Nytt debatthjørne!

DeletedUser

Guest
Velkommen til the brand new: Debatthjørnet!

Etter at det forrige debatthjørnet ble stengt tok v1 P&P forumet en dum vending. Fordi noen av dere har fremmet et ønske om å få dette igang igjen så skal jeg gi dere sjansen til nok en gang å diskutere saklig! Woho ;)

Det blir samme prinsippet som forrige gang: Jeg poster nye spørsmål med gjevne mellomrom. Tanken er at dere skal kunne diskutere disse spørsmålene på en saklig måte. Med saklig mener jeg at dere skriver lengre enn 2 setninger og at dere begrunner svarene deres samtidig som dere forholder dere til de vanlige forumreglene.

NB! Hvis noen bryter reglene - ikke skriv en lang avhandling om det i tråden. Bruk rapporteringsmuligheten. På den måten holder tråden så ren som mulig.

All hjelp er også velkommen. Så, hvis du har forslag til spørsmål som kan tas opp i debatthjørnet er det bare å sende meg (glitter) en post ingame eller på forumet.

DATO | SPØRSMÅL:
06.02.10 | Hvem synes du har forandret v1 mest og hvorfor?
12.02.10 | Hva er god nok grunn til å slutte med TW?
19.02.10 | Hva mener du er definisjonen på en eksepsjonelt dyktig TW-spiller?
02.03.10 | Hva ser du etter når du skal velge stamme?
18.03.10 | Debatt rundt gråby-adling.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ukens spørsmål:

Som flere av dere sikkert har sett, foretar jeg fremdeles noen intervju med profilerte v1 spillere. I disse intervjuene stiller jeg mange ulike spørsmål, men et som alltid ser ut til å kunne debatteres i det uendelige er: Hvilke spillere synes du har forandret v1 mest?

Så, hvem synes du har forandret v1 mest? Og ikke minst; Hvorfor? Du må gjerne legge til noen tanker om hva som skal til for å forandre en verden, samt hvordan du tror dagens v1-spillere kan forandre v1 i fremtiden.
 

DeletedUser

Guest
de som har endret v1 mest, er : TW-Teamet!

og dere kan tenke dere frem til det....
 

DeletedUser

Guest
Jeg er ganske usikker på hvem som har forandret V1 mest
siden det er så mange som har vert med på å forandre v1
til det det er i dag.
 

DeletedUser

Guest
Tror nok det skal litt til å peke ut en spesifikk spillere som har forandret v1 mest. Jeg vil heller gi den "tittelen" til bol. De har nesten hele tida stått i rampelyset. Det har vært BOL som har styrt showet. Det er BOL som har vært den mest offansive stammen (ikke mtp od-a). Den stammen som har gjort at verden 1, er slik den er i dag. (greit nok de andre stammene har hat litt og si de også, men ikke på samme måte som BOL) De har ikke hat en eneste dag fri for krig og angrep mot seg (uten om julefri), men de kjører på for fult for det om.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Hm, det er ikke godt og si. For min del, har det nok vert IB. IB har alltid hatt fiender på alle kanter av seg. Det skulle vel egentlig bare mangle når dem holder V1, og har vert der en stund. Uansett - SFF gutta har også forandra og laget store overskrifter, både på forumet her, og i spillet. Dette er så klart mitt synspunkt på hvilken stamme som har hatt mest og si for min egen del, og hvordan V1 ligger ann pr dags dato.

Over på hvilken spiller som har endret V1 mest. Når jeg tenker meg om, så må det bare være Brann2006. Man kan si mye tull og krøll om han, men dette er karen som virkelig setter ting ut i liv, og faktisk har fantasi og engasjemang til og holde det gående en stund. Har gitt V1 mye liv opp igjennom tidene, og har vert litt artig og se hvordan han forsvarer utalelsene til folk på forumet :). Og når alt kommer til alt, så er han vel egentlig ganske grei og, om man ser bak den "tøffe" maskeraden hans ;).

hvordan du tror dagens v1-spillere kan forandre v1 i fremtiden.

Det er et veldig godt spørsmål. Det er veldig vanskelig og si siden serveren har kommet så langt ut i spillet, og det begynner og bli vanskelig for inviduelle sprell (altså sånn at en spiller utmerker seg mer enn andre). Egentlig er det ingen fasit på dette spørsmålet, så det blir vel mer synsing, og tanker rundt hva man tror kommer til og skje, og hvem det angår. Den personen som kommer til og forandre V1, og gjøre spor etter seg i fremtiden, tror jeg nok er Magic Dude. Han har nok et dårlig rykte på seg, og noen sleng-ord fra desperate fiender, men alt i alt er han en veldig grei kar og en super spiller. Når han angriper, så er det enkleste og bare grave seg ned. Mye gutts og stå på vilje, samt lagånd, gjør han til en veldig god spiller. I stedenfor og gjøre alt til sin egen vinning (som Brann har vist seg frem med tidligere, som også fungerte for hans del), tar han med seg spillere, og gjør til at han selv, og allierte (som angriper med han), får en enklere jobb med og plukke fientlige byer. Dette har så langt fungert veldig bra, ser det ut til ;).

Så ja, jeg tror nok han er en av dem fremtidige som setter spor, og blir viktige enheter i krigen(e) fremover.

// Kenn
 

DeletedUser

Guest
Vel, det som har formet V1, må jeg vel si er de gamle krigene. Der dukket det opp mange morsomme vendinger og kriger der man lærte mye. Jeg snakker da selvfølgelig om Core, fenix, xXx og =D=. Kan hende navnene var akkurat sånn, men i nærheten :)
Det kom fram mange gode spillere som har hjulpet alle stammene. Noen spillere har jo vært i alle stammene, som brann2006, og lagt igjen sitt merke..

Men hvis vi snakker om spillere og stammer som er nå, så vil jeg si at det er en delt førsteplass mellom BOL og IB. RNG har ikke markert seg så veldig. Vært litt stille og holdt seg for seg selv. Selvsagt har noen av spillerne der vært aktive, men det er mange som holder munnen lukket. Ser ut som de heller bruker energien på slagmarken nå da .. ;) BOL har litt å lære av dem faktisk :cool:

Av de store spillerne som har formet verden 1, er jo det lederne i alle stammene... Det sier jo seg selv egentlig. Det er de man hører om hele tiden, selv om det ofte er andre spillere som egentlig burde fått æren for mye av det de gjør.
 

DeletedUser

Guest
tre spillere har formet V1 på en unik måte.

Daggerheart: samlet alle imot Core, da de syntes uovervinnlige.
Brann2006: kanon som gjorde V1 til kaos så og si alene.
Glitter: utrolig leder og diplomat, hatt mange ledere i sin hule hånd. styrt som hun vil lenge....
 

Nomine

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Den spilleren jeg mener har gjort v.1 til det den er nå må være Glitter, hun kom inn som en liten n00b og satte hele verden på hode... =P
Jeg sier ikke dette for at jeg er medlem av BoL og må liksom da ta parti med dem.
Hun er en utrolig god leder som oftest klarer å få til det hun har bestemt seg for, hun er smart, inteligent og vet hva hun gjør.. og jeg kan ikke nekte for at hun skremmer meg av og til :eek:
Og at hun er en manipulerende liten...ehh...ja, samme kan det være :D har mange også fått erfare.
Men som alle gode ledere har hun også sine dålige sider, en av dem (etter min mening) er at hun er litt for egenrådig, men men xP

Men hun står ikke alene som den som har forandret v.1 mest, er vell ett par andre som har hatt noe med saken og gjøre ogs... men mange av dem har sluttet, så føler ikke for å nevne så mange av dem...
Men annen er Daggerheart, vet ikke så mye om han som spiller, men han gjorde i alle fall en forandring på v.1
Og det var å samle flere stammer mot de "store" "almektige" Core, uheldigvis for han og meg personlig så feilet han :/
Har aldri lagt skjul på at jeg aldri har liket Core noe sælig, og spessielt ikke en viss person som var i ledelsen der i begynnelsen, som også er en av de som har forandre v.1... uff der ble han jeg ikke ville nevne nevnt allikevel (Brann) :rolleyes:

Når det gjelder stammer som har forandret v.1 mest kommer BoL på førsteplass, de kom som noen etter nølere og banet seg vei til en topp stamme.
Husker fortsatt hva jeg tenkte når jeg fikk en forespørsel av Glitter (når jeg var i ledelsen i BETAS) om en allianse...; stakkars små, de må vi hjelpe og kanskje få dem til å gå mot Core >_<
Men som alle vet ble Core, IB og BoL de tre farligste stammene på v.1 i en periode, mange stammer prøvde å samle seg opp for å bli kvitt dem, som f.eks Renegades, de har ikke akkurat utmerket seg så mye, men litt forandring har de jo skapt på v.1 da.
Men IB har i grunn aldri utmerket seg så mye i mine øyne, de fulgte bare etter BoL/Core som en bikje i bånd og lystret vært lille vink, til de til slutt trodde de var store og sterke nok til å klare seg på egenhånd og slet seg... en feil de kommer til å angre bittert på at de gjorde. xD
Oki, det er litt inponerende at de ligger på førsteplass da :rolleyes:
En annen stamme som har satt seg ett merke på v.1 er vell -D- med Daggerheart i spissen ved å sammle sammen en del stammer for å prøve kvitte seg med Core, men de forsvant jo til slutt, ett lykkelig øyeblikk for min del ^-^

Og for å dele min lille mening om det siste der "samt hvordan du tror dagens v1-spillere kan forandre v1 i fremtiden."
Enkelt og greit, en liten kniv i ryggen, som er en ganske kjent og hyppig ting på de norske verdenene, norske spillere vet ikke hva ordet ære betyr.
Her dolker man hverandre i ryggen så for man får mulighet for det :rolleyes:
Så det er ganske enkelt å forandre v.1 totalt igjen, trengs bare litt backstabbing til, så er hele verden snudd på hode :p
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
tre spillere har formet V1 på en unik måte.

Daggerheart: samlet alle imot Core, da de syntes uovervinnlige.
Brann2006: kanon som gjorde V1 til kaos så og si alene.
Glitter: utrolig leder og diplomat, hatt mange ledere i sin hule hånd. styrt som hun vil lenge....

Enig med Poke her.
 

DeletedUser

Guest
Enig med Poke her.

På hvilken måte mener du og POKE ME at de spillerne har forandret V1? På en god måte antar jeg? Eller?

Er nok mange som er glemt på den lista. Det hender ofte at bare de som er mest omtalt får alt æren. Hva med Hamsun? Jonna (noe lignende)? Malficare? Hårek? Kanskje ikke akkurat disse som har vært så utrolig sentrale nå, men de har vært med på å forandre historien ganske mye.

Så hvorfor det bare blir nevnt spillere som lager bråk og konflikter lurer jeg litt på.

Og BOL blir veldig ofte omtalt som de "hellige" og "beste" av alle på V1. Noen som kunne utdype det litt?
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Uhrm. Vel, spørsmålet som er stilt spør jo om vår subjektive mening da.

Brann2006 som alle så opp til når vi var bittesmå, det dramaet han lagde helt i starten av V1 og som han fortsatte med i lang tid utover. Det har vært med å forme en vanvittig trang til å adle han vekk for de aller fleste skulle jeg tro. Han har jo knekt flere stammer alene, bare på å være relativt uærlig og svikende (eller noe slikt).
Nei jeg mener ikke at han har forandret V1 på en positiv måte. Men at han har forandret den, om enn i liten grad er jeg sikker på.

Daggerheart og Glitter sier jo seg selv. Sistnevnte har jo vært med siden .no`s morgen og vært en utrolig plagsom fiende, med sitt vanvittige spion nettverk. Dette vet både du og jeg skulle jeg tro.



Altså, vi alle er med å forandrer .no hele tiden. Det er ingen ultramektig person som sitter og trekker i alle snorene. Men skal jeg velge frem noen for diskusjonens skyld, så kom Poke Me med et godt forslag syns jeg.


Maleficare, Hårek og Hamsun har hatt omtrent like mye som meg og deg å si tenker jeg. Vi har vel alle (usikker) vært hertuger i store stammer, og vært med på å ta store avgjørelser. Om det gjør oss så veldig spesielle er jeg heller usikker på. Kjempehyggelige folk da.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Må si meg enig med Hansemann og Poke Me.

Men må også slenge på hele gjengen som sletta kontoene den triste jula 08 (SFF gjengen m.m)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ukens spørsmål:
På flere steder i dette forumet har det blitt diskutert hva som er en god nok grunn til å slutte med TW. Det er enkelte som bl.a. mener at man uansett har tapt så lenge man slutter/sletter kontoen sin, og at man mister all 'ære' av å slutte. De som slutter skylder vanligvis på er IRL, eller at de er lei. For å starte en litt saklig debatt rundt dette stiller jeg derfor følgende spørsmål denne uken:

Hva mener du er god nok grunn til å slutte tw?
Kan man i det hele tatt slutte med æren intakt, eller har man uansett "tapt"?
 

DeletedUser

Guest
hmmmm.

Utfordringen med dette, er det faktum at mange misstenker den som slutter for å bruke argumenter som IRL osv. som et skalkesjul fordi du har blitt dessmotivert. Når man har mange inncomes over lang tid har man lett for å bli dessmotivert, og dette vil jeg si er svakheten til mange erfarne spillere. Det faktum at de rett og slett ikke orker å logge på om morgenen til nye 400 inncomes. Jeg tror at (la oss ta Spookie som eksempel) er blitt dessmotivert. Og jeg må si at jeg har stor forståelse for det, om han faktisk føler det slik. For den dag det blir et ork å logge på TW fordi du er så lei av inncomes, da er plutselig gleden med spillet borte. Kjenner jeg dette rett, så er valget å bli dessmotivert og innaktiv en dårliggere løsning en å gi seg på topp, og slette kontoen/gi den bort.

Jeg synes det er feigt å prøve å sjule den egentlige grunnen til at du slutter. Er du dessmotivert, er du dessmotivert, og jeg kan ikke forstå at det skal lages noe mer hylekor ut av det. Jeg har full forståelse for de som slutter. Jeg spiller til spillet ikke er morsomt mer, og spookie skal ha honør for å ha holdt ut så lenge. :)

Så min konklusjon er at en god nok grunn til at man slutter med TW er hva DU føler om spillet. For det er tross alt et spill, og når det ikke blir en lek for deg mer, men blodig alvor, så har spillet gått til hue på deg :rolleyes:

Der har du også en grunn til å vurdere å slutte :cool:

MVH Cyber
 

DeletedUser

Guest
Er ett spill og mange har problemer irl :rolleyes:

Serriøst så har jeg vurdert å slutte mange ganger . pga inc... av en eller annen grunn blir jeg alltid adlet. tror jeg må switche taktikk :rolleyes::cool:
 

DeletedUser

Guest
En god grunn til å slutte er når du ikke gidder å spille mer. Jeg skjønner de som slutter hvis det er på grunn av skole, men da er det mye enklere med kontovakt. Det er også mulig å starte opp på hobby-basis hvis motivasjonen er borte, gi vekk kontoen og starte opp på nytt. Det er ikke så tidskrevende.
 

DeletedUser

Guest
"With great power comes great responsibility".

Desto større du blir, jo mer tid tar det å spille.
 
Topp