Oppstartsstrategier

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Heisann folkens! Nå er jeg en smule lei av matte, så jeg tenkte jeg skulle lage en liten diskusjonstråd.

V5 er nå 16 dager gammel, og folk begynner så smått å få halvstore landsbyer. Men etter å ha sett meg litt rundt begynner jeg å lure litt på startup-metodene enkelte begynner. Her er det mye høye resursminer og lave stall- og brakkelevler. Prioriteres poeng over tropper?

Jeg la også merke til at noen tippet den første landsbyen vil bli adlet på søndag. Etter å ha sett meg litt rundt har jeg funnet særdeles mange smier rundt level 15, men heldigvis ikke stort høyere enn det. Jeg kan ganske sikkert si at ingen vil adle denne uken, med mindre vedkommende stopper all produksjon av tropper, samt tar en gråby (max 700 poeng) med kun en adelsmann. Igjen lurer jeg på hva det er som gjør at folk rusher andre bygninger enn stall og brakker (her: smien) såpass mye?

Gårdslevlene blant topp 20 ligger rundt 20 (noen ganske få har over 20, noen har under). Personlig pleier jeg å ha gården rundt level 25 ved 1500 poeng. Hva er fordelene ved å bygge resursminer fremfor gård og tropper? Vil det å kunne adle tidlig nødvendigvis bety en god start?



Yes, det var det. Håper på en god diskusjon her inne. Gleder meg :)
 

DeletedUser

Guest
Hvordan vet du gårdsnivåene til spillerne på topp 20?
 

DeletedUser

Guest
Den funker jo ikke i det hele tatt med mindre du har tracket dem fra starten... Prøvde på meg selv og det ble fail ...
 

DeletedUser

Guest
Jeg har begynt å peile meg inn på noen potensielle targets, men det er en stund til jeg får akademi. Må se litt hvordan folk vokser og ser ut når det endelig er på tide å noble :)
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Den funker jo ikke i det hele tatt med mindre du har tracket dem fra starten... Prøvde på meg selv og det ble fail ...

Kanskje har jeg tracket dem fra starten? :)

Joda, den virker, men det krever litt trening.

Jeg har begynt å peile meg inn på noen potensielle targets, men det er en stund til jeg får akademi. Må se litt hvordan folk vokser og ser ut når det endelig er på tide å noble :)
Vent til gården er level 30
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Oppdaget akkuratt at jeg glemte å endre tittelen... Moderator, kan du endre den til "oppstartsstrategier" eller noe i den duren? :D
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
det tricket med smia har jeg også litt problemer med og følge. hva er grunne til det da?? hviken fordeler skaper en smie på Lv.15-20 så tidlig i spillet??
som skal ta bort fordelen med og ha en større Stall eller Brakke.
kan noen forklare det ganske langsomt for meg.
 

DeletedUser

Guest
Smie lvl 20 -> da kan du bygge akademi -> Lage adels og ta en ny by.
 

jonna2207

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Wee, bygg masse spydmenn kus deg litt. også koser man litt med byene rundt seg.. finn deg en fin liten grå by.. :)? også mekker du tropper til du klarer å få hq til å gå nesten 24/7. da kan du fokusere på å nå LC.

-useriøs med litt sannhet i seg-:D
 

DeletedUser

Guest
Mr G &W: Tar du det som uthenging om jeg poster inn en liten PM samtale der du i klare ordelag beskriver nivået her på .no? og hvor god du er selv i forhold til oss andre?
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Mr G &W: Tar du det som uthenging om jeg poster inn en liten PM samtale der du i klare ordelag beskriver nivået her på .no? og hvor god du er selv i forhold til oss andre?

Neida. Go ahead and post it :cool: Hvis du tror det kan skape litt diskusjon rundt dette emnet og ikke fører tråden helt off topic må du bare gjøre det ;)
 

DeletedUser

Guest
slenger det opp i en ny tråd jeg, så risikerer jeg ikke at denne går litt for langt off topic...
 
Topp