Offentlig beklagelse til -RE-

DeletedUser

Guest
Jeg, Redswan, beklager herved at jeg beskyldte -RE- for å bedrive pushkontoer.
Har nå fått svar ifra support om at ingen lovbrudd er begått, og jeg vil nå spise den metaforiske hatten min i skam.

Jeg håper dere ikke ble altfor såret av min påstand, og at kun et par timer til en kvalifisert psykolog er nok til å komme over den behandlingen jeg har gitt dere.

Så, igjen, vil jeg bare si at jeg beklager på det dypeste.


mvh Redswan
 

solono

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
Da må vi bare finne en innad i stammen som vil grille Redswan med masse ubehaglige spørsmål i et intervju :D
 

DeletedUser

Guest
ikkje for å si at noen bedriver juks eller noe...men når temaet først e oppe så kan man jo fint si at det e en veldig utbredt trend at de store stammene internadler mye i starten av en server.. selv om dette ikkje etter reglene er pushkontoer, så e det jo en veldig enkel måte å skaffe "grattis" byer på...no har eg ikkje fulgt med på alle stammene men RE har sålangt eg kan se allerede internadla 6 spillere, ckh 0.... så tidlig på en verden e det jo lett f eks 2 byer pr spiller x 3-4 k =36- 48 k poeng uten å måtte offre en eneste enhet.
litt dårlig trend spør du meg, ikke rart e norske serverene går nedenom å hjem..
 

DeletedUser

Guest
Haha. Har du faktisk tenkt på at om disse byene ikke ble internadlet, så ville de som fikk gratisbyene heller brukt adelsmennene sine på byer utenfor stammen? Med andre ord så får man ikke mer poeng ved å internadle, bare en gratisby som allerede var i stammen. Man mister til og med troppene i byen. Og adelsmennene til den gamle eieren får man ikke brukt igjen da det er ulovlig å adle etter man har startet en internadling. Og da hvis spilleren ikke hadde adlet denne gratisbyen kunne han adlet en annen by utenfor stammen, riktignok tapt mer tropper, men spilleren og stammen hadde økt i poeng.
 

DeletedUser

Guest
for alt du vet kan de byene stå temmelig troppeløse og det e ikkje sikkert de har preget mynter eller flere adelsmenn i det hele tatt, i tillegg så rekrutteres det inn nye spillere etter de gammle kickes og det hadde vel ikkje overassket om halvparten av disse blir i stammen som duals på andre kontoer... går ann å tenke lenger en nesetippen sin vettu
 

DeletedUser

Guest
føler jeg har forsvart meg mot dette et par ganger før (v7 *kremt*) så jeg skriver like gjerne et nok så likt svar jeg. Hva skal VI gjøre med det, baklageligvis er det spillere som ikke kan spille mer, skal vi bare sitte å se 3-4-5k byer gå grå, heh? trur du ikke 100 andre folk har lyst på de byene? tenk gjennom hva du skriver før du driter deg loddrett ut på forum Brian, kjenner jeg blir kvalm av måten folk får andre framstilt på, hvertfall når det er noe man ikke kan styre med selv.

og Robert, trodde du virkelig at RE, en stamme sammensatt av rutinerte spillere fra flere verdner ville synke så lavt som å drive med pushing? utrolig..
 

DeletedUser

Guest
Poenget her er vel heller at man ikke skal lete etter ting å anklage andre stamme for, da dette kan stille ne selv i dårlig lys. Men nå er vi ferdig med denne saken oss imellom og det er ingen sure miner nå. Noe som er suverent :)

Men det du sier her er at om en stamme internadler spillere fra stammen kan ikke stammen ta inn andre spillere fordi det blir sett på som feigt? Kun fordi det ussle medlemmet ikke lenger har tid eller lyst til å fortsette på kontoen sin så skal det bli så stor sak ut av dette hver gang en spiller gir seg? Om man leter litt i erobringer er det ikke vanskelig å finne andre stammer som også har internadlet en spiller og deretter tatt inn nye spillere. Man kan vel ikke si nei til en spiller bare fordi stammen nettopp har internadlet en i stammen, og den nye spilleren ligger godt an, har god erfaring, skrev en god søknad, kjenner andre spillere i stammen osv. "Nei, vi kan ikke ta deg inn fordi vi nettopp har internadlet en spiller." Dette blir jo tåpelig, og jeg har aldri i min tw-karriere opplevd noe sånt :)

Og om du ser på erobringene og ODA'en til disse spillerne ser du også at de har hatt flere byer og gjerne litt OD også. Jeg kan også bekrefte at spillerne faktisk har hatt både tropper og adelsmenn :)
 

DeletedUser

Guest
jeg er enig, griffin. for det var jo ikke fordi jeg trodde -RE- brøt reglene jeg sendte inn ticket(strengt tatt var det solono som beordra meg til å gjøre det nesten :p ), men det er en gråsone her som er veldig vanskelig å si om det er bevisst eller ikke. generelt sett.
absolutt verdt en diskusjon, men kanskje ta det på riktig forum heller :)
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Noen slutter tidlig, andre spiller litt lenger, mens noen slutter sent. Uansett, så vil man jo internadle byene på kontoene som det sluttes på, om det lar seg gjøre. Det vil alle stammer med litt mellom øra gjøre.

Om det er noe mer trend en tidligere tror jeg ikke. Ja, vi er færre spillere på .no enn før, men folk har alltid sluttet på forskjellige tidspunkt. :)
 

DeletedUser

Guest
synes jeg ikke, om en konto bevist bygges mot at en annen spiller skal dra nytte av den, da er det push, kontoene i RE som har slutta har vært kontoer som har vært aktive til dagen de finner ut at de ikke vil mer, dualen slutter, tiden strekker ikke til osv. for så at de internadles av stammen, på grunnlag av det jeg skrev over..
 

DeletedUser

Guest
har aldri sagt det e tilfellet at det jukses her... men sier som redswan sier at det e en gråsone, og at det skjer...så absolutt...mye enklere å få opp en adelsmann enn en ny nuke, og når internadlingene skjer gjerne en dag eller 2 etter siste adling så lukter det som regel svidd selv om det e uskyldig eller ikkje , stammen tjener poengmessig på det med en relativ lav kostnad, og om eg skrev i sist innlegg så skjer det at samme spillerne går inn som dualer på andre kontoer... da gir de seg teknisk sett ikkje.. men skal ikkje lage noe fuzz, eg bare sier ting som eg ser det..
 

solono

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
for alt du vet kan de byene stå temmelig troppeløse og det e ikkje sikkert de har preget mynter eller flere adelsmenn i det hele tatt, i tillegg så rekrutteres det inn nye spillere etter de gammle kickes og det hadde vel ikkje overassket om halvparten av disse blir i stammen som duals på andre kontoer... går ann å tenke lenger en nesetippen sin vettu

Da får du ta det videre med tw teamet. Vi kan ikke la byene gå i grått, dette ville nok ikke du gjort heller. Og med tanke på at våre stats tilsier at vi angriper mye så skjønner jeg ikke helt hva du klager på dessverre. At CKH ligger forran oss nå er fordi de har fått veldig mye de siste 2 dagene.

:) Følte bare jeg måtte si noe om dette.
 

DeletedUser

Guest
voldsom så defansiv dere blir då... som jeg skriver er ikkje dette beskyldninger eller noe, og det e heller ikkje klaging , men det e vel heller ikkje så vanskelig å se at stammen tjener på det? har spilt tw i alt for mange år og har no aldri bestemt meg på dagen at no gidder eg ikkje mer, og etter min erfaring e det ofte de mest erfarne spillerne som tøyer strikken lengst.. de kan reglene og vet å utnytte systemet..
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
"Beskyldningene" kom først da jeg hadde adlet en by av Leiv Eiriksson og Runinter. Begge disse spillerne hadde ikke tid til V12 mer for nå, og når de da begge sitter på tradisjonsrike kontoer som ikke vil gies bort, så er internadling den mest naturlige løsningen.

Synes dere skal være litt forsiktige med å beskylde videre nå. Folk i CKH vil også slutte med tiden, så for sånn på forhånd ikke drite seg ut litt, kan det være greit å stoppe nå. Med mindre dere dropper all internadling da, noe jeg har vanskelig for å tro.

Å miste spillere som Cleo og Myh fra en stamme er ikke akkurat noe man ønsker, så skulle gjerne sluppet å adle disse byene..
 

DeletedUser

Guest
Ok, dette er et seriøst tema, men jeg var ikke 100% seriøs med ticketen. Hadde sansynligvis ikke sendt inn ticket om ikke solono hadde oppfordra meg til det da vi tulla på skype :p

Jeg synes dog vi, på et generelt plan, ikke direkte imot -RE- kanskje, ta diskusjonen på forslag-forumet eller noe. For som det blir sagt er det jo nesten umulig å faktisk bevise om det blir juksa og det er mye lettere å skaffe en adelsmann till, enn ett nuke.

PS: Slemt å gi meg negativt rykte når jeg beklager :p
 

DeletedUser

Guest
@Redswan: Tøft av deg å innrømme at du tok feil på P&P forumet. Det er litt for få som er villige til å gjøre det. Skulle gjerne gitt deg ryktepoeng, men har gitt for mange siste døgnet. Du får nøye deg med dette bildet;

[spoil]
funny_demotivational_posters_01.jpg
[/spoil]

litt dårlig trend spør du meg, ikke rart e norske serverene går nedenom å hjem..

Oh my.

Helt enig! Jeg mener, riktignok så bedrev vi internadling på begynnelsen av V1 ( som tidvis leder av stammen som leda V1 første halvåret føler jeg meg kvalifisert til å si det ). De kontoene som adles er riktignok kontoer som ikke har spillere. Men det er kontoer som selvfølgelig gjør at det har blitt så kraftig redusert antall spillere på .no! La gå, denne trenden går gjennom på alle de andre TW serverne, men det er sikkert like ille der!

Det ovenfor er selvfølgelig bare tullball. Det kan nok hende det er mer internadling nå enn før, men det har nok heller med premades å gjøre. Folk blir dratt med til å starte på verdener de ikke er motivert for og føler de trenger ørten dualer. Plutselig strekker ikke den labre motivasjonen til, så da blir det internadling.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Tror de fleste er enige at det i teorien kan misbrukes, uten å bli tatt. Men det er så vanskelig å bevise at det er pushing på den måten. Men det er ikke det som har skjedd her i -RE- i alle fall. Dere som tror noe annet, tråkker litt i salaten og tar feil. Internadling er ikke direkte uvanlig på TW, og jeg tror til og med det kan skje i CKH. Gudene vet :Surprised:
 
Topp