OIM - Crash and burn?

DeletedUser

Guest
OIM... Og OIM, kjære OIM.

Lenge har vi nå kriget. Kveld, natt, morgen og ettermiddag. Alle døgnets tider har vi knuffet borti hverandre. Det føles som om det var i går vi innledet et vennskap og samarbeid mot slemme Nice. Dype diplomatiske samtaler mellom Geir, Hrafnir og meg. Gode retningslinjer for videre samarbeid og direkte oppmarkeringer for hvor vi skulle angripe og adle. Alle de sene kveldene med møter og problemløsning. Alle de planene vi hadde. Så snudde alt. Krig. Nice merget med dere. Slemme Nice var nå blitt til OIM, som gjorde dere litt slemme. Kanskje holdningen til Nice nå endelig har tatt dere igjen?

For slik Nice var mot slutten er dere nå. Flytende såvidt på overflaten. Streber for å holde hodet over vannet. Nesten litt trist å se på. Men nå som vi er fiender, kan vi ikke gjøre annet enn å lage litt strøm i vannet for å gjøre det ekstra vanskelig :p

OIM i sin storhetstid var en en robust stamme. En med markerte ledere som styrte med jernhånd og alle visste hva alle gjorde. En stamme med tillitt og godt samarbeid. Hva har skjedd gjennom tiden for at dere er slik dere er nå?

tumblr_mdcr8i5wup1qfbhp5.gif


Ledelsen i ODA har, siden jeg opprettet lederchatten, lenge undret over hvordan OIM skulle utvikle seg. Rekruttering av alt som krabbet og går. Snikrekruttering av de rundt oss. Samtaler bak ryggen vår med enkelte medlemmer. Noen bet på, andre ikke. Helt greit. Vi ønsker ikke illojale spillere som bytter stamme når de føler for det. Dere kan godt få de.

Men nå er vi altså ved et veiskille. Lenge har vi nå adlet og adlet av dere. Vi ligger ikke bare i pluss, men vi knuser dere på alle fronter. Den eneste som vi føler gjør noe, er Skandyzz. Når han gidder da selvfølgelig. Han liker å ta gode pauser. Noe vi ikke har noe imot :)

Jeg har gjennom kontakt med flere i OIM, fått høre at moralen er på bunn. Flere har gitt opp. Andre er usikre. Enkelte vil bli med i ODA. Hvordan skal dere snu denne trenden? Prøver dere i det hele tatt? Vi hørte rykter om at Dr.Good har blitt den nye lederen. Geir på Atlas ble jo adlet ned tilsynelatende uten motstand. Hrafnir ga seg for en stund siden. Er det ledelsen som har skyld i denne labre innsatsen deres?

Skypechatten vår er som oftest preget av rapporter av adlinger med utestående støtte, knusing av stacks og nukes, statistikk og god humor. Lurer veldig på hva dere snakker om. Mulig dere heller snakker om andre ting enn TW og har nedprioritert det for en periode? Ikke vet jeg.

Fortsetter dere i samme spor dere har gjort i det siste, er det ikke lenge før hele OIM blir borte. Og da står stakkars J.F.F igjen mot oss. Overraskende at de fortsatt er med! Vi er tekniskt sett ikke i krig med de. De bare... "er" der. Dumt dere ikke samarbeider. I. Det. Hele. Tatt.

Den en gang mektige OIM, er nå på vei ned. Raskt. Og i økende fart.

Hindenburg.gif


OIM. Er dere fortsatt med i fighten? Er dere i live? Eller har dere allerede tatt ferie og planlegger å forbli der til evig tid? Uansett, så ønsker vi i ODA dere lykke til videre. Våre krigere er klare for flere utfordringer. De møtes alle i Valhalla etterpå, så en kriger dør aldri. Ikke egentlig. Men en stamme derimot. Den kan lett fordufte om den ikke vedlikeholdes. Sakte viskes de vekk fra historien og fordufter som en fjert i vinden.

ODA står klare på andre siden av slagmarken. Øks, sverd og spyd i hånd. Bueskyttere og katapulter klare. Vi venter på dere. Er dere klare for å møte oss?

knights_division_by_daroz-d7nlxne.jpg
 

legenden

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
130
ODA vinner enkelt og greit pga. MD. De som sier noe annet; lyver :)

Det kan du ikke bare si, men ja, jeg er veldig glad vi har hatt en spiller som MD. Alle vinnende stammer har en overlegen rang 1. Om det er slik du vil se på saken vil jeg tørre å påstå at Myth vant v14 pga. Torquemada. ODA har enormt mange gode spillere som har prestert bra i tidligere verdener. For å sette det i en annen betydning kan jeg da like gjerne si at OIM ikke hadde vært i den situasjonen de er i uten deres store alfahann skandyzz.

Magic Dude er definitivt v18 store stjerne. Han har spilt solo, adlet enormt mange fiendebyer og vært en sentral leder i ODA gjennom hele perioden. Men man kan ikke se bortifra at andre spillere i v18 har vært sentrale for ODA utvikling. Her kan jeg for eksempel trekke frem RaM77 konstante press bak fyllesamen og Bermuda, lord swagstatic som holdt viktig/sentral front mot østlig OIM/DOF, Jon Snow som over en relativt kort periode slukte OIM byer i øst og åpnet opp nye fronter, Afroki som i overlegen form holdt front mot vestlig OIM i flere måneder, MAB1 som stoppet OIM's utvikling i sør-øst, xandor som har herjet i midten, Dora the explorer og decrepitus som har holdt jernhånd i vest.

Det er mange ting som utgjør en total. Vår suksess bygger på hverandre - men at MD er den beste spillerne på v18 er det ingen tvil om. I mine øyne er han den kanskje beste her på .no. (hug)

-
Elias
 

DeletedUser

Guest
Det kan du ikke bare si, men ja, jeg er veldig glad vi har hatt en spiller som MD. Alle vinnende stammer har en overlegen rang 1. Om det er slik du vil se på saken vil jeg tørre å påstå at Myth vant v14 pga. Torquemada. ODA har enormt mange gode spillere som har prestert bra i tidligere verdener. For å sette det i en annen betydning kan jeg da like gjerne si at OIM ikke hadde vært i den situasjonen de er i uten deres store alfahann skandyzz.

Magic Dude er definitivt v18 store stjerne. Han har spilt solo, adlet enormt mange fiendebyer og vært en sentral leder i ODA gjennom hele perioden. Men man kan ikke se bortifra at andre spillere i v18 har vært sentrale for ODA utvikling. Her kan jeg for eksempel trekke frem RaM77 konstante press bak fyllesamen og Bermuda, lord swagstatic som holdt viktig/sentral front mot østlig OIM/DOF, Jon Snow som over en relativt kort periode slukte OIM byer i øst og åpnet opp nye fronter, Afroki som i overlegen form holdt front mot vestlig OIM i flere måneder, MAB1 som stoppet OIM's utvikling i sør-øst, xandor som har herjet i midten, Dora the explorer og decrepitus som har holdt jernhånd i vest.

Det er mange ting som utgjør en total. Vår suksess bygger på hverandre - men at MD er den beste spillerne på v18 er det ingen tvil om. I mine øyne er han den kanskje beste her på .no. (hug)

-
Elias

Jeg vil tørre å påstå at MD er nesten alene grunnen til at ODA kommer til å bli stående igjen som vinnere på denne verdenen. MD med sin fantastiske evne til å sette kontoer under press over lang tid har egenhendig ført til at sentrale kontoer i både Nice og OIM har sluttet.
Selvsagt har flere spillere i ODA gjort en god innsats, men det hadde vært totalt forgjeves om dere ikke hadde MD. ODA hadde ikke eksistert i dag uten MD. På samme måte som at Nice var ingenting uten Pål og OIM trolig ikke hadde vært mye uten Skandyzz-kontoen.

La oss stille klokken 11 måneder tilbake i tid. Nice har overkjørt alt og alle i flere måneder og Power er på vei til å bli oppløst. ODA blir dannet med Scott som leder - folk trodde allerede da at dette måtte Nice ta grunnet ett ekstremt stort overgrep. Så feil kunne man ta. Nice fortsatte å kjøre på, men så kom sommeren. Inaktivitet herjet begge sider, men ting så fremdeles mørkt ut for den nye stammen ODA med Scott i spissen - tar jeg ikke feil så sluttet han omtrent rundt denne tiden. MD joinet ledelsen i ODA og ODA har aldri sett seg tilbake. 1-2 måneder senere sendte MD det første skremmeskuddet for hva fiendene hans hadde i vente. Han egenhendig kjørte Babaganoosh-kontoen(het da Fiskars) og lot dem vel være igjen med noen få byer.
Deretter overtalte han MK til å joine ODA og satte Nice under ett ekstremt press.
Nice og OIM merget for å sette press på ODA - for MD var det bare flere byer å adle.
Hans press har alene ført til at kontoeiere og dualer på Heartbreak, Graffyz, Berserkfolla, Dr. Good(for en periode var uten eier), The Lonely Wolf, Bermuda, Fyllesamen, Onkelskrue etc. har sluttet. Dette har ført til ett ekstremt behov i OIM for nye folk inn på kontoer og lite motivasjon i både Nice og ODA. I tillegg til at flere personer har totalt mistet motivasjonen når de har sett på MD sine herjinger.
I ODA har kontoeiere kommet og gått. For eksempel så har verken Xandor., John Snow, Afroki eller Lord Swagtastic hatt samme kontoeier gjennom hele verdenen så uten MD sin jobb som stammeleder så hadde muligens de nåværende spillerne ikke vært på denne verdenen per dags dato.

Jeg tror aldri ODA hadde kommet seg opp av sumpen uten MD som leder og angrepsspiller. Det er absolutt ingen andre spillere som har skapt like mye panikk i både OIM og Nice som MD. Når han har angrepet har det vært fullstendig panikk. MD får folk til å slutte.

For all del, jeg vet ikke mye om hva som har skjedd innenfore dørene i ODA, men jeg har ett ekstremt godt bilde av hva som har skjedd fra starten i Nice til OIM pdd.
 
Sist redigert av en moderator:

KelTHuzad

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
En morsom og interessant tekst, Md. :)

Når sant skal sies så er faktisk MD hovedfaktoren til at ODA går av med seieren på denne verdenen, enkelt og greit.
Magic dude kom inn når ODA trengte det mest og som Harald skriver, har de ikke sett tilbake siden. Han hjalp stammen opp på beina, samme som Roger gjorde med NICE en stund etter at MD fikk overtalt Sindre/MK til å bytte side.

Jeg sier heller ikke at Magic dude har gjort all jobben, for det er ikke sant. Dere andre i ODA har også gjort en storartet jobb mot OIM, det skal dere ha. :D

Denne verdenen har vært en gøyal verden med mange forskjellige scenarioer som har gått begge veier. Både negativt og positivt. Og jeg angrer ikke på at jeg startet å spille her, for gøy har det vært.

Og ja, sommeren slo oss hardere enn forventet, da inaktiviteten var laber absolutt hele sommeren. Dette gjaldt nok i begge stammer. Og det at Pål sluttet rundt ved sommerslutt hjalp ikke akkurat på motivasjonen til de som var igjen i NICE, og stammen gikk videre på kontovakter. Det samme hendte også med Bexx/Skandyzz da Benja sluttet, men vi fikk inn noen flotte overtakere som har gjort det minst like bra i ettertid. Som også Pål skrev litt før ferien i fjor, var sommerferien samt størrelsen på verdenen NICE's verste fiende", noe som faktisk stemte.

Det at NICE og OIM merget kom nok ikke som en bombe for ODA medlemmene, da dette var vår eneste mulighet til å slå tilbake. Gikk ganske greit i starten, men etter ledelsen i OIM sluttet har det bare gått nedover til hit vi står i dag. Og ODA skal ha for arbeidet de har lagt ned til nå. Nå vet jeg ikke hvor mange av OIM medlemmene som forsatt kjemper i mot, men fra det jeg har sett nå, skal det mye til for at OIM slår tilbake.


Gleder meg til å se tilbake på disse trådene og le sammenhengende til jeg svimer av!

Her, MD! Føler det er tiden for at du kan se tilbake på alle kommentarene fra de kjepphøye medlemmene i NICE. (rofl)

- Thor ut / Tidligere TANL
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Veldig greit at MD får den skryten han får. Han fortjener det, for han har jammen meg gjort sitt, men å påstå at han alene skulle klart det samme, det er jeg ikke enig i. Sorry MD (wasntme). Jeg vil påstå at samarbeidet i stammen, som er unikt, etter min erfaring, er den avgjørende faktoren for at OIM er der de er i dag. MD har kjørt på fra nord, og gitt magesår til flere. Dog.. hadde ikke vi andre vært der, lenger sør, så ville han fått press fra PGM, fyllesamen og Bermuda. Vi som ligger lenger sør har presset disse spillerne ut av området, og overtatt deres soner. Egenhendig har jeg angrepet samtlige 3 spillere, uavbrutt i flere mnd. Jeg nuket f.eks fyllesamen i en hel mnd, før resten av folket slang seg på. Da var han såpass knust, at det var en lett oppgave å fjerne ham. Samme med Bermuda, som har vært under konstant press siden FylleSamen var borte, og er det fortsatt. Hvis ikke vi andre hadde ligget der, og presset som vi gjør, så hadde heller ikke MD hatt de samme arbeidsforholdene han har i dag. Så jeg tør påstå, at det er feil at MD alene, er den som har kjørt OIM i grøfta.
 

KelTHuzad

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Hvordan kan det hjelpe når det ikke er eiere på kontoene i stammen?
Og det som faktisk har mest og si er beliggenheten, og dere ligger best til.
Er ikke bare spillere som har noe og si. Det trodde jeg du viste.
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Hvordan kan det hjelpe når det ikke er eiere på kontoene i stammen?
Vel det er deres problem vis dere ikke greier å få spillere på kontoane deres.

Og det som faktisk har mest og si er beliggenheten, og dere ligger best til.
Er ikke bare spillere som har noe og si. Det trodde jeg du viste.

OIM har alltid hatt den beste beligenheten men dere har kastet den bort nå de siste 2 månedene.
....
 

KelTHuzad

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Ikke vær så butthurt da, Roger.

Vi hadde den beste beliggenheten til du valgte å ditche oss fremfor ODA. :)
 

the cr

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
Det er helt riktig Habbo. Skulle aldri tro jeg kunne bli enig med deg så mye rart du spytter ut på forumet ;)

Det at MD er grunnen for at ODA går mot en eventuell seier er FEIL. Alle som har spilt TW vet at TW ikke kan spilles solo der trenger man gode samarbeidspartnere og naboer som samarbeider mot konkrete mål, sliter ut fienden sammen, angriper stadig sammen, støtter hverandre sammen. TW er ikke et sologame, men MD er en av våre ledertyper i ODA. Han har gjort en fantastisk innsats inspirert mange og gitt mange motivasjon. Men rart at jeg ikke ser f.eks Morten/Xandor blitt nevnt her. Han sto på når TAL/Xandor. var under tidenes aksjoner. Når alt gikk imot sto Morten på og kjempet, ga seg aldri og kommer heller aldri til å gi seg. MD hadde en laaang innaktivitets periode, men han kom jaggu sterkt tilbake også. Men det å si at MD er grunnen for at ODA er der de er er FEIL. Men for all del MD har gjort mye for ODA som er noen grunner for at vi er så sterke som vi er den dag i dag.

Vi er en sammensveiset gjeng blitt nå, god kommunikasjon = Godt samarbeid. Du kan heller se på ODA som en god vennegjeng ;)

Amen
 

Vivaldi

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Det at MD er grunnen for at ODA går mot en eventuell seier er FEIL. Alle som har spilt TW vet at TW ikke kan spilles solo der trenger man gode samarbeidspartnere og naboer som samarbeider mot konkrete mål, sliter ut fienden sammen, angriper stadig sammen, støtter hverandre sammen.

Med nok fritid..... Jeg tror gullkornet deres er MD, nuf said ^^
 

DeletedUser

Guest
Mye av suksessen til ODA ligger i en stabil ledelse og ressurssterke medlemmer. Brukte lang tid på å få på plass en stabil ledelse. Noe som gjorde at jeg kunne ta meg litt fri i fjor. Lurte med meg Capitan22 inn i ledelsen igjen og hun fikk overbevist Xandor om å bli med. Henrik fikk inn nye spillere på viktige kontoer og stabiliserte sentrum. Afroki kontoen har stått som en mur og en evigvarende plageånd for de i sørvest. De i sørøst stod sammen og pushet fiendene mer og mer tilbake. I nord har vi måttet jobbe tett sammen. Jeg fikk opp bunny som nå har blitt en betongmur mot Skandyzz. Det tok laaaaaaaang tid å etablere de krigergruppene vi har den dag i dag. Mye credit skal enkelte ha for å motivere og nesten fysisk dytte folk videre. Til tider brukte jeg mer tid på skype enn tw. Forhandlinger, diplomati, strategi og oppdateringer. Klager som må fikses. Motivasjoen som må holdes oppe. Alt skjedde selvfølgelig på en gang.

Jeg kan ikke si at ODA leder nå bare pga meg. Det er langt fra sannheten. Men det jeg faktisk kan si, er at jeg bygde grunnmuren som vi står på den dag i dag. Blod, svette og tårer måtte til. Sene netter. Liten søvn. Lite tid med familie. Og dette var sommeferie som inkluderte sommerjobb.

I dag har vi flere autonome grupper som fint setter ting i gang uten at jeg trenger i si et pip. Elias som har pushet folk i sør med aksjoner har vært viktig der. Capitan22 som nuket Fyllesamen til nær utryddelse.

Vi er en stamme som står sammen. Gjennom tykt og tynt. Men det som faktisk har holdt oss sammen er pillarene våre. De som tar kontovakter på natta, starter aksjoner, sender ut støtte og engasjerer andre på skype. :)
 

Vivaldi

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Vi er en stamme som står sammen. Gjennom tykt og tynt. Men det som faktisk har holdt oss sammen er pillarene våre. De som tar kontovakter på natta, starter aksjoner, sender ut støtte og engasjerer andre på skype. :)

men så er dere fortsatt en stamme med noen inaktive medlemmer og folk som bare "rir på stormen" holder det i lengden?

ja dere har presset oss på noen frontpunkter, men du nevner ikke et ord om deres egne tap?
Nå i det siste har dere fått medgang, da ser jeg at du er aktiv på off-forum med en gang. har vel litt med å øke moralen innad i stammen?


Dilligas er et tema der begge sider har et poeng uansett hva, men dere har noen kontroversielle rekrutteringer selv.

i mine øyne slår alt dette begge veier og diskusjonen er på mange måter unødvendig. Tho er diskusjonen passe interessant siden mange på v18 har litt å si i denne sammenheng.

GIG out
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke like spennende å skrive en post som kritiserer min egen stamme. Selvsagt har ikke alt gått knirkefritt, men som leder er det kanskje litt smart å heller få fokuset over på deres feil og mangler :D

Og jeg har heller ikke lyst til å kritisere enkeltmedlemmer her på off. forumet. Det har ikke noe her å gjøre, da det ofte er internsaker. Overall, så mener jeg ODA har fått mye ut av å kvitte seg med problemene effektivt og aktivt. Vi er færre medlemmer, men alle er aktive :)

Vi har hatt kontroversielle rekrutteringer? Neeeh. Ikke egentlig. Eneste jeg kan peke på er Mary Kay. Men det var jo også i en periode der Nice var på sitt verste. Så våre slike såre temaer har ofte vært en reaksjon på motparten sine handlinger. Og jeg angrer fortsatt ikke på noe av det!

Jeg er aktiv på off forumet når andre klarer å holde en god debatt. Ikke som før da personangrep var gjentagende. Når spillere som Olvedn og super lol kommer med sine klekkelige kommentarer, skyger jeg ofte banen og gjør andre mer produktive ting... Som å stirre ned i bakken eller gå på butikken.

Og ja, jeg vet vi klarer å opprettholde dette i lengden? Why? Fordi vi er awesome!
 
Topp