over å være en ledende stamme (og spiller forsåvidt), på v1 i forhold til de andre verdene ? Og hvilke faktorer begrunner du svaret ditt med?

Det ligger en del prestige i det å ha kommet seg opp og holdt plassen i den verdenen der krigen har vart lengst :)

Men samtidig ligger ikke v2 og v3 langt bak.

Så jeg vil påstå at det må være litt artigere på v1, men ikke mer prestigefullt...

Men for øyeblikket er det nok ikke noe lettere å holde en slik plass på noen av de andre (med unntak av v5) :)
 

DeletedUser

Guest
Det er utrolig lett å komme seg opp på første plass i V1. Og V2 vil jeg anta.
Alle kan gjøre det, bare de har nok tid...

Jeg har mange adels men bruker de bare ikke. Kunne kommet meg opp på 1. plass på under en uke. Men det blir da mye gråbyadling eller innadling. Liker bare innadling :)

De som ligger på topp nå, har tatt sjukt mange barbarbyer. Snakker ikke om alle..
Selv om de tar mange gråbyer, gjør dem ikke til dårligere spillere av den grunn.. Men de blir sett litt ned på.. Er så lekende lett å ta barbarbyer at det burde vært forbudt :p

Så vil ikke si det er prestisje å komme på 1 plass.. Er en herlig følelse å være på topp, men når du enderlig har nådd toppen, tenker du bare "hvorfor gjorde jeg det her?".... :p
Er jo ikke mye som overstiger det å ligge på 1 plass. Men det sier en del om spilleren. For det er utrolig, nesten umulig å bare ta fiendebyer og ligge på 1. plass.. Er jo tatt flere gråbyer enn vanlige byer nesten :rolleyes:

Er mer prestisje å ligge på 1 plass på V5 enn på V1. V1 har blitt et lite rot med mange unødvendige konflikter som har ødelagt for mange. Folk slutter og det er mange ingenmannsland med et hav av gråbyer... Veldig synd det der.. Men nå er det mange som jubler også. Endelig byer jeg kan ta som ikke angriper tilbake! yey! :D

Så V1 er det lett å overkomme.. Er bare ODA som er litt tøffere ;)
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Er imponert over de spillerne som har holdt ut i to år og vokst regelmessig. Stort sett veldig hyggelige spillere også, uavhengig av hvilken av de fire store stammene de er i.

De som har kjempet på front med egen konto i forskjellige kriger, samt tatt på seg kontovakter der nødvendig, fortjener virkelig ros. Det står det respekt av, og er selvfølgelig en veldig mye større prestasjon enn å ligge på topp i v5.
 

DeletedUser

Guest
Ukens spørsmål:

Beklager et noe forsinket spørmsål, men here it goes.

Det er lite som skaper like mye debatt som gråbyspørsmål. Som de fleste vet slettet store deler av serveren kontoene sine for en stund siden og på v1 er det stadig store mengder grått. Da disse kontoene ble slettet ble gråbyreglene de største stammene var enige om avviklet. Frem til da hadde de største stammene tvunget gjennom noe som tilsvarte en null-toleranse for adling av gråbyer.

1 år etter blir de som adler "for mye" gråbyer fremdeles kalt gråbyhorer. De som har mye grått på samvittigheten kan ofte få store problemer med å bli respektert som spiller. Det kan rett og slett virke som at store deler av v1 anser gråbyadlere som talentløse. Derfor ønsker jeg en debatt rundt dette noe betente temaet. Jeg vil derfor at dere skal ta stilling til følgende spørsmål:

Tror du v1 hadde vært bedre med tilsvarende gråbyregler som før? Altså en null-toleranse for gråbyadling?
Hvorfor tror du gråby-adlere har store problemer med å få respekt av andre spillere?
Og til sist: Hadde du ønsket et spill uten gråbyer? Hvis ja, hvorfor?
 

DeletedUser

Guest
For åpne med et ganske enkelt svar fra min side..

Jeg har egentlig ikke så mye imot gråbyadling, men har en del imot de som bare adler gråbyer. Har selv tatt avstand fra gråbyadling siden juli i fjor eller noe.. Gråbyer er det letteste man kan angripe på spillet og det er en god måte for å komme seg nærmere fronter.

Så er det jo slik at gråbyer er forlatte byer og det var spillere der før, så det å ta over de byene, er jo egentlig smart, for da vokser vi raskere og har gode muligheter for å danne store, sterke clustere. De som gjør dette, må ofte adle store områder med gråbyer, og når det da slutter spillere hele tiden, blir det bare flere og flere gråbyer. Siden det er så lett å kjøre denne passive strategien, blir det sett ned på. Selv om man angriper fienden. For det første svekker man ikke fienden (i like stor grad) og for det andre, så har du 1 adel mindre..

er mange som adler grått fordi det ikke er noe annet i nærheten, og det er forståelig. Men de som ligger ved fronten, har store muligheter.
Og ja, de kan være helt ekstremt gode spillere, men gjemmer seg litt bort ved å aldri vise seg fram.

Null toleranse ovenfor gråbyadling, vil stoppe utviklingen på verdnene på .no. Tror jeg. For det er mange som ikke spiller like lenge og slutter etter en stund. Hvis de byene ble borte, ville kartet sett veldig hullete ut :p
 

DeletedUser

Guest
terhals hadde iallefall opplevd en ny hverdag om det ikke var for gråbyer ;p han måtte ha lært seg å sende tog osv.. *huff*
 

DeletedUser

Guest
Ukens spørsmål:

Som flere av dere sikkert har sett, foretar jeg fremdeles noen intervju med profilerte v1 spillere. I disse intervjuene stiller jeg mange ulike spørsmål, men et som alltid ser ut til å kunne debatteres i det uendelige er: Hvilke spillere synes du har forandret v1 mest?

Så, hvem synes du har forandret v1 mest? Og ikke minst; Hvorfor? Du må gjerne legge til noen tanker om hva som skal til for å forandre en verden, samt hvordan du tror dagens v1-spillere kan forandre v1 i fremtiden.

Den som har vert der lengst.. :p
 

DeletedUser

Guest
Eg trur ikkje V1 hadde vert bedre med ein null-toleranse for gråbyadling. Eg for min del adler grått pga cluster, kall meg gråbyhore, eg kaller det strategisk. Cluster er bra (Y)

Vel, visst spillere kun adler grått, vil de ikkje ane ka ein virkelig krig er med virkelige spillere :p

Eg hadde ikkje ønska et spill uten gråbyer, synes de er fine naboer å ha, og fine farmer seff :)
 

DeletedUser

Guest
hehe.... da vår greske venn var i bol ble han så grise eid av tmr med mini og co i spissen at han satt kontoen på slett.. han duger ikke under pressure ;D
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
hehe.... da vår greske venn var i bol ble han så grise eid av tmr med mini og co i spissen at han satt kontoen på slett.. han duger ikke under pressure ;D

loooooooool

Dårlig forsøk på å sette en spiller under et dårlig lys Thore....
 
Topp