PC vs Mac

DeletedUser

Guest
PC vs Mac


Med PC mener jeg en datamaskin med Windows operativsystem.


Ny bærbar datamaskin skal kjøpes, og jeg lurer på om jeg skal kjøpe Mac (som er relativt sikker mot virus, og varer veldig lenge) eller PC (som gir mer ytelse for mindre penger).

Som de fleste andre bruker jeg bærbar til alt. Surfe, spille tw/FM etc, se på filmer, skrive og utarbeide oppgaver i flere forskjellige programmer osv osv.


Noen som har tips angående hva jeg skal velge mellom PC og Mac, og eventuelt et konkret tips på en modell av et eller annet slag.
 

DeletedUser

Guest
Stasjonær er til å anbefale veldig!
Problemet med bærebare som regel, barreriet lønser, strømen blir dårligere, den holder heller ikke så lenge, og når det gjelder ladern, visst du vrir for mye på den over en lang tid slutter den å funke, jeg har sett det gjenntatte ganger i familie.

Mac er veldig bra! Men som du selv sa, man får bedre utelse av Windows pc :)

Men siden du ikke vil ha stasjonær så er Alienware en syk pc, garantert noe som er verdt å bruke penger på!

- Zonx
 

DeletedUser

Guest
Stasjonær er nok ikke aktuelt siden jeg allerede har en, men jeg må antageligvis ha en ny bærbar mtp skolen osv.

Alienware ser ut som en hardcore bærbar-gamingpc. Mens jeg er ute etter en pc som er til litt mer normal bruk.
Andre tips? :)
 

DeletedUser

Guest
mange sier at satellite-serien fra toshiba skal gi mye for pengene. Jeg har selv en og fungerer veldig greit til mitt bruk. Jeg bruker for det meste på nettet og har ikke hatt særlig problemer med den uten om alt det jeg har klart å rote til selv.

Nå har jeg ikke hatt andre bærbare selv før, så har ikke særlig mye å sette imot. Om du for det meste skal bruke til skole, så er det hva du får for pengene med tanke på ytelse og offie pakke samt batterilevetid du bør tenke på. Som student tenker jeg du ikke har for mye å rutte med, så da er vel egentlig Mac ute av bildet. nettverkstabilitet er jo også viktig og at den skal tåle transport daglig.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har fått streng beskjed om at Acer er det beste PC-merket :p

(Det er ikke egentlig sant, det er HP som eier :))
 

DeletedUser

Guest
Jeg har fått streng beskjed om at Acer er det beste PC-merket :p

(Det er ikke egentlig sant, det er HP som eier :))

Jeg ville vært varsom på hva som er det beste innen bærebare pcer, HP er ellendige på å sette sammen gode pcer ;o
Ingen erfaring med Acer, men en ting jeg er sikker på, er at Alienware og Mac er det beste på markedet pr dags dato :)

Og -Sondre-, om det er skole bruk du skal bruke den til, anbefaler jeg Mac :)

- Zonx
 

DeletedUser

Guest
ThinkPad er det beste på markedet.

Known for their reliability, quality, durability, and performance, ThinkPads are popular with businesses, corporations, and schools; the ThinkPad has also been used in space, and is the only laptop certified for use on the International Space Station.



Winterweird skrev:
Jeg har fått streng beskjed om at Acer er det beste PC-merket

(Det er ikke egentlig sant, det er HP som eier )

HP er en av de bedre av ''de vanlige.'' Jeg bruker HP atm :)
Acer er ikke så gale de heller, men anbefaler folk å holde seg unna toshiba.
 

DeletedUser

Guest
Det som er "best" på markedet er vel strengt tatt en individuell avgjørelse? Jeg har ikke sansen for Mac, for eksempel, siden det har et OS jeg er fullstendig elendig på ;) På samme måte kan det være at HP eller Acer eller hva det nå er som er blitt foreslått, ikke passer til -Sondre- sitt bruk...

Men altså, dersom du jobber innenfor et budsjett ville jeg anbefale å velge, ikke det "beste på markedet" men heller noe du kan beholde i noen år og som møter dine behov. Windows er en bra all-rounder. Jeg vet ikke med Mac (som sagt er jeg elendig) men i bunn og grunn kommer dette an på hva du trenger og hva du kan få :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil frafalle deg å kjøpe HP på det sterkeste. HP har alt du trenger, utenom kvalitet og holdbarhet. Jeg har selv eid en HP pavilion, med masse problemer. Alt fra fallende batteri-levetid til ekstreme problemer med viften, noe som førte til nedsmelting i hovedkortet.
 

DeletedUser

Guest
acern min er nå på sitt 3.år og har bare vært på verksted 2 ganger, 1gangen var min skyld da jeg la magneter på magnetfeltet på skjermen og den andre gangen var det fine lader saken som ble ødelagt... men så r det Ubuntu da :? <3
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
http://www.dustinhome.no/asus-g73sw-ci7-20-8gb-1000-gtx460m-173-w7hp/product/5010596151?csref=pricecompare_kelkoo_1007&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=ASUS+G73SW+CI7+2.0+8GB%2f1000+GTX460M+17.3

Skulle jeg kjøpt pc ville jeg kjøpt dette. Er hovedsaklig en gamingpc, men fy faen å mye pc den virker å være for pengene. Har ikke selv testet den ut, men den får 6er på de fleste tester, og den har de klart beste delene man kan ha for å ikke måtte over 20k! ;)
 

DeletedUser

Guest
jeg regner med at sondre ikke har såpass med penger og sikter til en pc i prisklassen 5-8000 kr. Hvertfall slik jeg har forstått, så en gaming-pc er sånn sett utelukket.
 

Herman332

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Emachines liker jeg,de blir produsert av acer.. og er ganske like! vldig bra!

e640g bruker jeg btw..
 

DeletedUser

Guest
mac_pc.png


mange sier at satellite-serien fra toshiba skal gi mye for pengene. Jeg har selv en og fungerer veldig greit til mitt bruk. Jeg bruker for det meste på nettet og har ikke hatt særlig problemer med den uten om alt det jeg har klart å rote til selv.

Ditto.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
For å legge til noe til Mikkels svar - vurdert å kjøre Chromium OS?

For å si hva jeg mener - Mac.
Enkelt og greit fordi at det er fantastisk. Jeg har Mac, og har kjørt Windows før, og har en stasjonær en hjemme i Norge.
Mac er vakkert, fantastisk og nydelig. Ikke vær så skeptisk til ytelse og alt det. Har du sjekka innmaten til MacBook Pro?

Vil anbefale deg å gå på Eplehuset, elkjøp eller expert og prøve en Mac som står der, få følelsen av hva det dreier seg om før du bestemmer hva du skal ha.

-TrAnxZ
 
Topp